Zobacz wÄ…tek - enduro 250-450ccm do 15.000PLN
 
NAS Analytics TAG

enduro 250-450ccm do 15.000PLN

Enduro, Cross
_________

enduro 250-450ccm do 15.000PLN

Postprzez rudaz » 1/1/2009, 15:19

Witam Was!

Na wstępie pragnę życzyć wszystkim motocyklistom Szczęśliwego Nowego Roku :)

Teraz przejdÄ™ do rzeczy...

Szukam motoru, enduro. Jak w temacie. Z drugiej ręki. Najlepiej sprowadzany. Przeznaczenie typowo rekreacyjne (szutry, lasy, górki, górki, dołki) oraz turystyka.

Jaki motor byście polecili?

Moje doświadczenie to skutery, wski i mz :wink:
szukam :)
rudaz
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 1/1/2009, 15:13


Postprzez marc9911in » 1/1/2009, 16:02

Rocznik jaki cie interesuje ? Jakies konkretne marki masz na mysli ?
Yamaha WR 450 - enduro
Kawasaki KLX 450- enduro
KTM 525 EXC- enduro
To jest to co ja bym Ci polecil jezeli chodzi o enduro, i uwazam ze 250 enduro to nieporozumienie za mala moc itd.
Mam nadzieje ze o to ci chodzilo.
marc9911in
Świeżak
 
Posty: 129
Dołączył(a): 11/11/2008, 11:03


Postprzez henio12323 » 1/1/2009, 16:25

co ? 250 enduro za małe? mam nadzieje że mówisz o 4 suwach. pierwsza z brzegu honda crm 250 ma około 56 koni tylko 10 mniej niz wyczynowe wysokoobrotowe 2suwy także nie jest źle. no moment obrotowy jest znacznie mniejszy ale na trase nie jest źle oczywiscie nie na daleką i tez 2 sówem trzeba umiec jeździc w trasy :D co do 4t zalezy jak komfortowo cchcesz jechac i jakie chcesz miec osiągi itp. i duzo zalezy od grubosci portfela. opcja ktm 525 jest idealna w trasy ale no niestety sporo taka przyjemnosc kosztuje. jak chcesz w trase typowo w trase fajny motorek to jest tez ktm lc4 o pojemnosci około 640 są tez 650 chyba troche tansze chyba od 525 ale tez mają niezłego joba :d nawet na oponach supermoto da sie poszalec w lekkim terenie. na szerokiej oponie duro szutry a nawet niektóre tory crossowe to nie problem.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Bostorn » 1/1/2009, 19:37

cos co udało mi się dla Ciebie znalesc
http://moto.allegro.pl/item513504307_su ... ml#gallery
http://moto.allegro.pl/item514693640_su ... _2006.html
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M967301
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1107258


hmm ale widzę że najciekawszym i najmłodszym rozwiązaniem dla Ciebie była by suza drz 400;d

nie wiem tylko jak ona działa chodzi i jak sie sprawuje.
od tego najlepiej jak by znawcy i specjalisty siÄ™ wypowiedzieli ;d
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez panzernacker » 2/1/2009, 00:33

DRZ jak na takie zastosowanie jest idealna. Mocna, lekka i bardziej długodystansowa niż wyczynowe endoro.
Husqvarna WR :twisted:


motoktos napisał(a):Bez obaw możesz kupić takową Yamahę, właśnie dla początkujących jest ten sprzęt, dla początkujących jest on właśnie.
Avatar użytkownika
panzernacker
Bywalec
 
Posty: 539
Dołączył(a): 9/8/2006, 01:34

Postprzez henio12323 » 3/1/2009, 00:30

a mi tam sie drz nie podoba za słaby silnik:P i czy lekka tez bym nie powiedział.... stara crm 250 z 90 roku ją bierze także relwelacja to nie jest. chociaż zalezy kto czego szuka. jak jeździsz spokojnie ale czasem chcesz tylko poszalec to sprzet idealny ale jezeli chcesz ciąglke wariowac moze sie okazac w koncu za słabe z deka. ale jak cos moge ci dac na namiary mojego kumpla który sprzedaje fajną włąsnie drz 400 na sportowym tłumiku w stanie idealnym 2003 rok :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Bostorn » 3/1/2009, 10:36

heniu nie rozumiem Cie...

najpierw piszesz że Ci się drz nie podoba, że jest za słaba i nędzna.. z tego wywnioskowałem

następnie polecas zmu jakiegos szrota przedwojennego.. i to 250..

a drz to 400 lekka i zwinna

a pod sam koniec polecasz mu drzta kumpla nie kapuje..

to ty go wkoncu zachęcasz?? czy niee?? do kupna Suzy?
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez henio12323 » 3/1/2009, 13:18

nie zachęcam go do tego szrota tylko mówie że taki szrot jest szybszy od tej suzi to raz :P 2 że napisałem że jak chcesz szalec ciągle tory nie tory to drz bedzie za słaba ale jeżeli chce na weekendy wypady gdzies na szuterki to bedzie dobra :PP i że dla mnie by była troche za słaba
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez panzernacker » 3/1/2009, 13:57

Szybszy a lepszy to też chyba jest różnica, nie?
Porównaj kata EXC 450 z 2009 a honde cr 500 2T z 1990. Rozumiem wolałbyś to drugie bo mocniejsze?

Po drugie nie szukamy moto które odpowiada Tobie, tylko takie, jakie chce rudaz i do tego, do czego potrzebne jest jemu. Z tego co pamiętam były to szutry i lasy, a nie tor i piłowanie.
Husqvarna WR :twisted:


motoktos napisał(a):Bez obaw możesz kupić takową Yamahę, właśnie dla początkujących jest ten sprzęt, dla początkujących jest on właśnie.
Avatar użytkownika
panzernacker
Bywalec
 
Posty: 539
Dołączył(a): 9/8/2006, 01:34

Postprzez Bostorn » 3/1/2009, 14:45

chyba wiemy do czego słuzy enduro??

jak chce enduraka to nie do katowania, piłowania tylko do wyczynowej jazdy do której drz wsam raz się nada :)
na szosie, lesie, lekkim torze
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez rudaz » 3/1/2009, 18:35

Witam.

Dzięki bardzo za odpowiedzi i zainteresowanie tematem :)

Powoli zaczynam się decydować na dwa motory EXC i WR. Obie 450.
Oczywiście świadom jestem prestiżu jakim otaczają się użytkownicy jak i producenci obu tych maszyn... Prestiż jak mniemam musi iść w parze z funkcjonalnością i niższą awaryjnością na tle konkurencji.

Pojawia się jednak pytanie czy taki motor nadaje się do wypadów kilku dniowych? Jak sprawdzają się od strony technicznej w warunkach: z dala od autoryzowanego serwisu, z kilkoma podstawowymi narzędziami w plecaku?

Bardzo proszę o wyrozumiałość. Chcę po prostu mieć pewność, że gdy oddalę się za daleko od cywilizacji będę miał kilka procent szans na bezpieczny powrót do domu :)

Pozdrawiam.
szukam :)
rudaz
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 1/1/2009, 15:13

Postprzez gh_joker » 3/1/2009, 21:34

No chyba zaden z nas nie chcial by moto, ktore pada w kilka dni podczas wypadu za miasto z ziomkami hehe, ja napewno nie :roll: I zaden z tych dwoch przy odpowiednim serwisowaniu niema bata, nie padnie - no chyba ze poprostu pech ale na to reguly niema...

Ale biorac pod uwage glownie te wypady ja osobiscie doradzal bym Ci ta DRZ-ke, duzo mniejszy naklad finansowy, bardzo wytrzymaly silnik, idealny do zabawy w lesie itp i mocy tez pod dostatkiem - apropos HENIU chcialbym cie widziec na tej CRM w starciu z DRZ-SM na asfalcie :lol:

Dla CRM szacun taki jak dla KDX, juz prawie zapomniane sprzety ale nie oszukujmy sie - idealne do ostrej jazdy a nie rekreacji...!!!

Chyba, ze nie dbasz o kase (koszty servisowania) i potrzebujesz wiecej mocy to bierz WR i nawet sie nie zastanawiaj, sam jestem zdecydowanym fanem tego moto...

Powodzenia!!!
...Life is the lesson - LEARN AND NEVER DIE!!!...
Avatar użytkownika
gh_joker
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 7/8/2008, 23:00
Lokalizacja: cambridge

Postprzez weteran » 3/1/2009, 22:24

Jeśli pozwolicie wyrazić mnie opinie na ten temat, to na wstępie muszę odradzić te dwa motocykle KTM i WR. Napisałeś na początku, że motocykl ma Ci służyć do rekreacji i turystyki. A więc te dwa, a powiem więcej żaden wyczynowy Cię nie zadowoli. Zawsze każdemu powtarzam, jeśli chcesz kupić motor, czy samochód kupuj taki na jaki Cię stać i do tego, do czego potrzebujesz. Jak wspomniałem o samochodzie, to dam Ci porównanie. To jest tak jak na pierwszy swój samochód kupujesz bolida z formuły 1, no może przesadzam, ale tylko z ceną. Owszem pojedziesz tymi motorami swobodnie, ale musisz wiedzieć, że to prawdziwe wyczynowe sprzęty, a więc utrzymanie ich jest droższe niż normalnych motocykli. Dla przykładu, wymiana oleju w WR co 10 godz w KTM pewno podobnie, nie wiem jak ma się to do kilometrów ale gwarantuję, że bardzo często. To samo z wymianą części, jak tłok, korbowód, łańcuch rozrządu. Sam na początek nic prawie nie zrobisz, a więc w grę wchodzi serwis lub jakiś inny warsztat. A przy tych motorach trzeba, że tak powiem dużo chodzić. Poza tym kwota, którą chcesz przeznaczyć, nie pozwoli na kupno idealnego motocykla w tej klasie. Muszę się zgodzić z kolegami, że dobrym rozwiązaniem byłby zakup DRZ. Myślę, że ten motocykl w zupełności by Cię zadowolił.
weteran
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 7/12/2006, 18:44

Postprzez gh_joker » 3/1/2009, 22:42

Dokladnie sie zgadzam z przedmowca... Przede wszystkim kolega powinien dodac gdzie to moto ma latac najczesciej... I calkowicie niemam pojecia co ludzie maja na myli mowiac "TOR" jezeli chodzi o endurasy??? Chyba tor przeszkod albo jakis przelaj, no bo tak na powanie to chyba nie macie na mysli toru do motocrossu HEHEHE :lol: :lol: :lol:
...Life is the lesson - LEARN AND NEVER DIE!!!...
Avatar użytkownika
gh_joker
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 7/8/2008, 23:00
Lokalizacja: cambridge

Postprzez Bostorn » 4/1/2009, 12:57

why?? u nas w klubie koles smiga sxem 450 i startuje w zawodach

nawet nawet mu szło był w 1ej trujce a dojechał do konca przedostatni;/ ale walczył;d
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez panzernacker » 4/1/2009, 13:51

Bostorn napisał(a):why?? u nas w klubie koles smiga sxem 450 i startuje w zawodach

nawet nawet mu szło był w 1ej trujce a dojechał do konca przedostatni;/ ale walczył;d

Ale SX to nie EXC, chyba że chodziło Ci właśnie o EXC ;)

Endurakiem spokojnie da sie latać po torze, trochę to nie opłacalne, bo enduro jest dużo droższe niż crossowy odpowiednik. No i wiadomo - enduro jest cięższe, ma troche mniej mocy, ma inne nastawy zawieszeń.
Husqvarna WR :twisted:


motoktos napisał(a):Bez obaw możesz kupić takową Yamahę, właśnie dla początkujących jest ten sprzęt, dla początkujących jest on właśnie.
Avatar użytkownika
panzernacker
Bywalec
 
Posty: 539
Dołączył(a): 9/8/2006, 01:34

Postprzez Bostorn » 4/1/2009, 14:02

noo pomylło mi się chyba sorki wielkie

hmm koles jest prezesem czy tam kim;p i sprzedaje maszyny rolnicze wiec chyba jednak go stac ;d
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez gh_joker » 4/1/2009, 16:09

HEHE no ale SX to przeciez cross-ik, jesli chodzi o ktm-a.... Chyba ze smiga na jakims innym wynalazku...
...Life is the lesson - LEARN AND NEVER DIE!!!...
Avatar użytkownika
gh_joker
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 7/8/2008, 23:00
Lokalizacja: cambridge

Postprzez Bostorn » 4/1/2009, 18:02

no to był enduras ;p;d światła zegary i inne te sprawy :)

cos takiego
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1072868
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości




na górê