Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez henio12323 » 11/4/2011, 18:43

zalezy od techniki jazdy. niby 4T jest nieco łatwiejszy bo ciagnie od dołu i ma wiekszy moment obrotowy. aczkolwiek kto ćwiczy na 2T i sie nauczy na 2T latać to dla niego nie ma problemu jechac praktycznie ciagle. jak to z miejsca ? a w 4T to co z dwóch miejsc ? nie rozumiem... dodajesz gazu i idzie na koło to chyba normalne
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez barek253 » 11/4/2011, 18:57

ale jedziesz szarpiesz i dawaj
z miejsca czyli ze stoisz i wtedu ruszasz odrazu na kolo
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39


Postprzez szalony iwan » 11/4/2011, 19:03

Witam. Czy byłby duży problem z zarejestrowaniem Yamahy dt 125, która ma 30KM na kat. A1?
szalony iwan
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 6/6/2010, 20:11

Postprzez henio12323 » 11/4/2011, 19:05

tak mozna wszystkim wtedy :P technik jazdy na 1 kole jest kilka. najlepiej jest jechac wolno i odkręcic manetke popuscic i wyrwac pełen gaz ponownie ( jezeli mowa o 2T) i wtedy tylko operujesz gazem ewentualnei tylnym hamulcem. ale to juz są po prostu rózne techniki. raczej od startu nikt nie zaczyna jechac na kole :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez barek253 » 11/4/2011, 19:22

chodzi mi wlasnie o to ze jak jedzies wolno i szarpiesz tak jak mowisz to on sie rozpedza duzo
a tak z miejsca na filmie widzialem ze sprzegla chyba strzela rusza na kolo i powolutku ledwo jedzie chyba to bylo na exc 250
i wlasnie o to chodzi czy leepij uczyc sie z miejsca czy tak jadac i wtedy stawiac
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 11/4/2011, 19:27

to juz od ciebie zalezy :) kazdy ma inna technike. mi np najłatwiej było sie nauczyc jadac wolno dodajac gaz odpuszczajac ( tak zeby zaworek sie otworzył troche) i potem gaz i jade na kole, i wychylenie regulowałem gazem. i w poj 250 ccm z 2-3 biegu stawałem bo 1 zwykle jest za krótka. z kolei kolega w 125 ccm miał technika 1 - gaz do oporu potem 2 i 3 z tym ze gaz miał ciagle do konca a wychylenie regulował dźwignia hamulca. kazdy ma inna technike :) popróbuj i sam sie naucz tak zeby ci było wygodnie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez piceer » 12/4/2011, 21:53

nie wiecie ile sebastian budny #141 ma wzrostu ?
ktm lc4 625 supermoto ->yamaha yz250f 06' mod. 07'
Avatar użytkownika
piceer
Świeżak
 
Posty: 223
Dołączył(a): 29/11/2010, 10:37

Postprzez tratshero » 14/4/2011, 22:38

Witam. Mam pytanie, bo trochę przeraza mnie hmmm mechanika. Nie chodzi o to, że się na tym nie znam lecz chodzi mi o częstość remontów w takich motocyklach jakimi są np: Yamaha YZ 125, Kawasaki KX 125, honda suzuki (te najbardziej znane:)). Wiem wiem, że nie ma nic za darmo i nie oczekuje tutaj, że w takich motocyklach będzie wszystko strasznie trwałe i wytrzymałe, bo jednak ich przeznaczenie wyżyłowanie mówią same za siebie. Ale konkretnie: Jeżeli czytam, że w takich motocyklach trzeba/powinno się wymieniać tłok 1/2 razy w sezonie lub co kilka miesięcy to jak wcześniej wspomnialem przeraża mnie to:) Moje pytanie brzmi czy faktycznie tak jest? Chcę sprecyzować, że chodzi mi o jazdę rekreacyjną...wyjaśnię to w miarę możliwości: Spokojna jazda po polnych drogach, od czasu do czasu jakieś zabawy(dla was to raczej nie zabawy:P) przejazdy przez jakieś BŁOTKO-małe...no bez katowania...taka można, by to ująć jazda WSK:)
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam
PS proszę nie pisać, żebym kupił sobie simsona, bo pytam czysto teoretycznie:)
PSS jeżeli ktoś mnie nie zrozumiał to przepraszam, moje zdolności pisemnicze nie są wybitne:)
tratshero
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 20/3/2011, 10:53

Postprzez henio12323 » 14/4/2011, 22:46

po 1 po co kupować motor i go nie uzywac z przeznaczeniem ? kupił bys porsche do jeżdzenia w terenie ? jak masz zamiar latac po lasach "spokojna jazda" itp kup sobie hard enduro. da ci tyle samo zabawy co crossówka, bedzie szybsza i nie bedziesz musiał tyle kasy wydawac na remont bo czas pracy takiego tłoczka jest praktycznie 2X dłuzszy.

ale dobra interesują cie remonty w fullu. zeby wyjeździc cały tłoczek w sezonie trzeba bedzie sie napracowac. to głownie zalezy ile kto jeździ. serwisowo masz około 40 mth przy ostrej jeździe. jeżeli jeździsz wolniej ( lepiej kupic hard enduro) mozna przeciagnac ten czas do np 50 mth. niektórzy po półtora sezonu na jednym tłoczku ganiaja. wg mnie najlepiej po prostu co zime na spokojnie mozna siąść i podłubac sobie - wymienic tłok, wszystko przygotowac do sezonu itp. bo później w sezonie szkoda czasu na remonty :D mozna zainwestowac w licznik mth który wskazywał by nam mniej wiecej kiedy tłoczek jest do wymiany
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez tilt2 » 15/4/2011, 20:03

Witam.
Mam zamiar kupić dt 125 z 1997r. Oglądałem dzisiaj takiego sprzęta i po prawej stronie obok dźwigni od tylnego hamulca jest miejsce na śrubę zamazane poxiliną. Tak na moje oko to w tym miejscu powinna znajdować się śrubka do spuszczania oleju, dobrze myślę?
tilt2
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 15/4/2011, 19:51
Lokalizacja: Łomża

Postprzez henio12323 » 15/4/2011, 20:44

czy obok dzwigni moze bys śrubka od puszczania ? myślac logicznie nie bo śrubka powinna spuszczac cały olej wiec powinna znajdować sie pod silnikiem i tam sie własnie znajduje :) obok dzwigni jest wiele śrubek. musiał bys zrobic foto jak to wyglada. ewentualnie poszukaj jakiejs fotki silnika z DTtki zaznacz o która śrube chodzi i podeślij to ci wyjasnimy co to za śrubka.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez tilt2 » 15/4/2011, 21:07

tilt2
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 15/4/2011, 19:51
Lokalizacja: Łomża

Postprzez barek253 » 16/4/2011, 08:23

ona przypadkiem nie powinna laczyc ze soba kraterow
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 16/4/2011, 09:32

to chyba zwykła śrubka do łączenia pokrywy pewnie poszedł gwint i ktos klejem zalepił
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Pawel221 » 16/4/2011, 09:37

skoro mowa o gwintach :D to jedna śruba od głowicy wyszła mi z gwintu , podważyć i wykręcać się nie da.. to samo kombinerkami .. Macie może jakieś "patenty" na taką sytuację ?
Honda cr 125 2006 rok :)
Avatar użytkownika
Pawel221
Świeżak
 
Posty: 136
Dołączył(a): 11/5/2010, 18:15

Postprzez Pawel221 » 16/4/2011, 09:37

skoro mowa o gwintach :D to jedna śruba od głowicy wyszła mi z gwintu , podważyć i wykręcać się nie da.. to samo kombinerkami .. Macie może jakieś "patenty" na taką sytuację ?
Honda cr 125 2006 rok :)
Avatar użytkownika
Pawel221
Świeżak
 
Posty: 136
Dołączył(a): 11/5/2010, 18:15

Postprzez henio12323 » 16/4/2011, 09:43

musi sie tak dać :P spróbuj podwazyc głowke sruby srubokrętem i kluczem odkręcac srube. i musi pójsc :D jak nie idzie to pewnie uzywasz za mało siły do tego
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez N3xT » 16/4/2011, 09:54

Mam pytanko , a mianowicie sa gdzies moze do kupienia no nie wiem jak to nazwac " gumki " lozysk . Tzn . widzialem w paru " crossach " takie gumki , ze jak sa lozyska w kolach to jak sie konczy lozysko to na to nachodzi taka gumka . Chyba ma zadanie chronic przed jakims dostawaniem sie piachu lub syfkow .

Podacie pelna nazwe tych " gumek " lub stronke z nimi do nabycia ? :P

Zbedny zakup czy przydatny ? ? ? :D
HONDA CR 125 2006 r .
"Bogaty rzadko sprawiedliwy. "
N3xT
Świeżak
 
Posty: 109
Dołączył(a): 15/1/2010, 21:13
Lokalizacja: Łódż

Postprzez Pawel221 » 16/4/2011, 09:57

Dzięki Henio :P już poszło :P

PS. sory za 2x posty
Honda cr 125 2006 rok :)
Avatar użytkownika
Pawel221
Świeżak
 
Posty: 136
Dołączył(a): 11/5/2010, 18:15

Postprzez henio12323 » 16/4/2011, 10:01

n3xt chodzi ci o simmeringi (uszczelniacze ) ? to nie ma że zbędny czy przydatny. to jest konieczne. to jest czesc która sie tak samo zuzywa jak i łozyska. kupisz uszczelniacze tam gdzie i łozyska. (sklepy rolnicze, sklepy z łozyskami i uszczelniaczami, hurtownie itp)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr