Zobacz wątek - Problem ze sprzęgłem hydraulicznym
NAS Analytics TAG

Problem ze sprzęgłem hydraulicznym

Enduro, Cross
_________

Problem ze sprzęgłem hydraulicznym

Postprzez maniekziomek10 » 16/2/2015, 18:17

Witam,
posiadam Ktm exc 520. Problem jest taki, że z tego co wiem sprzęgło hydrauliczne powinno bardzo leciutko chodzić, nawet jednym palcem. U mnie ciężko wcisnąć nawet dwoma palcami. Co może być nie tak?
:?:
maniekziomek10
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 16/2/2015, 18:11


Postprzez kris514 » 16/2/2015, 18:38

Może to wina płynu jakim jest zalane? Masz pompę Magura czy brembo i co jest napisane na dekielku? Kiedy wymieniałeś płyn i na jaki?
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce


Postprzez maniekziomek10 » 16/2/2015, 18:43

Kupiłem go miesiąc temu i nie wiem jaki płyn i kiedy był wymieniany. Pompa chyba magura. Myślisz, że wymiana płynu powinna pomóc?
maniekziomek10
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 16/2/2015, 18:11

Postprzez kris514 » 16/2/2015, 19:08

Jeśli jest to pompa na płyn hydrauliczny a nie dot4 (dowiesz się czytając to co jest na dekielku) i ktoś zalał złym płynem hydraulicznym to nic dziwnego że ciężko działa. Do tego musi być albo oryginalny olej hydrauliczny (drogi) lub jego tańsza wersja (lhm stosowany w citroenie)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez maniekziomek10 » 16/2/2015, 19:49

I bez obaw mogę go lać?
maniekziomek10
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 16/2/2015, 18:11

Postprzez kris514 » 16/2/2015, 19:59

mówię w zależności co jest napisane na pompie, jeśli dot 4 to dot 4 lejesz a jeśli mineral hydraulic oil to spokojnie lhm (sam na nim śmigam). A no i ważna wskazówka ten układ uzupełnia się od dołu.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez maniekziomek10 » 16/2/2015, 20:01

Dzięki wielkie za pomoc :D
maniekziomek10
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 16/2/2015, 18:11

Postprzez henio12323 » 16/2/2015, 22:25

ja leje od góry :D kwestia aby wszystko dobrze odpowietrzyć

a co do problemu, moze byc tez kwestia
1) przytartego układy, pompy, wysprzęglika,
2) ktos cos kombinował i np cos mu ciekło i zarzucił większe oringi dla lepszego uszczelnienia
3) ktos zalał dot4 i oryginalne oringi popuchły
4) załozone są spręzynki dociskające docisk sprzegła inne, twardsze
5) kiepska krótka klamka

swoją drogą zobacz od dołu pompy jest wybita srednica pompy, jak masz 9tke to powinna 1 palcem lekko chodzic, 9,5 spokojnie mozna 1 palcem operować ale 10.5 juz tak strasznie lekko nie jest. a chyba jest z lc4 ( czy nawet lc8) jeszcze większa.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kris514 » 16/2/2015, 22:32

Mówię że od dołu dlatego że przynajmniej w moim motorze nie ma sprężyny odpowiadającej za odbijanie klamki (sprężyny od sprzęgła ją cofają) i przy normalnym odpowietrzaniu po prostu klamka nie wraca przez co nic nie daje pompowanie.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê