Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
A to nie jest tak,że jak ustawie je do góry,to będą otwierać zawory w innym czasie,niż jak będą u dołu.
Teraz mam tak, że jak tłok jest w gmp,to krzywki są u góry.
Więc może to kwestia złego ustawienia tych krzywek? (dodam,że jestem laikiem w tych sprawach i dopiero się uczę)
Wiedze zaczerpnąłem z yt i wujka google,tyle,że nie ma dużo informacji na polskich stronach,bo te silniki są dosyć rzadkie w porównaniu do innych chinoli.
Oglądałem taki filmik z austarlii,jak gość rozbiera górę tego silnika i skręca z powrotem, ale nie jest pokazane, czy ustawia magneto na T, gdy sciąga głowice, tłok i krzywki są u góry i przy skręcaniu też je umieszcza w górę.
O tutaj jest ten filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=HncAPck1BxU
A znów czytałem na forum ATV i tam w silnikach loncina,które nieco się różnią od mojego i w samym ustawianiu rozrządu, i tam instruują,że krzywki mają iść do dołu.
Jak wrócę z pracy,to sprawdzę jeszcze czy łańcuch nie jest za luźno i ew. go naciągnę.
Pozdrawiam.
Teraz mam tak, że jak tłok jest w gmp,to krzywki są u góry.
Więc może to kwestia złego ustawienia tych krzywek? (dodam,że jestem laikiem w tych sprawach i dopiero się uczę)
Wiedze zaczerpnąłem z yt i wujka google,tyle,że nie ma dużo informacji na polskich stronach,bo te silniki są dosyć rzadkie w porównaniu do innych chinoli.
Oglądałem taki filmik z austarlii,jak gość rozbiera górę tego silnika i skręca z powrotem, ale nie jest pokazane, czy ustawia magneto na T, gdy sciąga głowice, tłok i krzywki są u góry i przy skręcaniu też je umieszcza w górę.
O tutaj jest ten filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=HncAPck1BxU
A znów czytałem na forum ATV i tam w silnikach loncina,które nieco się różnią od mojego i w samym ustawianiu rozrządu, i tam instruują,że krzywki mają iść do dołu.
Jak wrócę z pracy,to sprawdzę jeszcze czy łańcuch nie jest za luźno i ew. go naciągnę.
Pozdrawiam.
- kapten
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 29/3/2015, 12:02
nie, bo wał sie kręci 2X szybciej niz rozrząd. po prostu przestawisz faze o 180 stopni co nic nie zmieni.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Ok, rozumiem.
Stała się rzecz dla mnie satysfakcjonująca, a mianowicie, rozebrałem wszystko i obróciłem wał krzywkami na dół, poskładałem i skręciłem i ani stuku ani puku.
Jeżeli położenie wałka nie ma wpływu, to pewnie coś spaprałem za pierwszym razem.
A teraz pytanie z innej beczki.
Na którym rowku najlepiej umieścić iglice po remoncie na dotarciu?
Dzięki Henio i pozdrawiam.
Stała się rzecz dla mnie satysfakcjonująca, a mianowicie, rozebrałem wszystko i obróciłem wał krzywkami na dół, poskładałem i skręciłem i ani stuku ani puku.
Jeżeli położenie wałka nie ma wpływu, to pewnie coś spaprałem za pierwszym razem.
A teraz pytanie z innej beczki.
Na którym rowku najlepiej umieścić iglice po remoncie na dotarciu?
Dzięki Henio i pozdrawiam.
- kapten
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 29/3/2015, 12:02
to 4T wiec az takiego znaczenia nie ma, na srodku ustaw bo tak sie standardowo ustawia.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Ok.
Pytam,bo jak silnik jest zimny, to wszystko chodzi super równo i ładnie,ale jak się zagrzeje,to coś mu odwala, zaczyna gasnąć, jak wkręce go na obroty,to zostaje przez chwile na podwyższonych i potem gaśnie i w ogóle nie idzie tego opanować,na śrubkę od obrotów reaguję,ale jest np. cos takiego,ze podkręcam mu obroty i nic, a po chwili zaskakuje i ma zbyt duże.
Co może być nie tak?
Czy mogło by to być objawem zbyt ciasnych luzów zaworowych?
Czy raczej jest to kwestia samej regulacji gaźnika? (gaźnik japoński PZ 30)
Pozdrawiam.
Pytam,bo jak silnik jest zimny, to wszystko chodzi super równo i ładnie,ale jak się zagrzeje,to coś mu odwala, zaczyna gasnąć, jak wkręce go na obroty,to zostaje przez chwile na podwyższonych i potem gaśnie i w ogóle nie idzie tego opanować,na śrubkę od obrotów reaguję,ale jest np. cos takiego,ze podkręcam mu obroty i nic, a po chwili zaskakuje i ma zbyt duże.
Co może być nie tak?
Czy mogło by to być objawem zbyt ciasnych luzów zaworowych?
Czy raczej jest to kwestia samej regulacji gaźnika? (gaźnik japoński PZ 30)
Pozdrawiam.
- kapten
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 29/3/2015, 12:02
ogolnie moze byc gaźnik nie wyregulowany
albo jak mówisz zawory za ciasno wyregulowane.
albo jak mówisz zawory za ciasno wyregulowane.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
nie da rady, kostka taka nie trzyma za bardzo sie na trawie czy piasku, na asfalcie lepiej jezeli chodzi o trialowe sprawy - postawic na gume itp, ale jechac szybciej to strach bo opona jest mało przewidywalna.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam, pacjent simson s51. Zapłon elektroniczny. Nie chce odpalić po zerwaniu kołą magnesowego. Zanitowałem koło magnesowe do tej tulejki(krzywka) która nachodzi na wał(wytrzyma?). Iskra jest. Lekko uszkodzone jedna płytka w kole magnesowym, i brak jednego takiego plastikowego izolatorka(nie wiem jak to się nazywa). Dodatkowo lekkie obdrapanie na uzwojeniu. Wszystko na zdjęciach.
http://imgur.com/r2pq1J5
http://imgur.com/GJv6HQD
http://imgur.com/KcxFNtB
http://imgur.com/r2pq1J5
http://imgur.com/GJv6HQD
http://imgur.com/KcxFNtB
- qba753i
- Świeżak
- Posty: 110
- Dołączył(a): 18/10/2015, 12:03
- Lokalizacja: Jasło
przetarło ci cewke - pewnie działa słabo. i pewnie bedzie do wymiany. koło zanitowałes w odpowiednim połozeniu ? moze przesunąłes obrót chocby o 1 nit, i juz nie bedzie działało ( a iskra będzie)
generalnie szukaj uzywanego koła i cewki/statora
generalnie szukaj uzywanego koła i cewki/statora
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Mam pytanie, jak odpowietrzyć układ hamulcowy w exc 125 11', i czy moze od razu wymienić płyn i jeśli tak to jak.
Ogólnie to dziś mi się chyba zapowietrzył bo po przejechaniu ok 800m koło przednie przestało jechać, zatrzymałem się i tarczy nie szło dotknąć ;c
Ogólnie to dziś mi się chyba zapowietrzył bo po przejechaniu ok 800m koło przednie przestało jechać, zatrzymałem się i tarczy nie szło dotknąć ;c
exc 125 11'
- dawko00
- Świeżak
- Posty: 146
- Dołączył(a): 2/11/2014, 13:51
- Lokalizacja: Żywiec
odkręcasz zbiorniczek na górze ( pompa) na zacisk, nakładasz kawałek byle jakiego węzyka na odpowietrznik ( mozna zrobic bez ale z nim jest znacznie lepiej ) wciskasz klamke, luzujesz odpowietrznik - ucieka płyn. zakręcasz odpowietrznik - puszczasz klamke, i tak robisz az sie odpowietrzy, ewentualnie jak chcesz zmienic płyn ( a warto to robic często ) to tak spuszczajac płyn w zbiorniczku go zacznie ubywać... wtedy dolewasz nowego i tak aż cały przepompujesz dołem
2 sprawa - to że zablokowało zacisk to nei jest normalna sprawa, bawiłes sie regulacją? wymieniałes klocki ? jak nie to moze byc kwestia zapieczonych prowadnic w zacisku
2 sprawa - to że zablokowało zacisk to nei jest normalna sprawa, bawiłes sie regulacją? wymieniałes klocki ? jak nie to moze byc kwestia zapieczonych prowadnic w zacisku
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Na tych częściach jeżeli złoże poprawie odpali? Czy odpalić nie ma prawa? I jak dość do tego w którym położeniu zanitować? A i jeszcze jedno, ten ubytek na kole jest roryginalny, dopiero się kapnąłem. A co z tym izolatorem między płytkami w kole?
- qba753i
- Świeżak
- Posty: 110
- Dołączył(a): 18/10/2015, 12:03
- Lokalizacja: Jasło
Nic nie ruszałem, klocki wymieniane były jesienią. Masz pomysł co innego mogło się stać? a płyn i tak wymienię bo nigdy tego nie robiłem a moto mam rok, od razu wymienię z tyłu może, i jak tam wygląda procedura?
exc 125 11'
- dawko00
- Świeżak
- Posty: 146
- Dołączył(a): 2/11/2014, 13:51
- Lokalizacja: Żywiec
qba - jak odpali to bedzie prawie że cud - ale jest mała szansa.
masz uszkodzoną cewke - wystarczy 1 przecięty drucik i już iskry nie będzie.
dawko - no to sprawdź od razu prowadnice czy nie są zapieczone. najlepiej to rozebrać zacisk, zdjąć klocki, zacisk wysunąć z jarzma, prowadnice jak są suche wyczyscic czyms porządnie, nasmarować, mozna wtedy ponaciskac hamulec, wyjdą tłoczki - je mozna tez umyc i nasmarowac smarem do tłoczków.
z tyłu procedura ta sama - zbiorniczek odkrecasz, rurka na odpowietrznik i jedziesz.
masz uszkodzoną cewke - wystarczy 1 przecięty drucik i już iskry nie będzie.
dawko - no to sprawdź od razu prowadnice czy nie są zapieczone. najlepiej to rozebrać zacisk, zdjąć klocki, zacisk wysunąć z jarzma, prowadnice jak są suche wyczyscic czyms porządnie, nasmarować, mozna wtedy ponaciskac hamulec, wyjdą tłoczki - je mozna tez umyc i nasmarowac smarem do tłoczków.
z tyłu procedura ta sama - zbiorniczek odkrecasz, rurka na odpowietrznik i jedziesz.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
no bo wystarczy że sie lekko zruszyło - i nie ma. czego na siłę szukasz dziwnej przyczyny. zreszta - cewke łatwo sprawdzic, miernik w ręke i zobacz czy jest przejscie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Możesz mi w skrócie napisać jak to zrobić? Z tyłu na wyprowadzeniu cewki? Czy do cylindra i do cewki ? Na kambu od cewki puszkowej pokazuje opór, ale na samej fajne jak przykładam od strony kabla i od strony gdzie wchodzi świeca to nic nie pokazuje. I jeszcze jak sprawdzić cewki statora?
- qba753i
- Świeżak
- Posty: 110
- Dołączył(a): 18/10/2015, 12:03
- Lokalizacja: Jasło
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości