Zobacz wątek - Problem ze sprzęgłem i skrzynią kawasaki kx250
NAS Analytics TAG

Problem ze sprzęgłem i skrzynią kawasaki kx250

Enduro, Cross
_________

Problem ze sprzęgłem i skrzynią kawasaki kx250

Postprzez Cz3j3n » 15/1/2016, 19:28

Witam zakupiłem crossa kawasaki kx250 2t. Problem polega na tym że na zgaszonym silniku (rozgrzanym czy zimnym) naciskając sprzęgło i wbijając 1 lub 2 motocykla nie da się pchnąć tak jak na luzie wygląda to tak jakby sprzęgło nie było wciśnięte. Na odpalonym silniku po wysprzęgleniu i wbiciu 1 wszystko wchodzi tak jak powinno lecz po dodaniu 2/4 gazu motocykl zaczyna lekko ciągnąć. Dodam że sprzęgło się nie ślizga, biegi wchodzą idealnie, olej dopiero co wymieniłem. W czym może być problem?
Cz3j3n
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 5/8/2015, 18:57
Lokalizacja: Kraśnik


Postprzez ChaoticBiker » 16/1/2016, 04:55

wyreguluj sprzeglo. Naciag linki za maly lub brak luzu na klamce.
Ew. tam wlewa sie osobny olej do skrzyni? W bardzo wielu 2t wlewa sie olej przekladniowy, wydaje mi sie ze w tym kawasaki rowniez - dosyc gest chyba 80w90 czy cos w ten desen. Bez niego albo z niskim poziomem tez da sie jezdzic, ale bedzie sie to to okrutnie grzalo, do tego moze prowadzic do uszkodzenia skrzyni no i objawy w stylu "ciagniecia" sprzegla tez.
Znam takiego artyste, co jezdzij KTM bez oleju w skrzyni, na szczescie zreflektowal sie w pore i obylo sie bez katastrofy i wszystkie bolaczki zniknely.

Glupio sie przyznac, ale za guvniarza tez mi sie zdarzylo pierdziec na SHL bez oleju w skrzyni.... i sie dziwil czlowiek czemu im dluzej sie jechalo tym czesciej 3jka wyskakiwala.....
Avatar użytkownika
ChaoticBiker
Stary Wyjadacz
 
Posty: 706
Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
Lokalizacja: Edinburgh


Postprzez henio12323 » 16/1/2016, 08:49

hehe po co w ogóle dodawać odpowiedź jak sie nie ma kompletnie zielonego pojęcia o czym sie mówi...

80W90 do crossówki ? osobny wlew ? a to juz jakis olej do silnika sie leje ?


kolego - to wyczynówka to że po wcisnieciu sprzegła cięzko pchać to sie nie przejmuj bo to moze byc norma. a moze byc spowodowane chociazby olejem ( swoją drogą jaki lejesz? ) gorzej to że sprzęgło ciągnie. skoro po wbiciu biegu jedzie to albo kosz jest uszkodzony, albo przekładki pogięło ( przypaliłes) albo olej jest mega za gęsty,.

ina przyszłosc - tematy offroadowe załatwiamy w dziale offroad :D przenoszę
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Cz3j3n » 16/1/2016, 09:29

Olej jaki używam to Motul Transoil Expert 10W40 został zmieniony po kupnie motocykla ale zauważyłem że lekko cieknie z wałka zdawczego i dzisiaj chce się tym zająć. Motocykl po wbiciu 1 na sprzęgnie nie "jedzie" tylko lekko czuć jak go szarpie a na wyłączonym silniku nie da się go wcale pchnąć czuć od razu tłok. Linka sprzęgła jest już na maxa naciągnięta. Może to być wina tarcz sprzęgłowych ?

PS. Dziękuje za przeniesienie tematu ;] świeżak jestem :D

Edit: Właśnie rozebralem sprzęgło przekładki są ok ale kosz sprzęgła posiada 10mm luz na boki, przód tył siedzi sztywno. Mam obawy co to uszczelki wału bo coraz bardziej cieknie, wał nie posiada najmniejszego luzu. Można ta uszczelkę wymienić bez rozpolawiania silnika?
Cz3j3n
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 5/8/2015, 18:57
Lokalizacja: Kraśnik

Postprzez henio12323 » 16/1/2016, 16:02

raczej przekładek, ale to norma ze ciezko pchac tym bardziej ze jest zima i szybko olej staje sie mocno gęsty. tym sie akurat zupełnie nie przejmuj.

2 sprawa jak ruszasz to sprzegło płynnie puszcza ? czy nic nic a nagle strzał mocy na koło ? czy mozna sie na półsprzęgle bawic ?

uszczelke wałyu ? moze uszczelniacz, jak tak to mozna. 10 mm luzu ? to tam łozysk w ogóle by nie było.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Cz3j3n » 16/1/2016, 16:34

Przesadziłem z tymi 10mm jest wyczuwalny luz kosza jedynie na boki jak się go kręci, sprzęgło chodzi rewelacyjnie, nic nie szarpie wszystko 100% płynnie. Kupiłem ten motocykl bardzo tanio ze świadomością że muszę trochę wsadzić (nie wiedziałem czy mi się to spodoba i kupiłem na wypróbowanie bo cena mega niska a motocykl jeździ. Spodobało się i to bardzo nawet w taką pogodę)/ Zaprosiłem speca który miał mi powiedzieć co robić by nie wysypać się gdzieś w polu. Powiedział że to karygodne że nie można pchać motocykla z zapiętym biegiem na wyłączonym silniku i dlatego moje pytanie. Do tej pory miałem do czynienia tylko z R6 co jest inną bajką.

Dokładnie olej wydostaje się z rowków pomiędzy zębami.
Obrazek (otwórz link)

jak prawidłowo wymienić ten uszczelniacz ?
Cz3j3n
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 5/8/2015, 18:57
Lokalizacja: Kraśnik

Postprzez henio12323 » 16/1/2016, 18:33

hehe karygodne ? niby w jaki sposób moze to nie wiem uszkodzic silnik czy jakikolwiek element... chyba ze bys pchał 50 kilometrów :P dla pewnosci rozebrał bym sprzęgło jak juz i tak sciągnąłes pokrywe - i zmieniłbym łozyska. nie kosztuja duzo a pewność większa

co do wałka - w stary uszczelniacz mozesz wkręcic wkręta i wyciągnąc. mozna tez wbic uszczelniacz głębiej ( z jednej strony) a po drugiej powinien sie wychylic do zewnątrz i bedzie mozna czymś złapać. tam głębiej powinien byc wsadzony oring i to pewnie on głownie przepuszcza, ale warto zmienic komplet i sprawdzic ja kwygląda tulejka.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Cz3j3n » 17/1/2016, 16:34

uszczelniacz i oring wyciągnięty czekam na nowe. Mam jeszcze pytanie czy w magneto powinien być olej ze skrzyni bi rozłożyłem i widzę ze trochę zostało po spuszczeniu.
Cz3j3n
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 5/8/2015, 18:57
Lokalizacja: Kraśnik

Postprzez henio12323 » 17/1/2016, 16:43

w 2T nie. jezeli sie dostaje to pewnie uszczelniaczem sie poci
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez piterek123456 » 17/1/2016, 23:15

Jeśli moto faktycznie bardzo trudno jest przepchnąć to ja na twojim miejscu ściągnął bym serwisówkę z neta do twojego moto rozebrał sprzęgło i pomierzył wszystko (tj. tarcze sprężyny przekładki ) jeśli będzie jakaś ogromna różnica to bym wymienił u mnie tak było i po wymianie trochę się polepszyło. Swoją drogą tak jak napisał Henio jest zima olej gęsty to normalne, a co do tego pchania to daleko tak moto nie przepchasz bo opadniesz z sił a po kilku metrach na 100% nic sie nie powinno stać takie są mity okolicznych mechaników
piterek123456
Świeżak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
Lokalizacja: zielona góra



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na górê