Ćwiara 2t
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Ćwiara 2t
Witam wszystkich forumowiczów, jestem tu całkiem świeży i chciałem zapytać bardziej doświadczonych kolegów jak to jest z tymi ćwiarami? Jeżdżę 2 lata na kmx'ie i latałem też rm 125 i ewidentnie mi już brakuje mocy, także czy nadeszła już pora na ćwiarę? Jeżdżąc na początku delikatniej (chociaż jak już wsiadam to nigdy zawsze zapominam i całej swojej delikatności
) da radę to ogarnąć?
Jeszcze kwestia tego czy są jakieś spore różnice między najpopularniejszymi 250tkami.
Niestety ograniczony budżet jak będzie z 4500 będzie dobrze, także coś koło 98~ rocznika pewnie. Myślałem nad kx'em bo jednak kawasaki to moja pierwsza zielona miłość
.
Z góry dzięki.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jeszcze kwestia tego czy są jakieś spore różnice między najpopularniejszymi 250tkami.
Niestety ograniczony budżet jak będzie z 4500 będzie dobrze, także coś koło 98~ rocznika pewnie. Myślałem nad kx'em bo jednak kawasaki to moja pierwsza zielona miłość
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Z góry dzięki.
- Nocny Zeglarz Zycia
- Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 21/8/2012, 18:40
- Lokalizacja: Olsztyn
Niet, mam trochę daleko, poza tym kmx'em to trochę jednak nie to, a rm'ką latałem z kolegą. Głównie lasy itp. aczkolwiek jak już się zdecyduję na zakup 250tki to zdecydowanie będę chciał się na tor wybrać.
- Nocny Zeglarz Zycia
- Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 21/8/2012, 18:40
- Lokalizacja: Olsztyn
Nie chcę od razu jechać na tor i jeździć jak pro, chcę się z tym obyć po lesie, a dopiero później myśleć o bardziej wyczynowej jeździe.
- Nocny Zeglarz Zycia
- Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 21/8/2012, 18:40
- Lokalizacja: Olsztyn
po 1 taka 250 nie nadaje sie kompletnie na las. wiec skoro chcesz kupic moto na las to odpusc sobie wyczynowki. na wyczynowego enduro cie nie stac. popatrz nad np DR 350
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Nie jest moja w tym problem i tamtą mam już dość opanowaną. Tor to okazjonalnie raczej, wszędzie wokół mam dobre lasy i żwirownie także wolę zdecydowanie tam pojeździć na początku.
Właśnie nie chcę kolejnego soft enduro, gdyby mnie było stać to bym sobie kupił hard enduraka, najlepiej exc 450, ale niestety mnie nie stać, stąd też full cross. Jak to się nie nadaje, pierwszy z brzegu filmik, który mnie też trochę zainspirował: http://www.youtube.com/watch?v=4DNg3CuPGn8
I zawsze mogę coś wymyślić i sam sobie gdzieś na polu pomyśleć o czymś a'la tor.
Właśnie nie chcę kolejnego soft enduro, gdyby mnie było stać to bym sobie kupił hard enduraka, najlepiej exc 450, ale niestety mnie nie stać, stąd też full cross. Jak to się nie nadaje, pierwszy z brzegu filmik, który mnie też trochę zainspirował: http://www.youtube.com/watch?v=4DNg3CuPGn8
I zawsze mogę coś wymyślić i sam sobie gdzieś na polu pomyśleć o czymś a'la tor.
- Nocny Zeglarz Zycia
- Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 21/8/2012, 18:40
- Lokalizacja: Olsztyn
jak chcesz tylko pamietaj o tym ze wyczynowka nie nadaje sie na proste odcinki, szybko mozna takie moto zarznac i koszta utrzymania beda dosyc wysokie. wiec nie wiem czy nie taniej jest kupic enduro drozej i miec tansze utrzymanie niz kupic wyczyna i sie z nim meczyc
wiem bo sam mialem kilka moto i wyczynowka na las to byl najglupszy pomysl. po 2 250 w 2T po kmx to morderca
i na torze nie ogarniesz tak czy siak od razu,. nawet po wyczynowej 125 ccm jest trudno
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
hmm jest tu dużo prawdy, racji itp, ale jak mówisz lasy, podjazdy, żwirownie, cwiara będzie lepsza od sety, dodatkowo jak bys chciał jej zywotnosc wydłużyc zamien zembatki, tzn większa na przód, mniejsza z 48 zębów na tył i ok 14 na przód, i moc jest i vmax jest, dobra alternatywa, nic nie kupisz lepszego na las z lepszym zawieszeniem, a to co dobre to drogie
jeżdząc z głową i nie katowaniem na prostych można długo się bawic i korzystac z cwiary
jeżdząc z głową i nie katowaniem na prostych można długo się bawic i korzystac z cwiary
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
@Deszczu chdzi o to, żeby wydłużyć przełożenia, moto będzie się gorzej zbierać ale zyska na v-max, chodzi chyba o to, aby zmiejszyć obciążenie skrzyni. Tak ten myk działa bez względu na pojemność, marke czy model motocykla
-
pawel89ers - Świeżak
- Posty: 65
- Dołączył(a): 4/2/2012, 13:54
- Lokalizacja: Skowierzyn
no tak ale za to skraca się żywotność sprzęgła(mówię o małych 2t) gorzej jest ruszyć w błocie piasku czy nawet pod górkę
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Jest jeszcze kwestia wyboru, czy poszczególne modele dzielą jakieś spore różnicę? Mowa tu o kx, yz, sx, cr, rm, wr. Jak np. to że w kx'ach sprzed 03 lubią się sypać skrzynie, prawda to?
- Nocny Zeglarz Zycia
- Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 21/8/2012, 18:40
- Lokalizacja: Olsztyn
w ktm'ach i nowych yamahach(na alu ramie) zwracał bym uwagę na moduł zapłonowy (uszkodzenia mechaniczne)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
przede wszystkim wystarczy wziac take 2T jechac rozpedzyc sie do 80 km h odpuscic gaz i juz silnik sie zaciera. 2T musi miec ciagle ruszana manetke zeby mial odpowiednie smarowanie ( wyczynowe silniki sa bardziej wrazliwe na to wzgledem enduro ) 2 sprawa jak puszczasz gaz na dojezdzie to zamykasz doplyw paliwa i silnik sie zaciera. w lesie polach podjazdach zjazdach to wlasnie zabija silniki. jako tako nie ma co narzekac na zle spisywanie w koncy to moto w teren. chodzi o utrzymanie. co do ostrej jazdy w enduro crossowka nie ma przystosowanego zawieszenia. da sie jechac ale do enduro sporo brakuje.
co do zmian przelozen - tak jak kolega wyzej napisal mozna zmienic przelozenia poprawi to zazynanie silnika, ale z kolei drugi kolega dobrze napisal, im zrobisz sobie wiekszy v max, 2T bedzie mialo gorszy moment z dolu i szybko zarznie sie sprzeglo...
co do zmian przelozen - tak jak kolega wyzej napisal mozna zmienic przelozenia poprawi to zazynanie silnika, ale z kolei drugi kolega dobrze napisal, im zrobisz sobie wiekszy v max, 2T bedzie mialo gorszy moment z dolu i szybko zarznie sie sprzeglo...
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości