Zobacz wÄ…tek - Dyfuzor
NAS Analytics TAG

Dyfuzor

Enduro, Cross
_________

Dyfuzor

Postprzez kawa125kx » 2/1/2009, 21:11

Witam!!.Zaliczyłem glebe na moto i dosyć głeboko wgniótł mi sie dyfuzor :(
czy ktoś moze mi powiedzieć czy da sie to wydmuchać?? Jak nie to w jaki jeszcze sposób moge to naprawić?
kawa125kx
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 28/12/2008, 14:52


Postprzez Manhatan » 2/1/2009, 21:41

Rozciąć w miejscu spawu, wygiąć do właściwej pozycji, zespawać. Najprostsza i najszybsza opcja według mnie.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
Avatar użytkownika
Manhatan
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
Lokalizacja: Death ZONE


Postprzez Bostorn » 2/1/2009, 22:49

i jedyna;d chyba że masz przyssawki ;p albu dziórka i wyginac drucikiem zagiętym.. ale wiecej czasu zmarnujesz

najlepiej jak kolega napisał upitol ;d wyklep i zaklej
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Landryss25 » 2/1/2009, 23:28

A jaki masz aluminiowy czy stalowy? Jeśli stalowy to na środku wgięcia można przyspawać drut i ,,wyciągnąć" (ja tak wgnieciony bak naprawiałem).
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez henio12323 » 3/1/2009, 00:19

tak włąsnie robisz tak biuerzesz dosc spory drut najlepiej zbrojeniówke :D wyginasz w kształcie litery L i dłuzszym koncem spawasz w srodek wgniecenia i młotkiem pukasz az sie wybrzuszy :) potem odcinasz spaw i młotkiem równasz najlepszy sposób. nie ma co nacinac ani robic dziur bo to bardziej osłabi wytrzymałosc tego miejsca niz dobry spaw :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Bostorn » 3/1/2009, 10:40

eee... Landek chodzi Ci o to aby go wyprostowac nie??

ale to nie jest cienka blaszka.. tylko wzmacniana blacha
tak więc jak on pozaginał go w paru miejscach może byc problemik;/

bierzesz małego flesha, cieniutką tarczkę i jedziesz na pół

tam nic nie tykasz tylko kładziesz pod spód kowadło albo cos płaskiego i gumowym młotkiem napierdylasz aż będzie równiusiu
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez weteran » 3/1/2009, 15:02

Wszyscy proponujecie (ja to nazywam) rzeźnicki sposób wyprostowania dyfuzora. Ja i większość, którzy się tym zajmują robimy to w następujący sposób. Zaopatrzeni w zaślepki rury, w tym jedna z wentylem jak w dętce. Po założeniu zaślepek na rurę pompuję powietrze nawet do max ile poda sprężarka, miejsce wgięcia grzeję palnikiem, które pięknie wychodzi. Jestem wstanie nawet zrobić w tym miejscu niewielki balon. W przypadku ostrych zagięć używam malutkiego młoteczka, po zagrzaniu i wyprostowaniu uderzam w to miejsce młoteczkiem. Wierzcie, że można tak wyprostować wgięcia, że nie będzie nawet śladu. Może pozostać tylko ślad grzania, ale to też można zamaskować.
weteran
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 7/12/2006, 18:44

Postprzez ddit » 3/1/2009, 16:33

weteran, wez mi powiec jak te "zaslepki" wygladaja. ja osobiscie wiem, ze wielu mechanikow stosuje patent z przyspawaniem preta (spawac najlepiej migomatem, zeby nie przegrzac materialu). chwala sobie ten sposob!
ddit
Świeżak
 
Posty: 101
Dołączył(a): 22/7/2008, 20:52
Lokalizacja: FrÄ…czki, okolice Olsztyna

Postprzez Landryss25 » 3/1/2009, 17:43

Ja stosowałem metodę pręta (gwintowany) bo to mogłem zrobić we własnym zakresie, jest to dość proste i skuteczne, też należy podgrzać wgięcie żeby było łatwiej wyciągnąć.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Manhatan » 3/1/2009, 18:13

Kumpel kiedyś wydmuchiwał w ten sposób bak w Simsonie, no i trochę przesadził, bo mu się z boku dziura chwilę później zrobiła, dosyć duża dziura... :mrgreen:
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
Avatar użytkownika
Manhatan
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
Lokalizacja: Death ZONE

Postprzez weteran » 3/1/2009, 20:06

Manhatan jak najpopularniejszym sprzętem w Polsce był piękny, wspaniały, silny, porywający, szczyt marzeń niejednego crossowca motocykl marki CZ, a więc było to sporo czasu temu. Jeden z moich kolegów wgiął zbiornik (stalowy) i też próbował wyprostować go tylko powietrzem, no średnio się udało bardziej udało się zwiększyć jego pojemność, ale pojawił się problem z jego zamontowaniem na ramie. Niechciał wejść, bo rozdmuchało go w środku. Co do zaślepek, moje pierwsze, które wymyśliłem były wykonane z grubej gumy wytoczone w tokarni na średnice jak otwory w dyfuzorze. W środku jedna zaślepka miała kominek z dętki, druga śrubę. Tak przygotowane wkładałem je w rurę. Po nakręcaniu nakrętek gumy pęczniały uszczelniając ucieczkę powietrza. Wykorzystywałem je do czasu prostowania mojej rury od KX 500 cc. Jak raz ta większa wystrzeliła (huk jak z armaty) wymyśliłem (choć nie do końca bo wcześniej o podobnych słyszałem) takie, które byłyby bezpieczniejsze. Są wykonane z płaskownika z aluminium. Dwa otwory wykonane są na śruby, które muszą być przymocowane do rury nawet opaskami, a nakrętkami dociskane do czoła otworu. Między płaskownik a otwór wkładam gumę. Drugi płaskownik wykonany podobnie, mniejszy, bo mniejsza średnica rury i tam wkładam w otwór wykonany w środku wyciętą dętkę wraz z kominkiem. Dobra już Wam tyle napisałem to powiem więcej. W ten sposób wyprostowaliśmy u kolegi kolanko wydechu od YZ 250 F tuningowe oczywiście też tytanowe. Proponuję zastosować mój pierwszy pomysł z gumami. W mniejszą średnicę gumy zamontować kominek wentyla. We większą gumę wkręcić śrubę i zabezpieczyć ją aby nie wystrzeliła z rury (nawet drutami), a przy najbliższym spotkaniu dla mnie browar za zdradzenie tajemnic. Pozdrawiam.
weteran
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 7/12/2006, 18:44

Postprzez bastus » 4/1/2009, 18:05

ja tam bym rozcioł w pół tak jak manhatan piszee, jak dobrze zespawasz niebędzie śladu :D

daj fotke jak ci się wgniutł, ba jak 1 cm to niepłacz bo i tak różnicy niebędzie :D
sprzedam :
:D
- Sony Ericson P99i (700pln)
:D
- Nowe sprzęgło do Aprili Rx 50 (90 zł)
Avatar użytkownika
bastus
Bywalec
 
Posty: 827
Dołączył(a): 5/10/2007, 20:23
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez henio12323 » 5/1/2009, 18:15

tak ale sie osłabia :P potem złapie temperatury przejedzie przez wode i moze rozwalic tamto miejscee :p dla weterana piwko serio za pomysł :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Bostorn » 5/1/2009, 20:18

hmm jeśli spawasz, spawa spawacz migomagiem nic nie powinno rozsadzic
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości




na górê