Zobacz wątek - Pomiędzy hard enduro a turystycznym enduro.
NAS Analytics TAG

Pomiędzy hard enduro a turystycznym enduro.

Enduro, Cross
_________

Pomiędzy hard enduro a turystycznym enduro.

Postprzez drill19 » 8/4/2011, 15:06

Witam, jestem tu nowy, a właściwie to tylko śledziłem co tu się dzieję.
Zakładam ten temat, bo nie bardzo mogę znaleźć odpowiedź na moje pytanie. A więc zacznę od początku.
Już odkÄ…d pamiÄ™tam miaÅ‚em do czynienia z motorami. ZaczÄ…Å‚em od motorynki,później coÅ› wiÄ™kszego, mam tu na myÅ›li Rometa. Lecz im dÅ‚użej siÄ™ jeździÅ‚o tym wiÄ™kszy apetyt rósÅ‚. NamówiÅ‚em ojca na zakup Simsona enduro, już wiÄ™ksza frajda byÅ‚a lecz to też po pewnym czasie nie wystarczyÅ‚o. Po tym zaczÄ…Å‚em wsiadać na wsk, lecz nie miaÅ‚em swojej, od czasu do czasu pojeździÅ‚em kolegi. Minęło trochÄ™ czasu, a tu przed moim domem stoi jakiÅ› motorek”ojciec odkupiÅ‚ od jakiegoÅ› żużlowca” wychodzÄ™ patrzÄ™ jakiÅ› cross, myÅ›lÄ™ sobie ale fajnie. ByÅ‚a to Honda 80cc enduro. OkazaÅ‚o siÄ™ że bÄ™dzie trzeba dać gÅ‚owice do szlifu. Po naprawieniu sprzÄ™tu miaÅ‚em takiego banana na twarzy,tak piÄ™knie motorkiem siÄ™ jeździÅ‚o i tyle co on mocy posiadaÅ‚ to siÄ™ zdziwiÅ‚em. Później miaÅ‚em Quada Bashan 200cc. Nie powiem ChiÅ„ski badziew ale co na nim przeżyÅ‚em to moje. Od tego czasu miaÅ‚em okazje pojeździć takimi motorkami jak Yamaha Diversion, Honda cbr f4,Kawasaki Ninja z tych rasowych 600, Suzuki gs500 i kilka dni w stecz Kawasaki kxf250 tu dopiero to poczuÅ‚em adrenalinÄ™, nie powiem szosowe motorki też daÅ‚y niezłą dawkÄ™ emocji, ale kxf250 to coÅ› piÄ™knego.
I teraz pytanie. Bardzo mnie kręcą motorki typu hard enduro,lecz te motory nie nadają się na dłuższe uliczne wypady. A bardzo lubię pojeździć w terenie, nie koniecznie musi to być bardzo ciężki teren, ale żeby sprzęt nie bał się wody ani błota i żeby się nadawał na dłuższe wypady po Polsce. Znaczenie ma też to żeby był na dwie osoby i był w miarę wygodny. Mój wzrost to 183cm i ważę w granicach 100kg Kwota jaką będę dysponował to jakieś 10.000zł
Pozdrawiam
drill19
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:55


Postprzez zbyho222 » 8/4/2011, 15:14

http://allegro.pl/zarejestrowany-ktm-25 ... 37211.html
Ktm

http://otomoto.pl/yamaha-wr-250f-250-f- ... 31782.html
Yamaha wr 250

tutaj 2 przykłady hard enduro.... Według mnie jedne z lepszych..... pisałes o kxf to chyba chciałbys fulla nie ?
zbyho222
Świeżak
 
Posty: 462
Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31


Postprzez drill19 » 8/4/2011, 15:20

Nie nie full cross nie, ponieważ nie można rejestrować a na tym mi zależy. A Yamaha podoba mi się tylko czy ona się nadaje na dłuższe wypady uliczne? raczej nie:/
drill19
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:55

Postprzez zbyho222 » 8/4/2011, 15:28

Pewnie ze da rady bez problemu....... Kumpel sprzedawał swoja wr ale 450 to do wisły przyjechali po nią z Poznania a to 250 kilometrów i tez sami byli na motorach tylko na sciagaczach jak sie dogadali i kupili to spowrotem se kolo jechał juz se nim i kumpel z ciekawosci kazał mu zadzwonic jak dojechali to powiedzieli mu ze bez problemu bez żadnych przeszkód ..... Dodam jeszcze ze na oponie kostce !!
zbyho222
Świeżak
 
Posty: 462
Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31

Postprzez drill19 » 8/4/2011, 15:32

No tak tylko że wtedy te opony szybko się zdzierają z tego co wyczytałem,no chyba że by się je zmieniało no ale to już dodatkowe koszty.A miałem jeszcze pytać czy w hard enduro nie musza być kierunkowskazy żeby poruszać się po publicznych drogach?? Bo widzę niemal na każdym zdjęciu że ich nie ma.
drill19
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:55

Postprzez zbyho222 » 8/4/2011, 15:35

Własnie z tym jest duzy problem bo...... Powiem tak przy przegladzie mowili ze trzeba miec i nie podbija, ale pytałem na policji i jak fabrycznie nie ma montowanych to nietrzeba..... a na przegladzie sie ciepali ale przeszło
zbyho222
Świeżak
 
Posty: 462
Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31

Postprzez drill19 » 8/4/2011, 15:40

Właściwie jeżeli miał bym jechać tym motorkiem gdzies w trase to lepiej żeby były dla własnego bezpieczeństwa a ściągnąć zawsze można.A jeżeli chodzi o lusterka bo też ich nie widać na moto, to jak to wygląda?
drill19
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:55

Postprzez zbyho222 » 8/4/2011, 15:42

z tego co wiem Musi byc przynajmniej jedno niestety nie pamietam czy lewe czy prawe
zbyho222
Świeżak
 
Posty: 462
Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31

Postprzez magik2208 » 8/4/2011, 17:53

Zapewne lewe bo prawe jest zbędne:)
Kierunki potrzebne w nocy, jak jeździsz gdy jest jasno to na moje to dodatkowy kłopot.
Jak masz kasę na kosztowne remonty, dość częste w stosunku do softów to właśnie bierz coś z pokroju exc i wr, jak nie to masz jeszcze klx 250/300 - 105kg, moc ok 32-34KM, ciecz w pelni regulowana zawiecha, w hardzie brak aku, ale są wersje z nim.
dr 350 i drz 400 - oba około 112-119kg (drz bez literki nie ma aku, waży 112kg, wersja E ma aku i waży 119kg, ciecz. dr wersja N, inne 122-130kg)
tyle ode mnie
dr i klx to malo wysilone moto, zadkie remonty tylko dr pamietac zeby nie przegrzać a klx aby dobrze rozgrzać bo w obu padna glowice.
drz - mimo wszystko 50KM po takim doświadczeniu to dużo ale twój wybór, wysilony jest ale suzuki jak suzuki, wytrzymuje więcej (w sumie nie wiem czemu:) ) od konkurencji typu wr i exc, ale za to nie jest taka wściekła... a to minus:)
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez domin195 » 8/4/2011, 17:58

dr-a nie zagrzejesz. przynajmniej jest to bardzo trudne z tego co słyszałem od osób posiadających ten motocykl już dłuższy czas. ja niestety jeszcze nie miałem okazji tego dobrze sprawdzić.

co do tego że full crossy lub hard enduro się nie nadają na asfalt z racji tego że wymagają częstego serwisu to prawda. jak już to weź jakieś soft enduro lub coś jak dr 650 lub inne tego typu. tym pojeździsz i po asfalcie ale też i w terenie. może taki ci będzie odpowiadał.
SUZUKI DR 350se => na 3 z gazu idzie na koło
domin195
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 13/3/2011, 21:14

Postprzez magik2208 » 8/4/2011, 18:12

Jak nie chcesz wariować to soft jak najbardziej, ale sam zdecyduj, strasznie ociężałe moto...
Jak widzę kolega ma banana jak wie co z moto zrobić i najlepsze będzie hard enduro, bo nie wierzę, że nie będzie jeździł w terenie:)
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez drill19 » 9/4/2011, 14:52

No właśnie chodzi oto że bedę jezdził w terenie bo to najbardziej mnie rajcuje:D:D że tak powiem.Wypady gdzieś dalej były by żadkie więc doszedł do wniosku że jednak hard enduro. A co do soft enduro to tego typu sprzęty też są fajne no ale tu już by się przydały dobre traski a w mojej okolicy raczej takich nie ma.
A co powiecie o Yamaha wr250f? Dużego wkładu wymaga?
Moja jazda nie bedzie aż tak bardzo agresywna ale wiadomo troche po garach się da. Ile mniej więcej na sezon by trzeba było liczyć pieniędzy, oczywiście nie licząc jakiejś grubszej usterki.
drill19
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:55

Postprzez magik2208 » 9/4/2011, 16:12

Generalnie zazwyczaj remontuje się co jakieś 2 latka, i na ogół jest to tłok co ok 50-60mh, korbowód i łańcuszek rozrządu co 100mh, ew po tych 100mh posprawdzać co w jakim stanie.
Koszt generalki licz ok 2000zł + te 500zł wcześniej jak wymienisz tłok, bo pewnie będziesz jeździł więcej.

Dane od ludzi z crf 250.
Wg danych wr - ka ma też 42KM czyli jak full i będą różniły się zapewne tylko tym, że wr-ka ma inaczej zestrojone (choć i tak regulowane w pewnych zakresach) zawieszenie i skrzynię biegów, oraz ma oczywiście światła:)
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez drill19 » 10/4/2011, 15:59

Aha, czyli tak to wyglÄ…da nie powiem tania zabawa to nie jest,no ale coÅ› za coÅ›,
Jak co to możecie jeszcze napisać jakie moto było by dość ciekawe tak w granicach 10.000zł i podobne do wr250f
drill19
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:55

Postprzez magik2208 » 10/4/2011, 16:55

zdecydowqnie patrz za drz, najlepiej kopane bez literki na koncu, ew wersja e.
Wysilony jest, ale mimo wszystko z opini uzytkownikow wytrzymuje wszystko znacznie dluzej niz np exc, Co iles tam mh zrobisz przeglad, w razie potrzeby wymienisz i tyle, tylko obowiazkowo pamietaj o wymianie oleju co ok 10godzin i filtrow oczywiscie.
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez drill19 » 11/4/2011, 06:41

pisząc drz masz na myśli np.suzuki drz 400 bo patrze właśnie na ten motor na allegro to cena jest spoko,oglądam filmiki i motor kozak, jara mnie nieźle, jest dość mocny jak na pierwsze poważne moto ale wydaje mi sie ze z biegiem czasu bym go ogarną z wyglądu bomba.
A czemu najlepiej kopany?
drill19
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:55

Postprzez henio12323 » 11/4/2011, 07:25

DRZ 400 jest niezła w wersji kopanej masz dosyc lekkie moto bo w wersji bardziej wyposażonej dostajesz ciezka krowe :D wytrzymuje dłuzej niz exc to nie do konca prawda. sporo podzespołów jak np łancuszek trzeba wymieniac co tyle samo km. z tym że EXC wygrywa pod wzgledem osiagów :D ale na początek jak najbardziej DRZ to niezłe moto o ile Ci takie odpowiada. ale widze po temacie że własnie tego szukasz. tym mozna spokojnie pojechac kilkadziesiat km asfaltem, a na weekend zawsze mozna wjechac w ciezki teren :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez drill19 » 12/4/2011, 19:47

A co do drz400 to jak ona oddaje moc zaraz od samego dołu czy trzeba ją pokręcić trochę? i w ogóle jeżeli jest silnik 2t i 4t to który jak oddaje moc bo nie bardzo wiem :/
drill19
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:55

Postprzez henio12323 » 12/4/2011, 19:50

drz to 4T wiec oddaje moc z dołu. no ale tu tez krzywe mocy i momentu obrotowego nie w kazdym 4T są takie same jeden szczytową moc pokazuje od samego dołu, inne w średnim zakresie inne w wysokim. choc szczerze mówiac taki laik jak siedzie na jakiegos 4T sam nie oceni kiedy mu sie moto zbiera najbardziej bo własciwie rwie od dołu do samej góry. 2T oddaje moc w sposób agresywniejszy i robi to dopiero na najwyzszych obrotach ( jezeli mowa o wyczynówkach ) enduro ma te kopniecie mocy nieco przesuniete w dół z racji tego że nie zawsze jest jak pokręcic go wysoko. z kolei crossówek uzywa sie tylko w jednym celu i wysoka góra obrotowa to duza korzyść
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez drill19 » 15/4/2011, 15:30

Aha dzięki za odpowiedź,myśle że drz to moto dla mnie więc raczej takiego bede szukał.Dzięki za odpowiedzi Pozdro
drill19
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:55

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości




na górê