Zobacz wÄ…tek - Szybki spadek mocy dt 125r
NAS Analytics TAG

Szybki spadek mocy dt 125r

Enduro, Cross
_________

Szybki spadek mocy dt 125r

Postprzez YAMAHADTBARRY » 11/3/2014, 19:51

Niedawno był u mnie mój kolega posiada on yamaha dt125r i mówi że od niedawna bardzo straciła na mocy stało się to szybko. Wcześnie zwawy dosyć mocny motorek teraz ma problemy z pod jechałem pod większą górkę. Wiedzie może co może być tego przyczyną , miał ktoś może podobnie? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
YAMAHADTBARRY
Świeżak
 
Posty: 62
Dołączył(a): 10/3/2014, 22:25


Postprzez kris514 » 11/3/2014, 19:57

Tłok do ogarnięcia
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce


Postprzez YAMAHADTBARRY » 11/3/2014, 20:21

A wiesz może czemu tak momentalnie zaczął się zużywać? Może być tego jakąś przyzczyna?
YAMAHADTBARRY
Świeżak
 
Posty: 62
Dołączył(a): 10/3/2014, 22:25

Postprzez henio12323 » 11/3/2014, 20:37

mógł np pęknąć pierscien....
ewentualnie moze cos z zaworem wydechowym o ile taki posiada
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez YAMAHADTBARRY » 11/3/2014, 20:51

Mogło to się stać od starego popękanego filtra powietrza bo dawno mówił ze musi wymienić.
YAMAHADTBARRY
Świeżak
 
Posty: 62
Dołączył(a): 10/3/2014, 22:25

Postprzez mati22252 » 11/3/2014, 21:04

Zniszczony filtr mógł się do tego przyczynić bo dostawać się mógł piasek do cylindra a z olejem tworzy on pastę ścierną.
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań

Postprzez YAMAHADTBARRY » 11/3/2014, 21:09

Czy przy wymianie TÅ‚oka konieczny jest szlif lub wymiana cylindra?
YAMAHADTBARRY
Świeżak
 
Posty: 62
Dołączył(a): 10/3/2014, 22:25

Postprzez freestyle431 » 11/3/2014, 21:22

Jeśli ma w cylindrze tuleje żeliwną, to taniocha. szlif i nowy, dopasowany tłok + pierścienie i łożyska. Jeśli nie ma, to trzeba tulejować (wstawić ową tuleję).
freestyle431
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 13/6/2012, 13:32
Lokalizacja: Kęty

Postprzez YAMAHADTBARRY » 11/3/2014, 21:32

Jaki jest koszt nowego tłoka? a jaki szlifu?
YAMAHADTBARRY
Świeżak
 
Posty: 62
Dołączył(a): 10/3/2014, 22:25

Postprzez sylwek199888 » 11/3/2014, 21:42

Tak jak kolega napisał, jeżeli jest tuleja, to wystarczy zrobić szlif cylindra (jeśli ma tuleje) i dopasować nowy tłok. Jest problem, gdy szlif był już kilka razy robiony i obecna selekcja jest ostatnia. W tej sytuacji trzeba wstawić następna tuleję i nowy tłok. Oczywiście do remontu trzeba doliczyć zestaw uszczelek (wystarczy na górę czyli pod cyl, głowice i zawory, chyba że ktoś chce rozbierać cały silnik). Nie wiem jak jest w dt, ale jak jest dobrze pomyślane, to nie będzie trzeba wyciągać silnika z ramy :D I bym zapomniał, jeżeli jest luz na korbie, to tez trzeba ją wymienić, ale kolega nie ma coś się za dużo martwić, bo remonty w dt nie są na ogół jakoś bardzo kosztowne ;)
sylwek199888
Świeżak
 
Posty: 300
Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
Lokalizacja: Poddębice

Postprzez henio12323 » 11/3/2014, 22:49

allegro.pl i tam sobier znajdź tłok... cylinder sie szlifuje koszt 20-80 zł zaleznie gdzie co i jak. plus uszczelki na góre silnika pewnie jakies 50 zł. w DT nie trzeba silnika wyciągać bo cylinder i głowica na oddzielnych szpilkach montowane są

co do filtra jak sie pokruszył i powpadał to mógł zapchac gaźnik to też moze od razu zamulić sprzet
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Landryss25 » 12/3/2014, 09:38

Heniek nie zapominaj że w DeTetce ori cylek jest na nicasilu ;) Żeby nikt takiego nie oddał na szlif :D
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez sylwek199888 » 12/3/2014, 13:40

Slyszalem ze nicasil jest tylko w wersji re D: Prawda, czy mit ??
sylwek199888
Świeżak
 
Posty: 300
Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
Lokalizacja: Poddębice

Postprzez Street4Fun » 12/3/2014, 19:49

Zaczęliście od dupy strony, że tak powiem.
Ja bym zaczął od czyszczenia filtra powietrza, ewentualnie jego wymiany, następnie czyszczenie i regulacja gaźnika.
Przecież to też powody dla których motory nie osiągają swojej pełnej mocy.

Gdybanie czy w jakiejś wersji jest, czy też go nie ma jest całkowicie zbędne.
Równie dobrze ktoś kiedyś mógł robić w nim remont i wsadzić tuleję, więc jak już dojdzie do rozbiórki silnika to diagnoza co ma w silniku, żeliwo czy nicasil.

Więc ja bym zaczął po kolei :
-Wymiana filtra powietrza
-Czyszczenie i regulacja gaźnika
-Sprawdzanie zaworu
-Dopiero na końcu głowica do góry.
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez sylwek199888 » 12/3/2014, 21:08

Mi kilka dni temu padła uszczelka pod głowicą, więc wszystko jest możliwe ;) Kolega wyżej dobrze piszę :P
sylwek199888
Świeżak
 
Posty: 300
Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
Lokalizacja: Poddębice

Postprzez YAMAHADTBARRY » 12/3/2014, 21:46

Jutro wpadnie do mnie i zaczniemy wszystko po kolei tak jak napisaliście. Mam jeszcze jedno pytanie czy po wymianie tloka czuć więcej mocy czy różnica jest nieodczuwalna. U niego tłok nie był wgl wymieniany od kad go ma a ma go z 4 lata
YAMAHADTBARRY
Świeżak
 
Posty: 62
Dołączył(a): 10/3/2014, 22:25



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê