Zobacz wątek - Coś dla niepoczątkującego
NAS Analytics TAG

Coś dla niepoczątkującego

Enduro, Cross
_________

Coś dla niepoczątkującego

Postprzez MT50 » 27/3/2009, 18:08

Witam, szukam dobrego crossa ,nie znam się zbyt dobrze ,a na mojej hondzie mt 50 już mi się nudzi(za mało mocy) .Jeżdżę od 6 lat i postanowiłem znaleźć coś mocniejszego ,ale nie znam się na markach itp. Mój wzrost to 180cm waga 85kg na moto mam około 9tyś.Ile kosztuje utrzymanie takiego motocykla w sezonie? Proszę o poradę.
Avatar użytkownika
MT50
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 24/6/2008, 16:04


Postprzez Dzesiu10 » 27/3/2009, 18:15

Zależy czy 2T czy 4 T , hmm masz b.duży wybór.Moto ma być typu full cross czy hard enduro? zarejestrowany(z mozliwościa) czy nie potrzeba ? ]
Za tą kasę to już można kawał sprzetu zakupić
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
Dzesiu10
Bywalec
 
Posty: 857
Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
Lokalizacja: Zielona Góra


Postprzez MT50 » 27/3/2009, 18:21

Tak,a żeby z niego jak najwięcej mocy poćągnąć,dobrze się trzymał trasy,jak dlamnie typowy off road,ile kasy na sezon w niego trzebabybyło ładować ? i jaka pojemność skokowa jest najleprza,ja myślałem nad 250 lub 450,KTM,ale się nieznam
Avatar użytkownika
MT50
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 24/6/2008, 16:04

Postprzez Dzesiu10 » 27/3/2009, 18:25

hmm z mt 50 na ktm 450 4T , lolo ! Nie za duzo? Ja na Twoim miejscu wybrałbym cos z 250 4T np Husqarne te 250 lub lepiej Yamahe wr 250f. Co do kosztów to yamaha nie tak źle wypada. Trzeba dbac o zawory(regulacja) i łańcuszek rozrzadu oraz zmieniać olej co około 6 mth. Do 9 tysięcy na pewno coś znajdziesz bo to nie mały pieniadz.
http://yamahadt.info/printview.php?t=52 ... 5867cdce30
poczytaj tu może Ci sie troche rozjaśni, ja mimo wszystko jestem za 4T , w enduro mniejsze spalanie dłuzsza zywotnosc i dzwiek;p
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
Dzesiu10
Bywalec
 
Posty: 857
Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez MT50 » 27/3/2009, 18:30

Mam jeszcze jedno pytanko czy muszę mieć prawko jeśli jeżdżę po polach,lasach.
Avatar użytkownika
MT50
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 24/6/2008, 16:04

Postprzez Bostorn » 27/3/2009, 18:37

Jeśli to teren prywatny to niee
jeśli to teren państwowy to tak

a co do moto dla Ciebie

nie widze nic innego jak tylko poczciwa seta;d

żadne 4t 250-450 i Bóg wie co...

po 1: za świerzy jesteś, po 2 nie umiał byś tego obsługiwac a po 3cie miał byś problemy z regulacją
a co najważniejsze cena.. i wszystko jasne


szukasz wrażen mocy i dobrej zabawy??
jakis 2t o pojemnosci 125cm3 jest idealny dla Ciebie

sam wsiadam na sete po Sendzie

może jeżdze tylko rok nią ale wcześniej różnymi pierdunkami, quadami itp latałem
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Dzesiu10 » 27/3/2009, 19:19

Ja po sezonie na Husqvarnie wr 125 przesiadłęm sie na wr400f yamaha i roznica jest kolosalna, od nowa trzeba sie wszystkiego uczyc a dzis piatek i weekend jutro:)
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
Dzesiu10
Bywalec
 
Posty: 857
Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez Argons » 27/3/2009, 19:43

450 w 4T chyba raczej odpada szczególnie jeżeli byłby to cross. Chyba że chcesz się uczyc jazdy na błędach tj. glebach jak zbyt mocno dasz w palnik. A może coś z bardziej tradycyjnym i słabszym silnikiem?Np: Suzuki DR 350? Motorek ma 27 koni i to w zupełności wystarczy do solidnego sponiewierania się w terenie a do tego utrzymanie kosztuje nieporównywalnie mniej i cena też sporo niższa( za pożądną DR dasz 6-7 kawałków) i przy przesiadce z 50 poczujesz i tak kolosalną różnice i przyspieszenie na bank Cię usatysfakcjonuje:)
Argons
Świeżak
 
Posty: 66
Dołączył(a): 8/9/2008, 14:09
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez baziu96 » 27/3/2009, 20:15

wlasne byl test motocykla moze to cie zainteresuje?
http://www.scigacz.pl/Kawasaki,KLX250S, ... ,8839.html
Avatar użytkownika
baziu96
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 28/11/2008, 18:59

Postprzez przemol21 » 27/3/2009, 20:58

prawda taka ze przy 2t sa o wiele wieksze koszty. jak chlopak tyle lat latal na crossie to nie zalujcie mu, ja z choppera 535 po jednym sezonie przesiadlem sie na xt 600 z zerowym doswiadczeniem soft enduro. Powoli powoli i do wszystkiego czlowiek przywyknie. przynajmniej szybko sie nie znudzi. Nie mowie 600 ale seta to troche zarcik, ni w pipe ni w oko ;]
Niech w księgach wiedzy szpera rabin Nauka to jest wymysł diabli Mądrością moją jest karabin I klinga ukochanej szabli
przemol21
Świeżak
 
Posty: 58
Dołączył(a): 25/3/2009, 20:08
Lokalizacja: Hrubieszów

Postprzez wojtas109 » 27/3/2009, 21:52

Od kiedy to w 2t są większe koszty?????
Przy 2t można wszystko samemu zrobić i na początek w zupełności wystarcy Ci 125 2t.

Pozdro

:D
Avatar użytkownika
wojtas109
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 4/1/2008, 18:30
Lokalizacja: DGL

Postprzez przemol21 » 27/3/2009, 23:12

czestsze remonty, wieksze spalanie, olej do paliwa.
Niech w księgach wiedzy szpera rabin Nauka to jest wymysł diabli Mądrością moją jest karabin I klinga ukochanej szabli
przemol21
Świeżak
 
Posty: 58
Dołączył(a): 25/3/2009, 20:08
Lokalizacja: Hrubieszów

Postprzez Bostorn » 27/3/2009, 23:29

a w 4t?? remont w cenie 2 3 w 2t...

co 10 12mth olej sie wymienia, a nie mało go tam jest

regulacja zaworów

jak cos sie sypnie koszmarna naprawa...
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez przemol21 » 27/3/2009, 23:52

w 2t co rok wymiana tloka, korba tez chyba czesto siada. w 4t zalezy od moto ale jak jest ok i sie szanuje to ok bedzie bo nie sa zylowane i ZNACZNIE wiecej wytrzymuja. dzwiek inny, kopyto z dolu, aj... inna bajka ;] ale co kto lubi, ja sie przesiadlem z choppera i jakiejs pierdziawki bym nie chcial ;P to powinno Ci troche wyjasnic : http://www.oststeam.zafriko.pl/kat/nazwa/nazwa
Niech w księgach wiedzy szpera rabin Nauka to jest wymysł diabli Mądrością moją jest karabin I klinga ukochanej szabli
przemol21
Świeżak
 
Posty: 58
Dołączył(a): 25/3/2009, 20:08
Lokalizacja: Hrubieszów

Postprzez Bostorn » 28/3/2009, 00:14

są mniej wyżyłowane??

coś ty chyba mało wiesz o krosach


enduro to się zgodze ale nie krosy typu sxf, crf, yz250f, kxf,rmz i tak dalej
te maszyny sa tak wyżyłowane aby dorównywały, a nawet były lepsze od setek

"Umiejętności i doświadczenie Jeżeli jesteś początkujący (nigdy wcześniej nie miałeś wyczynowego crossa lub enduro), to radzimy wybrać 2T, i najlepiej pojemność nie większą od 125 ccm"

chyba wiesz co mam na myśli??

aa nie musisz mi mowic co i jak.. należe do klubu offroadowego i miałem doczynienia z różnymi ludźmi i pytałem się jakie moto wybrac, jakie mi polecą

zanim wsiądziesz na 4t każdy mówił polataj z 1 2 sezony setą a później mysl co dalej

bo więcej wybacza, jest łatwiejsza w lataniu, każdy Ci to potwierdzi

ale jak chcesz 4t.. twoja sprawa tylko powodzenia życzę abyś nie kupił miny co w 4t zdarza się aż nad to
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez przemol21 » 28/3/2009, 08:56

ale sety maja tyle samo koni co 250 4t, i sa bardziej narwiste. Zreszta, my sie tu klocimy a zainteresowany kolezka nic sie nie odzywa
Niech w księgach wiedzy szpera rabin Nauka to jest wymysł diabli Mądrością moją jest karabin I klinga ukochanej szabli
przemol21
Świeżak
 
Posty: 58
Dołączył(a): 25/3/2009, 20:08
Lokalizacja: Hrubieszów

Postprzez wojtas109 » 28/3/2009, 09:55

Za 9k moze i kupi juz jakiegos 250 4t ale wątpie że byłby to jego jedyny wydatek. Kumpel kupił yzf 250 ("stan idealny") po 2 tyg sie zatarła i nie pytaj ile włożył w to kasy, a w 2t za 2k masz full remont.

Pozdro

:D
Avatar użytkownika
wojtas109
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 4/1/2008, 18:30
Lokalizacja: DGL

Postprzez ollie » 28/3/2009, 14:21

omg ludzie skonczncie z tym ze w 125 w 2t sie tlok co roku zmienia bo to gowno prawda, jak ktos nie lata ciagle po torze tylko rekreacyjnie w weekend po lesie itp. to bez problemu na pare lat mu tlok starczy.
ollie
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 26/9/2008, 14:19

Postprzez wojtas109 » 28/3/2009, 16:41

Teraz to żeś dowalił dopiero. Tłok w 125 2t w full crossie powinno sie wymieniać co 30mth no może co 40 zależy jak kto jeździ. Więc zastanów się nad tym co napisałeś :D.

Pozdro

:D
Avatar użytkownika
wojtas109
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 4/1/2008, 18:30
Lokalizacja: DGL

Postprzez bastus » 29/3/2009, 21:18

wojtas109 - weź niepierdol bo głowa boli, ollie ma racje, niemasz takiego moto to się nieudzielaj, jak masz i wymieniasz co 30 mth to możesz lepiej mi oddwac te tłoki ja będe jeszcze na nich jeździł i jeździł.
sprzedam :
:D
- Sony Ericson P99i (700pln)
:D
- Nowe sprzęgło do Aprili Rx 50 (90 zł)
Avatar użytkownika
bastus
Bywalec
 
Posty: 827
Dołączył(a): 5/10/2007, 20:23
Lokalizacja: Wrocław

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na g�r�