Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
Ubrania polecę firmy Thor, a co do butów, zbroi, kasku, lepiej kup używki, wyjdzie Ci dużo taniej, dobry kask kosztuje minimum 600zł, buty podobnie, ochraniacze na kolana i łokcie to koszt kolejnych 300zł plus jeszcze zbroja i pas nerkowy. Taniej wyjdzie ubrać się w używany ubiór.
Jeżdżę na KTM exc 450, a obok niego stoi Honda Transalp 650
- Effendi
- Świeżak
- Posty: 248
- Dołączył(a): 20/5/2013, 17:36
- Lokalizacja: Białystok
thor ale zalezy jaki model ja miałem phase splatter to sie po sezonie ledwo na smietnik nadawały bo nawet na smietniku by ich nie chcieli prrzyjąc syf jak nie wiem. też polecam dorwac uzywki, kwestia wszystko kasy co i ile masz kasy, bo są rózne firmy dobre w róznym przedziale cenowym. ja np dorwałem buty forma dominator nowe koło tysiaka kosztują za 300 zł i są na prawde solidne i z wyższej półki ( zawias, wyjmowany srodek itp itd ) ale mozesz za 300 zł kupic praktycznie nowe fly tez bedą fajne ale kilka wyjazdów i bedzie duuza róznica np moje a takie od fly.
kask też zaleznie od kasy dobre są np kaski airoha ale te niższe modele sa badziewne i lepiej kupic np foxa V1 niż troche droższego nawet airoha. buzer też z uzywek tanio da sie dorwać
ogólnie to firmy niezłe to fox, thor, leat brace, scott, alpinestars,
kask też zaleznie od kasy dobre są np kaski airoha ale te niższe modele sa badziewne i lepiej kupic np foxa V1 niż troche droższego nawet airoha. buzer też z uzywek tanio da sie dorwać
ogólnie to firmy niezłe to fox, thor, leat brace, scott, alpinestars,
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
powiem tak. Zainwestowałbym w jakiś porządniejszy komplet ubrania ale mam dopiero 15 lat także jeszcze urosne i szkoda mi kupować butów za 700 zł które po sezonie czy dwóch wymienie . Dzieki za pomoc bede rozgladal sie za uzywkami . Do dyspozycji mam 1700 zł ale chciałbym wydać jak najmniej.
- fredi143022
- Świeżak
- Posty: 127
- Dołączył(a): 8/7/2013, 10:33
Na ochronie nie ma co oszczędzać, ale faktycznie, że w tym wieku dalej szybko rośniesz i jeden sezon i już może być za małe.
Skup się głównie na Butach, kasku, goglach, rękawiczkach, bluzie i spodniach - to jest podstawa, reszta to tylko dodatkowa ochrona, za którą trzeba słono płacić i po prostu krępuje ruchy, choćby nie wiadomo za ile pieniędzy była, zawsze to na sobie mamy i jednak to dodatkowy ciężar.
Ważne żebyś miał to co wymieniłem, a nie np. jeździł w kapciach, czy w podkoszulce. W tym wieku można sobie oszczędzić na ochronie, nie widzę sensu wydawania 3k i po sezonie zostaną ci tylko gogle, wszystko inne trzeba będzie oddać.
Szukaj wszystko najlepiej w używkach, bo takich rozmiarów jest multum, butów jest też setki, a kask nowy Fox'a małych rozmiarów jest na pęczki.
Skup się głównie na Butach, kasku, goglach, rękawiczkach, bluzie i spodniach - to jest podstawa, reszta to tylko dodatkowa ochrona, za którą trzeba słono płacić i po prostu krępuje ruchy, choćby nie wiadomo za ile pieniędzy była, zawsze to na sobie mamy i jednak to dodatkowy ciężar.
Ważne żebyś miał to co wymieniłem, a nie np. jeździł w kapciach, czy w podkoszulce. W tym wieku można sobie oszczędzić na ochronie, nie widzę sensu wydawania 3k i po sezonie zostaną ci tylko gogle, wszystko inne trzeba będzie oddać.
Szukaj wszystko najlepiej w używkach, bo takich rozmiarów jest multum, butów jest też setki, a kask nowy Fox'a małych rozmiarów jest na pęczki.
-
Street4Fun - Bywalec
- Posty: 503
- Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
poczytaj sobie o tym sprzęcie w necie. kazde moto jakie powstało jest godne polecenia ale kazde do innych zadan. DRZ jest beznadziejna w ciezki teren, na tor crossowy, do scigania się, do podjazdów, - ale ma mase zalet np do jazdy w lżejszym terenie, do lasów do dojazdówek asfaltowych, nawet do supermoto sie nadaje amatorskiego wiec jednym sprzęt jest beznadziejny innym idealny. czy ma buta to kwestia raczej osobista dla mnie to on ledwo jedzie... ale dla amatora bedzie z butów wyrywał ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Ktoś z was próbował swoich możliwości na DT 125 jeżdząc po torze do motocrossu? Opony mam nówki, ale sądzę iż po takim ciężkim piachu może mocno rzucać a piłować dwójki przez całe okrążenie nie ma zbytnio sensu
- GTTT
- Świeżak
- Posty: 183
- Dołączył(a): 3/4/2014, 11:49
- Lokalizacja: Warmińsko - Mazurskie
zalezy jaki tor, u mnie kolezka latał nawet wjeżdzał na kołach SM jak mielismy jeden tor twardy nie piaszczysty. z kolei nasz nowy tor miejscami jest grząski Dttka spoko przejedzie ale o jakis super włąsciwosciach jezdnych nie ma co mówic ale z innej strony nie kazdy jedzie sie poscigac i taka jazda jest przyjemna, ja tam na torze DT 50 spędziłem setki godzin zycia ;P hektolitry paliwa przelałem bo miałem praktycznie pod domem tor, i wyciskałem z DTtki 110% mocy co prawda teraz KTMem od niechcenia zrobie 2X lepszy czas okrązenia ale mi bardziej chodziło o zabawe a frajdy miałem sporo
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
U mnie w mieście jest baaardzo piaszczysty. Mam małe doświadczenie, ale latam po żwirowni, więc mam również do czynienia z paskiem. Wydaje mi się, że tor może być jakby ciut "łatwiejszy" bo zakręty i proste są dużo szersze a podjazdy jakby łagodniejsze. Tak więc spróbuje, najwyżej najem się wstydu i piachu Gdy wjechałem po raz 1 w sypki żwir zdawało mi się, że mam scentrowane koło i krzywą kierownicę...
- GTTT
- Świeżak
- Posty: 183
- Dołączył(a): 3/4/2014, 11:49
- Lokalizacja: Warmińsko - Mazurskie
Zawsze możesz pokombinować coś z oponkami i kupić na piasek, rzecz jasna nie łopaty, ale bardziej miększą mieszankę, powinno być lepiej. Ale w piasku zawsze wyrywa w każdą stronę, trzeba jechać szybko !
-
Street4Fun - Bywalec
- Posty: 503
- Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
Chodzi mi ogolnie do poruszania sie po miescie i na jakies lekkie wyprawy za miasto, to by była moja 1 biegowka no ale nie chciałbym zeby po roku sie mi znudzila bo właśnie slyszalem ze nie ma zbyt powalajcego pryspieszenia (ten drz400)???
- broda96
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 11/5/2014, 21:28
- Lokalizacja: Łowicz
Zależy jaką kupisz, seryjna S lub SM faktycznie nie ma przyspieszenia. Ale jak już np. ktoś BB wstawił, zmienił gaźnik i nowy komplet wydech 42mm to już jest ciekawie, pomijam oczywiście osoby które np. wstawią BB450 + FCR41 + 3x3mod + wałki hotcamsa' stage1 bodaj i wydech 42-43mm na pełnym przelocie to nie jeden EXC mu pozazdrości kopyta.
Jeżeli obawiasz się, że będzie miał mało mocy to szukaj wersji E lub Y(bardzo rzadkiej wersji). Mają one po 50KM więc mocy po roku ci nie zbraknie.
Jeżeli obawiasz się, że będzie miał mało mocy to szukaj wersji E lub Y(bardzo rzadkiej wersji). Mają one po 50KM więc mocy po roku ci nie zbraknie.
-
Street4Fun - Bywalec
- Posty: 503
- Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
po 2 nie czytaj opinii bo to zalezy kto opiniuje. dla jednego ma niezbyt - np. dla mnie po duzo mocniejszym sprzecie taka DRZ nie powala. ale jako 1 biegówka - zapomnij że w rok ją ogarniesz ;P nawet najsłabsza wersja bedzie moze momentami za mocna przynajmniej w technicznym terenie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
A no wlasnie..racja racja..dla tego co smiga na 5setkach czy lepiej, to będzie slabiak, a dla swiezakow moze byc okej;) a tak spytam jeszcze..co myslicie nad sprowadzeniem takiego drz'a z Anglii? Czy lepiej w pl poszukac?
Ostatnio edytowano 14/5/2014, 15:13 przez broda96, łącznie edytowano 1 raz
- broda96
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 11/5/2014, 21:28
- Lokalizacja: Łowicz
kolega kupował w anglii dorwał taniej niz normalnie i wszystko sie kupy trzymało.... ale osobiscie chciałem sciągnąc sprzet z Anglii i to sie opłacało jeszcze kilka lat temu, kilkanascie to w ogóle za pół darmo mozna było dorwac. teraz się opłaca tylko jak jestes na miejscu i gdzies pod nosem trafi Ci się oferta, tak o siedzieć w polsce i szukac ogłoszenia - jak dobra sztuka to zniknie w ciągu kilku godzin zapewne, jak trup to cena okazyjna fajny wygląd kupisz w ciemno a potem drugie tyle musisz w remonty wpakować. także teraz jak dla mnie rynki zagraniczne są kiepskie. przynajmniej nie na enduraki. w Polsce masz mozliwosc obejrzenia dogadania sie co i jak - i to bym wykorzystał. sam ostatecznie kupiłem w PL i jestem zadowolony. miałem też 2 sprzęty z Anglii i co prawda same czesci tuningowe warte tyle co motocykl z oryginalnymi czesciami ( wszystko miałem od kół po srubki sportowe dobrych firm ) ale stan był raczej średni, na kazdym kroku były jakies niedociągnięcia, a to tuleja w silniku, a to chłodnica pokrzywiona i cieknie, a to dętki stare i puszczały i tak wszystko to doprowadzic do ładu to wyszła by cena zakupu zdrowej sztuki w PL
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Aha, rozumiem. Ja mam opcje taka, ze ziomka tata jest w anglii i zna sie na rzeczy po prostu, sam czasem sprowadza do pl jakies crossy czy właśnie supermoto, także wiedział bym mniej wiecej czy nie szrot.
Tak czy inaczej, dzieki wielkie za mega pomocne rady na przyszlosc;)
Z fartem, trzymanko;) do usłyszenia; )
Tak czy inaczej, dzieki wielkie za mega pomocne rady na przyszlosc;)
Z fartem, trzymanko;) do usłyszenia; )
- broda96
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 11/5/2014, 21:28
- Lokalizacja: Łowicz
Witam. Może mi ktoś powiedzieć ile trzeba wydać kasy, żeby kupić jakiś sensowny strój do offroadu (buty, kask, zbroja, bluza + spodnie). Jakie firmy polecacie a jakich unikać? Najważniejsze będą chyba kask, buty i ochraniacze kolan, pleców itd więc bluze i spodnie moge sobie odpuścić i jeździć w jeansach . Warto szukać używek czy tylko nówki ?
"Żyje po to, aby jeździć jeżdżę po to, aby żyć."
- ZX10R
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 10/4/2014, 16:22
zaleznie czy sie nastawisz na nówki czy uzywki, ja mam wiekszosc uzywki bo za cene najgorszych nówek mam praktycznie wysoka półke nie zaoranych uzywek
dla przykładu ja mam buty forma dominator nówki ponad tysiaka kosztują ja kupiłem za troche ponad 300 zł, stan swietne, nic nie poniszczone prócz podeszwy która została wymieniona także były jak nowe pod tym względem, a za 300-400 zł kupujesz najtansze fly, czy jakies formy najniższe, ja mam juz zawias i wyjmowaną wkładke - i szczerze polecam, a takich butów jest więcej, foxy są niezłe comp 5 choc jak dla mnie zbyt mało pancerne
ciuchy to też podstawa, łatwo sie wyglebic i oparzyć od wydechu, a w stroju masz specjalne materiały a koszt i tak nie jest kosmiczny bo do 200 zł kupisz uzywany strój z niższej półki, za 300-400 zł kupisz komplet juz lepszy uzywany, za 350 zł gdzies średnia półka nówka strój, za taka klasa wyższa ale nie pro, trzeba dac z 700-800 zł. o ciuchach mozna pół ksiązki napisac jest mase firm które ma dobre i złe wypusty zaleznie od rocznika ja miałem thora to był taki szajs że nie wiem, ale inne modele thora są juz ok.
kask tutaj ciezko mówic bo mozna kupic kask za 300 zł a mozna za 2000 zł i wciąc narzekać. ja kupiłem airoha stelta za chyba 450 zł i jestem póki co zadowolony przynajmniej z wagi, fajne są też ls2 dosyc mocne wytrzymałe kaski, foxy v1 v2 też niezłe, te polecam, odradzam standardowo niskie modele FLY i jakis firm raczej mało związanymi z kaskami axo ip
ochraniacze na kolana - fox raptor najlepsze ochraniacze w tej cenie 150 zł za oryginałki nowe i jest git, adrenaline są spoko ale mało kiedy mieszczą się pod spodnie
gogle - ja mam najnizszy model thora i są niezłe, bardzo wygodne i tanie są czesci zamienne cena nowych troche ponad stówke, są też progripy za jakies 70-80 zł nowe, ogólnie gogle to bym brał nówki ;P
rekawiczki - tez raczej nówki bym brał i szukał czegos do 60-80 zł i tak one praktycznie co rok są do wymiany wiec nie ma co szaleć z takimi po 150 zł bo wytrzymają podobnie moze jedynie bedą troszke wygodniejsze
pas nerkowy - tutaj obojętne aby do motocrossu był a nie jakis leczniczy czy dla kulturystów ;P
i została chyba tylko osłona przodu i tyłu - i tutaj polecam na 99% przypadków buzer czyli płyte na przód i tył. odradzam zbroi, cena wychodz podobna moze troche drozej wydjzie buzer, ale dla mnie wygoda jest nieporównywalnie lepsza dla buzera, bardziej to przewiewne, lepiej chroni, no i w lecie nie pocisz sie masakrycznie jak w zbroi przy mniejszych prędkosciach przelotowych. marka - obojętne byle tez nie fly kiedys miałem taki za 100-150 zł to był jak z tektury, teraz mam EVSa i jest taki o.
dla przykładu ja mam buty forma dominator nówki ponad tysiaka kosztują ja kupiłem za troche ponad 300 zł, stan swietne, nic nie poniszczone prócz podeszwy która została wymieniona także były jak nowe pod tym względem, a za 300-400 zł kupujesz najtansze fly, czy jakies formy najniższe, ja mam juz zawias i wyjmowaną wkładke - i szczerze polecam, a takich butów jest więcej, foxy są niezłe comp 5 choc jak dla mnie zbyt mało pancerne
ciuchy to też podstawa, łatwo sie wyglebic i oparzyć od wydechu, a w stroju masz specjalne materiały a koszt i tak nie jest kosmiczny bo do 200 zł kupisz uzywany strój z niższej półki, za 300-400 zł kupisz komplet juz lepszy uzywany, za 350 zł gdzies średnia półka nówka strój, za taka klasa wyższa ale nie pro, trzeba dac z 700-800 zł. o ciuchach mozna pół ksiązki napisac jest mase firm które ma dobre i złe wypusty zaleznie od rocznika ja miałem thora to był taki szajs że nie wiem, ale inne modele thora są juz ok.
kask tutaj ciezko mówic bo mozna kupic kask za 300 zł a mozna za 2000 zł i wciąc narzekać. ja kupiłem airoha stelta za chyba 450 zł i jestem póki co zadowolony przynajmniej z wagi, fajne są też ls2 dosyc mocne wytrzymałe kaski, foxy v1 v2 też niezłe, te polecam, odradzam standardowo niskie modele FLY i jakis firm raczej mało związanymi z kaskami axo ip
ochraniacze na kolana - fox raptor najlepsze ochraniacze w tej cenie 150 zł za oryginałki nowe i jest git, adrenaline są spoko ale mało kiedy mieszczą się pod spodnie
gogle - ja mam najnizszy model thora i są niezłe, bardzo wygodne i tanie są czesci zamienne cena nowych troche ponad stówke, są też progripy za jakies 70-80 zł nowe, ogólnie gogle to bym brał nówki ;P
rekawiczki - tez raczej nówki bym brał i szukał czegos do 60-80 zł i tak one praktycznie co rok są do wymiany wiec nie ma co szaleć z takimi po 150 zł bo wytrzymają podobnie moze jedynie bedą troszke wygodniejsze
pas nerkowy - tutaj obojętne aby do motocrossu był a nie jakis leczniczy czy dla kulturystów ;P
i została chyba tylko osłona przodu i tyłu - i tutaj polecam na 99% przypadków buzer czyli płyte na przód i tył. odradzam zbroi, cena wychodz podobna moze troche drozej wydjzie buzer, ale dla mnie wygoda jest nieporównywalnie lepsza dla buzera, bardziej to przewiewne, lepiej chroni, no i w lecie nie pocisz sie masakrycznie jak w zbroi przy mniejszych prędkosciach przelotowych. marka - obojętne byle tez nie fly kiedys miałem taki za 100-150 zł to był jak z tektury, teraz mam EVSa i jest taki o.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Mi za 300zł udało się kupić prawie nowe buty Diadora i spodnie również jak nowe za 100zł firmy RINO. Zbroja całościowa ADRENALINE 100zł.(Moim zdaniem przewiewna i wygodna, nie czuję, że mam ją na sobie, pewnie rzecz gustu) Z tym, że nie są to raczej firmy z najwyższej pułki. Odnośnie tego właśnie mam pytanie, w normalnym obuwiu nie miałem żadnego problemu ze zmianą biegu, przy butach na moto gdy wrzucam 3, muszę już uważać by palcami nie wcisnąć niższego biegu. Z wrzuceniem 2 z 1 też mam problem iż muszę się patrzeć na nogi czy trafiam w nóżkę. Wypadałoby zatem abym nóżke od zmiany biegów obniżył czy nieco podniósł ?
- GTTT
- Świeżak
- Posty: 183
- Dołączył(a): 3/4/2014, 11:49
- Lokalizacja: Warmińsko - Mazurskie
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości