Pierwsze Enduro...
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Pierwsze Enduro...
Witam,
Z motocyklami mam do czynienia (aktywnego) od ok 5 lat. Pojeździłem na 600cc i 750.
Powoli rozglÄ…dam siÄ™ za jakimÅ› litrem, ale nie o tym temat.
Chciałbym spróbować swoich sił na enduro/cross. Jednak nie bardzo wiem na czym się skupić, co byłoby całkiem sensownym wyborem.
Wiem, że jest tu kilku pasjonatów tego nurtu motocyklowego i to właśnie te osoby bardzo proszę o pomoc.
Dzięki!
Z motocyklami mam do czynienia (aktywnego) od ok 5 lat. Pojeździłem na 600cc i 750.
Powoli rozglÄ…dam siÄ™ za jakimÅ› litrem, ale nie o tym temat.
Chciałbym spróbować swoich sił na enduro/cross. Jednak nie bardzo wiem na czym się skupić, co byłoby całkiem sensownym wyborem.
Wiem, że jest tu kilku pasjonatów tego nurtu motocyklowego i to właśnie te osoby bardzo proszę o pomoc.
Dzięki!
- kozlos
- Świeżak
- Posty: 248
- Dołączył(a): 19/10/2010, 12:13
- Lokalizacja: warszawa
To jeszcze powiedz ile masz $$ na motor, bo możesz chcieć coś słabego i taniego (dt125) coś na tor (jakiś cross) lub coś co ma czym ciągnąć jako enduro (typu wr250 czy coś z exc i tu od 125, dla początkującego spokojnie wystarczy lub typu 200) dodatkowo wolisz 2t czy 4t? Wiesz ile koszuje utrzymanie takiego sprzętu?
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Dzięki za odzew.
Co do kosztów utrzymania, tak, wiem. Czytałem trochę, rozmawiałem i są to dość spore kwoty, względem np. takiego gsxra co posiadam.
Wiem jednak także, iż jeden motocykl będzie wymagał większego nakładu finansowego, drugi mniejszego. Celowałbym w te tańsze w obsłudze.
Na motocykl mogę wydać 5tys, ale mogę i coś ok 10. Jednak chciałbym zminimalizować koszt początkowy, po to by samemu ocenić czy to sport dla mnie.
Chciałbym po prostu spróbować na czymś co da mi poznać zalety tego typu motocykla i później w to brnąć bądź zrezygnować.
Co do kosztów utrzymania, tak, wiem. Czytałem trochę, rozmawiałem i są to dość spore kwoty, względem np. takiego gsxra co posiadam.
Wiem jednak także, iż jeden motocykl będzie wymagał większego nakładu finansowego, drugi mniejszego. Celowałbym w te tańsze w obsłudze.
Na motocykl mogę wydać 5tys, ale mogę i coś ok 10. Jednak chciałbym zminimalizować koszt początkowy, po to by samemu ocenić czy to sport dla mnie.
Chciałbym po prostu spróbować na czymś co da mi poznać zalety tego typu motocykla i później w to brnąć bądź zrezygnować.
- kozlos
- Świeżak
- Posty: 248
- Dołączył(a): 19/10/2010, 12:13
- Lokalizacja: warszawa
Ja śmigając na CBR900RR miałem okazje dopaść na dłużej DR350. Dla mnie w klasie enduro, na początek idealny... Jeśli mówimy o typowym cross'ie w dwupaku tu polecę klasę 125. Uwierzcie mi... wystarczy, żeby sponiewierać... Dwutakt działa w trybie zero-jedynkowym, albo stoi, albo daje pełnym ogniem
Imbrola faza - "Detailing"
-
miki1406 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2846
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
No to by koszty utrzymania były małe a żeby to w miarę sensownie jeździło to albo wyżej wymieniona dt (rąk nie powyrywa) albo drz 400 (nowsza wersja dr350), a nie patrząc na koszty utrzymania polecił bym Ci exc 125-200 (w 200 moc podobna do 125 ale za to z niższych obrotów lepiej ciągnie). W terenie chodzi o to by wykorzystać sprzęt w 100% oraz jego moc, a na drodze raczej nie bardzo
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
super, fajnie że tak podchodzisz do sprawy, i masz konkretny budżet
ale musisz dac wiecej danych, bo ciezko cokolwiek doradzać
przede wszystkim - lubisz sam podłubać, znasz sie mniej wiecej ? czy tylko mechanicy ? jeżeli tak to czy wolisz sprzet który polata cały sezon prawie bez zaglądania czy jednak nie boisz sie wyczynówki i drobnego serwisu praktycznie co wyjazd/
2 najwazniejsza sprawa dla mnie przy doborze to teren - gdzie dokładniej chciałbyś jeździc. co innego bedzie tylko na tor mx, co innego na długie proste leśne sciezki czy turystyke hard enduro leśną, a co innego w góry, na kłody i techniczną jazde
ale musisz dac wiecej danych, bo ciezko cokolwiek doradzać
przede wszystkim - lubisz sam podłubać, znasz sie mniej wiecej ? czy tylko mechanicy ? jeżeli tak to czy wolisz sprzet który polata cały sezon prawie bez zaglądania czy jednak nie boisz sie wyczynówki i drobnego serwisu praktycznie co wyjazd/
2 najwazniejsza sprawa dla mnie przy doborze to teren - gdzie dokładniej chciałbyś jeździc. co innego bedzie tylko na tor mx, co innego na długie proste leśne sciezki czy turystyke hard enduro leśną, a co innego w góry, na kłody i techniczną jazde
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Ponownie na wstępie dziękuję za zainteresowanie.
Otóż przy swoim plastiku dłubię sam, jednak są to takie podstawowe czynności serwisowe. Staram się nie oddawać motocykla w ręce mechaników, jednak gdy sprawa mnie przerasta, nie mam zwyczajnie wyboru.
Co do terenu, na którym będę użytkował motocykl, to raczej pola, leśne ścieżki i tego typu. Głównie mazowsze, aczkolwiek jeśli będę wybierał się w góry czy mazury, to moto biorę ze sobą na przyczepie - jednak będą to bardzo sporadyczne wyskoki - max 2-3 razy na rok, chyba, że mi się bardzo spodoba
Bardzo mi zależy na tym, aby dobrze dobrać moc i gabaryty motocykla. Nie chcę ani nic przesadnie mocnego, ale także nie chcę nic choć trochę za słabego. Wiem jak było gdy zaczynałem na motocyklach "drogowych", wszyscy odradzali 600cc, a z perspektywy czasu jestem bardzo zadowolony, że zacząłem od tej właśnie pojemności (fz6).
Moje wymiary to 182cm ok 80kg wagi jeśli to istotne.
Otóż przy swoim plastiku dłubię sam, jednak są to takie podstawowe czynności serwisowe. Staram się nie oddawać motocykla w ręce mechaników, jednak gdy sprawa mnie przerasta, nie mam zwyczajnie wyboru.
Co do terenu, na którym będę użytkował motocykl, to raczej pola, leśne ścieżki i tego typu. Głównie mazowsze, aczkolwiek jeśli będę wybierał się w góry czy mazury, to moto biorę ze sobą na przyczepie - jednak będą to bardzo sporadyczne wyskoki - max 2-3 razy na rok, chyba, że mi się bardzo spodoba
Bardzo mi zależy na tym, aby dobrze dobrać moc i gabaryty motocykla. Nie chcę ani nic przesadnie mocnego, ale także nie chcę nic choć trochę za słabego. Wiem jak było gdy zaczynałem na motocyklach "drogowych", wszyscy odradzali 600cc, a z perspektywy czasu jestem bardzo zadowolony, że zacząłem od tej właśnie pojemności (fz6).
Moje wymiary to 182cm ok 80kg wagi jeśli to istotne.
- kozlos
- Świeżak
- Posty: 248
- Dołączył(a): 19/10/2010, 12:13
- Lokalizacja: warszawa
no to suzuki DRZ 400 sprzęt idealny, nie za mocny ale nie bedzie za słaby, jest mega pancerny wiec nie zrażą cie na początku olbrzymie wydatki jakie mogą sie kryć za wyczynówką, wadąsprzetu jest jedynie waga, bo jest odczuwalna i wieksze względem jakiegos wyczyna typu ktma EXC 400 chociazby. ale dla amatora i na lesne sciezki, itp w zupełnosci to wystarczy. nawet i na tor crossowy mozna tym wjechac i poskakac i sie bardzo fajnie pobawić. a za jakis czas jak ci sie znudzi to zawsze mozesz przesiasc sie na cos mocniejszego. a przy odsprzedazy praktycznie nic nie tracić bo motorki trzymaja niexle cene.
szukaj wersji E bo jest lżejsza i lepsza w teren
szukaj wersji E bo jest lżejsza i lepsza w teren
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości