Cross dla dziewczyny
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Cross dla dziewczyny
Jakie moto polecacie na tor dla dziewczyny? Budżet max 8 tys., bo musi jeszcze wystarczyć na odzież i ochraniacze.
Czy jest w ogóle sens w wieku 22 lat przesiadać się na crossa? Wcześniej dwa sezony jeździłam kawasaki ninja 250r.
Myślałam o KTM SX 125. Pomożecie?
Czy jest w ogóle sens w wieku 22 lat przesiadać się na crossa? Wcześniej dwa sezony jeździłam kawasaki ninja 250r.
Myślałam o KTM SX 125. Pomożecie?
- paule
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 10/8/2011, 16:59
- Lokalizacja: Wlkp
Zadam Ci niegrzeczne pytanie. Ile ważysz ?
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
bardziej nie ile ważysz, tylko ile ma w zrostu. waga ma drugorzędne znaczenie.
sens jest zawsze ;D do weteranów ci połowe życia brakuje ;P a to, że na czymś jeździłaś to tylko ułatwi Ci start.
wiec napisz ile masz wzrostu, a my doradzimy jakies moto. bo ogólnie SX super wybór, ale inne marki mozesz tak samo brać pod uwagę, bo crossówka to crossówka i czy to honda CR czy ktm SX technicznie bedzie jeździł podobnie.
kwestia tylko czy SX 125 nie bedzie za duzy, za wysoki i za mocny. jak jesteś niższa i miała bys problem z dostaniem do ziemi, to mozna wziać KTMa SX 85 na duzych kołach. bedzie minimalnie słabszy i też niższy, jak jesteś niska byś się pewniej czuła na maszynie i szybciej sie nauczysz jexdzic na pełnym gazie ;D a na torze czas okrązenia 85 i 125tki często jest niemalże identyczny
sens jest zawsze ;D do weteranów ci połowe życia brakuje ;P a to, że na czymś jeździłaś to tylko ułatwi Ci start.
wiec napisz ile masz wzrostu, a my doradzimy jakies moto. bo ogólnie SX super wybór, ale inne marki mozesz tak samo brać pod uwagę, bo crossówka to crossówka i czy to honda CR czy ktm SX technicznie bedzie jeździł podobnie.
kwestia tylko czy SX 125 nie bedzie za duzy, za wysoki i za mocny. jak jesteś niższa i miała bys problem z dostaniem do ziemi, to mozna wziać KTMa SX 85 na duzych kołach. bedzie minimalnie słabszy i też niższy, jak jesteś niska byś się pewniej czuła na maszynie i szybciej sie nauczysz jexdzic na pełnym gazie ;D a na torze czas okrązenia 85 i 125tki często jest niemalże identyczny
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Na co komu dostawać do ziemi w MX ? Sam dostaje tylko palcami. Ważna jest waga. Jeśli masz powyżej 65 kg to żadne zawieszenie 85 tki czy nawet na Big wheele nie będzie dla Ciebie.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
MJR128 co do kwesti na co komu dostawać do ziemi w mx nie do konca masz racje bo tak jak koleżanka dopiero zaczyna to lepiej żeby miała całą stope na ziemi bo nawet przy postoju czy odpalaniu moto bedzie mogła miec problem. A jeśli chodzi o doświadczonych zawodników to może nie jest to tak istotne ale zawsze jak coś nie wyjdzie to sie można podeprzeć a jak dotykamy tylko palcami to wieksza możliwość że bedzie można zaliczyć mata
--->Klx 250 ---> CRF450R
- papek23
- Świeżak
- Posty: 474
- Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
- Lokalizacja: Skrudzina / Nowy SÄ…cz
hehehe papek23 chyba nie widziałeś na zawodach dzieciaków, którym trzeba podkładać wiaderka pod nogę, żeby mogli się utrzymać na moto przy maszynie startowej.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
po 1 spręzyny łatwo wymienic. po 2 duzo łatwiej i pewniej jest nauczyc sie jak jest oparcie na nogach, wtedy od razu łatwiej sie uczyc, bo w sytuacji awaryjnej jest zawsze psychincza wiedza że mozna sie podeprzeć, a jak do ziemi pół metra brakuje to od razu jest większy strach. fakt że dzieciaki mogą i z wiaderek wsiadac - ale wiesz jaka dzieciaki mają psychike ? nie myslą tak o upadku, myslą żeby po prostu pojeździć.
nie ma co sie kłócić, jak dla mnie po prostu waga ma tylko takie znaczenie, żeby zawias był dograny ale zawsze mozna cos pomodyfikować. bardziej jak juz liczy sie siła żeby miec siłe utrzymac moto w ryzach. a wzrost do nauki jest przydany. potem nie.
dla kolezanki odpowiedź - tutaj myśle że 85tka bedzie najlepszym wyborem. po 1 85tki są tansze niz 125tki, tanszy jest remont choc nieco częsciej sięgo wykonuje. moto bedzie nizsze ( tutaj nie ma co porównywac siodła z kawasaki bo teren a asfalt to dwa rózne swiaty ) no i mocowo na tor praktycznie ideał, nie za mocny nie za słaby, szczerze to sam chętnie pokatował bym jakas 85tke na technicznym torze bo to była by najlepsza nauka techniki
także teraz kwestia wybrać jakiś fajną marke i model motocykla, a potem szukać egzemplarza. chyba, że wygląd nie ma takiego znaczenia, to od razu mozna szukać po prostu taniej, zdrowej jak najnowszej 85tki na duzych kołach i bedziesz zadowolona
nie ma co sie kłócić, jak dla mnie po prostu waga ma tylko takie znaczenie, żeby zawias był dograny ale zawsze mozna cos pomodyfikować. bardziej jak juz liczy sie siła żeby miec siłe utrzymac moto w ryzach. a wzrost do nauki jest przydany. potem nie.
dla kolezanki odpowiedź - tutaj myśle że 85tka bedzie najlepszym wyborem. po 1 85tki są tansze niz 125tki, tanszy jest remont choc nieco częsciej sięgo wykonuje. moto bedzie nizsze ( tutaj nie ma co porównywac siodła z kawasaki bo teren a asfalt to dwa rózne swiaty ) no i mocowo na tor praktycznie ideał, nie za mocny nie za słaby, szczerze to sam chętnie pokatował bym jakas 85tke na technicznym torze bo to była by najlepsza nauka techniki
także teraz kwestia wybrać jakiś fajną marke i model motocykla, a potem szukać egzemplarza. chyba, że wygląd nie ma takiego znaczenia, to od razu mozna szukać po prostu taniej, zdrowej jak najnowszej 85tki na duzych kołach i bedziesz zadowolona
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Å‚atwiej i pewniej jest nauczyc sie jak jest oparcie na nogach,
W ten oto sposób nabawi się złych nawyków podpiera się nogą.
Jedyna korzyść jaka mi przyszła z podparcia się nogą to skręcone kolano.
fakt że dzieciaki mogą i z wiaderek wsiadac - ale wiesz jaka dzieciaki mają psychike ? nie myslą tak o upadku, myslą żeby po prostu pojeździć.
I dlatego będą dobrymi zawodnikami.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
Ja mam jakieś 168 cm a na dt dostaję tylko palcami także wiesz. Jak masz 165 cm to szukaj kawasaki kx 125 z roku + 2001. Cena to ok 5000 za zadbaną sztukę, moc jest dosyć duża a na twój wzrost akurat podpasuje
- xtropx
- Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 23/11/2013, 16:57
- Lokalizacja: Rzeszów
Dzięki chłopaki.
Mam jeszcze trochę czasu, bo to dopiero styczeń, ale na pewno jestem teraz bardziej za 85 na początek, niż 125. Chciałabym czerpać z jazdy jak najwięcej frajdy.
Do tej pory nie jeździłam wcale na crossówkach, więc może zanim kupię warto znaleźć osobę, która posiada taki sprzęcik i spróbować swoich sił?
I co z treningiem zanim wsiądę na moto? Wystarczy dobra kondycha, czy warto skupić się na jakiś konkretnych ćwiczeniach?
Mam jeszcze trochę czasu, bo to dopiero styczeń, ale na pewno jestem teraz bardziej za 85 na początek, niż 125. Chciałabym czerpać z jazdy jak najwięcej frajdy.
Do tej pory nie jeździłam wcale na crossówkach, więc może zanim kupię warto znaleźć osobę, która posiada taki sprzęcik i spróbować swoich sił?
I co z treningiem zanim wsiądę na moto? Wystarczy dobra kondycha, czy warto skupić się na jakiś konkretnych ćwiczeniach?
- paule
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 10/8/2011, 16:59
- Lokalizacja: Wlkp
Spróbować jak najbardziej możesz, ale spróbuj na jakichś polach, będziesz wiedziała po około niecałej godzince jazdy na swoim paliwie czy Ci się to podoba
No z treningiem różnie bywa. Na pewno przyda Ci się kondycja, ale pół godzinki na torze powinnaś wytrzymać bez jakichś treningów. No chyba, że chcesz od świtu do nocy latać po hopkach Ale mimo wszystko lepiej mieć dobrą kondycję, bo rzeczywiście się przydaje na torze.
No z treningiem różnie bywa. Na pewno przyda Ci się kondycja, ale pół godzinki na torze powinnaś wytrzymać bez jakichś treningów. No chyba, że chcesz od świtu do nocy latać po hopkach Ale mimo wszystko lepiej mieć dobrą kondycję, bo rzeczywiście się przydaje na torze.
- xtropx
- Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 23/11/2013, 16:57
- Lokalizacja: Rzeszów
Kondycja to podstawa każdego sportu i każdej dyscypliny. Im lepsza kondycja tym lepiej jeździsz, bez kondycji dużo nie zdziałasz.
Wybierz się na tor w pobliżu, być może będą się odbywały jakieś treningi lub i ktoś może sam prywatnie sobie pyrka, warto spróbować dosiąść dwóch sprzętów klasy 85 i 125.
Wybierz się na tor w pobliżu, być może będą się odbywały jakieś treningi lub i ktoś może sam prywatnie sobie pyrka, warto spróbować dosiąść dwóch sprzętów klasy 85 i 125.
-
Street4Fun - Bywalec
- Posty: 503
- Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
a ja bym nie wsiadał nie na swoje moto na początek ;P bo jednak teren a asfalt to całkiem co innego. no i oddanie mocy całkiem inne taka 85tka a kawasaki 250.. więc przysiąsc sie jak nakjbardziej a popyrkać - to juz na własne ryzyko..
a co do treningów - ogólnie to zasada jest jeździc jeździc i jeszcze wiecej jeździc ;P wtedy wyrabia sie wszystko co trzeba. kondycja racja jest ważna, ale znam sporo osób z niezłą kondycją którzy po 2-3 kółkach padają a to dla tego że nie mają w ogóle techniki, ręce niepotrzebnie spinają i pompują szybko, i duza kondycja im nie pomaga bo techniki brak. więc najpierw jazda potem ewentualnie jakies cwiczenia
a co do treningów - ogólnie to zasada jest jeździc jeździc i jeszcze wiecej jeździc ;P wtedy wyrabia sie wszystko co trzeba. kondycja racja jest ważna, ale znam sporo osób z niezłą kondycją którzy po 2-3 kółkach padają a to dla tego że nie mają w ogóle techniki, ręce niepotrzebnie spinają i pompują szybko, i duza kondycja im nie pomaga bo techniki brak. więc najpierw jazda potem ewentualnie jakies cwiczenia
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
jakie cofniecie ? rozwin pytanie. nogi sie trzyma na srodku na podnózkach nie na palcach. a technika - najlepiej mieć swoją, ale wyrobioną pod okiem fachowca
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Na podnóżkach tylko palce, kolana lekko ugięte, pozycja lekko pochylona- zasada 3 zawiasów, ale każdy może inaczej sobie to nazywać. To jest prawidłowa pozycja jazdy na torze motocrossowym.
Poszukaj na YT jak latają, to bardziej uświadamia.
Poszukaj na YT jak latają, to bardziej uświadamia.
-
Street4Fun - Bywalec
- Posty: 503
- Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości