Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez kapten » 18/5/2016, 12:22

A to nie jest tak,że jak ustawie je do góry,to będą otwierać zawory w innym czasie,niż jak będą u dołu.

Teraz mam tak, że jak tłok jest w gmp,to krzywki są u góry.

Więc może to kwestia złego ustawienia tych krzywek? (dodam,że jestem laikiem w tych sprawach i dopiero się uczę)
Wiedze zaczerpnąłem z yt i wujka google,tyle,że nie ma dużo informacji na polskich stronach,bo te silniki są dosyć rzadkie w porównaniu do innych chinoli.
Oglądałem taki filmik z austarlii,jak gość rozbiera górę tego silnika i skręca z powrotem, ale nie jest pokazane, czy ustawia magneto na T, gdy sciąga głowice, tłok i krzywki są u góry i przy skręcaniu też je umieszcza w górę.

O tutaj jest ten filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=HncAPck1BxU

A znów czytałem na forum ATV i tam w silnikach loncina,które nieco się różnią od mojego i w samym ustawianiu rozrządu, i tam instruują,że krzywki mają iść do dołu.

Jak wrócę z pracy,to sprawdzę jeszcze czy łańcuch nie jest za luźno i ew. go naciągnę.

Pozdrawiam.
kapten
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 29/3/2015, 12:02


Postprzez henio12323 » 18/5/2016, 12:59

nie, bo wał sie kręci 2X szybciej niz rozrząd. po prostu przestawisz faze o 180 stopni co nic nie zmieni.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez kapten » 18/5/2016, 16:47

Ok, rozumiem.
Stała się rzecz dla mnie satysfakcjonująca, a mianowicie, rozebrałem wszystko i obróciłem wał krzywkami na dół, poskładałem i skręciłem i ani stuku ani puku.
Jeżeli położenie wałka nie ma wpływu, to pewnie coś spaprałem za pierwszym razem.

A teraz pytanie z innej beczki.

Na którym rowku najlepiej umieścić iglice po remoncie na dotarciu?

Dzięki Henio i pozdrawiam.
kapten
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 29/3/2015, 12:02

Postprzez henio12323 » 18/5/2016, 16:50

to 4T wiec az takiego znaczenia nie ma, na srodku ustaw bo tak sie standardowo ustawia.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kapten » 18/5/2016, 20:30

Ok.
Pytam,bo jak silnik jest zimny, to wszystko chodzi super równo i ładnie,ale jak się zagrzeje,to coś mu odwala, zaczyna gasnąć, jak wkręce go na obroty,to zostaje przez chwile na podwyższonych i potem gaśnie i w ogóle nie idzie tego opanować,na śrubkę od obrotów reaguję,ale jest np. cos takiego,ze podkręcam mu obroty i nic, a po chwili zaskakuje i ma zbyt duże.

Co może być nie tak?
Czy mogło by to być objawem zbyt ciasnych luzów zaworowych?
Czy raczej jest to kwestia samej regulacji gaźnika? (gaźnik japoński PZ 30)

Pozdrawiam.
kapten
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 29/3/2015, 12:02

Postprzez henio12323 » 18/5/2016, 20:43

ogolnie moze byc gaźnik nie wyregulowany

albo jak mówisz zawory za ciasno wyregulowane.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez wishtest » 19/5/2016, 21:02

Jak wyglÄ…da jazda na oponie trial w enduro-polne drogi lasy i troszkÄ™ asfalt?
wishtest
Świeżak
 
Posty: 97
Dołączył(a): 9/2/2016, 10:43
Lokalizacja: stÄ…d

Postprzez henio12323 » 20/5/2016, 07:40

nie da rady, kostka taka nie trzyma za bardzo sie na trawie czy piasku, na asfalcie lepiej jezeli chodzi o trialowe sprawy - postawic na gume itp, ale jechac szybciej to strach bo opona jest mało przewidywalna.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez qba753i » 23/5/2016, 17:08

Witam, pacjent simson s51. Zapłon elektroniczny. Nie chce odpalić po zerwaniu kołą magnesowego. Zanitowałem koło magnesowe do tej tulejki(krzywka) która nachodzi na wał(wytrzyma?). Iskra jest. Lekko uszkodzone jedna płytka w kole magnesowym, i brak jednego takiego plastikowego izolatorka(nie wiem jak to się nazywa). Dodatkowo lekkie obdrapanie na uzwojeniu. Wszystko na zdjęciach.

http://imgur.com/r2pq1J5
http://imgur.com/GJv6HQD
http://imgur.com/KcxFNtB
qba753i
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 18/10/2015, 12:03
Lokalizacja: Jasło

Postprzez henio12323 » 23/5/2016, 17:48

przetarło ci cewke - pewnie działa słabo. i pewnie bedzie do wymiany. koło zanitowałes w odpowiednim połozeniu ? moze przesunąłes obrót chocby o 1 nit, i juz nie bedzie działało ( a iskra będzie)

generalnie szukaj uzywanego koła i cewki/statora
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez dawko00 » 23/5/2016, 18:53

Mam pytanie, jak odpowietrzyć układ hamulcowy w exc 125 11', i czy moze od razu wymienić płyn i jeśli tak to jak.
Ogólnie to dziś mi się chyba zapowietrzył bo po przejechaniu ok 800m koło przednie przestało jechać, zatrzymałem się i tarczy nie szło dotknąć ;c
exc 125 11'
dawko00
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 2/11/2014, 13:51
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez henio12323 » 23/5/2016, 19:00

odkręcasz zbiorniczek na górze ( pompa) na zacisk, nakładasz kawałek byle jakiego węzyka na odpowietrznik ( mozna zrobic bez ale z nim jest znacznie lepiej ) wciskasz klamke, luzujesz odpowietrznik - ucieka płyn. zakręcasz odpowietrznik - puszczasz klamke, i tak robisz az sie odpowietrzy, ewentualnie jak chcesz zmienic płyn ( a warto to robic często ) to tak spuszczajac płyn w zbiorniczku go zacznie ubywać... wtedy dolewasz nowego i tak aż cały przepompujesz dołem

2 sprawa - to że zablokowało zacisk to nei jest normalna sprawa, bawiłes sie regulacją? wymieniałes klocki ? jak nie to moze byc kwestia zapieczonych prowadnic w zacisku
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez qba753i » 23/5/2016, 19:18

Na tych częściach jeżeli złoże poprawie odpali? Czy odpalić nie ma prawa? I jak dość do tego w którym położeniu zanitować? A i jeszcze jedno, ten ubytek na kole jest roryginalny, dopiero się kapnąłem. A co z tym izolatorem między płytkami w kole?
qba753i
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 18/10/2015, 12:03
Lokalizacja: Jasło

Postprzez dawko00 » 23/5/2016, 19:32

Nic nie ruszałem, klocki wymieniane były jesienią. Masz pomysł co innego mogło się stać? a płyn i tak wymienię bo nigdy tego nie robiłem a moto mam rok, od razu wymienię z tyłu może, i jak tam wygląda procedura?
exc 125 11'
dawko00
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 2/11/2014, 13:51
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez qba753i » 23/5/2016, 20:03

Przenitowałem w odpowiednie położenie i stracił iskrę, a wczesniej miał. Jakieś pomysły?
qba753i
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 18/10/2015, 12:03
Lokalizacja: Jasło

Postprzez henio12323 » 23/5/2016, 22:04

qba - jak odpali to bedzie prawie że cud - ale jest mała szansa.
masz uszkodzoną cewke - wystarczy 1 przecięty drucik i już iskry nie będzie.

dawko - no to sprawdź od razu prowadnice czy nie są zapieczone. najlepiej to rozebrać zacisk, zdjąć klocki, zacisk wysunąć z jarzma, prowadnice jak są suche wyczyscic czyms porządnie, nasmarować, mozna wtedy ponaciskac hamulec, wyjdą tłoczki - je mozna tez umyc i nasmarowac smarem do tłoczków.

z tyłu procedura ta sama - zbiorniczek odkrecasz, rurka na odpowietrznik i jedziesz.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez qba753i » 23/5/2016, 22:17

Ale iskra była po awarii, a jak już zmieniłem położenie koła to znikła.
qba753i
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 18/10/2015, 12:03
Lokalizacja: Jasło

Postprzez henio12323 » 24/5/2016, 11:54

no bo wystarczy że sie lekko zruszyło - i nie ma. czego na siłę szukasz dziwnej przyczyny. zreszta - cewke łatwo sprawdzic, miernik w ręke i zobacz czy jest przejscie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez qba753i » 24/5/2016, 12:16

Możesz mi w skrócie napisać jak to zrobić? Z tyłu na wyprowadzeniu cewki? Czy do cylindra i do cewki ? Na kambu od cewki puszkowej pokazuje opór, ale na samej fajne jak przykładam od strony kabla i od strony gdzie wchodzi świeca to nic nie pokazuje. I jeszcze jak sprawdzić cewki statora?
qba753i
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 18/10/2015, 12:03
Lokalizacja: Jasło

Postprzez kosa1231 » 24/5/2016, 14:59

Witam mam pytanie odnośnie plastików do yzf 250 07r czy będą pasować plastiki od modelów 11-15r
kosa1231
Świeżak
 
Posty: 87
Dołączył(a): 26/12/2012, 20:27
Lokalizacja: CCH

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê