Cr 125 2001r
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Cr 125 2001r
Witam, od razu proszę o nie zamykanie tematu zanim nie otrzymam pełnej odpowiedzi!
Od niedawna jestem posiadaczem Hondy Cr 125 z 2001r. i mam problem bo poprzedni właściciel zachorował i nie dowiedziałem sie kiedy dokładnie był wymieniany olej w skrzyni, i zastanawiam sie czy by go nie wymienic. Podczas startu z 1 Cr tak jakby sie dławiła brakowało jej gazu by ruszyć takiego mula ma na pierwszym biegu moze byc to wina oleju ? zeby Cr nie mulilo tak musze zawsze ja troszkę przegazowac przed startem. Ten problem występuje tylko przy jedynce przy innych biegach odrazu motor bardzo mocna ciągnie
1)Jaki olej zakupić najlepiej do tego modelu czy nada sie Motul 10w40 Transoil Expert? i czy odrazu go wymienic i jak to dokladnie zrobic ile czasu ma spływać stary olej, czy mam robic jakies przerwy podczas wlewaniu nowego oleju i ile dokładnie mam go nalać ?
2)jaki stosować olej do filtru powietrza?
Pytania mogą wydawcać sie wam moze śmieszne ale jestem początkujący w tych sprawach wcześniej bylem posiadaczem chińskiego crossa i nie musaialem tak dbac
Od niedawna jestem posiadaczem Hondy Cr 125 z 2001r. i mam problem bo poprzedni właściciel zachorował i nie dowiedziałem sie kiedy dokładnie był wymieniany olej w skrzyni, i zastanawiam sie czy by go nie wymienic. Podczas startu z 1 Cr tak jakby sie dławiła brakowało jej gazu by ruszyć takiego mula ma na pierwszym biegu moze byc to wina oleju ? zeby Cr nie mulilo tak musze zawsze ja troszkę przegazowac przed startem. Ten problem występuje tylko przy jedynce przy innych biegach odrazu motor bardzo mocna ciągnie
1)Jaki olej zakupić najlepiej do tego modelu czy nada sie Motul 10w40 Transoil Expert? i czy odrazu go wymienic i jak to dokladnie zrobic ile czasu ma spływać stary olej, czy mam robic jakies przerwy podczas wlewaniu nowego oleju i ile dokładnie mam go nalać ?
2)jaki stosować olej do filtru powietrza?
Pytania mogą wydawcać sie wam moze śmieszne ale jestem początkujący w tych sprawach wcześniej bylem posiadaczem chińskiego crossa i nie musaialem tak dbac
- kamild506
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 25/8/2014, 20:07
To wina zbyt dużej lub małej dawki paliwa, może zalewać go a takie buuu oznacza zwykle mało paliwa więc gaźnik lub filtr czy kranik.
1. Lej olej zalecany dla tego modelu, nie ma różnicy czy to będzie motul lub każdy inny, ważne są normy (jakość) i lepkość.
2. Są niby preparaty do tego, ale jak dasz olej do mieszanki lub zwykły rozcieńczony z benzyną to nic się nie zepsuje.
Dodam jeszcze o wymianie, ilość oleju jest zwykle wybita obok wlewu, myślę że będzie ok 800ml. Jeśli nie ma to musisz poszukać w google.
Olej wymieniasz na ciepłym silniku (szybciej spływa, wiąże zanieczyszczenia), zaczynasz od oczyszczenia okolic wlewu i spustu, a następnie odkręcasz wlewu żeby nie było podciśnienia i olej szybko spływał, spuszczasz olej do naczynia (jak korek wpadnie wyciągnij dużym śrubokrętem, ma magnes). Jak spłynie i zacznie kapać możesz delikatnie przychylić motocykl w stronę spustu i znów postawić prosto za jakiś czas, będziesz widział. Potem czyścisz korki, wkręcasz, lejesz przez lejek miarką (jak nie masz kup za parę złotych, miarkę nieraz dołączają do proszków np 0.5l też się nada) odpowiednią ilość, zakręcasz, patrzysz czy nie kapie i jeździsz.
1. Lej olej zalecany dla tego modelu, nie ma różnicy czy to będzie motul lub każdy inny, ważne są normy (jakość) i lepkość.
2. Są niby preparaty do tego, ale jak dasz olej do mieszanki lub zwykły rozcieńczony z benzyną to nic się nie zepsuje.
Dodam jeszcze o wymianie, ilość oleju jest zwykle wybita obok wlewu, myślę że będzie ok 800ml. Jeśli nie ma to musisz poszukać w google.
Olej wymieniasz na ciepłym silniku (szybciej spływa, wiąże zanieczyszczenia), zaczynasz od oczyszczenia okolic wlewu i spustu, a następnie odkręcasz wlewu żeby nie było podciśnienia i olej szybko spływał, spuszczasz olej do naczynia (jak korek wpadnie wyciągnij dużym śrubokrętem, ma magnes). Jak spłynie i zacznie kapać możesz delikatnie przychylić motocykl w stronę spustu i znów postawić prosto za jakiś czas, będziesz widział. Potem czyścisz korki, wkręcasz, lejesz przez lejek miarką (jak nie masz kup za parę złotych, miarkę nieraz dołączają do proszków np 0.5l też się nada) odpowiednią ilość, zakręcasz, patrzysz czy nie kapie i jeździsz.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
masz odpowiedź
a temat zamykam bo juz było o tym nie raz
a temat zamykam bo juz było o tym nie raz
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości