Zobacz wątek - Suzuki DR 125 - regulacja gaźnika,sprzęgło , kompresja
NAS Analytics TAG

Suzuki DR 125 - regulacja gaźnika,sprzęgło , kompresja

Enduro, Cross
_________

Postprzez zamela » 23/3/2015, 21:56

zaworek szczelny a poziom ustawiłem na 13mm .
Po całonocnym postoju z otwartym kranikiem suchutko podobnie przy odpalonym na postoju więc to raczej bym wyeliminował.

Króciec gaźnika jest spękany ale jak psikałem plakiem to zero reakcji więc wydaje się nie fałszować ale poszukam używki lub z czegoś może dopasuje .
Avatar użytkownika
zamela
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1/10/2014, 10:54
Lokalizacja: PRL IIIRP


Postprzez henio12323 » 24/3/2015, 09:58

czesto jak pęka to tylko od zewnątrz a wewnątrz moze byc ok, fajnie to uszczelnia klej do szyb

skoro wszystko jest ok to dziwne. a co do poziomu nei chodzi mi o przelewanie ale przechyl moto na bok i zobacz wtedy czy nie cieknie. ja kiedys miałem za wysoko i zawuazyłem że podczas jazdy jak w zakrętach sie przechylam to paliwo uciekało
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez zamela » 24/3/2015, 17:23

Jak przechyle dosyć mocno tak do kąta 30 stopni to cieknie .
Avatar użytkownika
zamela
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1/10/2014, 10:54
Lokalizacja: PRL IIIRP

Postprzez henio12323 » 24/3/2015, 18:30

to w takim razie raczej nie to. kombinuj dalej ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez zamela » 24/3/2015, 18:55

Nie mam juz więcej tropów :P
jedynie co mi nie daje spokoju to kompresja 9bar (serwisówka 9,8bar serwice limit . 10-14 OK )
jeszcze postawie moto na stojaku i spr czy koła nie obracają się z oporem.

Dzisiaj zrobilem 120km kulania się bocznymi drogami jak żółw licznikowe 50-75 km/h stosując ekonomiczny styl jazdy taki jak w samochodzie i średnia 3,6 juz lepiej ale tak sie jeżdzić nie da bo mnie motorynki będą ocjeżdżać nie mówiąc o holenderskich rowerach haha
Avatar użytkownika
zamela
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1/10/2014, 10:54
Lokalizacja: PRL IIIRP

Postprzez henio12323 » 24/3/2015, 21:07

a drogi tłoczek ? albo same pierscienie wymien zobacyzc czy na wyzszej kompresji cos sie zmieni
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez zamela » 24/3/2015, 22:10

tłok np OMP 140zł

gdybym działał w tym temacie to jakie zlecić pasowanie tłoka ? 0,05 - 0,06 czy większe ?
tłok jak kupie to lany w budżetowych iMP TKRJ czy cos w ten deseń.
Avatar użytkownika
zamela
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1/10/2014, 10:54
Lokalizacja: PRL IIIRP

Postprzez henio12323 » 24/3/2015, 22:19

takie jak podaje producent, podejrzewam że takie jak podałeś bedzie najlepsze. wieksze na pewno nie.

to kupuj, koszt nie duzy, a przy tego typu sprzetach na pewno bedzie ok
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez zamela » 27/3/2015, 23:58

Zadziałam z tłokiem ale mam jeszcze
czy ustawienie tego czujnika ma duży wpływ na pracę silnika ?

Znalazłem informacje dotyczące ustawienia TPSa tylko nie wiem czy dobrze to rozumiem
1. zmierzyć rezystancje pomiędzy 1-3 pinem wtyczki przy zamkniętej przepustnicy
2. odkręcić na ful manetkę i wykonać pomiar pomiędzy 2-3 pinami i ustawić tak by wynik pomiaru stanowił 79,6% pierwszego pomiaru.


ma się rozumieć ze pierwszego pomiaru dokonać na normalnym ustawieniu przepustnicy (wolne obroty)
Avatar użytkownika
zamela
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1/10/2014, 10:54
Lokalizacja: PRL IIIRP

Postprzez henio12323 » 28/3/2015, 11:01

tak wolne obroty mają znaczenie, musza byc najpierw ustawione. potem mierzysz tak jak przeczytałes. i mierząc pierwszy pomiar, obliczasz ile to jest te 79,6% czy tam ile serwis podaje, i ustawiasz przechył TPSa żeby była odpowiednia wartosc rezystancji. na pełnym gazie skoro tak podjae serwis.

swoja droga nie wiedziałem że masz TPS
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez zamela » 18/4/2015, 10:52

Obrazek (otwórz link)

w taki mrazie będe musial to ustawić bo na poczatku w czasie czyszczenia gażnika został on odkręcony i zamontowany +- w to samo miejsce (wytarcie pod śrubkami)


Edit :
pomiar A - 5,2k z tego 79,6% to 4,13k
pomiar B - 4,13k po ustawieniu
zobaczymy czy jakaś różnica będzie.


Głowica zrzucona ponownie i niestety zakład od głowic zwalił robotę oba puszczaja naftę 5 sekund po wlaniu
wydechowy - przylgnia zawalona na nagarem
ssÄ…cy troche lepiej ale tez z jakims syfem

Zawiozłem do innego zakladu i tam odrazu stwierdzil ze to nie moglo dzialac bo jest łódka przylgnia jest głebsza niż rant .
Ma lekko zeszlifować i jeśli to co zostanie bedzie sie nadawalo to montazu to zostawi a jak nie to zakup nowego ssącego bo gorszy lub 2 zaworów.





Jeszcze jedna sprawa
pękła spręzynka w nóżce zmiany biegów i mam pytanie czy się ją wymienia ?
zakup innej nóżki czy walnąć małą spoinkę spawarką zeby to bylo na sztywno?
Załączniki
ggg.JPG
ggg.JPG (27.31 KiB) PrzeglÄ…dane 1983 razy
Avatar użytkownika
zamela
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1/10/2014, 10:54
Lokalizacja: PRL IIIRP

Postprzez henio12323 » 18/4/2015, 15:08

najlepiej wymiana, chyba że dopasujesz z czegoś, ( tylko z czego ) ale i tak łątwe to nie jest bo nita musisz mieć nowego. spawarką mozna ale po to jest spręzynka żeby w razie czego mogło sie schować a nie wybić dzwigni z karteru :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez zamela » 3/6/2015, 09:30

Pytanie dotyczÄ…ce silnika
zimny pracuje cicho natomiast po nagrzaniu w czasie jazdy słychac stukanie w zakresie średnich obrotów i podczas schodzenia z obrotów .
Gdy moto postoi 30 minut to po odpaleniu pracuje OK dopiero gdy tmp wsrośnie to zaczyna hałasować.

Co sprawdzić by wyeliminować przyczynę nieprzyjemnych odgłosów ?
Avatar użytkownika
zamela
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 1/10/2014, 10:54
Lokalizacja: PRL IIIRP

Postprzez henio12323 » 3/6/2015, 10:16

niektóre silniki po prostu z konstrukcji costam hałasują. trzeba kontrolowac jak juz elementy które sie rozszerzają cieplnie i zmieniają luz, stawiał bym np na zawory. albo całe wałki czy są odpowiednio podokręcane itp
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Poprzednia strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości




na górê