Zobacz wÄ…tek - Suzuki DRZ400Y 2001r
NAS Analytics TAG

Suzuki DRZ400Y 2001r

Enduro, Cross
_________

Postprzez henio12323 » 12/2/2017, 14:31

a gdzie ta dysza ? bo to co wrzuciłeś to sruba składu a nie dysza

bezproblemu jest takei cos do dostania, akurat jestem na zwolneniu, ale w robocie pewnie od reki bym miał cos takiego. poszukaj na larssonie np.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez kotlet9696 » 12/2/2017, 15:57

O to mi właśnie chodziło xD Pomyłka w nazewnictwie

Znalazłem na allegro http://allegro.pl/sruba-regulacji-sklad ... 40640.html tylko, że te nie mają sprężynki, znów taka ze sprężynką http://allegro.pl/sruba-skladu-mieszank ... 42572.html i przy okazji jakimś o ringiem i podkładką kosztuje 42zł...

EDIT
Ta za 4zł się nie nadaje bo średnicę gwintu ma 4mm u mnie jest 6... Ehh... Trzeba będzie skoczyć do jakiegoś serwisu czy czegoś w tym stylu chyba i zapytać.
kotlet9696
Świeżak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31


Postprzez henio12323 » 12/2/2017, 16:27

napisz maila tutaj adam@nmr.pl napisz mu że szukasz sruby skłądu mieszanki ze spręzynką i origniem i napisz jaki model gaźnika i model motocykla. powinien znaleźć


srubka też nie moze byc pierwsza lepsza bo musi miec odpowiedni kształt.

a co z twojÄ… jest nie tak ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez kotlet9696 » 12/2/2017, 16:44

Kupiłem drugą DTtkę i zamiast takiej śruby to ktoś wkręcił normalną... Zgubiłem oczywiście po pierwszej przejażdżce i potrzebuje takiej żeby mieć sprawne oba gaźniki bo jak pisałem jedna DTtka idzie na sprzedaż. Problemem jest dla mnie model gaźnika bo napisane jest tylko mikuni corp.
kotlet9696
Świeżak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31

Postprzez henio12323 » 12/2/2017, 17:01

google twoim przyjacielem....
30 sekund i znalazłem że to prawdopodobnie vm20 mikuni. wklej to sobie w google zobacz czy twój tak samo wygląda. w starszych był chyba model TM....
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez kotlet9696 » 12/2/2017, 19:25

Na portugalskich stronach znalazłem, że to Mikuni VM20 ale jest dwie różnice. Mianowicie jest w nich dogrzewanie gaźnika tzn. dwa wężyki przez które płynie płyn chłodniczy i nie ma od spodu śruby żeby spuścić paliwo z pływaka.

Jutro zrobię zdjęcia gaźników i je tutaj wrzucę. Zanim napiszę pod ten adres email jeszcze podjadę do jednego sklepu i tam się zapytam czy dostanę.

Druga sprawa, że jeden gaźnik wydaje się większy + ssanie jest jakby bardziej wysunięte (w tej co zakupiłem) i kręci się ona tylko do 10k obrotów a z racji, że wymieniłem moduł, cewkę z fajką i świecą, iskrownik wydaje mi się, że wina pozostała w gaźniku. I teraz pytanie czy to wina złej regulacji czy tego, że jest jakaś blokada i przy 10k obrotów odcinka się robi?
kotlet9696
Świeżak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31

Postprzez henio12323 » 12/2/2017, 21:38

to nie ma znaczenia, korpus to model VM 20 to średnica dyszy, a dodatkowe " opcje" to norma, w niektórych moze byc ssanie np na linke i odpalane z kierownicy, własnie podgrzewania, dodatkowe krócce itp itd. na to nie patrz.

nie wiiem czemu kręci tylko do 10 równie dobrze moze byc zarżniety silnik. poszukaj ksiązki serwisowej moze gdzies dorwiesz do swojego modelu tam bedzie swoją drogą też gaźnik.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez kotlet9696 » 14/2/2017, 17:21

W takim razie mam dwa gaźniki Mikuni VM 20. W jednym zauważyłem, że wyrobione jest ssanie i trzeba trzymać żeby się nie schowało :/ Da się coś z tym zrobić? Bo zestawów naprawczych do tego gaźnika nie znalazłem.

Gdyby był zarżnięty silnik to chyba nie schodziłaby płynnie z obrotów ani na nie, nie wchodziła płynnie i nie robiłaby klasycznego "odcięcia" tylko silnik by stawał albo coś innego. Zwyczajnie gdy wbije na te obroty to robi "odcinkę" i słychać tylko "łututututu" ale kopie dalej, silnik nie staje ani nic. Rozebrałem gaźnik i w gaźniku żadnej blokady a moduł, iskrownik i fajkę z cewką i nową świecą założyłem od DTtki, która stoi teraz rozebrana a problemów takich z nią nie było :/ Dorwałem serwisówkę od tego modelu z 2001roku bo jak się okazuje do tego były produkowane DT 50 na yamahowskich silnikach a potem weszła AMka ale tam o blokadach nic nie ma. Wersję z 97 roku też znalazłem po portugalsku ale to w sumie kopia wersji z 2001 którą mam po angielsku.
kotlet9696
Świeżak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31

Postprzez henio12323 » 14/2/2017, 17:40

wszystko jest, takie ssanie da sie wymienic. ale mozna zrobic to na 2 sposoby. generalnie chodzi o to żeby zacisnąć czymś element blokujący. albo zdjąć osłone gumową i obwiązac cienkim drucikiem zaciskając. albo po prostu mała trytytką złapać za gumke i zacisnąć i juz nie bedzie samo opadało

a co niby ? zarzniety czasem ładnie odpala, nawet czasem zbyt lekko, trzyma wolne obroty i normalnei sie wkręca. odcinke tez ma normalną niby czemu miałby nie mieć. im wiecej obrotów tym sie dynamicznie silnik uszczelnia i działa całkiem przyzwoicie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez kotlet9696 » 14/2/2017, 18:16

Pokombinuje z tym ssaniem według tego co napisałeś.

Skoro tak mówisz, ale jakoś nie wydaje mi się, żeby to była wina zarżniętego silnika. Tłoczek w stanie w sumie nowym bo zerkałem. Po odpaleniu nic nie stuka, nic nie puka. Chodzi normalnie. Na zimnym kopci i trochę trwa zanim się rozgrzeje ale jak się rozgrzeje to już jest normalnie i nie zostawia kłębów dymu za sobą. Jedyne co mogę zarzucić to to, że nie trzyma niskich obrotów.

Byłbym zapomniał. Czym najlepiej wyczyścić zbiornik paliwa który trochę zaczął rdzewieć i jest w nim dużo syfu?
kotlet9696
Świeżak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31

Postprzez henio12323 » 14/2/2017, 19:41

to że silnik zarzniety to tak jak pisałem tylko jedna opcja z wielu... wiec nie bede sie kłócił jak jest.

ze zbiornikami szczerze mówiac nie wiem, mam w robocie chyba jakis preparat do takich baków, za kilka tygodni jakbys sie nie spieszył moge sprawdzic jak to wygląda i jak to działa. wiem że sa tez preparaty chyba firmy restom ( jakos tak sie pisze) nie wiem jaka cena i gdzie to kupic. ale widziałem test mocno skorodowanych zbiorników. zestaw zawiera cos typu oczyszczacz do rdzy, a potem taka jakby "farba" a w zasadzie zywica którą sie pokrywa cały zbiornik od srodka. i jest git.

w ostatecznosci mozna by zalać jakiegos WD40, nasypać srubek nakrętek moze rozdrobnionego szkła i zrobic "szejka" usunie to luźniejsze fragmenty rdzy, nieco oczysci, ale na jak długo to pomoze to ciezko powiedziec. ale od tego mozna zacząc bo wydjzie praktycznie za darmo - prócz puszki WD40
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez kotlet9696 » 14/2/2017, 22:53

Nie no kłócić się nie zamierzam ani nic z tych rzeczy, przyszedłem tu po poradę i pomoc :p Właśnie zastanawiam się dlaczego odcina te obroty mimo iż jestem praktycznie pewien, że silnik jest w stanie bardzo dobrym. Dlatego zastanawiam się i pytam co może być jeszcze przyczyną tego? Jakiś opornik w obwodzie poza modułem w instalacji? Możliwe jest coś takiego?

Podmienię jutro gaźnik zobaczę czy to nie ma jakiegoś wpływu bo widziałem, że tam na ściankach korpusu jakby kamień się zaczął odkładać? I kolejna sprawa, że pływak jest lekko pocięty jakby przez myszy? Nie, że ma dziury tylko jakby mysz przejechała zębami po krawędziach i takie sznity się porobiły przez co nie jest równy.

Myślałem jeszcze nad patentem z coca colą bo to dobry odrdzewiacz co wiem z doświadczenia. Ponoć podgrzana jest najlepsza w takich sprawach. Czy może lepiej nie próbować?
kotlet9696
Świeżak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31

Postprzez henio12323 » 15/2/2017, 07:27

nie, jak juz to moze byc po porostu zablokowany moduł.

ale zwykle to moduł odcina na biegach, a na luzie na postoju powinien sie normalnie wkręcać.

na pewno nie lałbym coli do gaźnika. lepiej uzyj DIMERa, ale trzeba z nim uwazać. a najlepiej oddac do mycia ultradzwiękami
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez kotlet9696 » 15/2/2017, 12:37

Cola to miała być do zbiornika paliwa ale napisałem o tym za daleko :D

Wydaje mi się, że na luzie wkręca się normalnie bo odciny nie robi jak kręcę obrotami no ale nic. Zobaczę jeszcze instalacje i gaźnik i dam znać.
kotlet9696
Świeżak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31

Postprzez henio12323 » 15/2/2017, 13:04

cola nie rozpuszcza dobrze rdzy, co prawda pomaga usunąc naloty z chromu itp. ale WD 40 jest znacznie lepszym srodkiem. a sa jeszcze lepsze specjalistyczne do usuwania rdzy. ceratin czy jakos tak sie pisze. ale nie wiem jak to zadziała potem w kontakcie z benzyna wiec nie polecałem.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez kotlet9696 » 15/2/2017, 18:50

Ciepło było to wziąłem się za zabawę z tą bestią, podmieniłem moduł na ten który był w niej oryginalnie i to samo. Myślałem, że blokada jest w liczniku bo niektóre DTtki gdzieś czytałem, że też tak blokowali a w tej starej miałem od kupna założony licznik od 125tki więc odpiąłem przewody które do niego szły ale dalej to samo.

Czy może to być wina membrany?

DajÄ™ filmiki z tego jak moto chodzi:
https://youtu.be/cD25v4yGTzg
https://youtu.be/qDlFNp1bhBc
https://youtu.be/Rp007Dnz9KM
https://youtu.be/HqOJcxv5TTA


Więc co zrobiłem, aby jej nie blokowało:
-Dyfuzor+wydech końcowy-odblokowane od poprzedniczki (kręciła się do max obrotów)
-moduł od poprzedniczki
-cewka z fajkÄ… od poprzedniczki
-gaźnik od poprzedniczki
-iskrownik od poprzedniczki

Jeszcze zastanawiam się czy nie "przepiąć" silnika z jednej ramy do drugiej pod elektrykę tej starej Yamaszy i zobaczyć czy to coś nie da ale nie wiem sam już :(
kotlet9696
Świeżak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31

Postprzez henio12323 » 15/2/2017, 19:06

membrana miewała blokady. ale nigdy nie slyszałem żeby było w DT. blokada by wyglądała na zablokowaniu odchyłu membranek. mozesz porównac oba sprzety jak to wygląda
rzeczywiscie cos odcina, a druga DT tak nie ma ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez kotlet9696 » 20/2/2017, 17:48

EDIT po raz 3

Naprawiłem iskrownik, który w niej siedział, założyłem i odcina dalej. W nocy przy braku światła dawałem gazu i patrzyłem na świecę to ta porcelanowa część się świeciła... W 3 innych świecach (Iskra, NGK irydowa, Denso) to samo się dzieje. Na drugiej cewce i fajce jest dokładnie to samo.

Heniu, jak myślisz czy ta odcinka może być spowodowana jakimś zwarciem albo jakimś problemem z masą?

W czwartek siedziałem nad tym, podmieniłem:
-regulator napięcia (idzie tylko do przedniego światła)
-cewkÄ™ z fajkÄ…
-gaźnik
wyjąłem filtr powietrza, zostawiłem maksymalny dolot i dawałem gazu odcina,odcina i nagle jeb wypadł rozdzielacz kierunkowskazów i kręciła 11.5k obrotów. Założyłem znów rozdzielacz-chodzi dalej normalnie. Później całkiem go wyrzuciłem i wkręcała się. Magicznie się naprawiła.
Następnego dnia założyłem cewkę z fajką, gaźnik i regulator napięcia na oryginalne które tam siedziały, włożyłem filtr powietrza i problem znów się pojawił. Wysiadam już przy tym sprzęcie...
kotlet9696
Świeżak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31

Postprzez henio12323 » 20/2/2017, 21:11

skoro masz przebicie to na pewno :D wymien przewód WN i fajke na nową - upewniajac sie że fajka jest w miare zgodna z oryginałem ( kształty, opór )

to ze na innej fajce też ma przebicie to moze swiadczyc że na niej tez moze byc juz kiepska. w sumie tez mozna zacząc pod miarów samej fajki. chociaz one kosztuja grosze, a przewody to całkiem groszowe sprawy, wiec warto mieć swieże te rzeczy dla pewnosci. ( ostatnio robiłem moto, 2 cylindtrówka gdzie na 1 garku nie pracował, niby wszystko okej, a po wymianie samych fajek moto odżyło - a opory były w normie, nie wygladały na przepalone itp. dodam że po motocyklu czasem czuć było "kopnięcie" prądem zwłaszcza jak sie dobrze "uziemiało"
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez kotlet9696 » 20/2/2017, 22:46

Czy gdyby to była na pewno fajka to byłaby możliwość, że moto zaczęłoby chodzić sprawnie chociaż raz? Bo tak właśnie było, że raz w sumie kręcąc obroty do odciny nagle zatrybiło i zaczęło chodzić. Na tej fajce druga DTtka jeździła jeszcze w dniu śmierci i przebicia nie było, dziwne.

Co do przewodu WN to akcja jest taka, że jest na stałe zarobiony w cewkach i chyba producent nie przewidział wymiany :/
Musiałbym rozklejać cewkę i zajrzeć do środka ale to boję się trochę, że to ją rozwali... Jeden zrobiłem metodą "na wkręta" i odpala wszystko spoko jak i na drugiej cewce ale historia się powtarza.
kotlet9696
Świeżak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości




na górê