Zobacz wątek - Honda CR 125 - Nie mogę wrzucić biegu
 
NAS Analytics TAG

Honda CR 125 - Nie mogę wrzucić biegu

Enduro, Cross
_________

Honda CR 125 - Nie mogę wrzucić biegu

Postprzez maly1997 » 21/9/2013, 18:20

Witam, mam honde cr 125 z roku 1996.
Problem jest taki że zaczeła mi ostatnio przeskakiwać stopka od biegów.
Żeby ją zdjąć musiałem się trochę nagimnastykować popukać,postukać,rozszerzyć itp.
Kiedy założyłem nową nie mogę wrzucić biegu - ani 1 ani 2.Biorę stopkę w dół, trochę pójdzie i dalej nie idzie jakby coś ją blokowało, tak samo jak biorę ją do góry. Przed zdjęciem biegi wchodziły normalnie ale był duży luz stopki.
Z tego co zauważyłem to wałek zdawczy chodzi w tył i w przód.
Co mogło się zepsuć ?
Ostatnio edytowano 21/9/2013, 18:30 przez maly1997, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Pozdr.
maly1997
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 12/8/2012, 21:15
Lokalizacja: MrÄ…gowo


Postprzez Street4Fun » 21/9/2013, 18:28

To co chodzi tak do przodu i do tyłu, tak powinno, bynajmniej lekko.
Nie ma co się zastanawiać, silnik na stół i szukaj przyczyny, powinna być widoczna gołym okiem.
Podczas gdy ściągałeś stopkę musiałeś coś uszkodzić i teraz nie zazębią się, być może, że coś się przesunęło, coś wyskoczyło, niekoniecznie coś się mogło zepsuć/uszkodzić, ale rozbierać silnik musisz, bo inaczej tego nie stwierdzisz.

Możesz jeszcze ewentualnie mocno do siebie pociągnąć dźwigienkę i spróbować załączyć bieg, jak nie da rady, to w drugą stronę, czyli mocno docisnąć wałek i próbować wbić bieg, kombinuj, może zaskoczy.
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk


Postprzez maly1997 » 21/9/2013, 18:33

Zaskoczyło ale na wyższy.
Też myślę że coś przesnełem bo przed zdjęciem stopki były biegi.
Tylko pytanie co to może być ? I do jakiego stopnia muszę rozebrać silnik ?
Pozdr.
maly1997
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 12/8/2012, 21:15
Lokalizacja: MrÄ…gowo

Postprzez Street4Fun » 21/9/2013, 18:40

Silnik musisz kompletnie cały rozebrać, akurat kwestia skrzyni, czyli cylinder do góry, silnik na pół i dopiero masz dostęp do skrzyni.
Dokładnie nie powiem ci co może być przyczyną, choć mam pewne przypuszczenia, ale nie chcę cię w błąd wprowadzać, jak rozbierzesz, to skrzynia ci sama powie czego potrzebuje.
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez maly1997 » 21/9/2013, 18:43

No tak tyle że jak kompletnie nie mam pojęcia jak to powinno wyglądać ;/
Pozdr.
maly1997
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 12/8/2012, 21:15
Lokalizacja: MrÄ…gowo

Postprzez henio12323 » 21/9/2013, 18:46

skoro nie masz pojęcia to sie za to nie bierz tylko zleć to komuś kto sie zna
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez maly1997 » 21/9/2013, 18:53

Silnik rozkręcał pare razy ale to tylko żeby tarcze wymienić. Żeby zobaczyć czy wałek zdawczy jest na miejscu wystarczy odkręcić kosz sprzęgłowy ?
Pozdr.
maly1997
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 12/8/2012, 21:15
Lokalizacja: MrÄ…gowo

Postprzez MJR128 » 21/9/2013, 21:47

A gdzie miałby być jak nie na miejscu? Przecież nie przespacerował się na kawę do skrzyni korbowej.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez Bostorn » 22/9/2013, 11:21

albo źle założyłeś dzwignię zmiany biegów albo za mocno szarpałeś i wałek zdawczy spadł z prowadnicy, albo coś w nim przeskoczyło, biegi powinny wchodzic gładko, a po 2 kolego, jak się wymienia dźwignię to logiczne że zawsze trzeba rozchylic nacięcie aby lżej z wałka zdjąc, nic na siłę, bez młotków i czorw wie czego jeszcze bo jak robisz tak jak robiles to nie dziwota że nic nie działa jak powinno.

aby dostac się do wałka trzeba karter prawy zdjąc, sama pokrywa od sprzęgła nic nie da

moto na bok, kopka won, i rozkręcasz cały karter
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez MJR128 » 22/9/2013, 12:31

Nie wiem czy mi się tak tylko wydaje, czy mylicie pojęcia wałka zdawczego z wałkiem dźwigni zmiany biegów.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez tuxkiller » 25/9/2013, 17:11

no ładnie musiałeś tam nawalać że Ci teraz biegi nie chcą wchodzić. Jeśli wymiana dźwigni zmiany biegów Cię przerosła to lepiej nie otwieraj silnika. Musisz rozłożyć go w mak żeby zobaczyć co się stało w środku.
<a href="http://www.dkmotocykle.pl">Sklep Fox</a>
tuxkiller
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 20/7/2012, 15:20
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez maly1997 » 25/9/2013, 17:30

Silnik rozłożyłem, okazało się że wałek zdawczy spadł z prowadnicy. Wszystko złożyłem i biegi wchodzą gładko jak powinny. Tylko jeszcze jedno pytanie. Wymieniłem olej na Hipol z orlenu. Podczas ruszania silnik tak jakby świszczy. To przez ten olej?
Dodam że zrobiłem już trochę km i wszystko chodzi, biegi są , tylko świszczy.
Pozdr.
maly1997
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 12/8/2012, 21:15
Lokalizacja: MrÄ…gowo

Postprzez Nagaroth » 25/9/2013, 18:05

Wymien na porządny olej do crossów, np. motul transoil, bo na hipolu moze ci sie slizgac sprzeglo.
Avatar użytkownika
Nagaroth
Świeżak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 1/8/2012, 09:47
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez maly1997 » 25/9/2013, 19:54

I od tego oleju świczy ? Z tego co wyczytałem to jest półsyntetyk a tam powinien iść w pełni syntetyk.
Chłopaki pomóżcie bo w wiosce to już na mnie Świstak mówią :D xd
Pozdr.
maly1997
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 12/8/2012, 21:15
Lokalizacja: MrÄ…gowo

Postprzez henio12323 » 25/9/2013, 21:57

nie wiem czy dla tego, tam nic swistać nie powinno ale olej wymien jak najszybciej bo sie kompletnie nie nadaje. najpierw wymien olej jak to nie pomoże to wtedy wrzuc np filmik jak pracuje. pewnie a raczej na pewno ( jezeli to nie olej a wątpie ) to coś źle złozyłeś
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Bostorn » 27/9/2013, 14:14

do skrzyni olej 10w40 pol syntetyk, shella, castrola, motula, ipona albo kazdej innej firmy, w cenie od 30zł do skrzyn w 2t

zadne scierwa hipole itp bo tylko biedy sobie narobisz
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez maly1997 » 27/9/2013, 16:20

Nie możliwe żeby źle złożył. Robiłem to ze znajomym mechanikiem ;)
Kumpel ma cr z 97 i też mu świszczy.
On ma wlany olej motul 10w40 silnikowy do 4 T.
Pozdr.
maly1997
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 12/8/2012, 21:15
Lokalizacja: MrÄ…gowo



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na górê