Zobacz wątek - Co wybrać DT czy yz,sx ?
NAS Analytics TAG

Co wybrać DT czy yz,sx ?

Enduro, Cross
_________

Co wybrać DT czy yz,sx ?

Postprzez kubas93 » 16/5/2009, 15:09

Witam! :D
Mam zamiar kupić crossa lub enduro 125. W grę wchodzi dt lub yz,sx. Mam dylemat gdyż tak naprawde nie wim co kupić. Chciałbym troche pośmigać w terenie ale słyszałem, na temat DT 125 różne opine. Gadałem z paroma osobami i jedni twierdzą że są całkiem niezłe a inni że w teren nie ma sensu się wybierać. Wracając do yz czy sx to słyszałem o wymianie tłoka. Jestem w te sprawy zielony, do tej pory miałem skutera. Może wiecie jaką ma moc DT 125, i co ile się wymienia ten tłok w fullcrossie i jakie to są koszty. No i oczywiście to co się bardziej opłaca w moim przypadku. Z góry dzięki: :)
kubas93
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 16/5/2009, 14:37
Lokalizacja: poznań


Postprzez Bostorn » 16/5/2009, 16:15

w full krosie remont z korbowodemi tłokiem +płyny to wydatek ok 1000-1200zł


a w dt wymiana tłoczka robi się po 12-20 czy tam ilu tysiącach kilometrów

ponadto w krosach musisz często czyscic filtr powietrza, smarowac lancuch co wyjazd

i tak plynów musisz nakupowac na jakies 200zł
np: 25zł płyn do smarowania łancucha
45zł olej do paliwa
jakies 35-50zł olej do filtra powietrza
no i doliczyc plyn do czyszczenia filtra powietrza i łańcucha to i wyjdzie ponad 200zł

poza tym jak jeździłeś sqterem będzie Ci ciężko jeździc takim potworem jak yz,cr czy sx

najlepsze dla Ciebie rozwiÄ…zanie to DT
bardzo mocne, dobre i tanie w eksploatacji maszyny

ps: a ile masz odłożone na ten że motorek??
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin


Postprzez Hamulec » 16/5/2009, 17:24

kubas93 musisz się określić czego Ty oczekujesz od moto. Np. czy chcesz śmigać po asfalcie czy poza drogami - offroad, a może po tym i po tym. Czy lubisz agresywną jazdę, bardziej spokojną czy chcesz jechać i podziwiać krajobraz. Od tego zacznij, a nie ile co kosztuje. Ludziska robią właśnie ten błąd, że kierują się tym ile razy będą tłok wymieniać. Póżniej okazuje się, że mówią; miałem brać fullcrossa nie chcę podziwiać krajobrazu, wolę wymieniać tłoki i na odwrót. 8)
Avatar użytkownika
Hamulec
Bywalec
 
Posty: 773
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
Lokalizacja: okolice Leszna

Postprzez kubas93 » 16/5/2009, 19:03

Bostorn napisał(a):w full krosie remont z korbowodemi tłokiem +płyny to wydatek ok 1000-1200zł


a w dt wymiana tłoczka robi się po 12-20 czy tam ilu tysiącach kilometrów

ponadto w krosach musisz często czyscic filtr powietrza, smarowac lancuch co wyjazd

i tak plynów musisz nakupowac na jakies 200zł
np: 25zł płyn do smarowania łancucha
45zł olej do paliwa
jakies 35-50zł olej do filtra powietrza
no i doliczyc plyn do czyszczenia filtra powietrza i łańcucha to i wyjdzie ponad 200zł

poza tym jak jeździłeś sqterem będzie Ci ciężko jeździc takim potworem jak yz,cr czy sx

najlepsze dla Ciebie rozwiÄ…zanie to DT
bardzo mocne, dobre i tanie w eksploatacji maszyny

ps: a ile masz odłożone na ten że motorek??



Dysponuje 6000 zł. Tylko w moim przypadku chciałbym coś w miarę dobrego i mocnego bo nie chce zmieniać motoru co sezon. Co do jazdy to myślę, że bez problemu dam sobie radę. :D I jest jeszcze jeden warunek, że DT musi być zarejestrowane na motorower! :( A z tym to już ciężej.
kubas93
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 16/5/2009, 14:37
Lokalizacja: poznań

Postprzez kubas93 » 16/5/2009, 19:22

Hamulec napisał(a):kubas93 musisz się określić czego Ty oczekujesz od moto. Np. czy chcesz śmigać po asfalcie czy poza drogami - offroad, a może po tym i po tym. Czy lubisz agresywną jazdę, bardziej spokojną czy chcesz jechać i podziwiać krajobraz. Od tego zacznij, a nie ile co kosztuje. Ludziska robią właśnie ten błąd, że kierują się tym ile razy będą tłok wymieniać. Póżniej okazuje się, że mówią; miałem brać fullcrossa nie chcę podziwiać krajobrazu, wolę wymieniać tłoki i na odwrót. 8)



Do tej pory głównie uczęszczałem drogi asfaltowe, ale gdybym miał fullcrossa to bez problemu bym sie ograniczył do lasu i dróg polnych. :) Nie jestem typem osób które zajeżdźają sprzęt. Jestem typem osoby która dba o sprzęt i stara się na okrągło nie szarżować i wyciskać maxsa z moto. No ale oczywiście czasami bym to jak każdy robił. 8) Tym miejscem zazwyczaj była by żwirownia. Ale z kosztami muszę sie w dużym stopniu liczyć, gdyż nie stać mnie żeby naokrągło inwestować w moto. :oops: A nie chce żeby potem stało w garażu i sie marnowało. :roll:
kubas93
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 16/5/2009, 14:37
Lokalizacja: poznań

Postprzez Hamulec » 16/5/2009, 19:34

... no ja Ciebie rozumiem z tą kasą, ale Ty zrozum, że fullcrossy lubią ostro, że to nie jest moto do spacerowej jazdy. Też dbam o sprzęt; wymiana tłok, napęd, po prawie każdym śmiganiu zależy od terenu mycie filtra, smarowanie łańcucha. Z tego co się orientuję odnośnie Twioich wymagań polecam Tobie enduro lub coś z sm. 8)
Avatar użytkownika
Hamulec
Bywalec
 
Posty: 773
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
Lokalizacja: okolice Leszna

Postprzez kubas93 » 16/5/2009, 19:54

Hamulec napisał(a):... no ja Ciebie rozumiem z tą kasą, ale Ty zrozum, że fullcrossy lubią ostro, że to nie jest moto do spacerowej jazdy. Też dbam o sprzęt; wymiana tłok, napęd, po prawie każdym śmiganiu zależy od terenu mycie filtra, smarowanie łańcucha. Z tego co się orientuję odnośnie Twioich wymagań polecam Tobie enduro lub coś z sm. 8)



No i chyba tak zrobie bo na początek wystarczy, a tak wogóle to się orientujesz jaka jest różnica między dt w fullcrossem 125 w lekkim terenie? Bo gdydym do DT125 kostke włożył to było by ok w błocie. No i mam jeszcze pytanie od czego zależy głośność, od układu wydechowego i czy on coś daje ? I dla pewności to ten tłok w yz,sx,cr sie wyniemia co 30 mth czy jak to jest?
kubas93
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 16/5/2009, 14:37
Lokalizacja: poznań

Postprzez Markos44 » 16/5/2009, 20:21

Glosnosc zalezy od calego ukladu wydechowego.
A co do yz czy sc - przypuscmy kupisz za te 6 k cos dobrego i okaze sie ze byla jakas ukryta wada - "glupi " cylinder robienie nikasilu na nim razem z tlokiem i uszczelkami 1500 zł... Jesli masz kogos kto Ci dolozy na kask ciuchy i bedzie Ci lal do baku to bierz crossa bo jezdzi sie swietnie , ale myslac racjonalnie bierz DT bo to swietny sprzet a w terenie jej nie brak ;)
Markos44
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 9/3/2008, 16:20

Postprzez Hamulec » 16/5/2009, 20:23

...ja Ci powiem tak, że godziny zegarowe to nie mth np. + - ok. 2 godz. zegarowych to ok. 5 mth tu liczą się obroty silnika. Są do kupienia liczniki mth kosztują chyba ok. 200 zł,- ale to dobra rzecz. Szczerze mówiąc nie orientuję się w innych moto, bo jestem zakochany w swojej bardzo wściekłej CR 125 2T, która ma ok. 40 KM Jeżdząc raz, dwa razy w tygoniu myślę, że 2, 3 tłoki wymienię. Myślę, że Twój pomysł z tą DT, kostką, lekkim terenem,błotem może jest dobry. Nie robiłem takich experymentów. Niech się odezwie ktoś co miał DT. Głośność zależy od charakterystyki silnika 2T, 4T, dyfuzor, a tak do końca to nie wiem o co Ci chodzi z tym wydechem. :lol:
Avatar użytkownika
Hamulec
Bywalec
 
Posty: 773
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
Lokalizacja: okolice Leszna

Postprzez kubas93 » 17/5/2009, 13:19

Myśle, że pomysł z DT jest najlepszym wyjściem w moim przypadku. Jak dla mnie na początek wystarczy. Dzienki wszystkim za pomoc :wink: :D :) !!!
...a 7-go dnia zanim odpoczął, stworzył YAMAHE xDDD
kubas93
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 16/5/2009, 14:37
Lokalizacja: poznań

Postprzez gba4 » 17/5/2009, 14:38

Ja osobiscie wybrałbym coś mocniejszego bo DT mocą nie grzeszy ;p

Co do tłoków to zalezy, mozesz kupic DT i wymienic tłok za miesiac a w YZ np za pol roku, zalezy wszystko od stanu ;)

a dt szybko się tobie może znudzić ;/
XL 125 Varadero
Avatar użytkownika
gba4
Bywalec
 
Posty: 543
Dołączył(a): 12/9/2007, 19:29

Postprzez kubas93 » 17/5/2009, 14:45

gba4 napisał(a):Ja osobiscie wybrałbym coś mocniejszego bo DT mocą nie grzeszy ;p

Co do tłoków to zalezy, mozesz kupic DT i wymienic tłok za miesiac a w YZ np za pol roku, zalezy wszystko od stanu ;)

a dt szybko się tobie może znudzić ;/



Jaki motocykl masz na myśli? Co do stanu to się z tym licze, ale nie ukrywając to yz jest owiele droższa w eksplautacji a z tą wymianą tłoka bym się musiał z 2 razy w sezonie liczyć! :D :D :D
...a 7-go dnia zanim odpoczął, stworzył YAMAHE xDDD
kubas93
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 16/5/2009, 14:37
Lokalizacja: poznań

Postprzez gba4 » 17/5/2009, 15:26

np. hard enduro a co do yz to 2 razy w sezonie nie bedziesz tłoka wymieniał..

Ale z tego co widzę to chcesz również jezdzić po asfalcie, w takim razie albo DT albo hard enduro zarejestrowane na co tam chcesz ale z tym bedzie juz bardzo ciezko :P
XL 125 Varadero
Avatar użytkownika
gba4
Bywalec
 
Posty: 543
Dołączył(a): 12/9/2007, 19:29

Postprzez kubas93 » 18/5/2009, 18:55

gba4 napisał(a):np. hard enduro a co do yz to 2 razy w sezonie nie bedziesz tłoka wymieniał..

Ale z tego co widzę to chcesz również jezdzić po asfalcie, w takim razie albo DT albo hard enduro zarejestrowane na co tam chcesz ale z tym bedzie juz bardzo ciezko :P



Jednak zostane przy DT :D
...a 7-go dnia zanim odpoczął, stworzył YAMAHE xDDD
kubas93
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 16/5/2009, 14:37
Lokalizacja: poznań

Postprzez husqvarna23 » 18/5/2009, 19:14

kubas 93 radze ci dt ja mam dt 125 ii dajer ade w duzym terenie ii muslisz sie liczyc z wiekszym kosztem tankowania bo mi moja dt pali 10 na 100
husqvarna23
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 26/2/2009, 21:29

Postprzez kubas93 » 18/5/2009, 20:10

husqvarna23 napisał(a):kubas 93 radze ci dt ja mam dt 125 ii dajer ade w duzym terenie ii muslisz sie liczyc z wiekszym kosztem tankowania bo mi moja dt pali 10 na 100



Jak zawsze coÅ› kosztem czegoÅ› = leczÄ™ siÄ™ z tym w 100% :D
...a 7-go dnia zanim odpoczął, stworzył YAMAHE xDDD
kubas93
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 16/5/2009, 14:37
Lokalizacja: poznań

Postprzez vonharnas » 19/5/2009, 08:52

husqvarna23 napisał(a):kubas 93 radze ci dt ja mam dt 125 ii dajer ade w duzym terenie ii muslisz sie liczyc z wiekszym kosztem tankowania bo mi moja dt pali 10 na 100



NaprawdÄ™ daje rade w terrenie ? Pytam bo tez sie waham, czy kupic fullcrossa czy np DT 125.
A ilu konnÄ… masz tÄ… swoja dtke ?
vonharnas
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 19/4/2009, 22:10

Postprzez henio12323 » 19/5/2009, 20:44

załoze sie że nie wie ile ma koni bo moze 3% ogułu wie ile ich moto mają koni bo raczej nikt nie ciąga moto po hamowniach. jezeli kupisz odblokowaną DT 125 i nie jakiegos tam trupa tylko normalną do jazdy to na początek spoko mocy ci wystarczy i kilka sezonów posmigasz i albo wymienisz na cos większego albo zostaniesz przy tej pojemnosci bo jest to pojemnosc dosyc uniwersalna. napewno spalanie mniejsze niz full crossy a remonty to bedą grosze w porównaniu z remontem takiej sety w fullu. zawieszenie ma fajne. i z początku nawet taka DTtka moze niexle cie sponiewierac :P ale wybor nalezy do ciebie taka yz sx cr rm czy tm ma duuzo więcej mocy zbiera sie momentalnie ale spalanie duzo większe pozatym na początku musiałbys opanowywac jakis czas DT pojmiesz szybciej.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kubas93 » 20/5/2009, 13:24

henio12323 napisał(a):załoze sie że nie wie ile ma koni bo moze 3% ogułu wie ile ich moto mają koni bo raczej nikt nie ciąga moto po hamowniach. jezeli kupisz odblokowaną DT 125 i nie jakiegos tam trupa tylko normalną do jazdy to na początek spoko mocy ci wystarczy i kilka sezonów posmigasz i albo wymienisz na cos większego albo zostaniesz przy tej pojemnosci bo jest to pojemnosc dosyc uniwersalna. napewno spalanie mniejsze niz full crossy a remonty to bedą grosze w porównaniu z remontem takiej sety w fullu. zawieszenie ma fajne. i z początku nawet taka DTtka moze niexle cie sponiewierac :P ale wybor nalezy do ciebie taka yz sx cr rm czy tm ma duuzo więcej mocy zbiera sie momentalnie ale spalanie duzo większe pozatym na początku musiałbys opanowywac jakis czas DT pojmiesz szybciej.



Z tą hamownią w 100% się z tobą zgadzam. Jak wszystko ma swoje plusy i minusy. Wole rozważyć je teraz niż po zakuipe. A musze o tym pamiętać, że przesiadam się ze skutera i początki łątwe nie będą!
:D :D :D

Nie cytuje się całego wcześniejszego posta. Landryss
...a 7-go dnia zanim odpoczął, stworzył YAMAHE xDDD
kubas93
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 16/5/2009, 14:37
Lokalizacja: poznań



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości




na górê