Spory problem - wybór moto.
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Spory problem - wybór moto.
Witam, otóż chcę kupić motocykl do latania po lasach, bagienkach i może się uda po kopalni piachu. Chciałbym coś z dobrym zawiasem i mocą 30 - 40km żeby polatać trochę na chopkach/muldach/podjazach. Doświadczenia z moto mam 2 letnie na DT 50 R 2004r. Może i nie jakiś mocny motor ale chyba wycisnąłem z niego wszystko co się da. Moto ma mi służyć przez 3 lata później studia więc pewnie sprzedam. Myślałem nad :
KLX 250/300
KDX 125/200
WRE 125
EXC 125
WR 250 (yamaha)
WR 125 (huska)
I tu pojawia się problem... Na moto mam do wydania 6-7k max 8k i około 1,5k w sezonie na utrzymanie. Mam 175cm, więc z tego co wiem żadne z tych moto nie będzie za duże gabarytowo. Jeżeli chodzi o moc to myślę i czuję, że sobie poradzę. Niestety nie mam żadnego z tych motorków koło siebie więc nie mogę się przejechać i wyczuć, który najbardziej mi odpowiada. Ale pojawia się też jeszcze 1 problem - Serwis....
EXC i WR to hard enduro, które bardzo mi się podobają i wgl. ale jak to w końcu jest przeczytałem wszystko co można na necie ale jedni piszą, że utrzymam exc 125 za 1,5k w sezonie a drudzy, że 5k... Jeżeli chodzi o moją jazdę to będę jeździł 2-3 razy w tygodniu i pierwszy rok pewnie będę się przyzwyczajał do moto więc jazda raczej lajtowa. Co ile wymieniać tłoki, korby rozrząd(4T) w tych moto przy amatorskiej jeździe ? 50mth 2T i 100mth 4T ? czy dam rade zrobić więcej bez psucia motorka ? Bo 50mth to jakoś mało mi się wydaje a na 2 tłoki na sezon to raczej mnie nie stać.
Stworzyłem ten temat żeby się w końcu dowiedzieć co i jak i nie marnować czasu na siedzenie przed komputerem tylko jazdę także proszę o odpowiedź jeżeli ktoś ją zna. I podsuńcie może jakieś inne modele enduro/crossa który by się nadał do mojej amatorskiej jazdy. Pozdrawiam.
KLX 250/300
KDX 125/200
WRE 125
EXC 125
WR 250 (yamaha)
WR 125 (huska)
I tu pojawia się problem... Na moto mam do wydania 6-7k max 8k i około 1,5k w sezonie na utrzymanie. Mam 175cm, więc z tego co wiem żadne z tych moto nie będzie za duże gabarytowo. Jeżeli chodzi o moc to myślę i czuję, że sobie poradzę. Niestety nie mam żadnego z tych motorków koło siebie więc nie mogę się przejechać i wyczuć, który najbardziej mi odpowiada. Ale pojawia się też jeszcze 1 problem - Serwis....
EXC i WR to hard enduro, które bardzo mi się podobają i wgl. ale jak to w końcu jest przeczytałem wszystko co można na necie ale jedni piszą, że utrzymam exc 125 za 1,5k w sezonie a drudzy, że 5k... Jeżeli chodzi o moją jazdę to będę jeździł 2-3 razy w tygodniu i pierwszy rok pewnie będę się przyzwyczajał do moto więc jazda raczej lajtowa. Co ile wymieniać tłoki, korby rozrząd(4T) w tych moto przy amatorskiej jeździe ? 50mth 2T i 100mth 4T ? czy dam rade zrobić więcej bez psucia motorka ? Bo 50mth to jakoś mało mi się wydaje a na 2 tłoki na sezon to raczej mnie nie stać.
Stworzyłem ten temat żeby się w końcu dowiedzieć co i jak i nie marnować czasu na siedzenie przed komputerem tylko jazdę także proszę o odpowiedź jeżeli ktoś ją zna. I podsuńcie może jakieś inne modele enduro/crossa który by się nadał do mojej amatorskiej jazdy. Pozdrawiam.
- Embel
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 14/2/2009, 09:55
- Lokalizacja: Lubelszczyzna
klx kdx to moto ciezkie i 4t ja bym dla siebie nie bral takiego moto choc one powinny dluzej posluzyc bez remontu bo sa mniej wyzylowane
wr exc nad tymi na twoim miejscu bym sie zastanawial lekkie zwinne i mocne maja dobre zawiasy tak jak potrzebujesz mocy ci w nich nie zabraknie tu serwis masz co sezon moze przy twojej jezdzie zadziej co 2-3 tloki wymieniasz korbowod oraz lozyska na wale w 2t masz tanszy remont za to czestszy i napewno tam jak ci mowili ze 5k na utrzymanie to przesada z remontem na sezon kolo 1.5k
co do wrki 250 tu masz 4t remont zeczywiscie masz zadziej ale tu dochodzi ci jeszcze lancuszek rozrzadu zawory i ich regulacje remont robisz zadziej ale drozej 2 sezony pewno przelatasz na 1 tloku
moim zdaniem powinienes wlasnie sie przejechac i wybrac czy ci bardziej odpowiada 4 czy 2t
osobiscie wybralbym exc z racji tego ze robie ten remont co sezon lub poltory ale jest tanszy a pozatym motor zwinny lekki super sie nadaje na takie szalenstwa a mocy napewno ci nie zabraknie a za ta cene kupiosz calkiem przyzwoite cacko:)
wr exc nad tymi na twoim miejscu bym sie zastanawial lekkie zwinne i mocne maja dobre zawiasy tak jak potrzebujesz mocy ci w nich nie zabraknie tu serwis masz co sezon moze przy twojej jezdzie zadziej co 2-3 tloki wymieniasz korbowod oraz lozyska na wale w 2t masz tanszy remont za to czestszy i napewno tam jak ci mowili ze 5k na utrzymanie to przesada z remontem na sezon kolo 1.5k
co do wrki 250 tu masz 4t remont zeczywiscie masz zadziej ale tu dochodzi ci jeszcze lancuszek rozrzadu zawory i ich regulacje remont robisz zadziej ale drozej 2 sezony pewno przelatasz na 1 tloku
moim zdaniem powinienes wlasnie sie przejechac i wybrac czy ci bardziej odpowiada 4 czy 2t
osobiscie wybralbym exc z racji tego ze robie ten remont co sezon lub poltory ale jest tanszy a pozatym motor zwinny lekki super sie nadaje na takie szalenstwa a mocy napewno ci nie zabraknie a za ta cene kupiosz calkiem przyzwoite cacko:)
- barek253
- Mieszkaniec forum
- Posty: 1999
- Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39
ee barek klx to spoko moto
kdx tez ale ciezko o częsci do tego bo to mało popularne moto na rynku chyba nawet europejskim ( w japonii jest popularny ) na taka jazde bym proponował własnie klxa. dobry jest do popyrkania po lasach bagnach ale i na tor mozna wjechac, wyczyn to nie jest wiec utrzymanie nie kosztuje majątku, ale tez nie jest słaby

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Dzięki za szybką odpowiedź, jednak co do KDX to na allegro jest raczej sporo części typu tłoki, korby, klocki itd. Ale nie tyle co do EXC, który był moim faworytem od początku, tylko te remonty mnie trochę przeraziły. Z tym, że 2t jest dużo prostsze w budowie i wiele rzeczy bym mógł zrobić sam co też jest na plus. Jednak chciałbym się jeszcze spytać ile średnio będzie kosztować generalny remont silnika i rzeczy typu łożyska (wszędzie jakie są), uszczelniacze w zawieszeniu i takie pierdoły. Bo mam napatrzonego EXC 01r. ale musiałbym chyba taki remont w nim przeprowadzić po zakupie i chcę wiedzieć czy zmieszczę się w 7k (moto + remont).
Dzięki chłopaki sporo mi wyjaśniliście jak coś to KLX/EXC/WR125
Przy okazji : http://allegro.pl/ktm-125-exc-2001r-zar ... 47280.html ???
W taki sposób był jeżdżony ;/ : http://www.youtube.com/watch?v=O1GjVPf0ICI i http://www.youtube.com/watch?v=ZYV4YYSO ... re=related przez przypadek natrafiłem na te filmiki (gdzieś jeszcze 1 jest podobny...) i jakoś mnie odstraszył wcześniejszy właściciel "dbaniem" o motocykl... Co o tym sądzicie ?
Dzięki chłopaki sporo mi wyjaśniliście jak coś to KLX/EXC/WR125

Przy okazji : http://allegro.pl/ktm-125-exc-2001r-zar ... 47280.html ???
W taki sposób był jeżdżony ;/ : http://www.youtube.com/watch?v=O1GjVPf0ICI i http://www.youtube.com/watch?v=ZYV4YYSO ... re=related przez przypadek natrafiłem na te filmiki (gdzieś jeszcze 1 jest podobny...) i jakoś mnie odstraszył wcześniejszy właściciel "dbaniem" o motocykl... Co o tym sądzicie ?
- Embel
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 14/2/2009, 09:55
- Lokalizacja: Lubelszczyzna
z wygladu ci duzo nie powiemy ale nie jest zly:P
co do filmow on enie maja nic do dbania jesli robil remonty itp dbal czyscil to powinno byc ok
a dlaczego remont co tam jest?
co do cen lozysk itp allegro nikt nie zna ich na pamiec koszt remontu tlok korbowod lozyska na wal uszczelki ok 1000zl
co do filmow on enie maja nic do dbania jesli robil remonty itp dbal czyscil to powinno byc ok
a dlaczego remont co tam jest?
co do cen lozysk itp allegro nikt nie zna ich na pamiec koszt remontu tlok korbowod lozyska na wal uszczelki ok 1000zl
- barek253
- Mieszkaniec forum
- Posty: 1999
- Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39
Co do remontu to wolę wiedzieć na czym jeżdżę i jeżeli sprzedawca nie będzie miał czym potwierdzić wymiany np. tłoka to wolę być przygotowany na taki wydatek. Oczywiście rozkręci się moto i sprawdzi co i jak ale po paru przygodach z wcześniejszym moto i nie tylko to wolę być przygotowany na jakiegoś kwiatka
Napatrzyłem jeszcze EXC z 99r. http://allegro.pl/ktm-125-i1693367637.html ale na 1 rzut oka widać, że spora różnica - zawias itd. ale czy dla amatora to robi dużą różnicę ? bo może nie opłaca mi się wywalać kasę na 01r. jeżeli nie odczuję różnicy czy siedzę na 99 czy 01. Jak myślicie ?

Napatrzyłem jeszcze EXC z 99r. http://allegro.pl/ktm-125-i1693367637.html ale na 1 rzut oka widać, że spora różnica - zawias itd. ale czy dla amatora to robi dużą różnicę ? bo może nie opłaca mi się wywalać kasę na 01r. jeżeli nie odczuję różnicy czy siedzę na 99 czy 01. Jak myślicie ?
- Embel
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 14/2/2009, 09:55
- Lokalizacja: Lubelszczyzna
zawias z tyłu wyglada jak u mnie xd
ciekawe
duzo ci nie powiem bo takiego exc starego na oczy nie widziałem. ale powiem ci tak że jest róznica w zawieszeniu na pewno. zwłaszcza że tu nawet USD nie siedzi. 2 sprawa rocznik... ktmy nie były zbyt najlepsze w tych starszych wersjach...


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości