Zobacz wÄ…tek - Kolejne wiosenne zakupy wr/exc
NAS Analytics TAG

Kolejne wiosenne zakupy wr/exc

Enduro, Cross
_________

Kolejne wiosenne zakupy wr/exc

Postprzez walek661 » 20/2/2012, 21:21

Witam!
Chciałbym się poradzić na temat zakupu motocykla enduro. Można powiedzieć że będzie to mój pierwszy motor, jedynie wcześniej 2 sezony spędziłem na quadzie, ostatni na raptorze 350, teraz chciałbym spróbować czegoś innego ;D poszukuję pewnej alternatywy bo chciałbym kupić taki sprzęt którym będę mógł wykorzystać w jakby kilku dziedzinach - wiadomo offroad, na quadzie często jeździłem na torze mx, także to również jak najbardziej wchodzi w grę, no ale także mam zamiar skompletować koła supermoto i od czasu do czasu pośmigać ze znajomymi po szosie, prawko mam. Wiem że to dosyć zróżnicowane wymagania, jednak mam nadzieję, że da się coś znaleźć ;p moje typy to tak jak w temacie exc/exc-f 250 albo wr250 bo jak w sumie na początek, nie chce przesadzać z mocą. Mile widziane jakieś porównanie/opinia tych dwóch modeli ale jestem też otwarty na propozycje. Dodam że mam 188 cm wzrostu waga 80 kg, a kwota jaką chcę przeznaczyć to około 12 000 zł
walek661
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 20/2/2012, 20:49
Lokalizacja: Rybnik


Postprzez henio12323 » 20/2/2012, 21:26

oba sprzęty są dobre, skoro kupujesz używke to wieksze znaczenie ma konkretny stan techniczny. masz 2 opcje - albo kupic moto zdrowe sprawdzone, najlepiej ze znanego źródła. albo trupa za 6 tysi i za drugie 6 tysi remont generalny ;D
ja tam smigam na KTMie i po miescie i w kazdym terenie i nie wymienił bym go na zadne inne moto. dosiadłem raz WRki.. i szczerze niczym mnie nie urzekł ten sprzęt. dlatego od siebie polecam KTMa :D mega wytrzymały, częsci pełno bo do 250 pasuje wieksozsc częsci z ktma 125 450 i 525. choć yamaha WR to też w koncu klasa taka sama jak EXC, wiec duzych róznic nie bedzie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez walek661 » 20/2/2012, 21:34

a jak z eksploatacją? bo słyszałem że KTM wymaga rygorystycznie przestrzeganego serwisu, prawda? bo jeśli tak to chyba trudniej będzie o odpowiednio użytkowaną sztukę

A na przykład porównując te 2 konktetne oferty:
http://allegro.pl/ktm-250exc-f-250-4t-duzo-dodatkow-gratisy-2007r-i2148504362.html (otwórz link)

http://allegro.pl/yamaha-wr250f-z-2007r-nie-ktm-exc-yz-kxf-crf-250-i2120227767.html (otwórz link)

Rozmawiałem z właścicielem KTM-a, to na pytanie o serwis odpwiedział - tak oleje regularnie, ogólnie serwisował mi go kolega, zawory nie wiem, chyba tak, a w silnik żadnej ingerencji nie było, tłok ani nic nie było wymieniane - powinenem sie czegoś obawiać?
walek661
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 20/2/2012, 20:49
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez henio12323 » 20/2/2012, 21:39

a powiedz mi jaka wyczynówka nie wymaga rygorystycznego przestrzegania serwisówki ? czy to yamaha czy ktm czy honda czy suzuki - kazda wyczynówka wymaga duzo zabiegów, regulacje , wymiana płynów, wymiana częsci - wszystko musi być na czas.

kupujac wyczyna zawsze jest sie czego obawiac :P sprzęt moze na słuch, moc, wygląd ok. ale dopiero rozebranie silnika i diagnozowanie kazdej częsci powie ci w jakim jest stanie. równie dobrze moto moze pieknie wyglądac, a w silnik trzeba wsadzic 4 tysie na dziendobry :P a moze byc tak że kupisz na prawde zadbana sztuke. co w PL jest dosyc trudne.
zalezy ile mth ma ten ktm na tym tłoczku. tam ze 150 mth i tłok do wymiany przy spokojniejszym lataniu
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez walek661 » 20/2/2012, 21:51

a porównując te oferty, cenowo, no i tak ogólnie, wiem, że do silnika sie nie wiejdzie, tak jak mówisz, jednak którego byłoby warto zobaczyć?

czy może warto trochę dołożyć (choć nie wiem jaka byłaby cena ostateczna) i kupić coś nowszego? jak ten:
http://allegro.pl/yamaha-wr-250-f-2009r-i2121268008.html (otwórz link)
czy lepiej w moim przypadku zostawić pieniądze na dodatkowe koła do supermoto? ;p
walek661
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 20/2/2012, 20:49
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez henio12323 » 20/2/2012, 22:00

oba niezłe. choc człowiek od WRki chyba nie wie co sprzedaje do konca, dla niego plus to to że mało pali.. a nic nie napisał o remontach a ni nic. wątpie żeby ogarniał temat i serwisował jak należy. aczkolwiek to tylko moje domysły :P i równie dobrze moze sie nie znac i oddawac moto do serwisu co jakis czas.

słuchaj rób co chcesz - nie znam twoich mozliwosci finansowych, ale po zakupie takiego sprzetu warto od razu dać go na serwis i warto mieć te 3 tysie w zapasie - tak w razie czego. jak sie okaże że wszystko jest ok, dokup sobie koła SM skoro chcesz wyskoczyc na miasto. a jezeli okaże sie że remont sie szykuje to od razu zrób do porządku jak trzeba remont :P wiadomo im nowszy tym mniej rzeczy moze sie zepsuc. ale nawet 3 letni sprzęt moze wymagac kapitalki :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez walek661 » 20/2/2012, 22:04

ok, wielkie dzięki ;) ewentualnie jakiś inny model spełniający mniej więcej moje wymagania? myślałem o DRZ ale z tego co wiem to do mx nie bardzo się nadaje
walek661
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 20/2/2012, 20:49
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez henio12323 » 20/2/2012, 22:07

DRZ w wersji E to taki hard endurak ( lekki, bez rozrusznika, bez zbednej elektryki itp ) . chociaż moim zdaniem nadal przy EXC i WR wypada nieco gorzej.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Duriv » 21/2/2012, 15:48

Moim zdaniem nowsza WR wyjdzie taniej w zakupie niż rok-dwa lata starszy ktm :) Kwestia tego, ile pieniędzy przygotujesz na "zaś" jak powiedział heniek. Ja się przejechałem WR250 z 2007 albo 8 roku. Podobnie jak mój KXF, tylko długie przełożenia. Ceny części są podobne. Musisz przymierzyć się :)
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez walek661 » 21/2/2012, 17:32

Wiem, ze ciągle piszemy o pojemności 250, ale właśnie trafiłem na ciekawą ofertę:

http://allegro.pl/ktm-exc-450-2003-rok-400-525-maly-przebieg-87mot-i2114122496.html (otwórz link)

Co powiecie? 4 lata starszy, ale właściciel twierdzi że 87 mth przebiegu, realne? Jeżeli chodzi o moc to duża przepaść czy powinenem dać rade?
walek661
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 20/2/2012, 20:49
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez henio12323 » 21/2/2012, 18:15

raczej ciezko realne chociaz silnik na strasznie zniszczony nie wygląda. pozatym za tą cene - masakra. kupisz spoko nowszą 525. 87 mth moze byc w rózny sposób nabite :P równie dobrze moze byc moto po zawodniku co ostro katował. zmienione plastiki i niby nówka sztuka, 87 mth moze miec ale po 100 mth moze byc pół silnika do wymiany :D osobiscie za tą cene bym sie nie skusił nigdy... stał kiedys koło mnie ktm za 7 tysi tez z nowszymi plastikami ;P zrobic remont za 4 tysie i masz 0 mth przebiegu :D i nizsza cena
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez barek253 » 21/2/2012, 18:38

widziałem tego kata dzis rano i odrazu se pomyślałem że chłop ma nie po kolei
03 rok za 14k no bez jaj
a przebieg ale chyba od remontu :D
zobacz jego inne aukcje ma 2 kata 400cm 07r za 17k i tż mały przebieg więc coś jest nie tak raczej z tym panem
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez walek661 » 21/2/2012, 19:28

no rzeczywiście, mieć na stanie dwa motocykle w których średnio było robione 10mth na sezon i oba w równie dobrym stanie, co najmniej dziwne. Ok dzieki, szukam dalej ;D
walek661
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 20/2/2012, 20:49
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez walek661 » 22/2/2012, 22:51

mam jeszcze jedno pytanie, czy opcja zakupu motocykla bez homologacji, powiedzmy ktm-a w wersji sx a nie exc i następnie przerobienie go na wersję homologowaną jest możliwe, no i opłacalne? bo ogólnie z tego co widzę to w niższej cenie można dostać równie dobrego czy też młodszego w wersji sx, tylko czy coś takiego w ogóle wchodzi w gre? i czy są jakieś większe różnice między tymi motocyklami prócz homologacji?
walek661
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 20/2/2012, 20:49
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez barek253 » 22/2/2012, 22:58

sx to full cross exc hard enduro
rożnice to cała elektryka zapłon światła dłuzsze biegi exc
jednym słowem nie opłacalne jest przerobienie sx na exc bo jest z tym dużo zabawy i zachodu
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 22/2/2012, 22:59

jest to nieopłacalne. koszta związane z zarejestrowaniem wyczynówki są dosyc wysokie, pozatym to nei jest od tak z dnia na dzien. musisz łazic po urzędach, robic badania techniczne, a z oryginalnym wydechem badan nie przejdzie, wiec musisz sporo kombinować. zapłacisz pewnie tez wiecej niz wynosi róznica miedzy Sx a EXC :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez anonimous » 26/2/2012, 11:09

tak dolacze sie na szybko, wr 2007 106kg - wr 2008+ 116kg :)
anonimous
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 16/2/2012, 20:59

Postprzez Sumomoto » 27/2/2012, 13:35

Witam

Polecam wersje enduro nie cross.
Pomijając różnice w serwisie i eksploatacji silników, zawieszenie cross ma ustawienia głównie do skoków. przykładowo; tam gdzie WR jest skręcona na maxa, to jest prawie minimum crossówki. Ciężko zniesiesz jazdę enduro. ale jeżeli więcej lecisz po torze niz jedziesz tylko zawieszenia cross:)!
Dla Ciebie:
Jeżeli więcej offroadu WR F, EXC, jeżeli 'miasto WR F lub DRZ (najbardziej cywilizowany niezależnie od wersji - polecam oczywiście sportową)

Pozdrawiam
Sumomoto

PS. Doswiadczenie z ośki 350 nieoceniane, ale przy motocyklu to troszke ociężały pojazd.
Co do wagi to trzeba wziąć poprawkę na błędy w katalogach, rodzaje modeli WR250F czy R czy stary dobry Z (2T). No i czy waga z płynami czy bez jest podawana.
Avatar użytkownika
Sumomoto
Świeżak
 
Posty: 233
Dołączył(a): 24/2/2012, 14:13
Lokalizacja: Kraków



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości




na górê