Zobacz wątek - Jakiego crossa wybrać ?
NAS Analytics TAG

Jakiego crossa wybrać ?

Enduro, Cross
_________

Jakiego crossa wybrać ?

Postprzez Dellix » 10/6/2013, 15:14

Witam. Zastanawiam się nad kupnem crossa. Do tej pory jeździłem na moim PW80, jednak od 2-3 lat narzekam na jego wysokość i w tym roku mam szansę na kupno nowego motocykla. Zainteresowały mnie 3 aukcje. Dodam, że motor musi być koniecznie z woj. mazowieckiego.

1. http://allegro.pl/suzuki-rm-85-2007-na- ... 08215.html

2. http://otomoto.pl/ktm-sx-ktm-sx-85-2009 ... 10635.html

3. http://www.motorakowski.pl/ct-menu-item ... iew/14/241

Chciałbym przeznaczyć max. 6000zł. Mam 16 lat, ważę 55 kilo i mam 160cm wzrostu [125 chyba odpadają :/].

Proszę o zapoznanie się z ww. aukcjami i opinie - co sądzicie na ich temat.

Oczywiście, chętnie rozważę inne wasze propozycje.



Mam jeszcze nurtujące mnie pytanie: jeśli kupiłbym takiego crossa, używał go do sporadycznej jazdy w weekendy/co 2 weekend (0 zażynania), lał odpowiedni olej, co kilka weekendów czyścił filtr powietrza, to musiałbym raz w roku robić generalny remont silnika/wymieniać tłok co 30mh tak jak niektorzy piszą ? Czy rzeczywiście takie wydatki są niezbędne ? Wiem, że takie pytania się już pojawiały, ale chciałbym raz na zawsze rozwiać swoje wątpliwości.
Ostatnio edytowano 11/6/2013, 16:44 przez Dellix, łącznie edytowano 1 raz
Dellix
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 10/6/2013, 13:49


Postprzez skidmarks » 10/6/2013, 20:07

Mam do sprzedania 2006r Suzuki RM 85 (30KM) w malowaniu Rockstar Energy

Zdjecie na razie mam na kompie tylko z komórki

http://i44.tinypic.com/mukg80.jpg

Reszte wysłałem ci na prywatną wiadomosc.

Jak bedziesz jeździł sobie tak pyrkając po lesie nei na torze to wytrzyma wiecej niż 30mth.
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1402
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski


Postprzez henio12323 » 11/6/2013, 08:52

zalezy jak sie jeździ jak sie dba itp itd. to trzeba kontrolowac na "zywca" jeździsz czujesz że cos nie tak - to na serwis. czasem co 20-30 mth juz moto wymaga serwisu. czesto producenci tłoków zalecają wymiane dla pewnosci co 10 mth... ale jak sie spokojniej pyrka to tak jak kolega wyzej napisał czasem mozna troche dłuzej przetrzymać tłok i pozostałe częsci. jednak potem to troche jak gra w totka. w kazdej chwili moze cos wybuchnać. druga sprawa że np tłok jak sie wytrze to zaczyna drgac w cylindrze i zuzywa cylinder. moto jest na tyle mocne ze tego nie czuć. a potem sciągasz cylinder a tam brak powłoki bo tłok przetrzymany :D oczywiscie to skrajne warunki i nie dojdzie do tego po przetrzymaniu 3 mth za długo tłoka... ale i tak sie zdarza
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Dellix » 11/6/2013, 11:01

Tyle, że moto nie ma być żyłowane na torze, a służyć do poruszania się np. do sklepu na wsi, troche po lesie, troche do powkurzania sąsiada (sypanie ziemią spod koła :D), więc moim zdaniem powinno trochę potrzymać.
Od razu uprzedzam - na dt jestem za niski więc nie proponujcie.

-
A, jeszcze jedna ważna dla mnie kwestia - podobno to kawasaki nie ma jakiegos zaworu wydechiwego, i przez to słabo łapie z niskich obrotów, i trzeba go strasznie wysyko kręcić.
Dellix
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 10/6/2013, 13:49

Postprzez piston998 » 11/6/2013, 12:01

Zobacz też kawasaki kmx 125, ja mam 155 cm wzrostu i jechałem na kolegi kawasaki i daje rade
Motorynka --> PGO 50 --> ATV 150 --> Kawasaki Kmx 125 --> Szukam
Avatar użytkownika
piston998
Świeżak
 
Posty: 40
Dołączył(a): 7/10/2012, 20:10

Postprzez Dellix » 11/6/2013, 12:29

Dzięki, popatrzę.

Edit: niestety, na allegro nie znalazłem nic ciekawego.
Dellix
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 10/6/2013, 13:49

Postprzez skidmarks » 11/6/2013, 14:40

Wiesz jak chcesz do sklepu po lesie to nie wiem czy wyczyn ci podpasuje. Tutaj koszty są duże. Moze 4-suwie cos jest malego. Wystrzegać się trzeba asfaltu. 60kg i miekkie kostki to praktycznie zero hamownia na twardym .
Dym i slizg jak na lodzie. Łatwo zrobić sobie kuku jak ktos ci wyskoczy puszką.
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1402
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez piston998 » 11/6/2013, 15:08

Motorynka --> PGO 50 --> ATV 150 --> Kawasaki Kmx 125 --> Szukam
Avatar użytkownika
piston998
Świeżak
 
Posty: 40
Dołączył(a): 7/10/2012, 20:10

Postprzez Dellix » 11/6/2013, 15:42

Wiesz co, do tej pory używałem do tych celów Yamahy PW80 i byłem bardzo zadowolony. Przez cały okres jej używania nie było potrzeby robienia jakiegokolwiek remontu silnika, wymiany tłoka, itp. A mam ją już z 5 lat. Mocy też ma całkiem sporo jak na swoje wymiary.
Yamaszką czasem jeździłem po asfalcie, jakoś fatalnie nie było..


Co do drugiego postu, nie poszukuję motocykli z roku mniejszego niż 2005 co się wiąże też z ich stanem..
Dellix
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 10/6/2013, 13:49

Postprzez henio12323 » 11/6/2013, 15:45

po co mu proponujecie 125tki ? jak ma 160 wzrostu i 16 lat.... przecież on tego nie utrzyma.. dobra 50 czy 80 ccm jakies enduro i bedzie ok. skoro pisze że na DT bedzie za niski to tym bardziej na kmxach duzych... popatrz na np hondy crm 5o i 80 one sa z reguły niskie. zwłaszcza starsze 50tki.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Dellix » 11/6/2013, 16:43

Tak jak mówiłem, w stare motory też się nie chcę pakować. Powiedzcie mi lepiej, jak sprawiłby się w roli takiego motoru Kawasaki KX 85, mam nie daleko to tego komisu, a słyszałem o nim całkiem dobre opinie, tata kolegi kupił tam moto za 15000 i jest zadowolony.

EDIT: w temacie dodałem linki do ogłoszeń motocykli, które wpadły mi w oko i są w miarę blisko.
Dellix
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 10/6/2013, 13:49

Postprzez henio12323 » 11/6/2013, 18:10

kx jest wyzszy niz dt. po 2 nie nadaje sie do jazdy do sklepu ani do lasu. to moto na tor... częste odpalanie, dłuzsze proste są zabójcze dla silniczka. jeździc bedzie i to super ale krótko. no i jak pisałes ze DT za duza to KX bedzie tym bardziej. chyba że wersja na małych kołach.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Dellix » 11/6/2013, 22:15

Proszę o opinie o kawasaki z tego tematu i ewentualnie o komisie moto-rakowski, jeśli ktoś miał styczność.
Dellix
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 10/6/2013, 13:49

Postprzez henio12323 » 11/6/2013, 22:21

kx nie nada sie na takie o popyrkania i jazdy, to wyczynówka dla zawodników. a nie sprzet na codzien. o komisie sie nie wypowiem bo go nie znam. ale raczej nie komis tutaj ma znaczenie a motocykl.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Dellix » 12/6/2013, 06:43

No to czy istnieje coś co się nada ?
Potrzebuję:

Niskiego siodełka
W miarę dużej mocy
Żeby było markowe
Niedużych rozmiarów (garaż mały)
W miarę dobre w teren
Rocznik 2005 minimum
Cena do 6000
Dellix
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 10/6/2013, 13:49

Postprzez henio12323 » 12/6/2013, 08:10

pisałem juz....
yamaha DT 50 nada sie idealnie. mozna ją podkręcic do 80 ccm, dac jakies fajne dodatki. wydech, gaźnik, wał z wypełnieniami itp i bedzie szedł ładnie. przy tym bedzie znośny w kosztach utrzymania.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Dellix » 12/6/2013, 08:46

A dt 50 nie za wysoka będzie dla mnie ? Nawet mi by pasowała, tylko martwi mnie, że jak patrzyłem na dane tech. to moc pisało, że ma 2,5(!!!) KM. Ale to pewnie zablokowana. Wiecie może jak, i ile by takie coś ciągnęło po odblokowaniu i wymianie wydechu ?

Około roku temu miałem kolegę, który na niej jeździł, ale wredy nie było szans, żeby na nią wejść. Jednak przez ten rok urosłem co najmniej 9 cm.!
Dellix
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 10/6/2013, 13:49

Postprzez henio12323 » 12/6/2013, 10:25

musisz sie przysiąść. jak pisałem kx 85 normalny jest wyzszy od DTtki i trudniej bedzie ci sie uczyc jeździc na KXie niz na DT. normalna odblokowana DT ma koło 8-10 kucy. podkręcona spoko moze uzyskać około 20 kucy. ja miałem lekko podkręconą to szła ponad 100 km h przy czym spokojnie mozna było polatać po torze MX. oczywiscie w ramach nauki, nie wyczynowo.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Dellix » 12/6/2013, 10:55

Dzięki za zainteresowanie tematem, niedługo pojade sobie do salonu yamahy i spróbuję sobie przysiąść ;) Tylko przeszkadza mi to trochę, że to nadal 50-tka, ale chyba daje radę z tego co widze ;)
Dellix
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 10/6/2013, 13:49

Postprzez henio12323 » 12/6/2013, 20:59

przeczytaj co napisałem wyzej - mozna spoko podkręcic. jak masz 6 tysi. kup za 4500 moto. wsadz 1500 w tuning i masz niewiele słabsze moto od kxa. fakt moc inaczej oddaje ale bedzie i tak żwawa
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr