Zobacz wątek - Witam... Problem z KTM LC4 540 - PROSZĘ O POMOC
NAS Analytics TAG

Witam... Problem z KTM LC4 540 - PROSZĘ O POMOC

Enduro, Cross
_________

Postprzez henio12323 » 27/10/2010, 09:40

no niestety uroki 4 T :D co do culindra tu cie zmartwie :D chcialbys zrobic szlif. szlif to koszt 50 zl do tej pojemnosci. ty masz nicasil. czyli powloke specjalna. i ja sie regeneruje albo od nowa naklada albo zmienia cylinder na nowy. koszt nowego cylka to z 1500 zl. regeneracja kolo 1000 zl ale musissz wysylac cylek za granice. oddaj do serwisu i niech ci powiedzą co zrobic. czy to jest na gwałt konieczne do renowacji czy mozna tak smigac :D wtedy bedziesz mial pewnosc :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Dzięki za odp.

Postprzez lenar » 27/10/2010, 12:19

Wiesz jak trzeba to trzeba. Człowiek na coś musi pracować ;). Gorzej wiesz co mnie wkurza ? Że to nowy cylinder. i Niemczuch po wymianie cylindra zostawił stary tłok! I dla mnie to totalną lipę odwalił. Co do szlifu to bym nie miał problemu :) ale niestety to nie to. Mój dziadek tokarz w IBJ pracował 20 lat i by wszystko ładnie porobił. Więc jak coś na tokarce macie do zrobienia to piszcie. No ale żona teraz nie da zrobić :P heh.... zobaczymy. Spotkam się jeszcze z kolegą z Liwa co na początku dawał posty w temacie i zobaczę co powie na ten cylinder. Aj a co na to żona :) hehe ale mam motywacje żeby wszystko w moto szykować już na nowy sezon. Malowanie mnie czeka i poszukiwania plastików. No nic. Dam znać jak idzie na dniach może bardziej szczegółowe fotki uda mi się zrobić cylindra. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
lenar
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 23/10/2010, 20:04
Lokalizacja: węgrów


jeszcze jedno pytanie

Postprzez lenar » 27/10/2010, 12:50

a czy honowanie w przypadku tak delikatnych rys jest dobrym wyjściem ?
Avatar użytkownika
lenar
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 23/10/2010, 20:04
Lokalizacja: węgrów

Postprzez henio12323 » 27/10/2010, 13:29

no wlasnie mowie oddaj do serwisu zeby ci powiedzieli co i jak. honowanie to tylko nacinanie powierzchni zeby byl dobry fltr olejowy. ale wiem ze da sie jakos spolerowac np ryski czy cos takiego. wiec najpierw oddaj do serwisu albo kolega z liwa niech ci powie co masz z tym zrobic. bo albo da sie odratowac albo bedziesz musial robic wymianke lub regeneraccje. kwestia tylko od tego jak te ryski wygladaja
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Landryss25 » 27/10/2010, 18:15

Hmm tak się zastanawiam czy w LC4 jest nicasil czy tuleja. Jeśli to by było EXC to nie miałbym wątpliwości.

Najłatwiej sprawdzić próbując zdjąć z tłoka stary pierścień. Przy nicasilu byłby stalowy czyli się wygnie. Przy tulei byłby żeliwny czyli pęknie. No ale może być coś namodzone i odbiegać od oryginału.

Nicasilu nie można szlifować ale jeśli rysy nie są duże może nie być konieczności regeneracji/wymiany.

Jeśli chcesz z kolegą z Liwa pogadać to zapraszam jutro na skup złomu obok Mimaru na klimowiźnie. Jestem od 8 do 16, szukaj Szczepana. Weź cylinder i tłok to zobaczę i może pomogę.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez henio12323 » 27/10/2010, 19:19

hmm w sumie masz racje :D ale mi sie zdaje ze kumpel w lc4 640 SM mial nicasil bo cos mowil o tym ale nie dokoncca pamietam... choc to tez roznie bywa.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Landryss25 » 27/10/2010, 20:41

Kolega mi na gg napisal że jutro mnie może odwiedzi to zobaczę co tam siedzi.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

hmm

Postprzez lenar » 28/10/2010, 13:45

doszliśmy z Szczepanem ale nie do końca że ten cylek jest bez nicasilu, żeliwny... magnes ciągnie ale słabo - i wychodzi na to że trzeba zrobić szlif. Co wy na to? Jakoś dziwie się że tutaj nie ma nicasilu. no ale.
Avatar użytkownika
lenar
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 23/10/2010, 20:04
Lokalizacja: węgrów

Postprzez henio12323 » 28/10/2010, 14:14

moze nie byc to nie jest wyczynowka no i mlody tez nie jest. niccasile ma wiekszosc motoccykli produkowanych dopiero w ostatnich latach wczesniej tylko sportowe maszyny to mialy wiec mozliwe ze miales jeszcze zeliwko :D wiec nie masz zadnych problemow jak masz ryski. robisz szlif i masz wszystko idealnie spasowane :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Dzięki za odp.

Postprzez lenar » 28/10/2010, 14:21

Więc z jednej strony to dobrze. Mniejszy koszt. A posłuchaj Ty też polecasz MOTOR-TECH W Katowicach? Czy żeliwo ma jakiś wpływ na cene tłoka? Czy to - to samo. Ciężko wyjąć sworzeń z tłoka - strasznie sie zapiekł. Rozgrzałem go, wyjąłem obydwie zawleczki i lipa. Chyba jeszcze bardziej trzeba podgrzać. A wracając do cylka to chyba jakby miał nicasil to wtedy wcale magnes by nie ciągnął ? I chwale Szczepana - równy gość :)
Avatar użytkownika
lenar
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 23/10/2010, 20:04
Lokalizacja: węgrów

Postprzez grunder » 28/10/2010, 14:24

Motor Tech i nic innego. Woryna zna siÄ™ na rzeczy i polecma go :D
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/WÅ‚odawa

Postprzez henio12323 » 28/10/2010, 14:31

polecam on najwieccej tego robi. ale jezeli masz jakis serwis na miejscu (motocyklowy) to mozesz smialo oddac tam. ja np mam blisko moto gp. tam tez robia szlify pod odpowiedni wymiar. i mialbym praktycznie od reki i ta sama cena i ta sama lub podobna jakosc :D gorzej zwykli ślusarze oni czasem nie wiedza jaki ma byc luz miedzy tlokiem a cylkiem i roznie robia. ale w serwisie motocyklowym robią ok :D no chyba ze jakis nieznany itp to wtedy po prostu pewniej motor tech bo jest sprawdzony. ale ja tez wiem ze lubelski serwis robi to dobrze i tu bym raczej oddal :D
co do tloka tak cena ta sama tylko jak landryss napisal moga roznic sie pierscieniami. nicasil to powloka cos jak aluminium plus caly cylek jest z alu wiec magnes by nie przyciagal ;D jak zeliwo to ciagnie :D ja jak ciezko bylo wyjac sworzeń to zaparlem korbowód drewienkiem o szpilke :D i wybijalem delikatnie i szlo :p pomalu ale szlo :D jak podgrzejesz powinno byc jeszcze lepiej :D kombnuj xd :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

:)

Postprzez lenar » 28/10/2010, 14:35

Aha, no to spoko, więc szlif koło 200 plus przesyłka i nowy tłok z pierścionkami koło 600 plus uszczelki.... może w tysiaku się zmieszczę. Oj oj... trzeba zbierać. Musze dziadka odwiedzić, może staruszek jeszcze by dał rade. Miał nagrodę w IBJ za bdb lata pracy i ciekawe co na to powie :) Spytać warto.
KTM sx 525 2005 rok :)
Avatar użytkownika
lenar
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 23/10/2010, 20:04
Lokalizacja: węgrów

Postprzez henio12323 » 28/10/2010, 15:06

200 zl szlif ? <wow> nigdy sie nie orientowalem ale nie za drogo ? do 250 ccm kosztuje kolo 50 zl. a to mowie o 2T gdzie masz sporo otworów tu masz czysty cylek wiec powinno byc latwiej... dziwne :d
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

sory może pomyłka

Postprzez lenar » 28/10/2010, 15:27

byłem na stronie tej firmy w Katowicach i oni chyba tyle za wprasowanie nowej tuleji biorą. Nie za szlif. Za szlif nie widzę ile. Chyba moja pomyłka. No ale to jeszcze lepiej. Zastanawiam się jeszcze czy zaglądać niżej - na korbowodzie luzów góra - dół nie ma. Warto silnik zrzucić i obejrzeć wnętrze ? czy zakończyć prace na wymianie tłoka i szlifu cylindra ?
Pozdrawiam :)
KTM sx 525 2005 rok :)
Avatar użytkownika
lenar
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 23/10/2010, 20:04
Lokalizacja: węgrów

Postprzez barek253 » 28/10/2010, 16:32

ja wyslalem wlasnie i szilf do mnie do 3t to koszt 60 zl
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 28/10/2010, 16:39

zawsze sie oplaca wymienic wszystko :D to jest tak ze nie wiadomo na czym latasz. w kazdej chwili wlasciwie moze ci korba bokiem wyskoczyc. wymienisz bedziesz mial pewnosc ale wydasz kase nie wymienisz nic nie wydasz ale jedziesz niepewnie :D ja ci powiem ze chyba ja jak teraz bd zmienial tlok to zobacze w jakim stanie korba jezeli nie bedzie miala zadnych negatywnych luzów to chyba ją zostawie. wiec nie moge odpowiedziec na twoje pytanie jednoznacznie - tak rób albo nie zostaw :D to juz tyllko od ciebie zalezy :D

noo widzicie jak do 3T 60 zl do to 4T jeszcze taniej ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

pytanie

Postprzez lenar » 28/10/2010, 20:39

Barek ale do motor techu wysłałeś? Czyli teraz zmierzyć mikrometrem szerokość cylka - i napisać jaki szlif zrobić czy jak? Eh przepraszam za tak proste pytania ale nie znam na nie odpowiedzi.
KTM sx 525 2005 rok :)
Avatar użytkownika
lenar
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 23/10/2010, 20:04
Lokalizacja: węgrów

Postprzez henio12323 » 28/10/2010, 20:55

ty im wysylasz oni sobie juz mierzÄ… dobierajÄ… odpowiedni tlok i doszlifowuja cylinder pod ten tlok :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

...

Postprzez lenar » 28/10/2010, 21:15

Heniu Wossnera chyba nie ?? tak poza tym na ile taki tłok starcza ?
Pozdrawiam
KTM sx 525 2005 rok :)
Avatar użytkownika
lenar
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 23/10/2010, 20:04
Lokalizacja: węgrów

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości




na górê