Pomiędzy hard enduro a turystycznym enduro.
Posty: 28
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Pomiędzy hard enduro a turystycznym enduro.
Witam, jestem tu nowy, a właściwie to tylko śledziłem co tu się dzieję.
Zakładam ten temat, bo nie bardzo mogę znaleźć odpowiedź na moje pytanie. A więc zacznę od początku.
Już odkÄ…d pamiÄ™tam miaÅ‚em do czynienia z motorami. ZaczÄ…Å‚em od motorynki,później coÅ› wiÄ™kszego, mam tu na myÅ›li Rometa. Lecz im dÅ‚użej siÄ™ jeździÅ‚o tym wiÄ™kszy apetyt rósÅ‚. NamówiÅ‚em ojca na zakup Simsona enduro, już wiÄ™ksza frajda byÅ‚a lecz to też po pewnym czasie nie wystarczyÅ‚o. Po tym zaczÄ…Å‚em wsiadać na wsk, lecz nie miaÅ‚em swojej, od czasu do czasu pojeździÅ‚em kolegi. Minęło trochÄ™ czasu, a tu przed moim domem stoi jakiÅ› motorek”ojciec odkupiÅ‚ od jakiegoÅ› żużlowca” wychodzÄ™ patrzÄ™ jakiÅ› cross, myÅ›lÄ™ sobie ale fajnie. ByÅ‚a to Honda 80cc enduro. OkazaÅ‚o siÄ™ że bÄ™dzie trzeba dać gÅ‚owice do szlifu. Po naprawieniu sprzÄ™tu miaÅ‚em takiego banana na twarzy,tak piÄ™knie motorkiem siÄ™ jeździÅ‚o i tyle co on mocy posiadaÅ‚ to siÄ™ zdziwiÅ‚em. Później miaÅ‚em Quada Bashan 200cc. Nie powiem ChiÅ„ski badziew ale co na nim przeżyÅ‚em to moje. Od tego czasu miaÅ‚em okazje pojeździć takimi motorkami jak Yamaha Diversion, Honda cbr f4,Kawasaki Ninja z tych rasowych 600, Suzuki gs500 i kilka dni w stecz Kawasaki kxf250 tu dopiero to poczuÅ‚em adrenalinÄ™, nie powiem szosowe motorki też daÅ‚y niezłą dawkÄ™ emocji, ale kxf250 to coÅ› piÄ™knego.
I teraz pytanie. Bardzo mnie kręcą motorki typu hard enduro,lecz te motory nie nadają się na dłuższe uliczne wypady. A bardzo lubię pojeździć w terenie, nie koniecznie musi to być bardzo ciężki teren, ale żeby sprzęt nie bał się wody ani błota i żeby się nadawał na dłuższe wypady po Polsce. Znaczenie ma też to żeby był na dwie osoby i był w miarę wygodny. Mój wzrost to 183cm i ważę w granicach 100kg Kwota jaką będę dysponował to jakieś 10.000zł
Pozdrawiam
Zakładam ten temat, bo nie bardzo mogę znaleźć odpowiedź na moje pytanie. A więc zacznę od początku.
Już odkÄ…d pamiÄ™tam miaÅ‚em do czynienia z motorami. ZaczÄ…Å‚em od motorynki,później coÅ› wiÄ™kszego, mam tu na myÅ›li Rometa. Lecz im dÅ‚użej siÄ™ jeździÅ‚o tym wiÄ™kszy apetyt rósÅ‚. NamówiÅ‚em ojca na zakup Simsona enduro, już wiÄ™ksza frajda byÅ‚a lecz to też po pewnym czasie nie wystarczyÅ‚o. Po tym zaczÄ…Å‚em wsiadać na wsk, lecz nie miaÅ‚em swojej, od czasu do czasu pojeździÅ‚em kolegi. Minęło trochÄ™ czasu, a tu przed moim domem stoi jakiÅ› motorek”ojciec odkupiÅ‚ od jakiegoÅ› żużlowca” wychodzÄ™ patrzÄ™ jakiÅ› cross, myÅ›lÄ™ sobie ale fajnie. ByÅ‚a to Honda 80cc enduro. OkazaÅ‚o siÄ™ że bÄ™dzie trzeba dać gÅ‚owice do szlifu. Po naprawieniu sprzÄ™tu miaÅ‚em takiego banana na twarzy,tak piÄ™knie motorkiem siÄ™ jeździÅ‚o i tyle co on mocy posiadaÅ‚ to siÄ™ zdziwiÅ‚em. Później miaÅ‚em Quada Bashan 200cc. Nie powiem ChiÅ„ski badziew ale co na nim przeżyÅ‚em to moje. Od tego czasu miaÅ‚em okazje pojeździć takimi motorkami jak Yamaha Diversion, Honda cbr f4,Kawasaki Ninja z tych rasowych 600, Suzuki gs500 i kilka dni w stecz Kawasaki kxf250 tu dopiero to poczuÅ‚em adrenalinÄ™, nie powiem szosowe motorki też daÅ‚y niezłą dawkÄ™ emocji, ale kxf250 to coÅ› piÄ™knego.
I teraz pytanie. Bardzo mnie kręcą motorki typu hard enduro,lecz te motory nie nadają się na dłuższe uliczne wypady. A bardzo lubię pojeździć w terenie, nie koniecznie musi to być bardzo ciężki teren, ale żeby sprzęt nie bał się wody ani błota i żeby się nadawał na dłuższe wypady po Polsce. Znaczenie ma też to żeby był na dwie osoby i był w miarę wygodny. Mój wzrost to 183cm i ważę w granicach 100kg Kwota jaką będę dysponował to jakieś 10.000zł
Pozdrawiam
- drill19
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 4/1/2009, 21:55
http://allegro.pl/zarejestrowany-ktm-25 ... 37211.html
Ktm
http://otomoto.pl/yamaha-wr-250f-250-f- ... 31782.html
Yamaha wr 250
tutaj 2 przykłady hard enduro.... Według mnie jedne z lepszych..... pisałes o kxf to chyba chciałbys fulla nie ?
Ktm
http://otomoto.pl/yamaha-wr-250f-250-f- ... 31782.html
Yamaha wr 250
tutaj 2 przykłady hard enduro.... Według mnie jedne z lepszych..... pisałes o kxf to chyba chciałbys fulla nie ?
- zbyho222
- Świeżak
- Posty: 462
- Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31
Pewnie ze da rady bez problemu....... Kumpel sprzedawał swoja wr ale 450 to do wisły przyjechali po nią z Poznania a to 250 kilometrów i tez sami byli na motorach tylko na sciagaczach jak sie dogadali i kupili to spowrotem se kolo jechał juz se nim i kumpel z ciekawosci kazał mu zadzwonic jak dojechali to powiedzieli mu ze bez problemu bez żadnych przeszkód ..... Dodam jeszcze ze na oponie kostce !!
- zbyho222
- Świeżak
- Posty: 462
- Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31
No tak tylko że wtedy te opony szybko się zdzierają z tego co wyczytałem,no chyba że by się je zmieniało no ale to już dodatkowe koszty.A miałem jeszcze pytać czy w hard enduro nie musza być kierunkowskazy żeby poruszać się po publicznych drogach?? Bo widzę niemal na każdym zdjęciu że ich nie ma.
- drill19
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 4/1/2009, 21:55
Zapewne lewe bo prawe jest zbędne:)
Kierunki potrzebne w nocy, jak jeździsz gdy jest jasno to na moje to dodatkowy kłopot.
Jak masz kasę na kosztowne remonty, dość częste w stosunku do softów to właśnie bierz coś z pokroju exc i wr, jak nie to masz jeszcze klx 250/300 - 105kg, moc ok 32-34KM, ciecz w pelni regulowana zawiecha, w hardzie brak aku, ale są wersje z nim.
dr 350 i drz 400 - oba około 112-119kg (drz bez literki nie ma aku, waży 112kg, wersja E ma aku i waży 119kg, ciecz. dr wersja N, inne 122-130kg)
tyle ode mnie
dr i klx to malo wysilone moto, zadkie remonty tylko dr pamietac zeby nie przegrzać a klx aby dobrze rozgrzać bo w obu padna glowice.
drz - mimo wszystko 50KM po takim doświadczeniu to dużo ale twój wybór, wysilony jest ale suzuki jak suzuki, wytrzymuje więcej (w sumie nie wiem czemu:) ) od konkurencji typu wr i exc, ale za to nie jest taka wściekła... a to minus:)
Kierunki potrzebne w nocy, jak jeździsz gdy jest jasno to na moje to dodatkowy kłopot.
Jak masz kasę na kosztowne remonty, dość częste w stosunku do softów to właśnie bierz coś z pokroju exc i wr, jak nie to masz jeszcze klx 250/300 - 105kg, moc ok 32-34KM, ciecz w pelni regulowana zawiecha, w hardzie brak aku, ale są wersje z nim.
dr 350 i drz 400 - oba około 112-119kg (drz bez literki nie ma aku, waży 112kg, wersja E ma aku i waży 119kg, ciecz. dr wersja N, inne 122-130kg)
tyle ode mnie
dr i klx to malo wysilone moto, zadkie remonty tylko dr pamietac zeby nie przegrzać a klx aby dobrze rozgrzać bo w obu padna glowice.
drz - mimo wszystko 50KM po takim doświadczeniu to dużo ale twój wybór, wysilony jest ale suzuki jak suzuki, wytrzymuje więcej (w sumie nie wiem czemu:) ) od konkurencji typu wr i exc, ale za to nie jest taka wściekła... a to minus:)
- magik2208
- Bywalec
- Posty: 816
- Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16
dr-a nie zagrzejesz. przynajmniej jest to bardzo trudne z tego co słyszałem od osób posiadających ten motocykl już dłuższy czas. ja niestety jeszcze nie miałem okazji tego dobrze sprawdzić.
co do tego że full crossy lub hard enduro się nie nadają na asfalt z racji tego że wymagają częstego serwisu to prawda. jak już to weź jakieś soft enduro lub coś jak dr 650 lub inne tego typu. tym pojeździsz i po asfalcie ale też i w terenie. może taki ci będzie odpowiadał.
co do tego że full crossy lub hard enduro się nie nadają na asfalt z racji tego że wymagają częstego serwisu to prawda. jak już to weź jakieś soft enduro lub coś jak dr 650 lub inne tego typu. tym pojeździsz i po asfalcie ale też i w terenie. może taki ci będzie odpowiadał.
SUZUKI DR 350se => na 3 z gazu idzie na koło
- domin195
- Świeżak
- Posty: 420
- Dołączył(a): 13/3/2011, 21:14
Jak nie chcesz wariować to soft jak najbardziej, ale sam zdecyduj, strasznie ociężałe moto...
Jak widzę kolega ma banana jak wie co z moto zrobić i najlepsze będzie hard enduro, bo nie wierzę, że nie będzie jeździł w terenie:)
Jak widzę kolega ma banana jak wie co z moto zrobić i najlepsze będzie hard enduro, bo nie wierzę, że nie będzie jeździł w terenie:)
- magik2208
- Bywalec
- Posty: 816
- Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16
No właśnie chodzi oto że bedę jezdził w terenie bo to najbardziej mnie rajcuje:D:D że tak powiem.Wypady gdzieś dalej były by żadkie więc doszedł do wniosku że jednak hard enduro. A co do soft enduro to tego typu sprzęty też są fajne no ale tu już by się przydały dobre traski a w mojej okolicy raczej takich nie ma.
A co powiecie o Yamaha wr250f? Dużego wkładu wymaga?
Moja jazda nie bedzie aż tak bardzo agresywna ale wiadomo troche po garach się da. Ile mniej więcej na sezon by trzeba było liczyć pieniędzy, oczywiście nie licząc jakiejś grubszej usterki.
A co powiecie o Yamaha wr250f? Dużego wkładu wymaga?
Moja jazda nie bedzie aż tak bardzo agresywna ale wiadomo troche po garach się da. Ile mniej więcej na sezon by trzeba było liczyć pieniędzy, oczywiście nie licząc jakiejś grubszej usterki.
- drill19
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 4/1/2009, 21:55
Generalnie zazwyczaj remontuje się co jakieś 2 latka, i na ogół jest to tłok co ok 50-60mh, korbowód i łańcuszek rozrządu co 100mh, ew po tych 100mh posprawdzać co w jakim stanie.
Koszt generalki licz ok 2000zł + te 500zł wcześniej jak wymienisz tłok, bo pewnie będziesz jeździł więcej.
Dane od ludzi z crf 250.
Wg danych wr - ka ma też 42KM czyli jak full i będą różniły się zapewne tylko tym, że wr-ka ma inaczej zestrojone (choć i tak regulowane w pewnych zakresach) zawieszenie i skrzynię biegów, oraz ma oczywiście światła:)
Koszt generalki licz ok 2000zł + te 500zł wcześniej jak wymienisz tłok, bo pewnie będziesz jeździł więcej.
Dane od ludzi z crf 250.
Wg danych wr - ka ma też 42KM czyli jak full i będą różniły się zapewne tylko tym, że wr-ka ma inaczej zestrojone (choć i tak regulowane w pewnych zakresach) zawieszenie i skrzynię biegów, oraz ma oczywiście światła:)
- magik2208
- Bywalec
- Posty: 816
- Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16
zdecydowqnie patrz za drz, najlepiej kopane bez literki na koncu, ew wersja e.
Wysilony jest, ale mimo wszystko z opini uzytkownikow wytrzymuje wszystko znacznie dluzej niz np exc, Co iles tam mh zrobisz przeglad, w razie potrzeby wymienisz i tyle, tylko obowiazkowo pamietaj o wymianie oleju co ok 10godzin i filtrow oczywiscie.
Wysilony jest, ale mimo wszystko z opini uzytkownikow wytrzymuje wszystko znacznie dluzej niz np exc, Co iles tam mh zrobisz przeglad, w razie potrzeby wymienisz i tyle, tylko obowiazkowo pamietaj o wymianie oleju co ok 10godzin i filtrow oczywiscie.
- magik2208
- Bywalec
- Posty: 816
- Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16
pisząc drz masz na myśli np.suzuki drz 400 bo patrze właśnie na ten motor na allegro to cena jest spoko,oglądam filmiki i motor kozak, jara mnie nieźle, jest dość mocny jak na pierwsze poważne moto ale wydaje mi sie ze z biegiem czasu bym go ogarną z wyglądu bomba.
A czemu najlepiej kopany?
A czemu najlepiej kopany?
- drill19
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 4/1/2009, 21:55
DRZ 400 jest niezła w wersji kopanej masz dosyc lekkie moto bo w wersji bardziej wyposażonej dostajesz ciezka krowe
wytrzymuje dłuzej niz exc to nie do konca prawda. sporo podzespołów jak np łancuszek trzeba wymieniac co tyle samo km. z tym że EXC wygrywa pod wzgledem osiagów
ale na początek jak najbardziej DRZ to niezłe moto o ile Ci takie odpowiada. ale widze po temacie że własnie tego szukasz. tym mozna spokojnie pojechac kilkadziesiat km asfaltem, a na weekend zawsze mozna wjechac w ciezki teren 



KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
drz to 4T wiec oddaje moc z dołu. no ale tu tez krzywe mocy i momentu obrotowego nie w kazdym 4T są takie same jeden szczytową moc pokazuje od samego dołu, inne w średnim zakresie inne w wysokim. choc szczerze mówiac taki laik jak siedzie na jakiegos 4T sam nie oceni kiedy mu sie moto zbiera najbardziej bo własciwie rwie od dołu do samej góry. 2T oddaje moc w sposób agresywniejszy i robi to dopiero na najwyzszych obrotach ( jezeli mowa o wyczynówkach ) enduro ma te kopniecie mocy nieco przesuniete w dół z racji tego że nie zawsze jest jak pokręcic go wysoko. z kolei crossówek uzywa sie tylko w jednym celu i wysoka góra obrotowa to duza korzyść
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 28
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości