Zobacz wątek - Hard Enduro 250 - 450 cm3
NAS Analytics TAG

Hard Enduro 250 - 450 cm3

Enduro, Cross
_________

Hard Enduro 250 - 450 cm3

Postprzez barto0122 » 11/2/2016, 17:35

Witam, wiem że takich tematów było multum ale przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi dosadnej na moje pytanie.
Mam 17 lat mierze 183 cm wzrostu od 1,5 roku jeżdżę na KTMie exc 125.
Nie powiem z początku robił na mnie wrażenie ten o to model ale po jakimś czasie zaczynało brakować mi mocy, zraziłem się do 2 takta ponieważ remonty wykończyły mnie finansowo ( 9k przez nie całe 2 sezony) Wymieniłem w nim cały silnik, poprawiłem zawieszenie, wymieniłem gaźnik etc. Moje pytanie brzmi czy dostane 15 tysi za tego KTMa z 2009r?
Drugie pytanie to co proponujecie dla 18 latka z hard enduro? Mam zrazę do 2T dlatego chciałbym okiełznać jakiegoś 4T.
Moto ma służyć do jazdy po lesie, terenie i od czasu do czasu na torze motocrossowym. Chciałbym żeby był jak najmniej awaryjny, ponieważ mam daleko do dobrego mechanika (ponad 100km) Myślałem o 450 exc ale chyba za mocny jak na 1,5 roczny staż jeżeli chodzi o hard enduro. Co powiecie o KTMie 350 exc-f? Jak się spisuje?
Jaki roczny koszt utrzymania? Mój budżet to +- 15 koła i na roczne utrzymanie 3-5 koła.
JEST: KTM EXC 125 2009r / Yamaha Wr250r 2008r
BYŁO: Quad chinol 150, yamaha tzr 50
Avatar użytkownika
barto0122
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 24/7/2014, 13:22
Lokalizacja: Rzeszów/Lubaczów


Postprzez henio12323 » 11/2/2016, 18:33

jezeli szukasz oszczędnosci - kup rower... chociaz i one potrafia byc droższe. nie licz na to że jak kupisz 2T to uwolnisz sie od wydatków.

czy weźmiesz 15 tysi - ciezko powiedziec, rynek sie cały czas zmienia, porównaj swoją oferte z innymi na rynku i bedziesz wiedział czy jest sens za tyle wystawiać czy nie. wystawic mozesz i za 20 tysiecy.... tylko czy sprzedasz.... mam teraz do sprzedania exc 200 2014 rok stoi za 20 tysiecy do oddania - i brak chętnych. duzo starsza maszyna za tylko 5 tysiecy mniej - moze byc ciezko.

ogólnie EXC w hard enduro to najlepsze motocykle teraz kwestia doboru pojemnosci
250tka w4T - mała lekka zwinna, ale żeby robic podjazdy czy szybko latac na torze gaz sie trzyma praktycznie cały czas otwarty, fajna sprawa bo nie martwisz sie o nadmiar mocy tylko bawisz sie techniką. i na tym byłbys najszybszy generalnie

350tka - super maszyna, w zasadzie duzo wiecej nie trzeba ( chyba ze na długich prostych moze brakować kopyta troche ) jest to "rozwiercona" 250tka, ma podobny charakter pracy - szybko wkręca sie na obroty, ma krótki skok tłoka, wiec chętnie wchodzi na obroty i lubi isć na odcinie i jest zdecydowanie żwawsza niz 250tka, ale do ogarniecia - moim zdaniem dobry wybór ale za 15 tysiecy to zapomnij o 350tce przynajmniej narazie. minimum 17 trzeba dac za cos co bedzie sie toczyło

450tka - zakładajmy że bierzemy pod uwage pierwsze wtryski/ ostatnie gaźniki moto ma dłuzszy skok tłoka = wiekszy moment obrotowy, tam latajac na podjazdach nie musisz pałować pod czerwone pole moto w połowie zakresu duzo lepiej ciągnie niż na odcinie. jest elastyczniejsze, z niskich obrotów na wysokim biegu dajesz gazu a moto rwie na gume. nei jest to moto nie do opanowania. po 1.5 roku mysle że mozna by spróbować. koszta bedą troche tansze niz w przypadku 350tki. moto swietne do polatania po lasach - od tak szybko ale bez scigania sie - bo do scigania sie na 450tce trzeba miec troche wprawy. na tor tez okazyjnie mozna wpaść - ja w wieku 18 lat kupiłem 525 exc, miałem 5 lat i startowałem w zawodach MX lokalnych i spoko objeżdzałem crossówki niektóre - bardziej sie liczyła umiejetnosc niz maszyna. ale to jednak ciezkie motocykle mówie o 450->5.... teraz siadłem na 300sta EXC i znowu moge sie bardziej bawic techniką niz dynamitem pod tyłkiem. ale miło wspominam 525, do latania po lesie duzo lepsze było własnie 525 dla mnie ( 450tka to praktycznie to samo, minimalnie mniej mocy ) ale w technicznym terenie - wąwozy, podjazdy czy na torze MX 300tką jestem zdecydowanie szybszy.

co do kosztów utrzymania - ciezko przewidzieć ile wydasz, ja w 525 w ciagu 5 sezonów miałem fakturek na jakies 20 tysiecy zł. ale jeździłem dosyc sporo itp.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez piterek123456 » 11/2/2016, 18:33

Powiedział bym że wyjątkowo pechowo musiałeś trafić żeby w 125 i to exc wpakować 9k :P ogólnie to 2t jeśli nie liczymy tego że więcej pali wyjdzie trochę taniej z samego tego że jest mniej części silnikowych niż w 4t Jeśli kupujesz 4t musisz się przygotować na to że jak poprzedni właściciel sprzeda vi bombe zegarową w obudowie motocykla to koszty mogą cię wynieść z 5k jednorazowo a w 2t (wiem dokładnie ponieważ teraz robię swój motocykl po tak zwanym wybuchu i jest to yamaha yz 125 2t ) części wyniosą mnie około 2200 bez robocizny (przy czym wymieniam praktycznie wszytko tj cały wał cylinder tłok w 4t wyniosło by mnie to z 3500 nie licząc głowicy w której jeden zawór kosztuje około 400zł a są 4 lub 5 :P ) Tylko tak przybliżam bo i tak sam zdecydujesz co chcesz. Sądzę że po półtora roku powinieneś spokojnie dać radę na 450 :P lecz dla pewności po prostu przejedź się na jeździe próbnej czy może ktoś z twoich znajomych posiada taki motocykl . Jeśli chodzi o koszty utrzymania to bez większych niespodzianek dbając i jeśli nic nie jest już na wykończeniu to powinieneś dać rade go utrzymać włącznie z jakimś tam remontem (tj wymianą tłoka i korby ) Czy dostaniesz 15 tysi to ci powiem że nie oriętuję się teraz w cenach ale jak wszystko jest zadbane i wymienione jak muwisz to powinieneś dostać 14-15tysi oczywiście dobrze by było mieć stare części z tych wymian i jakieś paragony. Poza tym nie musisz się ograniczać przy kupnie do KTM'a masz jeszcze yamahę i hondę też robią enduraki
piterek123456
Świeżak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez barto0122 » 12/2/2016, 09:01

Dzięki wielkie za odpowiedź, Bóg w dzieciach wynagrodzi.
A co polecacie z hondy? Ja myślałem że oni robią tylko fullcrosy.
Myślałem też nad yamaha wr(mam dobrego mechanika do Yamahy, zresztą mój brat ma yamahe tata quada yamahe tylko ja KTMa hehe)
JEST: KTM EXC 125 2009r / Yamaha Wr250r 2008r
BYŁO: Quad chinol 150, yamaha tzr 50
Avatar użytkownika
barto0122
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 24/7/2014, 13:22
Lokalizacja: Rzeszów/Lubaczów

Postprzez piterek123456 » 12/2/2016, 11:02

w Hondach z tego co wiem są crf250x i crf450x całkiem spoko są tylko trzeba w Hondach zaworów pilnować. Enduraki Yamahy wydają się takie trochę czołgowatę :D :P znaczy masywne ale jeździ się też całkiem ok no i silniki w Yamahach są dość pancerne jak się dobrzę dba to nie mam mowy tutaj o żadnych awariach a z tego co widzę masz budżet 15k za tą kase wyrwiesz już fajną sztuke na aluminiowej ramie (amelinum panie :P :P :P )
piterek123456
Świeżak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez henio12323 » 12/2/2016, 11:17

hehe honda i enduro - a to Ci dobre :D to lepiej wyjdzie kupic SXFa i troche pogrzebać i bedzie 5X lepsze enduro niz z tej hondy CRF X...

nie ma polotu do ktma czy yamahy taka hondzina


yamaha tez moze byc jak najbardziej.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości




na gr
cron