Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez henio12323 » 28/7/2010, 22:38

ja nie mam kresek ale jak włąsnie serwisowo wleje 1.2 litra to mam na pół okienka gdzies oleju doleje troche do zakrycia całęgo okienka odpale i juz potem oleju nie widac :D tak mi sie zdaje że ucieka olej do pomp i do rozrządu i tam siedzi ;P


co do uszczelek nie smaruje sie uszczelek silikonem. niema takiej potrzeby bo są zrobione z takich materiałów że pod wpływem cisnienia, temp a nawet oleju dodatkowo zapewniają ochrone przed przeciekaniem. raczej nikt nie stosuje silikonu na uszczelki




co do jazdy przez wode to nic sie nie stanie dla samego silnika bo cylinder jest raczej zimny (gorąca jest dopiero tuleja wewnętrzna) wiec o to nie ma co sie bac gorzej jest z wydechem. jak stary zardzewiały i podgnity to moze peknąc. ale jak nowy i widac że sie trzyma to nie ma co sie nawet o niego martwic. mozna smiało przez kałuże czy małe bajorka smigac. gorzej dla silnika jest wbic sie całkiem w wode. tu dla kogos z forum yz 85 chyba wpadła do stawiku to pękł tłok z tego co pamiętam :P ale to po prostu zimna woda musi pójsc na tłok i cylek wiec przez zwykła kałuże nie ma szans na przedostanie sie wody :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez szalony iwan » 29/7/2010, 17:03

Ostatnio zbyt naciągnołem łańcuch i w czasie jazdy zapinka pękła, w związku z tym mam pytanie, czy jeśli wstawię nową zapinkę wszystko będzie ok, czy muszę kupić nowy łańcuch.
jeszcze jedno pytanie na łańcuchu nie ma żadnego oznaczenia, a na allegro są zapinki oznaczone symbolami 500, 525 itp. Dodam jeszcze że mam kx 80.
szalony iwan
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 6/6/2010, 20:11


Postprzez henio12323 » 29/7/2010, 21:48

tu chodzi o grubosc łancucha i grubosc samego trzpienia ogniwa bo są rózne. najlepiej weź łancuch i w serwisie ci dopasują :P bo na allegro jak nie masz oznaczen mozesz nie trafic we własciwą numeracje i kupisz np kilka mm za długi i bedzie wystawał (to pół biedy) bo jak kupisz za krótki to po prostu nie zepniesz go :D pozatym z allegro tez nie wiadomo jakiej to jest jakosci ja tam kupowałem sobie do moto np od WSKi albo od czego tam pasowało. to mozesz nawet popytac w sklepie z częsciami do motocykli. z tego co wiem do DT 50 pasuje od simsona łancuch :D wiec moze w KXie nie masz duzo grubszego i np od WSKi włąsnie podpasuje. warto spytac bo wtedy masz od ręki i 100% pasujący na allegro musisz czekac i w sumie nie wiesz na co :P

a co do tego czy sam łancuch czy samą spinke to jeżeli łancuch sie za mocno nie rozciągnął to samą spinke. a jeżeli juz za mocno i sie nie zgrywa na zębatce to cały zestaw do wymiany. ale czy tak czy tak to dowiesz sie dopiero po załozeniu łancucha i naciągnęciu go do odpowiedniego momentu. wtedy bedziesz widział ile ci napinacza zostało
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez klima » 29/7/2010, 21:58

mam 2 pytanka które są duość ogólne ale tyczą sie modelu honda xr 400 2003

czy chłodzenie samym powietrzem jest dużo gorsze niz moto z chłodnicmi, co jak silnik dostanie blotem które go oblepi i znacznie znmiejszy współczynnik oddawania ciepła

a drugie czy kick starter bez elektrycznego rozruchu poza swoją prostota i faktem ze nie trzeba sie martwić o aku ma duze wady ???

jak silnik dość dobrze naregulowany trzeba kopać kilka razy ???
klima
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 29/8/2007, 19:02

Postprzez henio12323 » 29/7/2010, 22:10

jest gorsze :D 1 rzecz moze mało istatna to moto nigdy nie bedzie miało mocy cieczaka. 2 sprawa własnie oddawanie ciepła niby cieczaka łatwo zagotowac wystarczy brak wody i o remont łatwo. ale ze sprawnym układem ciezko zakatowac cieczaka. z kolei powietrzaka zawsze trudno zakatowac ale wystarczy udac sie na jakąś przeprawe czy cos że bedzie miał problemy z oddawaniem ciepła i tez raz dwa padnie. i włąsnie tak jak podałes mocno błotem go owalisz i juz chłodzenie drastycznie spada. kolejna sprawa XR to nie jest motocykl w teren. wszystkie terenowce mają chłodzenie cieczą poniewaz wtedy żadna kałuża czy własnie błoto nie są straszne (powietrzaki źle znoszą wjazd rozgrzanym silnikiem w wode :P ) XR to sprzęt raczej na ulice z mozliwoscią wjazdu w teren na jakies szutry itp itd. ale raczej nie jazda crossowa :D


kick starter nie ma zadnych wad :) to najprostrze a zarazem najlepsze rozwiązanie. to on był pierwowzorem dopiero potem wprowadzili rozrusznik raz po to żeby dało sie kopac duze motocykle a 2 raz dla zwykłęj wygody. sam mam w EXC kopke i rozrusznik i raczej nie uzywał bym kopki a to dla tego że zanim kopnął bym to bym sie zmęczył ostro :P zawsze jak CR szwankowała i trzeba było z 5 razy mocniej kopnąc w upalny dzien ledwo dyszałem :D jak po 2 okrązeniach po torze :P w ktmie naciskam guzik i jade. proste i łatwe :) 2 sprawa w ciezkim terenie raczej trudno jest kopac wiem bo raz utopiłem CR i po prostu w błocie nie mogłej jej kopnąc bo błoto nie pozwalało do konca otworzyc sie kopce. wiec dobrze jest miec i to i to :D


generalnie silnik ma palic z kopa a jak sie nie umie kopnąc albo silnik nie jest wyregulowany to wtedy trzeba kopnąc kilka razy :) w 4T akurat trzeba ustawic tłok w odpowiednim położeniu to wtedy odpali bez problemu za 1 razem. kwestia wprawy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez klima » 29/7/2010, 22:32

Spoko dzieki za rzeczową, długą odpowiedź

Wiesz sam nie wiem ale raczej dla mnie na poczatek jak też ze wzgledu na studencki budżet lepsze bedzie coś spokojniejszego jak honda xr lub suzuki drz, wiem ze to nie jest hard enduro ale dual sport ale moze az tak źle z tym terenem nie jest jak sie wrzuci odpowiednie oponki, zawiecha np, w xr nie grzeszy skokiem czy też zapewne pracą ale dośc to proste przez co wytrwałe.

Do jazdy technicznej i odrywania sie od ziemi na razie chce rower zostawić a motorek miałby być do dalszej spokojniejszej jazdy

moja jazda terenowa raczej ma być coś w stylu wycieczkowym tj z kraka obróci gdzies w bieskidy i wrócic :D
jak też pojeździć czasem po okolicy choc ostatnią gonią bo dzieci na krosach (te za 1.5 - 3 tyś) bydła robią

obie maszyny tj drz i xr są ciezke i zdaje sobie sprawe ze w terenie nie bedzie zmiłuj sie ale ich niezawodność wygrywa dla mnie !!!

a tak jeszcze z ciekawości bardziej w kierdunku xr czy drz byś sie skłaniał ???

moze bede musiał poczekac i dozbierac np teraz na all jest za 16 tys (pewnie mozna zbić) prawie nowa drz z 2008
klima
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 29/8/2007, 19:02

Postprzez mentorsct » 30/7/2010, 07:01

Cześć, kiedy ja nosiłem się z zakupem motocykla też myślałem spokojna jazda, odstresowanie od pracy w koreańskiej firmie. A teraz mam sx 520 i jeden tydzień było spokojnie. A teraz coraz bardziej cięższy teren. Jazda sie staje narkotykiem i chcesz coraz więcej także o spokojnej jeździe zapomnij :)
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Postprzez klima » 30/7/2010, 10:20

tyle ze w tej koreańskiej firmie pewnie wyciągasz taka kase ze masz na remonty ktm :P

a ja na razie studiuje, fakt ze jeśli sie uda znów dostac stypenidum unijne na trzeci rok to bede mógł pomyśleć o czymś prawie nowym ale dalej koszta i problemy z obsługą tych wyżyłowanych maszyn mnie martwią

sie obada temat, z jednej strony chciałbym juz pojeździć na czymś swoim a z drugiej mysle zeby poczekać i pozbierac kase jeszcze
klima
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 29/8/2007, 19:02

Postprzez mentorsct » 30/7/2010, 11:14

Ja tez jestem studentem fakt ze wiecznym :) ukończyłem informatykę mam 24 lata a dziś dostałem się na mechanikę i budowę maszyn. Też mam sporo wydatków i kata kupiłem z 2000r w nie najlepszym stanie. Ale jeździ i to najważniejsze. Nie jesteś zawodowcem ze w miesiąc zarżniesz motocykl (silnik) wykończysz zawiechę od 20m skoków. Mierz siły na zamiary. Ja jeżdżę raz w tyg aby bo na tyle mam czas. Moim zdaniem lepiej kupić nieco tańszą maszynę ale na chodzie a po sezonie wyremontować ją samemu (lub dać do jakiegoś mechanika) a potem wiedzieć ze na sezon bez problemu ci pojeździ. Mój KAT to oczko w głowie. Godzinę jeżdżę a 4 godziny go czyszczę. Jak mówi przysłowie "jak dbasz tak masz".
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Postprzez barek253 » 30/7/2010, 12:38

czesc
moge czyscic lancuch benzyna estrakcyjna?
nie zniszczy mi to oringow gumowych?
jak nie tym to czym moge myc?

moze wd40?
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez mentorsct » 30/7/2010, 13:14

Ja to czyściłem różnie. Czasem alkohole izopropylowym czasem benzyną normalną. Ale od jakiegoś czasu używam czyścika motul. Fakt pucha 400ml a trochę grosza kosztuje. Ale dobrze rozpuszcza smar do łańcucha i ładnie czyści. Jak sie umiejętnie pryska to na trochę starcza ten czyścik.

http://allegro.pl/item1169408301_motul_ ... cucha.html
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Postprzez kamik555 » 30/7/2010, 17:49

Mam do was pytanie co do podnozkow do ktm z 2008 roku. Lepiej kupic podnozki z pinami czy standardowe jak sa montowane w ktm? I gdzie moge dostac jakiejs innej firmy niz oryginalne?
kamik555
Świeżak
 
Posty: 75
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:12
Lokalizacja: Radom ^^

Postprzez klima » 30/7/2010, 21:44

oj ja o sprzet rózne typu rower modele spalinowe ipt dbam bardzo :D taki jertem dziwny i mam wrażenie ze maszyny też troche czują :D

a wracając do moto to porozglądam sie coby moze w mojej okolicy był jakis motorek rozsądny i sie pomysli
klima
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 29/8/2007, 19:02

Postprzez henio12323 » 31/7/2010, 08:37

tez na studia ide i kupilem exc z 2005 roku :P bo wiem ze szybko sie nie rozsypie i polecam go bardziej od SXa (fakt sx lepszy jak ktos chce juz extremalnie poszalec w terenie) ale EXC spooooko wystarcza :D i 4 lata bez remontów sie lata :P


kamik mysle ze oryginalne sa dobre do butów nie wiem o jakie inne piny ci chodzi. ja tam mam oryginalne i super trzymają buta.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez henio12323 » 31/7/2010, 13:14

a ja mam takie pytanie. byc moze dla pewnosci w niedalekiej przyszłosci bede zmieniał tloczek a jak to to i korbe w swoim kacie. no i mam dylemat jakie czesci kupic. korba proxa mysle ze bedzie ok ? a co z tlokiem moge kupic 3 firm athena (o dziwo najdrozszy) proxa drogi i wossnera najtanszy.... i zawsze jako lidera uzywalem wossnera ale wyczytalem gdzies ze do 4T wossner nie ma rewelacyjnych tlokow jak zreszta inne firmy i ze podobno 5X lepiej jest kupic tlok jaki ktm mial seryjnie (niestety nawet nie znam nazwy bo w sumie 1 raz ja slyszalem ale jakas nietypowa :P ) moze ktos sie orientuje co najlepiej wsadzic ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez wawzon » 1/8/2010, 09:07

z jakim olejem mieszac paliwo do dt ?

jaki olej lac do silnika tez do dt
KX250F
Avatar użytkownika
wawzon
Bywalec
 
Posty: 578
Dołączył(a): 4/8/2009, 10:36

Postprzez Landryss25 » 1/8/2010, 10:38

Do mieszanki jakiś markowy półsyntetyk a do skrzyni motul transoil 10w40.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez henio12323 » 1/8/2010, 17:55

proste dostaje za duzo powietrza i sie dusi na wysokich bo dostaje za duzo. albo mozna mu dodac wiecej paliwka albo zmniejszyc przeplyw powietrza w gazniku
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez mentorsct » 2/8/2010, 18:52

Witam, zadałem jakiś czas temu pytanie ale nikt nie odpowiedział.

Przymierzam sie do wymiany oleju w swoim sx 520 i chciałem zapytać. Problem mam taki ze jak pojeżdżę trochę i silnik jest ciepły to z kartera mi po powrocie scieknie z 5 kropel oleju. Poprzedni właściciel karter przykręcił bez uszczelki a na sam sylikon do silników i misek olejowych. Ja teraz zakupiłem uszczelkę i chciałem zapytać czy tylko założyć uszczelkę czy dodatkowo jedną stronę posmarować jeszcze silikonem dla bezpieczeństwa?
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: Iłowo-Osada

Postprzez henio12323 » 2/8/2010, 18:55

odpowiedzialem. nie trzeba uszczelek sie nie smaruje nigwy w zyciu.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê