typowy cross 125 2t czy 250 4t?
Posty: 16
• Strona 1 z 1
typowy cross 125 2t czy 250 4t?
Witam forumowiczów !!
Jeźdże motorami od 5 lat moj ostatni motor mial 15 km.
Teraz mam dylemat bo to byl 4t i nie wiem co wybrac 125 2t czy 250 4 t, ktorego byscie mi bardziej polecili ? ;/ dodam ze rok motoru byl by w granicach 2005-2007
oczywiscie wiem jakie sa koszty utrzymania !!
motorem bym jezdzil tylko po torze bo niedaleko mojej miejscowosci jest duzo torow
Jeźdże motorami od 5 lat moj ostatni motor mial 15 km.
Teraz mam dylemat bo to byl 4t i nie wiem co wybrac 125 2t czy 250 4 t, ktorego byscie mi bardziej polecili ? ;/ dodam ze rok motoru byl by w granicach 2005-2007
oczywiscie wiem jakie sa koszty utrzymania !!
motorem bym jezdzil tylko po torze bo niedaleko mojej miejscowosci jest duzo torow
- Miki14
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 29/9/2012, 11:20
- Lokalizacja: wiocha :(
dobrze że chociaz wiesz czego chcesz ;P itp
oba sprzety sa podobne do siebie, własciwie to jedna klasa moto. podobna moc osiągi. 4T jest troszke mocniejszy ale ciezszy, i nadrabia nieco wiekszym momentem z dołu. 125 jest lekka zwinna i wysoko kręci
powinieneś to wybrac czym Ci sie lepiej by jeździło. nie patrzył bym na mase bo róznica tych kilku kg ( choc w terenie ma duzo do powiedzenia ) moim zdaniem nie powinna byc kryterium. bardziej oddawanie mocy - czyli 2T z dołu słabo ciągnie, ale jak sie wkręci to idzie ładnie, 4T odwrotnie - z dołu jedzie jak trzeba. na tor obie maszynki sa świetne. szczerze mówiac sam miałbym spory dylemat co wybrac
oba sprzety sa podobne do siebie, własciwie to jedna klasa moto. podobna moc osiągi. 4T jest troszke mocniejszy ale ciezszy, i nadrabia nieco wiekszym momentem z dołu. 125 jest lekka zwinna i wysoko kręci
powinieneś to wybrac czym Ci sie lepiej by jeździło. nie patrzył bym na mase bo róznica tych kilku kg ( choc w terenie ma duzo do powiedzenia ) moim zdaniem nie powinna byc kryterium. bardziej oddawanie mocy - czyli 2T z dołu słabo ciągnie, ale jak sie wkręci to idzie ładnie, 4T odwrotnie - z dołu jedzie jak trzeba. na tor obie maszynki sa świetne. szczerze mówiac sam miałbym spory dylemat co wybrac
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
mam ten sam problem co ty Miki
Tato mi zaproponowal, ze mi kupi ktm-a sx 125 z 2007 r!! ale dopiero w lutym i mysle ze wybiore tego kata a za 2-3 lata przesiade sie na 250
Tato mi zaproponowal, ze mi kupi ktm-a sx 125 z 2007 r!! ale dopiero w lutym i mysle ze wybiore tego kata a za 2-3 lata przesiade sie na 250
aktualnie bez motoru
- Scyzor1989
- Świeżak
- Posty: 226
- Dołączył(a): 11/11/2011, 19:47
- Lokalizacja: Gorzow
- Scyzor1989
- Świeżak
- Posty: 226
- Dołączył(a): 11/11/2011, 19:47
- Lokalizacja: Gorzow
Ciężki temat, tak jak Henio napisał. Każdy woli co innego. Powiem Ci że ja wole 4t, lepszy dół, mniej machania biegami. Ogólnie to wole moto z lepszą dostępnością mocy .
- Mateusz250
- Świeżak
- Posty: 352
- Dołączył(a): 25/1/2012, 21:19
Scyzor ja mam 16 lat i 183 ale waze 69 kg wiec co do budowy ciala jestesmy podobni.
Bardziej mi podchodzi 250 4t.
Henio napisal ze jest troche mocniejsza o ile ? ;p
EDIT:
jak sie nazywa klasa w motocrossie w ktorej 125 i 250 startuja i od ilu lat mozna brac udzial w tych zawodach?
Bardziej mi podchodzi 250 4t.
Henio napisal ze jest troche mocniejsza o ile ? ;p
EDIT:
jak sie nazywa klasa w motocrossie w ktorej 125 i 250 startuja i od ilu lat mozna brac udzial w tych zawodach?
- Miki14
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 29/9/2012, 11:20
- Lokalizacja: wiocha :(
To może Ci rozjaśnie trochę, mam tyle samo lat co Ty i wzrostu tylko waga 78kg. I tak na pierwsze jazdy Yamaha Yzf 250 wyrywa mi nadgartski. Uciekała mi co chwilę spod tyłka. Czy za szybko otworzyłem gaz na zakręcie czy nie trzymałem motoru nogami i się przechyliłem do tyłu. Wydawało sie nie do ogarnięcia, lecz kwestia czasu. Obecnie kręcę ją do samego końca, więc lekko ze mną nie ma. Jeżdżę tylko po torze. I ja wolę mieć odejśćie z dołu, niż górę. Na 125 w 2t napewno sie więcej nauczysz.
- mikozniak
- Świeżak
- Posty: 210
- Dołączył(a): 13/6/2010, 08:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz
nie prawda że w 2T sie wiecej nauczysz. ( no chyba że back flipa bo w 2T jest to troche duzo trudniejsze a czasami niewykonalne ;P ) własnie 4T oddaje moc z dołu ale potem oddaje ja płynnie - własnie dlatego wiele zawodników teraz decyduje sie na 4T a nie 2T. z racji tego że moc jest bardziej poukładana i przewidywalna - choc wybuchowa. w 2T moto troche jest narwane i dzikie, stąd czasem trudniejsze do opanowania. tylko że zawsze mozna jechac na 3/4 gwizdka i wtedy jeszcze do wykrzesania tych np 40 kucy brakuje troche. z kolei 4T w 1/3 odkręcenia manetki pokazuje praktycznie cała moc i moment dostępny. wiec tu i tu jest trudno w wyczynie
4T jest mocniejsza o kilka %. ale gorzej wypaść moze bo jest cięzsza.
zalezy jakim motocrossie, jak sa zawody typi np lubelski OML to w kazdej klasie ( wiadomo oprócz 65 i 85 ccm ) mozesz wystartowac. w mistrzostwach polski i pucharze masz mx2 od tego musisz miec 16 lat zeby na takim moto wystartowac. ale bez doswiadczenia na mistrzostwa polski czy puchar bym sie nie pchał zaczał bym raczej od OML i klasy amatorskiej. swoja droga do pp i mp trzeba miec licencje
4T jest mocniejsza o kilka %. ale gorzej wypaść moze bo jest cięzsza.
zalezy jakim motocrossie, jak sa zawody typi np lubelski OML to w kazdej klasie ( wiadomo oprócz 65 i 85 ccm ) mozesz wystartowac. w mistrzostwach polski i pucharze masz mx2 od tego musisz miec 16 lat zeby na takim moto wystartowac. ale bez doswiadczenia na mistrzostwa polski czy puchar bym sie nie pchał zaczał bym raczej od OML i klasy amatorskiej. swoja droga do pp i mp trzeba miec licencje
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
jezeli bym wybral 250 4t to jechac odrazu na tor czy radzilibyście mi pojezdzic z 2-3 dni po lesie, czy po łace jakiejś? wiem ze to jest katowanie bo te motory sa tylko na tor ale chyba ciezko mi bedzie bez wyczucia motoru wjechac na tor ?
jakie jest wasze zdanie na ten temat?
jakie jest wasze zdanie na ten temat?
- Miki14
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 29/9/2012, 11:20
- Lokalizacja: wiocha :(
co do motoru to byles jakis ogladac, jezdziles na 125 i 250 ? bo ja jakis miesiac temu jezdzilem na 125 kumpla z klasy i mi sie spodobalo ale dzisiaj bylem u znajomego ktory od kilku lat jezdzi na crossach i ma 250 z 11 roku na sprzedaz, dal mi sie przejechac i roznica w prowadzeniu i wgl jest duza, i gdyby mi sie nie dal przejechac to prawdopodobnie wybral bym 125 teraz jestem w 90 % przekonany ze wezme 250. Jezeli nie jezdziles to jedz ogladaj 125 i 250 niedaleko swojej miejscowosci i sam zdecyduj
Na twoim miejscu za duzo bym nie jezdzil po lesie bo one nie sa do tego przystosowane, sam jak kupie motor to pojade na troche do lasu ( godzina max 2 jezeli wytrzymam ) wyczuc motor mniej wiecej a potem juz na tor
Na twoim miejscu za duzo bym nie jezdzil po lesie bo one nie sa do tego przystosowane, sam jak kupie motor to pojade na troche do lasu ( godzina max 2 jezeli wytrzymam ) wyczuc motor mniej wiecej a potem juz na tor
aktualnie bez motoru
- Scyzor1989
- Świeżak
- Posty: 226
- Dołączył(a): 11/11/2011, 19:47
- Lokalizacja: Gorzow
spoko mozna pocwiczyc w lesie czy na łące. powchodzic w zakręty, wyczuc oddawanie mocy, wyczuc biegi sprzegło itp itd.
scyzor - jak mogłes wyczuc prowadzenie motocykla skoro to był czyjs motocykl i nie był kompletnie ustawiony pod ciebie ? no chyba że to moto twojego kolegi bliźniaka który ma identyczne parametry jak ty.... bez sensu takie gadanie. kazde moto po zakupie powinno byc ustawione pod kierowce. kierownica, zawieszenie, dzwignie itp itd. potem chodza głupie informacje że honda nie wygodna. albo yamaha sie źle prowadzi
scyzor - jak mogłes wyczuc prowadzenie motocykla skoro to był czyjs motocykl i nie był kompletnie ustawiony pod ciebie ? no chyba że to moto twojego kolegi bliźniaka który ma identyczne parametry jak ty.... bez sensu takie gadanie. kazde moto po zakupie powinno byc ustawione pod kierowce. kierownica, zawieszenie, dzwignie itp itd. potem chodza głupie informacje że honda nie wygodna. albo yamaha sie źle prowadzi
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
nie sugerował bym sie kims. są ludzie którzy po kilku jazdach ogarniają to. mam znajomego niczym nie jeździł, nie trenował sportów ani nic. siadł na moto i na prawde smigał często lepiej od duzo bardziej doswiadczonych osób. miał po prostu talent... ale mam tez znajomych którzy za nic nie mogli pojąc o co w tym chodzi i tylko sie bawili na prostej w lesie ( a w zakręcie jechali 2 km ./h podpierając sie nogą )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości