Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
rozbierz i zobacz, dziwne objawy, moze byc tez że np cos sie blokuje i nie odpuszcza sprzegła. np postrzepiona linka, ale bys czuł tez opór przy wciskaniu, tak czy siak po takiej akcji i tak kosz tarcze przekładki i sprezynki są na pewno do kontroli
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
Witam poszukuje jakiegoś enduro którym mógłbym polatać i po asfalcie i po terenie ważne żeby miał homologacje mój budżet to 8 tys zł jakie polecacie może ktoś ma na sprzedaż?
- julek123
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 6/10/2017, 14:51
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
jakie pojemnosci cie interesujÄ… ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
Ostatnio trochę grzebałem przy sprzęgle( olej musialem spuscic na zimnym silniku).Czasowo dekiel sprzęgła dosyć długo był wykręcony i sprzęgło, tryby silnika, mechanizm kopki stały "gołe". Zanim zaleje nowy olej, wypada przepłukać trochę to wszystko np naftą? Czy po prostu nowym olejem
- DeteosiemdziesiÄ…t
- Świeżak
- Posty: 72
- Dołączył(a): 27/4/2015, 18:23
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
a po co miałbys to robic ?
jak stały gołe ale nic nie wpadło to składaj zalewaj i jeździj, jak syf masz w warsztacie i nie wiadomo co tam masz w silniku to mozesz przepłukac olejem albo nafta tak jak piszesz
jak stały gołe ale nic nie wpadło to składaj zalewaj i jeździj, jak syf masz w warsztacie i nie wiadomo co tam masz w silniku to mozesz przepłukac olejem albo nafta tak jak piszesz
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
Witam, jako iż padły mi uszczelniacze w lagach mam pare pytan i chciałbym rozwiać wątpliwości.
Pacjent to exc 200 2004r
Udało mi sie ustalić iż lagi to 48mm, które szły już od 2003 roku i jest to zawias jednokomorowy, dwukomorowy szedł od 2009r tak ?
Olej 5w motorexa będzie dobrym wyborem ?
Co sądzicie o uszczelniaczach olejowych i kurzowych firmy Allbals ? znalazłem je na tej aukcji
http://allegro.pl/uszczelniacze-lag-ktm ... 97945.html
Jakie firmy uszczelniaczy polecacie a jakie doradzacie ?
Szukałem serwisówki do exc 200 ale nie znalazłem, a więc Ile mm tego oleju zalać na jedną lage ?
Ile powinna wynosić poduszka powietrzna?
Pacjent to exc 200 2004r
Udało mi sie ustalić iż lagi to 48mm, które szły już od 2003 roku i jest to zawias jednokomorowy, dwukomorowy szedł od 2009r tak ?
Olej 5w motorexa będzie dobrym wyborem ?
Co sądzicie o uszczelniaczach olejowych i kurzowych firmy Allbals ? znalazłem je na tej aukcji
http://allegro.pl/uszczelniacze-lag-ktm ... 97945.html
Jakie firmy uszczelniaczy polecacie a jakie doradzacie ?
Szukałem serwisówki do exc 200 ale nie znalazłem, a więc Ile mm tego oleju zalać na jedną lage ?
Ile powinna wynosić poduszka powietrzna?
- enussss
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 13/2/2016, 14:41
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
generalnie tak dwukomorówka szła duzo później, chociaz w SX czy jakis wersjach factory mogła byc wczesniej taka opcja
2003 to na pewno masz jednokomorówke, kwestia 43 czy 48
chociaz ktm to troche puzzle i bezporblemu mozna wsadzic zawieszenie z nowego ktma i tez bedzie pasowało ;P
5W motorexa to chyba najlepszy olej jakim mozna zalać, zaraz za topowymi olejami ( WP, ohlins.... itp )
chociaz jego wada jest to że nie jest zbyt trwały
allballs to są uszczelniacze które kupiłbym chyba na ostatnim miejscu, straszny syf. niestety tanio to nie znaczy dobrze. minimum kup ariette, wiem że oryginał drogi - 200 zł komplet ale zawias na tym chodzi swietnie, ale jak płacic 200 zl to zaraz wychodzi ze opłaca sie dac chyba 280 i kupic kompletny zestaw naprawczy - wszystkie panewki, uszczelniacze, podkładki itp itd..
kristofsx.com - tutaj znajdziesz
dodam ze na dole lagi, chyba na stopce jest wybity numer a raczej byc powinien, po nim mozna dojść co to za zawias
p.s gdybys potrzebował oryginalnych czesci wal na PW to załatwie z dobrym rabatem
2003 to na pewno masz jednokomorówke, kwestia 43 czy 48
chociaz ktm to troche puzzle i bezporblemu mozna wsadzic zawieszenie z nowego ktma i tez bedzie pasowało ;P
5W motorexa to chyba najlepszy olej jakim mozna zalać, zaraz za topowymi olejami ( WP, ohlins.... itp )
chociaz jego wada jest to że nie jest zbyt trwały
allballs to są uszczelniacze które kupiłbym chyba na ostatnim miejscu, straszny syf. niestety tanio to nie znaczy dobrze. minimum kup ariette, wiem że oryginał drogi - 200 zł komplet ale zawias na tym chodzi swietnie, ale jak płacic 200 zl to zaraz wychodzi ze opłaca sie dac chyba 280 i kupic kompletny zestaw naprawczy - wszystkie panewki, uszczelniacze, podkładki itp itd..
kristofsx.com - tutaj znajdziesz
dodam ze na dole lagi, chyba na stopce jest wybity numer a raczej byc powinien, po nim mozna dojść co to za zawias
p.s gdybys potrzebował oryginalnych czesci wal na PW to załatwie z dobrym rabatem
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
rocznik ktm to 2004, czyli juz jest to 48mm laga. Mam do dostania uszczelniacze ariete kurzowe i olejowe za 120zł, wiec chyba sie na nie zdecyduje.
sprzedawca powiedział iż lepszy od motorex jest tez olej ipone albo belraya. co sądzisz o tej opini?.
ustatliłem iż poduszka powietrzna ma wynosić 12cm, to moge tylko tym sie kierować przy napełnianiu? czy przydaloby sie jeszcze znać ilośc ml?
sprzedawca powiedział iż lepszy od motorex jest tez olej ipone albo belraya. co sądzisz o tej opini?.
ustatliłem iż poduszka powietrzna ma wynosić 12cm, to moge tylko tym sie kierować przy napełnianiu? czy przydaloby sie jeszcze znać ilośc ml?
- enussss
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 13/2/2016, 14:41
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
szczerze nie zalewałem tych olejów. pracuje w serwisie ktma, my jako zamiennik stosujemy własnie motorexa, dla tych zawieszen zauwazalnie działa bardzo dobrze, testowalismy jakiś yamahowski olej, motula ( który jest tragiczny ) i jeszcze moze jakies inne - i to na motorexie chodził najlepiej, duzo ludzi twierdzi ze swiezy motorex pracuje jak oryginalny WP. także smiało moge go polecić. ale nie odradzam testować innych
nie, ilosć w ml jest tak na prawde mało dokładna, lepiej napełniać pod poduszke, co do poduchy to tez często jest to przedzial jakiś. mam dostep do takich kart technicznych, i tam jest podana średnia wartosc i przedział. nie pamietam jak starsze modele. ale nowsze miały 11 cm poduchy, a przedział chyba od 9 do 12. - wysokoscia lustra oleju reguluje sie to jak zawias sie bedzie zachowywał przy dobiciu - im wiecej oleju tym cięzej bedzie go dobić
nie, ilosć w ml jest tak na prawde mało dokładna, lepiej napełniać pod poduszke, co do poduchy to tez często jest to przedzial jakiś. mam dostep do takich kart technicznych, i tam jest podana średnia wartosc i przedział. nie pamietam jak starsze modele. ale nowsze miały 11 cm poduchy, a przedział chyba od 9 do 12. - wysokoscia lustra oleju reguluje sie to jak zawias sie bedzie zachowywał przy dobiciu - im wiecej oleju tym cięzej bedzie go dobić
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
Witam,mam ''lekki''problem z moją yz gdy ją odpale i gdy się silnik już rozgrzeje to na podnośniku koło na biegu normalnie pracuje ale gdy wsiądę na nią i chce jechać to tak jakby cały czas sprzęgło ciągnęło i powoli jedzie jak przejadę tak z 10m i przegazuje moto to chodzi normalnie i jak gdzies ustanę na chociaż około 5 minut i odpalę to znowu muszę ''przegazowć'' czy to wina oleju czy czego ? Do silnika leje motula 10w40. Stało się tak od czasu jak silnik złożyłem(wymieniałem wałek zdawczy od zębatki). Składałem zgodnie z serwisówką.a drugi problem jest taki że jak już jadę to strasznie ''pali''sprzęgło nawet gdy wyciągnę linkę i wezmę go na ''pycha'' ... 

- dzidziON
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 1/7/2016, 16:31
- Lokalizacja: ---
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
hmm ciezko powiedziec cos jest nie tak z układem sprzegła
albo jest za bardzo napięta linka , albo popalone juz mocno tarcze
zapewne sprzegło już zjarałeś takimi próbami, wiec i tak musisz rozbierac - wiec zdejmij pokrywe, rozbierz całe sprz,egło ( tarcze i przekładki wyjmij ) zobacz czy nic sie nie rozkręciło. zobacz czy ten bolec czy tam mechanizm jest dobrze ustawiony - jak pamietam w jakiś yz chyba jakies dziwne rozwiazanie dali jako popychacz sprzegła.
zweryfikuj zgodnie z manualem tarcze przekładki i spręzyny, domyslam sie że przekładki pokrzywione już beda tarcze pewnie zjarane. tutaj tez nie ma cudów - jak jest tarcza o odpowiedniej grubości, przekładki proste i odpowiedniej grubości, spręzyny odpowiednio długie, kosz dokręcony i nie wybity, i popychacz ogarnięty ( i cały układ czyli pipychacz, wałki, linki, klamka..... ) to musi to pracowac poprawnie
albo jest za bardzo napięta linka , albo popalone juz mocno tarcze
zapewne sprzegło już zjarałeś takimi próbami, wiec i tak musisz rozbierac - wiec zdejmij pokrywe, rozbierz całe sprz,egło ( tarcze i przekładki wyjmij ) zobacz czy nic sie nie rozkręciło. zobacz czy ten bolec czy tam mechanizm jest dobrze ustawiony - jak pamietam w jakiś yz chyba jakies dziwne rozwiazanie dali jako popychacz sprzegła.
zweryfikuj zgodnie z manualem tarcze przekładki i spręzyny, domyslam sie że przekładki pokrzywione już beda tarcze pewnie zjarane. tutaj tez nie ma cudów - jak jest tarcza o odpowiedniej grubości, przekładki proste i odpowiedniej grubości, spręzyny odpowiednio długie, kosz dokręcony i nie wybity, i popychacz ogarnięty ( i cały układ czyli pipychacz, wałki, linki, klamka..... ) to musi to pracowac poprawnie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
Witam, zabrałem sie dzisiaj za wymiane uszczelniaczy, lagi maja wybitą date produkcji jest to -5.12.2003 rok oraz numer 14 18 Y7 44, lagi są 48mm. Tylko pytanie mam czy one są jednokomorowe czy dwukomorowe?
https://www.fotosik.pl/zdjecie/38c7be5338d6f38a
https://www.fotosik.pl/zdjecie/d2f86078e19bac2b
Ponizej zdjecia po rozebraniu lagi.
I Drugie pytanie, te 12cm poduszki powietrznej jak sie mierzy ? skręcam dół z tłumikiemi zalewam olejem od góry? to sie mierzy ze sprężyną czy bez?
https://www.fotosik.pl/zdjecie/38c7be5338d6f38a
https://www.fotosik.pl/zdjecie/d2f86078e19bac2b
Ponizej zdjecia po rozebraniu lagi.
I Drugie pytanie, te 12cm poduszki powietrznej jak sie mierzy ? skręcam dół z tłumikiemi zalewam olejem od góry? to sie mierzy ze sprężyną czy bez?
- enussss
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 13/2/2016, 14:41
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
to jednokomorówka zwykla - tylko 1 raz widze ta metalową tuleje na goleni co masz. masz 2 czy 3 panewki ? bo były wersje 3 panewkowe moze tam takie tuleje dawali. sprawdx to bo to moze byc dystans miedzy panewkami jakiś
co do poduszki - to skręcasz na dole, wlrwasz od góry tłumik - leje sie do srodka ( nie między golen a rure nośną - chodzi o pomiar, chociaz serwisówka tego nie opisuje gdzie lać w tym modelu dopiero w 2017 dali o tym wzmianke
) tłumikiem pompujesz góra dół aż sie odpowietrzy - bedziesz słyszał najpierw że syczy powietrze potem zacznie w miare płynnie to chodzic. wtedy tłumik wciskasz w dół. rure nośną w dół. i bez spręzyny masz miec 12 cm od krawędzi rury nośnej do lustra oleju. najłatwiej np na węzyk sobie załozyc oring odmierzyc 12 cm. i wyssać nadmiar strzykawką chociazby.
potem wyciagasz tłumik w góre... montujesz spręzyne ... itp itd...
sprawdź jeszcze napięcie wstępne spręzyny bo po tylu latach pewnie uklepana troche
co do poduszki - to skręcasz na dole, wlrwasz od góry tłumik - leje sie do srodka ( nie między golen a rure nośną - chodzi o pomiar, chociaz serwisówka tego nie opisuje gdzie lać w tym modelu dopiero w 2017 dali o tym wzmianke

potem wyciagasz tłumik w góre... montujesz spręzyne ... itp itd...

sprawdź jeszcze napięcie wstępne spręzyny bo po tylu latach pewnie uklepana troche
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
Henioo, udało mi sie wszystko zmontować, stary olej był czarny i mętny, nie mam pojęcia kiedy ostatni raz był wymieniany;p ale dziwie się że pomimo 12 cm poduszki powitrznej i oleju motorex 5w, lagi są twardsze niż przed wymianą uszczelniaczy.
Mam jeszcze pytanie odnośnie sprzegła magury, ostatnio je odpowietrzałem poprzez szczykawke i wpychanie płynu lhm od dołu. Po Płaskim jest gitarra, ale jak zjeżdżam ze stromego wzniesienia to znika mi sprzęgło i klamka sie zapada, gdzie popełniłem błąd??
Mam jeszcze pytanie odnośnie sprzegła magury, ostatnio je odpowietrzałem poprzez szczykawke i wpychanie płynu lhm od dołu. Po Płaskim jest gitarra, ale jak zjeżdżam ze stromego wzniesienia to znika mi sprzęgło i klamka sie zapada, gdzie popełniłem błąd??
- enussss
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 13/2/2016, 14:41
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
nie wiem - sprawdź czy masz płynu odpowedni stan - moze na przechyłach zaczyna łapac powietrze pompka
albo po prostu pompka juz pada - bo to tez są tego objawy, łatwo sprawdzic to dosyc - wyciagasz wysprzęglik, i go łapiesz np w imadło, albo jakims sciskiem - tak w pozycji pracy powiedzmy w połowie skoku.
i pompujesz klamką az stwardnieje ( bedzie mega twardo ) i wtedy naciskasz- tutaj nie wolno przesadzic bo to nie jest układ wysokocisnieniowy, wiec z nieduza siła ale jednak naciskasz i trzymasz klamke jak sie pomału zapada to szykuje sie zakup nowej pompy
albo po prostu pompka juz pada - bo to tez są tego objawy, łatwo sprawdzic to dosyc - wyciagasz wysprzęglik, i go łapiesz np w imadło, albo jakims sciskiem - tak w pozycji pracy powiedzmy w połowie skoku.
i pompujesz klamką az stwardnieje ( bedzie mega twardo ) i wtedy naciskasz- tutaj nie wolno przesadzic bo to nie jest układ wysokocisnieniowy, wiec z nieduza siła ale jednak naciskasz i trzymasz klamke jak sie pomału zapada to szykuje sie zakup nowej pompy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
wyminiłem płyn w sprzęgle drugi raz i problem dalej występuje ale w znacznie mniejszym stopniu, chyba coś żle robie i się powietrze dostaje :/
Ostatnio myłem carcherem ktm'a i po myciu podczas jazdy nie mógł się wbić na obroty, tzn. dopiero stopniowo powolutku wbijał się na coraz większe obroty i dopiero po ok. kilometrze mogłem pojechać na pełnym gazie. Tak sie zastanawiam gdzie ta woda mogła wlecieć ? czy może nalało mi sie coś do tłumika ? lałem też dość mocno tam gdzie najwięcej błota, czyli dół silnika / dyfuzor, ale raczej przez dziure w dyfuzorze by się przecież nie dostała bo mam tam dwie uszczelki.
Ostatnio myłem carcherem ktm'a i po myciu podczas jazdy nie mógł się wbić na obroty, tzn. dopiero stopniowo powolutku wbijał się na coraz większe obroty i dopiero po ok. kilometrze mogłem pojechać na pełnym gazie. Tak sie zastanawiam gdzie ta woda mogła wlecieć ? czy może nalało mi sie coś do tłumika ? lałem też dość mocno tam gdzie najwięcej błota, czyli dół silnika / dyfuzor, ale raczej przez dziure w dyfuzorze by się przecież nie dostała bo mam tam dwie uszczelki.
- enussss
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 13/2/2016, 14:41
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
ciezko powiedziec czy robisz cos źle cyz dobrze
moze tez po prostu pompa juz wysiadke robi i nie działa tak jak powinna
woda robi problemy jak jest w elektryce wysokiego napięcia szczególnie - czyli przewód cewka i fajka.... albo jak sie dostanie do gaźnika
moze tez po prostu pompa juz wysiadke robi i nie działa tak jak powinna
woda robi problemy jak jest w elektryce wysokiego napięcia szczególnie - czyli przewód cewka i fajka.... albo jak sie dostanie do gaźnika
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
Witajcie!
Mam mały problem, a mianowicie chciałem sobie dzisiaj polatać moim enduro Kmx 125, bo w końcu znalazłem trochę wolnego czasu.
Moto stało w garażu przez ponad rok nieodpalane. Jako, że silnik po generalnym remoncie to odpalił za 3 razem, a potem od kopa. Problem pojawił się dopiero jak wcisnąłem sprzęgło i chciałem wrzucić 1. Moto szarpnęło i zgasło. Nie przejąłem się tym, bo doskonale pamiętałem, że na zimnym silniku się tak działo i w tym nie ma nic dziwnego, bo chyba każdy przez to przeszedł. Zacząłem się obawiać gdy rozgrzałem silnik, przetoczyłem go na biegu do przodu, do tyłu, wyregulowałem linkę sprzęgła, nawet odpaliłem silnik, rozbiegłem się, wskoczyłem na niego z biegu i wrzuciłem 1, później 2,3,4... ale sprzęgło dalej nie działało, zmieniałem biegi tak jakby bez sprzęgła, a jak już chciałem się zatrzymać wciskając sprzęgło to moto mi zgasło. Kolejne próby wrzucenia 1 ponownie zakończyły się szarpnięciem i zgaśnięciem silnika. Co może być tego przyczyną? Sprzęgło do wymiany?
Mam mały problem, a mianowicie chciałem sobie dzisiaj polatać moim enduro Kmx 125, bo w końcu znalazłem trochę wolnego czasu.
Moto stało w garażu przez ponad rok nieodpalane. Jako, że silnik po generalnym remoncie to odpalił za 3 razem, a potem od kopa. Problem pojawił się dopiero jak wcisnąłem sprzęgło i chciałem wrzucić 1. Moto szarpnęło i zgasło. Nie przejąłem się tym, bo doskonale pamiętałem, że na zimnym silniku się tak działo i w tym nie ma nic dziwnego, bo chyba każdy przez to przeszedł. Zacząłem się obawiać gdy rozgrzałem silnik, przetoczyłem go na biegu do przodu, do tyłu, wyregulowałem linkę sprzęgła, nawet odpaliłem silnik, rozbiegłem się, wskoczyłem na niego z biegu i wrzuciłem 1, później 2,3,4... ale sprzęgło dalej nie działało, zmieniałem biegi tak jakby bez sprzęgła, a jak już chciałem się zatrzymać wciskając sprzęgło to moto mi zgasło. Kolejne próby wrzucenia 1 ponownie zakończyły się szarpnięciem i zgaśnięciem silnika. Co może być tego przyczyną? Sprzęgło do wymiany?
- Tasso
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 29/5/2014, 19:49
- Lokalizacja: Kraków
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
sprzegło sklejone - jak stoi tak długo, to olej jest " wyciskany" z tarcz, i sie sklejaja z przekładkami, rozklei sie jakas jedna para zwykle a reszta stoi w "pakiecie" sklejona, najlepiej tak nie katowac bo ta jedna para co sie obraca moze sie przypalic,
ostatnio w ktmie pomogło na szybko wcisniecie sprzegła, i przez korek wlewu oleju ( tutaj akurat jest taka opcja bo korek jest dokładnie nad koszem) wkrętakiem porozdzielałem tarcze delikatnie - i działa spoko.
w jednym z moich motocykli tez sie tak działo po zakupie jak długo stał, i trzeba było rozebrać sprzegło, tarcze porozklejac ręcznie, od razu je pomoczyłem w oleju i jest spoko,
teraz jak troche dostały oleju moze cos by i u ciebie sie porozklejało ale najszybciej wyjdzie je samemu rozkleić
ostatnio w ktmie pomogło na szybko wcisniecie sprzegła, i przez korek wlewu oleju ( tutaj akurat jest taka opcja bo korek jest dokładnie nad koszem) wkrętakiem porozdzielałem tarcze delikatnie - i działa spoko.
w jednym z moich motocykli tez sie tak działo po zakupie jak długo stał, i trzeba było rozebrać sprzegło, tarcze porozklejac ręcznie, od razu je pomoczyłem w oleju i jest spoko,
teraz jak troche dostały oleju moze cos by i u ciebie sie porozklejało ale najszybciej wyjdzie je samemu rozkleić
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
Witam. Chciałbym się dowiedzieć co to za motocykl ( załącznik ).
- hubert1726
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 27/11/2017, 18:44
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości