Zobacz wÄ…tek - Yamaha yz 125 remont
NAS Analytics TAG

Yamaha yz 125 remont

Enduro, Cross
_________

Yamaha yz 125 remont

Postprzez diabolini 125 » 30/6/2014, 19:37

Witam zrobiłem w swojej Yz 125 remont , to znaczy ; tłok , wał ,łożyska na wale , cylinder jest na tuleji wcześniej był na nicasilu . Jak ma wejść na obroty to jest taki mulasty , jak juz wejdzie to sie tak nie do kręca jak wcześniej , . Gaznik wyczyszczony , swieca nowa , Czy to moze być zawór wydechowy ? Prosze o pomoc
diabolini 125
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 20/4/2013, 19:50


Postprzez henio12323 » 30/6/2014, 19:42

hehe to sa własnie uroki żeliwa, nie bedzie sie tak wysoko kręcił i straci kilka kucyków. może byc też jako dodatek zawór wydechowy czy nie wyregulowany gaźnik, ale na pewno nie oczekuj tej samej mocy co na nicasilu
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez diabolini 125 » 30/6/2014, 19:47

jest nowy tłok i szlif był robiony ,a tuleja była robiona w motor techu . Jak wymontuje te zawory , czy to coś pomoże ? Czy bedzie miał wolne obroty ?
diabolini 125
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 20/4/2013, 19:50

Postprzez henio12323 » 30/6/2014, 22:13

a co ma znaczenie tuleja gdzie robiona ? nie wiadomo czy pomoże czy nie bo nie wiadomo co jest przyczyna. nawet bez zaworu wydechowego moto musi miec wolne obroty bo za to odpowiada dolot, wiec raczej stawiam na gaźnik.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez adrian1997 » 1/7/2014, 09:01

Stawiam na to że to przez tuleje ponieważ jsk kupiłem swoją cr to miałem ją właśnie na tuleji i miałem podobne problemy . Teraz jest na nicasilu to całkiem inna jazda .
adrian1997
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 12/7/2013, 12:07
Lokalizacja: MrÄ…gowo

Postprzez henio12323 » 1/7/2014, 19:56

moja CR 250 też słabo trzymała wolne obroty. na nicasilu to jak by nie było to sobie pyrka, a na żeliwie wolne obroty są kiepskawe, trzbea je dosyc wysoko trzymać. a jak sie nawet wszystko dobrze ustawiło i za niskie obroty to chodziła ale potrafiła po kilkudziesieciu sekundach przylewać i gasnąc
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez diabolini 125 » 1/7/2014, 20:59

przestawiłem mu gaznik i mu sie troche poprawiło, ale to jeszcze nie to . Gdy brakło mi paliwa to chodzi tak na podwyzszonych obrotach i wtedy mu dałem po gazie , i poszedl jak strzała . Zero muła , bardzo ładnie poszedł , czy to może być nadmiar paliwa ? Jak obniżyć dawke paliwa? , czy wymienić dysze ?
diabolini 125
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 20/4/2013, 19:50

Postprzez henio12323 » 1/7/2014, 21:38

hehe widzisz z gaźnikiem to nie taka prosta sprawa duzo rzeczy reguluje skład mieszanki

dysze, poziom paliwa w komorze pływakowej, poziom zabezpieczenia na iglicy czyli wysokosc iglicy, no i regulacja przepływu srubką. i wszystko ma wpływ ;)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez kris514 » 1/7/2014, 22:21

Heniu już nie mogę słuchać jak narzekasz na tuleje w obecnym moto mam tuleje co prawda już dwa razy przyłapało mi tłoka na niej (mój błąd) ale jeśli chodzi o niskie obroty to bez problemu da się je ustawić (mój gaźnik ma fabryczne ustawienia), jeśli chodzi o moc to nie mam porównania, bo przecież z mocą 125 nie ma co patrzeć. Mimo że jest na tulei (z motor-techu) to jeszcze nie miałem motoru który tak ładnie się wkręcał jak ten (kwestia regulacji gaźnik), przerywanie na pełnych zdarza się w każdym jeśli nie jest odpowiednio kręcony ale kilka metrów kręcenia i motor powinien się kręcić do odciny (przynajmniej ja w swoim żadnego przerywania nie odczułem). Z tego co ostatnio tutaj czytam to wszystko złe co się dzieje w zatulejowanym silniku to wina tulei, padnie sprzęgło-tuleja, padnie skrzynia-tuleja, stanie korba oczywiście wina tulei. Może motor rzeczywiście jest trochę słabszy na tulei lecz do amatorskiej jazdy (i nie zacinaniu na prostej) spokojnie się nadaje
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez diabolini 125 » 2/7/2014, 16:59

Jak wyciągnąć linke z przepustnicy? ,
diabolini 125
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 20/4/2013, 19:50

Postprzez kris514 » 2/7/2014, 18:02

ściskasz sprężynę(wyjmujesz ją z przepustnicy), wciskasz linkę w przepustnicę, wysuwasz z przepustnicy i gotowe
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez diabolini 125 » 2/7/2014, 18:17

próbowałem i nic z tego
diabolini 125
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 20/4/2013, 19:50

Postprzez kris514 » 2/7/2014, 19:02

widocznie źle próbowałeś ;) pobaw się, musi w ten sposób wyjść
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 2/7/2014, 20:30

kris - ja narzekam bo miałem widocznie więcej doczynienia

i docyztaj bo nie pisałem że sie nigdy nie da ustawić, widywałem sprzety które potrafiły kilka godzin pewnie pracować na niskich i sie nie zakrztuszą ;D ale widziałem kilka które miały problemy wywołane własnie złąregulacją pod tuleje bo taka regulacja czasami wymaga większych zmian. po prostu się ciesz że u ciebie jest ok..

no i widzisz przyłapało tłok bo twój błąd, gdybys miał nicasil to by ci nigdy nie przyłapało. po prostu dla mnie rozwiązanie cylindra na nicasilu bije na głowe żeliwo, zakładam odpalam i jade. a nie mysle przez kilka baków czy juz moge odkręcac czy nie, czy dobry olej czy nie, czy sie zatrze teraz czy za tydzien... po prostu mam wieksze zaufanie do maszyny.

jakbym miał zabawke pod domem, czy na tor tylko moze i bym poszedł w tuleje, zatrze sie to sie zatrze rzucam na przyczepke i znowu zabawa w mechanika.... ale ja motocykla uzywam zwykle na dalsze wypady i nie wyobrazam sobie mieć motocykla pod tym względem niepewnego, i żeby mi sie cos zacierało 200 km od domu ;D

także nie to że narzekam tylko stwierdzam fakty, że tuleja nigdy nie dorówna nicasilowi pod względem poprawnosci pracy silnika..

co do mocy - uwierz mi że poczuł bys róznice na nicasilu.... ale nie mówie też ze to całkiem kastruje sprzet i że potem jeździ jak skuterek. to nadal wyczynówka i potrafi sponiewierac.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez kris514 » 2/7/2014, 20:43

Wiesz jakby była możliwość nicasilu w tym cylindrze to pewnie bym taki zastosował, lecz stan cylindra na to nie pozwalał. Wiem że nicasil jest lepszy (no może po za czeskim) ale tutaj się nie boje o to że mi się przetrze XD Co do tego kiedy motor się zatrze- jeśli przejdzie przez okres docierania i nie będzie się go piłować na prostej to nie ma możliwości by się zatarł (tak samo jak na nicasilu) no chyba że się jeździ na czystej ale to już inna sprawa. Dobra wiem że zrobiłem offtop, ale chociaż założyciel tematu wie że tuleja to nie jest aż tak straszna rzecz, poprawnie wyreguluje gaźnik i będzie śmigał :D
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 2/7/2014, 22:31

akurat czeski jest spoko, tylko ma złą opinie bo mało który cylinder tam trafia, co do cylindra - jest opcja rozwiercenia cylindra jak pod żeliwo, i wprasowanie tulei która lepiej trzyma nicasil niz stary zuzyty i przegrzany cylinder :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Street4Fun » 3/7/2014, 18:32

Nie bez powodu mało który tam trafia, cena również mówi sama za siebie(np. 300zł ponad mniej niż u konkurencji)
Kto wyśle cylinder na próbę ?
Generalnie czeski nie jest najlepszej jakości i tyle, może nie wszędzie, nie mniej jednak, osobiście nie chciałbym oddawać cylindra na nicasilowanie w Czechach.
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê