Honda CR 85 -biały dym z wydechu, płyn chłodzący w cylindrze
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Honda CR 85 -biały dym z wydechu, płyn chłodzący w cylindrze
Witam
Mam problem z moją CR-ką, otóż jakiś czas temu zauważyłem że spod głowicy zaczyna wydobywać się woda, spróbowałem odpalić (po jakiejś godzinnej jeździe - czyli był w miare ciepły) Zaskoczył z tą różnicą, że z wydechu wyleciało tyle białego dymu jak z lokomotywy. W efekcie, rozkręciłem, zdjąłem głowicę, uszczelkę - nie była poprzerywana ani nic, mimo wszystko zamówiłem nową - Athena. Żeby nie robić po dwa razy to dodatkowo chciałem zawieźć głowicę do splanowania, Pan w warsztacie powiedział że nie ma potrzeby splanowania i położył papier ścierny na maszynie (na równym podkładzie
) i przejechał kilka - kilkanaście razy żeby zniwelować ewentualne nierówności na głowicy, ucieszyłem się. Dzisiaj zabrałem się do skręcenia na nowo motocyklu, poskręcałem, nalałem płynu chłodzącego, i tu zaskoczenie. Przy próbie odpalenia przy uszczelce głowicy pojawiły się 4 małe, naprawdę małe kropelki wody... Motocykl nie pali, nawet jak zaskoczy to dym jak z lokomotywy....
Może mieliście podobne doświadczenia ze swoimi motocyklami? Jak sobie z nimi poradziliście?
Czytałem trochę na forach i wszyscy piszą o nowej uszczelce pod głowicę, u mnie niestety nie pomogło....
Zaznaczę również, że motocykl jest po kapitalnym remoncie (przejeździłem jakieś 3-4 baki)
LiczÄ™ na WaszÄ… pomoc.
Pozdrawiam
Cytrusowy'
Mam problem z moją CR-ką, otóż jakiś czas temu zauważyłem że spod głowicy zaczyna wydobywać się woda, spróbowałem odpalić (po jakiejś godzinnej jeździe - czyli był w miare ciepły) Zaskoczył z tą różnicą, że z wydechu wyleciało tyle białego dymu jak z lokomotywy. W efekcie, rozkręciłem, zdjąłem głowicę, uszczelkę - nie była poprzerywana ani nic, mimo wszystko zamówiłem nową - Athena. Żeby nie robić po dwa razy to dodatkowo chciałem zawieźć głowicę do splanowania, Pan w warsztacie powiedział że nie ma potrzeby splanowania i położył papier ścierny na maszynie (na równym podkładzie

Może mieliście podobne doświadczenia ze swoimi motocyklami? Jak sobie z nimi poradziliście?
Czytałem trochę na forach i wszyscy piszą o nowej uszczelce pod głowicę, u mnie niestety nie pomogło....
Zaznaczę również, że motocykl jest po kapitalnym remoncie (przejeździłem jakieś 3-4 baki)
LiczÄ™ na WaszÄ… pomoc.
Pozdrawiam
Cytrusowy'
- Cytrusowy96'
- Świeżak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 5/11/2011, 15:32
- Lokalizacja: Polska
a głowica dokręcana na krzyż kluczem dynamometrycznym? cylinder prosty i czysty?
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Głowica dokręcana na krzyż, niestety za drugim razem nie kluczem dynamometrycznym, za pierwszym (kiedy wykonywany byl remont) robił to mechanik i jak się pytałem to mówił że dynamometrycznym dokręcał. Cylinder jest czysty, nie pokrzywiony.
Teraz wpadłem jeszcze na to czy aby płyn nie wlał się w korbowód itp... ale nie jestem pewien czy byłby taki kiepski efekt tego czy też dalej jest jakaś nieszczelność...
Teraz wpadłem jeszcze na to czy aby płyn nie wlał się w korbowód itp... ale nie jestem pewien czy byłby taki kiepski efekt tego czy też dalej jest jakaś nieszczelność...
- Cytrusowy96'
- Świeżak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 5/11/2011, 15:32
- Lokalizacja: Polska
no raczej sprawa kiepska jak sie dostaje woda, dorwij klucz, uszczelke znowu raczej bym wymienił. jak dokręciłes za lekko to moze jeszcze da sie dokręcic, ale jak za mocno to przy srubach głowica jest docisnieta za mocno a miedzy srubami zazwyczaj ' odchodzi" i jeszcze bardziej przepuszcza niż lzej dokręcona. jak woda kroplami leci to musi byc jakas mocna nieszczelnosc. zobacz jeszcze powierzchnie cylindra, on też musi byc gładki
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
W takim razie myślę, że najlepszym rozwiązaniem będzie dać głowicę do splanowania. Te kropelki ewidentnie wychodzą znad uszczelki czyli spomiędzy głowicy a uszczelki.
Nie wiem czy nie popełniłem kardynalnego błędu przy zakładaniu uszczelki głowicy, otóż czy ma znaczenie którą stroną ją zakładam? Założyłem jakby wypukłością do góry (tak jak była stara założona).
Nie wiem czy nie popełniłem kardynalnego błędu przy zakładaniu uszczelki głowicy, otóż czy ma znaczenie którą stroną ją zakładam? Założyłem jakby wypukłością do góry (tak jak była stara założona).
- Cytrusowy96'
- Świeżak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 5/11/2011, 15:32
- Lokalizacja: Polska
tak jest spoko, nie ma róznicy powinno byc okej i juz. głowica jak jest prosta to nie wymaga planowania, ale sprawdź jeszcze cylinder, on tez potrafi byc nierówny
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Mam nadzieję że to tylko głowica, kiedy pojawiły się te kropelki, łatwo było zauważyć że wyszły one znad uszczelki co trochę dziwne, dam ją w takim razie do splanowania. Dam znać czy to coś dało czy problem nadal będzie. No i sprawdzę te nierówności na cylindrze...
- Cytrusowy96'
- Świeżak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 5/11/2011, 15:32
- Lokalizacja: Polska
Odświeżam temat, głowica zrobiona, płyn nie dostaje się już do cylindra. Ale mam kolejny problem. Poskręcałem elegancko motocykl. Odpalam, pali, nie wiedzieć dlaczego gdy odpaliłem strasznie go na wysokie obroty wzięło, coś jakby rozregulowało gaźnik, wyłączyłem go, próbuje znowu odpalić... kicha... Pokopałem trochę, pomyślałem że pewnie zalało świecę. Odkręciłem, świeca faktycznie zalana, osuszyłem ją. Chciałem sprawdzić czy ze świecą wszystko OK (irydowa NGK)czy jest iskra, zakładam kapturek, przykładam do cylindra i brak jakiejkolwiek iskry..... Sprawdziłem ze starą świecą, to samo... Macie jakieś sugestie? Posprawdzałem przewody, nie ma szans żeby gdzieś któryś się przerwał...
- Cytrusowy96'
- Świeżak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 5/11/2011, 15:32
- Lokalizacja: Polska
rózne rzeczy mogą byc, mogło cos paść, moze gaszenie silnika sie przywiesiło. rozepnij przycisk od gaszenia.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
- Cytrusowy96'
- Świeżak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 5/11/2011, 15:32
- Lokalizacja: Polska
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości