Zobacz wÄ…tek - PoczÄ…tek z Enduro :D
NAS Analytics TAG

PoczÄ…tek z Enduro :D

Enduro, Cross
_________

PoczÄ…tek z Enduro :D

Postprzez KrzesÅ‚aw » 25/6/2015, 23:36

Witam!
Od jakiegoś czasu zacząłem interesować się motocyklami itd...Moja uwaga padła szczególnie na Enduro czyli 70% jazda w terenie po lasach itp. i 30% jako jazda po drogach w celu np.dojazdu do szkoły.Mój dylemat polega na tym że jestem praktycznie zielony w tym temacie(kilka kółek małą motorynką enduro w ogródku znajomka) i nie mam pojęcia co powinienem zakupić na pierwszą maszynkę.Planuję zrobić prawko A1 na 125 cm3 i przymierzyć się do kupna jakiegoś 2T. Chciałem zwrócić się po poradę w stronę ludzi którzy mieli ten sam problem i mogą polecić kilka motorków które będą pasować na start.Jeżeli chodzi o wzrost to nie sprawia żadnego problemu bo na yamahę dt 125 kolegi wchodziłem bez oporu.Budżet jaki chciałbym przeznaczyć na moto to ~ 6-7k.
Krzesław
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 25/6/2015, 23:22


Postprzez henio12323 » 26/6/2015, 07:40

tutaj duzego wyboru nie masz w takim razie, za 6-7 tysiecy i troche asfaltu to tylko cos pokroju yamahy dt, obok DT masz ktm lc2, kawasaki kmx, aprilia rx, honda mtx / crm,

spoko sprzety do nauki, nie kosztują duzo. wyczynowka jak eXC jest do dorwania za 7 tysiecy ale bedzie mocno zmęczona życiem a po asfalcie bedzie mocno w tyłek dostawała, nie wyrobisz sie z remontami jak kiepsko trafisz :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez KrzesÅ‚aw » 26/6/2015, 11:23

Jeśli chodzi o DT nie za bardzo przypadła mi do gustu :P Kawa KMX ma podobno przednie zawieszenie bardzo miękkie i części trudno znaleźć. Jeżeli miałbym wybrać coś z podanych to ktm lc2, aprilia rs i honda mtx/crm. Jednak nie wiem czym one się różnią i jakie są ich dane techniczne w porównaniu i + , -.Gdyby ktoś mógł porównać te motocykle byłbym bardzo wdzięczny :wink:
Krzesław
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 25/6/2015, 23:22

Postprzez braaaap » 26/6/2015, 17:40

Tak sie sklada ze bylem w posiasdaniu kmx a nastepnie crm.Fajne maszynki roznily sie ty ze kmx mial nieco gorszy zawias poniewaz w crm masz prawie to samo co w cr .Co do silnikow to troche sie roznily bo w crm mialem nicasil a w kmx tuleje i troszke inaczej oddawaly moc (lepiej crm) ale plusem kmx jest zawor KIPS sterowany moca silnika a w crm osobny silniczek.W crm sporo czesci pasuje od nsr .A z kmx od strony czesci nie bylo problemu z dostepem.
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez henio12323 » 26/6/2015, 18:27

cr ma całkiem inne ;P

ogólnie to temat 125 w 2T w soft enduro jest taki że one sie mocno nie róznią, nie ma przepaści. jak zawieszenie za miekkie to mozna sie pobawic i je utwardzić. pozatym to tylko "sucha teoria" jak ktoś siądzie z wyczynówki na DT 125 to taki moto nie skreca nie przyspiesza nie hamuje a zawieszenie to jakaś parodia. ale dla amatora to bedzie często i tak cos czego sie na początku nie wykorzysta
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez braaaap » 26/6/2015, 21:38

Henio wiesz o co mi chodzi bo crm to baza cr z dawnych lat wiec zawieszenie jest napewno lepszej klasy niz kmx czy dt jest duzo sztywniejsze ale bez przesady.Jak dla mnie zawias w crm to bajka w porownania do innych softow
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez dawko00 » 26/6/2015, 22:26

Jeszcze całkiem ciekawa jest wre bo jest sporo lżejsza od reszty softów, bo waży na sucho poniżej 110kg kiedy reszta waży 115kg +. Kolega ma z 2001r i jest spoko, daje rade :)
exc 125 11'
dawko00
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 2/11/2014, 13:51
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez henio12323 » 27/6/2015, 09:24

CRM z 96 roku moze ma zawieszenie jak z CR ale sprzed 90 roku.... ja tam niczeg specjalnego w nim nie widze. chyba ze mylisz CRM z CRE.

WRE fajne moto bo ona ma sporo wspólnego z WR cyz CR
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez braaaap » 27/6/2015, 11:25

Wlasnie o tym mowie ja mialem z 98 i zawieszenie i plastiki sa z cr z roku 90
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez FindMe# » 27/6/2015, 18:51

Warto też pamiętać o awaryjności i dostępnych częsci zamiennych do motocykla. Moje pierwsze enduro to yamaha dt i polecam go bardzo. Jeśli nie jeżdziłeś nigdy na motocyklu to z pewnością 125 na początek starczy i ogólnie jeślij bedzie to pierwsze enduro to nie musisz zwracać uwagi i na detale bo profesjonalny endurowiec znajdzie różnice ale dla amatora jest to prawie nie wyczuwalne a poza tym bedziesz się uczył jeżdzić na tym sprzęcie wiec nie musi to być jakiś super nowy sprzęt
FindMe#
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 15/6/2015, 16:24
Lokalizacja: Poznań

Postprzez KrzesÅ‚aw » 28/6/2015, 17:40

Widziałem się dzisiaj z kumplem od Yamahy DT 125 i powiem wam że chyba się do niej przekonałem...polecił mi kupno jakiejś z lat 80-90 bo są odblokowane już.Jednak mankament tkwi w tym że mało jest takich po porządnym remoncie i zadbanych.A wy co o tym myślicie? Kupować starszą a odblokowaną czy nowszą a "ujarzmioną"?Na co zwracać szczególną uwagę przy oględzinach?
Krzesław
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 25/6/2015, 23:22

Postprzez braaaap » 28/6/2015, 19:17

Nowsza ,blokady samemu zdejmujesz lub kup najlepiej odblokowanu przez kogos innego.szukaj rocznika od 97 z oznaczeniem "r"
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez Musicman1997 » 28/6/2015, 19:35

Dlaczego akurat od 97?
Szukaj R 1988-2003 pierwsza i ostatnia jaką wyszła z fabryki różniła się kolorem i ilością blokad, Re 2004-2007 nowa buda +rozrusznik lub X-supermoto to samo co Re ale innne koła.
To w jaki sposób odblokować masz tutaj: http://yamahadt.net/zdejmowanie-blokad- ... -t992.html (W tych do 96 też większe dysze, podgrzewanie gaźnika i guma spod siedzenie jak w późniejszych)
Yamaha WR 450 2004
Musicman1997
Świeżak
 
Posty: 97
Dołączył(a): 30/6/2013, 13:41
Lokalizacja: Kraśnik

Postprzez KrzesÅ‚aw » 28/6/2015, 23:49

W takim razie jeżeli miałbym wybierać te nowsze to od którego roku produkcji i na co patrzeć przy wyborze i oględzinach?Jakie części są "kruche" i czy musi być po remoncie silnika?
Krzesław
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 25/6/2015, 23:22

Postprzez henio12323 » 29/6/2015, 08:35

im nowsza tym lepsza, a kup to na co cie stać

patrzeć na wszystko,m nie ma rzeczy zbędnych, najlepiej poszukaj i wex ze sobą kogos kto sie zna, sam i tak nie ocenisz jak sie nie znasz. nie musi byc po remoncie, mozesz ty go zrobić :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości




na górê