Szybki spadek mocy dt 125r
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Szybki spadek mocy dt 125r
Niedawno był u mnie mój kolega posiada on yamaha dt125r i mówi że od niedawna bardzo straciła na mocy stało się to szybko. Wcześnie zwawy dosyć mocny motorek teraz ma problemy z pod jechałem pod większą górkę. Wiedzie może co może być tego przyczyną , miał ktoś może podobnie? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
- YAMAHADTBARRY
- Świeżak
- Posty: 62
- Dołączył(a): 10/3/2014, 22:25
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
- YAMAHADTBARRY
- Świeżak
- Posty: 62
- Dołączył(a): 10/3/2014, 22:25
mógł np pęknąć pierscien....
ewentualnie moze cos z zaworem wydechowym o ile taki posiada
ewentualnie moze cos z zaworem wydechowym o ile taki posiada
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
- YAMAHADTBARRY
- Świeżak
- Posty: 62
- Dołączył(a): 10/3/2014, 22:25
- YAMAHADTBARRY
- Świeżak
- Posty: 62
- Dołączył(a): 10/3/2014, 22:25
Jeśli ma w cylindrze tuleje żeliwną, to taniocha. szlif i nowy, dopasowany tłok + pierścienie i łożyska. Jeśli nie ma, to trzeba tulejować (wstawić ową tuleję).
- freestyle431
- Świeżak
- Posty: 158
- Dołączył(a): 13/6/2012, 13:32
- Lokalizacja: Kęty
- YAMAHADTBARRY
- Świeżak
- Posty: 62
- Dołączył(a): 10/3/2014, 22:25
Tak jak kolega napisał, jeżeli jest tuleja, to wystarczy zrobić szlif cylindra (jeśli ma tuleje) i dopasować nowy tłok. Jest problem, gdy szlif był już kilka razy robiony i obecna selekcja jest ostatnia. W tej sytuacji trzeba wstawić następna tuleję i nowy tłok. Oczywiście do remontu trzeba doliczyć zestaw uszczelek (wystarczy na górę czyli pod cyl, głowice i zawory, chyba że ktoś chce rozbierać cały silnik). Nie wiem jak jest w dt, ale jak jest dobrze pomyślane, to nie będzie trzeba wyciągać silnika z ramy I bym zapomniał, jeżeli jest luz na korbie, to tez trzeba ją wymienić, ale kolega nie ma coś się za dużo martwić, bo remonty w dt nie są na ogół jakoś bardzo kosztowne
Honda Cr 125 | https://www.facebook.com/Polskietorymot ... 8453028154
- sylwek199888
- Świeżak
- Posty: 300
- Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
- Lokalizacja: Poddębice
allegro.pl i tam sobier znajdź tłok... cylinder sie szlifuje koszt 20-80 zł zaleznie gdzie co i jak. plus uszczelki na góre silnika pewnie jakies 50 zł. w DT nie trzeba silnika wyciągać bo cylinder i głowica na oddzielnych szpilkach montowane są
co do filtra jak sie pokruszył i powpadał to mógł zapchac gaźnik to też moze od razu zamulić sprzet
co do filtra jak sie pokruszył i powpadał to mógł zapchac gaźnik to też moze od razu zamulić sprzet
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Heniek nie zapominaj że w DeTetce ori cylek jest na nicasilu Żeby nikt takiego nie oddał na szlif
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Slyszalem ze nicasil jest tylko w wersji re D: Prawda, czy mit ??
Honda Cr 125 | https://www.facebook.com/Polskietorymot ... 8453028154
- sylwek199888
- Świeżak
- Posty: 300
- Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
- Lokalizacja: Poddębice
Zaczęliście od dupy strony, że tak powiem.
Ja bym zaczął od czyszczenia filtra powietrza, ewentualnie jego wymiany, następnie czyszczenie i regulacja gaźnika.
Przecież to też powody dla których motory nie osiągają swojej pełnej mocy.
Gdybanie czy w jakiejś wersji jest, czy też go nie ma jest całkowicie zbędne.
Równie dobrze ktoś kiedyś mógł robić w nim remont i wsadzić tuleję, więc jak już dojdzie do rozbiórki silnika to diagnoza co ma w silniku, żeliwo czy nicasil.
Więc ja bym zaczął po kolei :
-Wymiana filtra powietrza
-Czyszczenie i regulacja gaźnika
-Sprawdzanie zaworu
-Dopiero na końcu głowica do góry.
Ja bym zaczął od czyszczenia filtra powietrza, ewentualnie jego wymiany, następnie czyszczenie i regulacja gaźnika.
Przecież to też powody dla których motory nie osiągają swojej pełnej mocy.
Gdybanie czy w jakiejś wersji jest, czy też go nie ma jest całkowicie zbędne.
Równie dobrze ktoś kiedyś mógł robić w nim remont i wsadzić tuleję, więc jak już dojdzie do rozbiórki silnika to diagnoza co ma w silniku, żeliwo czy nicasil.
Więc ja bym zaczął po kolei :
-Wymiana filtra powietrza
-Czyszczenie i regulacja gaźnika
-Sprawdzanie zaworu
-Dopiero na końcu głowica do góry.
-
Street4Fun - Bywalec
- Posty: 503
- Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
Mi kilka dni temu padła uszczelka pod głowicą, więc wszystko jest możliwe Kolega wyżej dobrze piszę
Honda Cr 125 | https://www.facebook.com/Polskietorymot ... 8453028154
- sylwek199888
- Świeżak
- Posty: 300
- Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
- Lokalizacja: Poddębice
Jutro wpadnie do mnie i zaczniemy wszystko po kolei tak jak napisaliście. Mam jeszcze jedno pytanie czy po wymianie tloka czuć więcej mocy czy różnica jest nieodczuwalna. U niego tłok nie był wgl wymieniany od kad go ma a ma go z 4 lata
- YAMAHADTBARRY
- Świeżak
- Posty: 62
- Dołączył(a): 10/3/2014, 22:25
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości