Zobacz wątek - Ćwiara 2t
NAS Analytics TAG

Ćwiara 2t

Enduro, Cross
_________

Ćwiara 2t

Postprzez Nocny Zeglarz Zycia » 21/8/2012, 18:47

Witam wszystkich forumowiczów, jestem tu całkiem świeży i chciałem zapytać bardziej doświadczonych kolegów jak to jest z tymi ćwiarami? Jeżdżę 2 lata na kmx'ie i latałem też rm 125 i ewidentnie mi już brakuje mocy, także czy nadeszła już pora na ćwiarę? Jeżdżąc na początku delikatniej (chociaż jak już wsiadam to nigdy zawsze zapominam i całej swojej delikatności :) ) da radę to ogarnąć?
Jeszcze kwestia tego czy są jakieś spore różnice między najpopularniejszymi 250tkami.
Niestety ograniczony budżet jak będzie z 4500 będzie dobrze, także coś koło 98~ rocznika pewnie. Myślałem nad kx'em bo jednak kawasaki to moja pierwsza zielona miłość :).
Z góry dzięki.
Nocny Zeglarz Zycia
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 21/8/2012, 18:40
Lokalizacja: Olsztyn


Postprzez mikozniak » 21/8/2012, 18:50

Latasz po torze?
mikozniak
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 13/6/2010, 08:52
Lokalizacja: Bydgoszcz


Postprzez Nocny Zeglarz Zycia » 21/8/2012, 18:54

Niet, mam trochę daleko, poza tym kmx'em to trochę jednak nie to, a rm'ką latałem z kolegą. Głównie lasy itp. aczkolwiek jak już się zdecyduję na zakup 250tki to zdecydowanie będę chciał się na tor wybrać.
Nocny Zeglarz Zycia
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 21/8/2012, 18:40
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez mikozniak » 21/8/2012, 18:58

To 250 CiÄ™ zmiecie na torze.
mikozniak
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 13/6/2010, 08:52
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Nocny Zeglarz Zycia » 21/8/2012, 19:01

Nie chcę od razu jechać na tor i jeździć jak pro, chcę się z tym obyć po lesie, a dopiero później myśleć o bardziej wyczynowej jeździe.
Nocny Zeglarz Zycia
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 21/8/2012, 18:40
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez mikozniak » 21/8/2012, 19:18

Ja bym CI radził najpierw pojeździć Twoja RM po torze i jak Ci będzie brakowało. Wtedy kupić 250.
mikozniak
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 13/6/2010, 08:52
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez henio12323 » 21/8/2012, 19:28

po 1 taka 250 nie nadaje sie kompletnie na las. wiec skoro chcesz kupic moto na las to odpusc sobie wyczynowki. na wyczynowego enduro cie nie stac. popatrz nad np DR 350
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Nocny Zeglarz Zycia » 21/8/2012, 19:30

Nie jest moja w tym problem i tamtą mam już dość opanowaną. Tor to okazjonalnie raczej, wszędzie wokół mam dobre lasy i żwirownie także wolę zdecydowanie tam pojeździć na początku.

Właśnie nie chcę kolejnego soft enduro, gdyby mnie było stać to bym sobie kupił hard enduraka, najlepiej exc 450, ale niestety mnie nie stać, stąd też full cross. Jak to się nie nadaje, pierwszy z brzegu filmik, który mnie też trochę zainspirował: http://www.youtube.com/watch?v=4DNg3CuPGn8
I zawsze mogę coś wymyślić i sam sobie gdzieś na polu pomyśleć o czymś a'la tor.
Nocny Zeglarz Zycia
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 21/8/2012, 18:40
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez henio12323 » 21/8/2012, 19:40

jak chcesz tylko pamietaj o tym ze wyczynowka nie nadaje sie na proste odcinki, szybko mozna takie moto zarznac i koszta utrzymania beda dosyc wysokie. wiec nie wiem czy nie taniej jest kupic enduro drozej i miec tansze utrzymanie niz kupic wyczyna i sie z nim meczyc :P wiem bo sam mialem kilka moto i wyczynowka na las to byl najglupszy pomysl. po 2 250 w 2T po kmx to morderca :P i na torze nie ogarniesz tak czy siak od razu,. nawet po wyczynowej 125 ccm jest trudno
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Bostorn » 21/8/2012, 21:20

hmm jest tu dużo prawdy, racji itp, ale jak mówisz lasy, podjazdy, żwirownie, cwiara będzie lepsza od sety, dodatkowo jak bys chciał jej zywotnosc wydłużyc zamien zembatki, tzn większa na przód, mniejsza z 48 zębów na tył i ok 14 na przód, i moc jest i vmax jest, dobra alternatywa, nic nie kupisz lepszego na las z lepszym zawieszeniem, a to co dobre to drogie

jeżdząc z głową i nie katowaniem na prostych można długo się bawic i korzystac z cwiary
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez pawel89ers » 22/8/2012, 08:49

@Deszczu chdzi o to, żeby wydłużyć przełożenia, moto będzie się gorzej zbierać ale zyska na v-max, chodzi chyba o to, aby zmiejszyć obciążenie skrzyni. Tak ten myk działa bez względu na pojemność, marke czy model motocykla
Avatar użytkownika
pawel89ers
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 4/2/2012, 13:54
Lokalizacja: Skowierzyn

Postprzez kris514 » 22/8/2012, 09:26

no tak ale za to skraca się żywotność sprzęgła(mówię o małych 2t) gorzej jest ruszyć w błocie piasku czy nawet pod górkę
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Nocny Zeglarz Zycia » 22/8/2012, 13:30

Jest jeszcze kwestia wyboru, czy poszczególne modele dzielą jakieś spore różnicę? Mowa tu o kx, yz, sx, cr, rm, wr. Jak np. to że w kx'ach sprzed 03 lubią się sypać skrzynie, prawda to?
Nocny Zeglarz Zycia
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 21/8/2012, 18:40
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez kris514 » 22/8/2012, 16:10

w ktm'ach i nowych yamahach(na alu ramie) zwracał bym uwagę na moduł zapłonowy (uszkodzenia mechaniczne)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Piotr--95 » 22/8/2012, 17:39

Ja mam YZ250 2T z 2004 i sprawuje się dobrze niema na co narzekać
Avatar użytkownika
Piotr--95
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 20/1/2012, 00:08
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez henio12323 » 22/8/2012, 18:34

przede wszystkim wystarczy wziac take 2T jechac rozpedzyc sie do 80 km h odpuscic gaz i juz silnik sie zaciera. 2T musi miec ciagle ruszana manetke zeby mial odpowiednie smarowanie ( wyczynowe silniki sa bardziej wrazliwe na to wzgledem enduro ) 2 sprawa jak puszczasz gaz na dojezdzie to zamykasz doplyw paliwa i silnik sie zaciera. w lesie polach podjazdach zjazdach to wlasnie zabija silniki. jako tako nie ma co narzekac na zle spisywanie w koncy to moto w teren. chodzi o utrzymanie. co do ostrej jazdy w enduro crossowka nie ma przystosowanego zawieszenia. da sie jechac ale do enduro sporo brakuje.

co do zmian przelozen - tak jak kolega wyzej napisal mozna zmienic przelozenia poprawi to zazynanie silnika, ale z kolei drugi kolega dobrze napisal, im zrobisz sobie wiekszy v max, 2T bedzie mialo gorszy moment z dolu i szybko zarznie sie sprzeglo...
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości




na górê