Strzały i dym
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Strzały i dym
Witam. Nie dawno zakupiłem sobie diabolini 125 4t. Problem w tym ze gdy go odpalę na ssaniu to na niskich obrotach gdy mu lekko dodaje gazu to strzela z silnika i dymi takim siwym dymem(nie wiem dokładnie gdzie jakby obok głowicy i spod filtra) ale jak na wyższe obroty to nie strzela. Jaka może być tego przyczyna ?
- kania142
- Świeżak
- Posty: 55
- Dołączył(a): 6/2/2013, 13:06
możliwe że wydmuchało ci uszczelke pod głowicą - częsta usterka tych silników.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
tak musisz sciągnąc łancuszek. nie wiem czy ma sens, może miec sens bo sie czegoś nauczysz, ale równie dobrze mozesz cos uszkodzic i wtedy bedzie tylko gorzej ;P uszczelka musi byc nowa, stara może bedzie dobra, ale nie musi, szkoda nawet sobie tyłka zwracać rozbiórką żeby zakładac stare czesci. chyba że umiesz to robic i na szybko sobie podmienisz w ciągu kilkunastu minut na nową na próbe... a tak to szkoda czasu i pieniędzy.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Myśle ze dam rade bo co glowice sciągnąc łancuch zahaczyć uszczelke zmienic potem założyć głowice i rozrząd ustawić i od razu zawory wyregulować, nie pomieszałem nic ? i jeszcze jedno nie wiesz gdzie znajduje sie napinacz tego łańcuszka ?
A i jeszcze jedno jak to jest z tymi zaworami jaki ma być luz na nich bo różnie piszą. Silnik to Zongshen 125 ale ma oznaczenie CDI
A i jeszcze jedno jak to jest z tymi zaworami jaki ma być luz na nich bo różnie piszą. Silnik to Zongshen 125 ale ma oznaczenie CDI
Ostatnio edytowano 6/9/2014, 16:34 przez kania142, łącznie edytowano 1 raz
- kania142
- Świeżak
- Posty: 55
- Dołączył(a): 6/2/2013, 13:06
no dokłądnie tak, łancuszka nie musisz haczyć bo w cylindrze jest rolka i łancuszek nie ma prawa spaść za ta rolke
napinacz jest od spodu silnika, jedna srube masz od spuszczania oleju, druga bluzej głowicy chyba pod kątem to jest od napinacza, tylko ostroznie wykrecaj bo sprezyna dosyc mocna potrafi ostatni gwint zerwac, albo gdzies wystrzelic ;D

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Hmm dzisiaj oglądałem nie widziałem takiej jest jedna od oleju i zaraz obok niej z lewej strony jest kolejna moze ta ? Bede szukał po sprężynie
dzisiaj grzebałem tam ale uznałem ze nie ma sensu bo i tak uszczelki nie mam a zanim zamówię to dopiero za tydzien zrobie. A czy to normalne ze jak ustawie na magnecie T na wcięciu to on mi magneto tak łatwo ucieka (że jak go lekko dotknę to on sie przekreci troche). A jak jest rozrząd źle ustawiony to jakie są skutki bo widać ze o 1 ząb jest źle machnięty. A i jeszcze jedno jak to jest z tymi zaworami jaki ma być luz na nich bo różnie piszą. Silnik to Zongshen 125 ale ma oznaczenie CDI. I sory że tyle pytań ale robię pierwszy raz i nie chce nic zepsuć 


- kania142
- Świeżak
- Posty: 55
- Dołączył(a): 6/2/2013, 13:06
od spodu jak masz to sÄ… dwie srebrne innych nie kojarze ;D na kluczyk 17 chyba ;d
tak to normalne bo w GMP tłok nie ma oporów bo nie chodzi po cylindrze praktycznie.
jak o 1 zabek to po odpaleniu słychac ;D klekotanie itp. czasami ciezej albo w ógóle odpalic nie chce.
CDI to rodzaj instalacji elektrycznej, wiekszosc pojazdów teraz ma CDI, kiedys były rózne inne cuda.
co do luzow wpisz sobie w google 139fmb luzy, mi sie chce szukac tak samo jak tobie, na pewno nie wieksze niz 0.1 mm, ja na oko ustawiam zawsze, tak żeby na zimnym silniku czuc było minimalny luz. tak tylko tylko.
swoja drogą bo w sumie załozyłem z góry że masz taki silnik, bo masz lezący czy stojący ? bo ja ciągle o lezącym nawijam ;D
tak to normalne bo w GMP tłok nie ma oporów bo nie chodzi po cylindrze praktycznie.
jak o 1 zabek to po odpaleniu słychac ;D klekotanie itp. czasami ciezej albo w ógóle odpalic nie chce.
CDI to rodzaj instalacji elektrycznej, wiekszosc pojazdów teraz ma CDI, kiedys były rózne inne cuda.
co do luzow wpisz sobie w google 139fmb luzy, mi sie chce szukac tak samo jak tobie, na pewno nie wieksze niz 0.1 mm, ja na oko ustawiam zawsze, tak żeby na zimnym silniku czuc było minimalny luz. tak tylko tylko.
swoja drogą bo w sumie załozyłem z góry że masz taki silnik, bo masz lezący czy stojący ? bo ja ciągle o lezącym nawijam ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
chyba raczej leżący tak on wygląda http://img854.imageshack.us/img854/3396/s5007881.jpg . A szukałem szukałem ale różnie podają mam 3 opcje 0.03 i 0.05 albo 0.06 i 0.08 albo 0.05 i 0.07, więc ja już nie wiem
ponoć te 1 opcja jest książkowa ale czy to prawda
za małe mi sie wydawają


- kania142
- Świeżak
- Posty: 55
- Dołączył(a): 6/2/2013, 13:06
no to dobrze bo i ja o tym pisze, mi sie tez cos kojarzy około 0.05 ale jak mówiłem ja co jakis czas na oko ustawie i jest gitara.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
A tą śrubę od napinacza to odkręcić całą, czy tylko poluzować ? I jeszcze jest to uszczelka papierowa http://www.diabolini.pl/uszczelka-glowi ... p-399.html . Ojciec mi powiedział, że można by było ją dorobić jakby była papierowa.
- kania142
- Świeżak
- Posty: 55
- Dołączył(a): 6/2/2013, 13:06
odkręcic całą, pod głowice nie dorobisz moze i jest papierowa ale ma tez metalowy pierscien wokół cylindra pozatym ona jest warstwowa nie sam papier tylko ma też w srodku stalową przekładke
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
No to tak głowica zdjęta uszczelka kupiona tylko ty mi powiedz jak wkrecic napinacz łańcuszka rozrządu bo jak to odkręcałem to jak wystrzeliło to nie wiem co pierwsze wchodzi sprężyna a potem ta taka rurka czy co to jest ? A i jeszcze jedno jak założyłem tą pokrywe na głowice na te 4 prety i dokreciłem to jak kręcę magnetem to za drugim obrotem ciezko sie nim kreci i i w glowicy slychac takie psspss jakby powietrze uciekało to tak ma byc ?
- kania142
- Świeżak
- Posty: 55
- Dołączył(a): 6/2/2013, 13:06
hehe a pisałem wyżej wyraźnie - uważaj przy rozkręcaniu bo strzeli.
najpierw wałek potem spręzynka
pręty ? chodzi o szpilki ? wiesz w ogóle jak działa silnik 4T ? jak nie wiesz to sie dowiedz i bedziesz miał odpowiedź na pytanie
najpierw wałek potem spręzynka
pręty ? chodzi o szpilki ? wiesz w ogóle jak działa silnik 4T ? jak nie wiesz to sie dowiedz i bedziesz miał odpowiedź na pytanie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
odwrotnie ;P najpierw napinacz potem zawory ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości