Co wybrać DT czy yz,sx ?
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Co wybrać DT czy yz,sx ?
Witam!
Mam zamiar kupić crossa lub enduro 125. W grę wchodzi dt lub yz,sx. Mam dylemat gdyż tak naprawde nie wim co kupić. Chciałbym troche pośmigać w terenie ale słyszałem, na temat DT 125 różne opine. Gadałem z paroma osobami i jedni twierdzą że są całkiem niezłe a inni że w teren nie ma sensu się wybierać. Wracając do yz czy sx to słyszałem o wymianie tłoka. Jestem w te sprawy zielony, do tej pory miałem skutera. Może wiecie jaką ma moc DT 125, i co ile się wymienia ten tłok w fullcrossie i jakie to są koszty. No i oczywiście to co się bardziej opłaca w moim przypadku. Z góry dzięki:

Mam zamiar kupić crossa lub enduro 125. W grę wchodzi dt lub yz,sx. Mam dylemat gdyż tak naprawde nie wim co kupić. Chciałbym troche pośmigać w terenie ale słyszałem, na temat DT 125 różne opine. Gadałem z paroma osobami i jedni twierdzą że są całkiem niezłe a inni że w teren nie ma sensu się wybierać. Wracając do yz czy sx to słyszałem o wymianie tłoka. Jestem w te sprawy zielony, do tej pory miałem skutera. Może wiecie jaką ma moc DT 125, i co ile się wymienia ten tłok w fullcrossie i jakie to są koszty. No i oczywiście to co się bardziej opłaca w moim przypadku. Z góry dzięki:

- kubas93
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 16/5/2009, 14:37
- Lokalizacja: poznań
w full krosie remont z korbowodemi tłokiem +płyny to wydatek ok 1000-1200zł
a w dt wymiana tłoczka robi się po 12-20 czy tam ilu tysiącach kilometrów
ponadto w krosach musisz często czyscic filtr powietrza, smarowac lancuch co wyjazd
i tak plynów musisz nakupowac na jakies 200zł
np: 25zł płyn do smarowania łancucha
45zł olej do paliwa
jakies 35-50zł olej do filtra powietrza
no i doliczyc plyn do czyszczenia filtra powietrza i łańcucha to i wyjdzie ponad 200zł
poza tym jak jeździłeś sqterem będzie Ci ciężko jeździc takim potworem jak yz,cr czy sx
najlepsze dla Ciebie rozwiÄ…zanie to DT
bardzo mocne, dobre i tanie w eksploatacji maszyny
ps: a ile masz odłożone na ten że motorek??
a w dt wymiana tłoczka robi się po 12-20 czy tam ilu tysiącach kilometrów
ponadto w krosach musisz często czyscic filtr powietrza, smarowac lancuch co wyjazd
i tak plynów musisz nakupowac na jakies 200zł
np: 25zł płyn do smarowania łancucha
45zł olej do paliwa
jakies 35-50zł olej do filtra powietrza
no i doliczyc plyn do czyszczenia filtra powietrza i łańcucha to i wyjdzie ponad 200zł
poza tym jak jeździłeś sqterem będzie Ci ciężko jeździc takim potworem jak yz,cr czy sx
najlepsze dla Ciebie rozwiÄ…zanie to DT
bardzo mocne, dobre i tanie w eksploatacji maszyny
ps: a ile masz odłożone na ten że motorek??
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
kubas93 musisz się określić czego Ty oczekujesz od moto. Np. czy chcesz śmigać po asfalcie czy poza drogami - offroad, a może po tym i po tym. Czy lubisz agresywną jazdę, bardziej spokojną czy chcesz jechać i podziwiać krajobraz. Od tego zacznij, a nie ile co kosztuje. Ludziska robią właśnie ten błąd, że kierują się tym ile razy będą tłok wymieniać. Póżniej okazuje się, że mówią; miałem brać fullcrossa nie chcę podziwiać krajobrazu, wolę wymieniać tłoki i na odwrót. 

-
Hamulec - Bywalec
- Posty: 773
- Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
- Lokalizacja: okolice Leszna
Bostorn napisał(a):w full krosie remont z korbowodemi tłokiem +płyny to wydatek ok 1000-1200zł
a w dt wymiana tłoczka robi się po 12-20 czy tam ilu tysiącach kilometrów
ponadto w krosach musisz często czyscic filtr powietrza, smarowac lancuch co wyjazd
i tak plynów musisz nakupowac na jakies 200zł
np: 25zł płyn do smarowania łancucha
45zł olej do paliwa
jakies 35-50zł olej do filtra powietrza
no i doliczyc plyn do czyszczenia filtra powietrza i łańcucha to i wyjdzie ponad 200zł
poza tym jak jeździłeś sqterem będzie Ci ciężko jeździc takim potworem jak yz,cr czy sx
najlepsze dla Ciebie rozwiÄ…zanie to DT
bardzo mocne, dobre i tanie w eksploatacji maszyny
ps: a ile masz odłożone na ten że motorek??
Dysponuje 6000 zł. Tylko w moim przypadku chciałbym coś w miarę dobrego i mocnego bo nie chce zmieniać motoru co sezon. Co do jazdy to myślę, że bez problemu dam sobie radę.


- kubas93
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 16/5/2009, 14:37
- Lokalizacja: poznań
Hamulec napisał(a):kubas93 musisz się określić czego Ty oczekujesz od moto. Np. czy chcesz śmigać po asfalcie czy poza drogami - offroad, a może po tym i po tym. Czy lubisz agresywną jazdę, bardziej spokojną czy chcesz jechać i podziwiać krajobraz. Od tego zacznij, a nie ile co kosztuje. Ludziska robią właśnie ten błąd, że kierują się tym ile razy będą tłok wymieniać. Póżniej okazuje się, że mówią; miałem brać fullcrossa nie chcę podziwiać krajobrazu, wolę wymieniać tłoki i na odwrót.
Do tej pory głównie uczęszczałem drogi asfaltowe, ale gdybym miał fullcrossa to bez problemu bym sie ograniczył do lasu i dróg polnych.




- kubas93
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 16/5/2009, 14:37
- Lokalizacja: poznań
... no ja Ciebie rozumiem z tą kasą, ale Ty zrozum, że fullcrossy lubią ostro, że to nie jest moto do spacerowej jazdy. Też dbam o sprzęt; wymiana tłok, napęd, po prawie każdym śmiganiu zależy od terenu mycie filtra, smarowanie łańcucha. Z tego co się orientuję odnośnie Twioich wymagań polecam Tobie enduro lub coś z sm. 

-
Hamulec - Bywalec
- Posty: 773
- Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
- Lokalizacja: okolice Leszna
Hamulec napisał(a):... no ja Ciebie rozumiem z tą kasą, ale Ty zrozum, że fullcrossy lubią ostro, że to nie jest moto do spacerowej jazdy. Też dbam o sprzęt; wymiana tłok, napęd, po prawie każdym śmiganiu zależy od terenu mycie filtra, smarowanie łańcucha. Z tego co się orientuję odnośnie Twioich wymagań polecam Tobie enduro lub coś z sm.
No i chyba tak zrobie bo na początek wystarczy, a tak wogóle to się orientujesz jaka jest różnica między dt w fullcrossem 125 w lekkim terenie? Bo gdydym do DT125 kostke włożył to było by ok w błocie. No i mam jeszcze pytanie od czego zależy głośność, od układu wydechowego i czy on coś daje ? I dla pewności to ten tłok w yz,sx,cr sie wyniemia co 30 mth czy jak to jest?
- kubas93
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 16/5/2009, 14:37
- Lokalizacja: poznań
Glosnosc zalezy od calego ukladu wydechowego.
A co do yz czy sc - przypuscmy kupisz za te 6 k cos dobrego i okaze sie ze byla jakas ukryta wada - "glupi " cylinder robienie nikasilu na nim razem z tlokiem i uszczelkami 1500 zł... Jesli masz kogos kto Ci dolozy na kask ciuchy i bedzie Ci lal do baku to bierz crossa bo jezdzi sie swietnie , ale myslac racjonalnie bierz DT bo to swietny sprzet a w terenie jej nie brak
A co do yz czy sc - przypuscmy kupisz za te 6 k cos dobrego i okaze sie ze byla jakas ukryta wada - "glupi " cylinder robienie nikasilu na nim razem z tlokiem i uszczelkami 1500 zł... Jesli masz kogos kto Ci dolozy na kask ciuchy i bedzie Ci lal do baku to bierz crossa bo jezdzi sie swietnie , ale myslac racjonalnie bierz DT bo to swietny sprzet a w terenie jej nie brak

- Markos44
- Świeżak
- Posty: 46
- Dołączył(a): 9/3/2008, 16:20
...ja Ci powiem tak, że godziny zegarowe to nie mth np. + - ok. 2 godz. zegarowych to ok. 5 mth tu liczą się obroty silnika. Są do kupienia liczniki mth kosztują chyba ok. 200 zł,- ale to dobra rzecz. Szczerze mówiąc nie orientuję się w innych moto, bo jestem zakochany w swojej bardzo wściekłej CR 125 2T, która ma ok. 40 KM Jeżdząc raz, dwa razy w tygoniu myślę, że 2, 3 tłoki wymienię. Myślę, że Twój pomysł z tą DT, kostką, lekkim terenem,błotem może jest dobry. Nie robiłem takich experymentów. Niech się odezwie ktoś co miał DT. Głośność zależy od charakterystyki silnika 2T, 4T, dyfuzor, a tak do końca to nie wiem o co Ci chodzi z tym wydechem. 

-
Hamulec - Bywalec
- Posty: 773
- Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
- Lokalizacja: okolice Leszna
Ja osobiscie wybrałbym coś mocniejszego bo DT mocą nie grzeszy ;p
Co do tłoków to zalezy, mozesz kupic DT i wymienic tłok za miesiac a w YZ np za pol roku, zalezy wszystko od stanu
a dt szybko się tobie może znudzić ;/
Co do tłoków to zalezy, mozesz kupic DT i wymienic tłok za miesiac a w YZ np za pol roku, zalezy wszystko od stanu

a dt szybko się tobie może znudzić ;/
XL 125 Varadero
-
gba4 - Bywalec
- Posty: 543
- Dołączył(a): 12/9/2007, 19:29
gba4 napisał(a):Ja osobiscie wybrałbym coś mocniejszego bo DT mocą nie grzeszy ;p
Co do tłoków to zalezy, mozesz kupic DT i wymienic tłok za miesiac a w YZ np za pol roku, zalezy wszystko od stanu
a dt szybko się tobie może znudzić ;/
Jaki motocykl masz na myśli? Co do stanu to się z tym licze, ale nie ukrywając to yz jest owiele droższa w eksplautacji a z tą wymianą tłoka bym się musiał z 2 razy w sezonie liczyć!



...a 7-go dnia zanim odpoczął, stworzył YAMAHE xDDD
- kubas93
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 16/5/2009, 14:37
- Lokalizacja: poznań
np. hard enduro a co do yz to 2 razy w sezonie nie bedziesz tłoka wymieniał..
Ale z tego co widzę to chcesz również jezdzić po asfalcie, w takim razie albo DT albo hard enduro zarejestrowane na co tam chcesz ale z tym bedzie juz bardzo ciezko
Ale z tego co widzę to chcesz również jezdzić po asfalcie, w takim razie albo DT albo hard enduro zarejestrowane na co tam chcesz ale z tym bedzie juz bardzo ciezko

XL 125 Varadero
-
gba4 - Bywalec
- Posty: 543
- Dołączył(a): 12/9/2007, 19:29
gba4 napisał(a):np. hard enduro a co do yz to 2 razy w sezonie nie bedziesz tłoka wymieniał..
Ale z tego co widzę to chcesz również jezdzić po asfalcie, w takim razie albo DT albo hard enduro zarejestrowane na co tam chcesz ale z tym bedzie juz bardzo ciezko
Jednak zostane przy DT

...a 7-go dnia zanim odpoczął, stworzył YAMAHE xDDD
- kubas93
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 16/5/2009, 14:37
- Lokalizacja: poznań
kubas 93 radze ci dt ja mam dt 125 ii dajer ade w duzym terenie ii muslisz sie liczyc z wiekszym kosztem tankowania bo mi moja dt pali 10 na 100
- husqvarna23
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 26/2/2009, 21:29
husqvarna23 napisał(a):kubas 93 radze ci dt ja mam dt 125 ii dajer ade w duzym terenie ii muslisz sie liczyc z wiekszym kosztem tankowania bo mi moja dt pali 10 na 100
Jak zawsze coÅ› kosztem czegoÅ› = leczÄ™ siÄ™ z tym w 100%

...a 7-go dnia zanim odpoczął, stworzył YAMAHE xDDD
- kubas93
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 16/5/2009, 14:37
- Lokalizacja: poznań
husqvarna23 napisał(a):kubas 93 radze ci dt ja mam dt 125 ii dajer ade w duzym terenie ii muslisz sie liczyc z wiekszym kosztem tankowania bo mi moja dt pali 10 na 100
NaprawdÄ™ daje rade w terrenie ? Pytam bo tez sie waham, czy kupic fullcrossa czy np DT 125.
A ilu konnÄ… masz tÄ… swoja dtke ?
- vonharnas
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 19/4/2009, 22:10
załoze sie że nie wie ile ma koni bo moze 3% ogułu wie ile ich moto mają koni bo raczej nikt nie ciąga moto po hamowniach. jezeli kupisz odblokowaną DT 125 i nie jakiegos tam trupa tylko normalną do jazdy to na początek spoko mocy ci wystarczy i kilka sezonów posmigasz i albo wymienisz na cos większego albo zostaniesz przy tej pojemnosci bo jest to pojemnosc dosyc uniwersalna. napewno spalanie mniejsze niz full crossy a remonty to bedą grosze w porównaniu z remontem takiej sety w fullu. zawieszenie ma fajne. i z początku nawet taka DTtka moze niexle cie sponiewierac
ale wybor nalezy do ciebie taka yz sx cr rm czy tm ma duuzo więcej mocy zbiera sie momentalnie ale spalanie duzo większe pozatym na początku musiałbys opanowywac jakis czas DT pojmiesz szybciej.

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
henio12323 napisał(a):załoze sie że nie wie ile ma koni bo moze 3% ogułu wie ile ich moto mają koni bo raczej nikt nie ciąga moto po hamowniach. jezeli kupisz odblokowaną DT 125 i nie jakiegos tam trupa tylko normalną do jazdy to na początek spoko mocy ci wystarczy i kilka sezonów posmigasz i albo wymienisz na cos większego albo zostaniesz przy tej pojemnosci bo jest to pojemnosc dosyc uniwersalna. napewno spalanie mniejsze niz full crossy a remonty to bedą grosze w porównaniu z remontem takiej sety w fullu. zawieszenie ma fajne. i z początku nawet taka DTtka moze niexle cie sponiewieracale wybor nalezy do ciebie taka yz sx cr rm czy tm ma duuzo więcej mocy zbiera sie momentalnie ale spalanie duzo większe pozatym na początku musiałbys opanowywac jakis czas DT pojmiesz szybciej.
Z tą hamownią w 100% się z tobą zgadzam. Jak wszystko ma swoje plusy i minusy. Wole rozważyć je teraz niż po zakuipe. A musze o tym pamiętać, że przesiadam się ze skutera i początki łątwe nie będą!



Nie cytuje się całego wcześniejszego posta. Landryss
...a 7-go dnia zanim odpoczął, stworzył YAMAHE xDDD
- kubas93
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 16/5/2009, 14:37
- Lokalizacja: poznań
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości