Popękane pierścienie
Posty: 44
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Sorki znowu za offtopa
Dzisiaj zawiozłem tłok i cylinder, na mierzenie i ew. wysłanie cylindra na tulejowanie, ale cylinder był w miarę dobrym stanie i nic z nim nie będzie robione, ale... jak typek ze sklepu zobaczył tłok i pierścienie to tylko się uśmiechnął i stwierdził, że praktycznie nie ma na nim pierścieni, dodatkowo na tłoku są pionowe rysy w jednym miejscu i zapytał się z jakim olejem rozrabiam paliwo, powiedziałem że z olejem Stihla i stwierdził że przez to tłok jest do wymiany.... przez ten olej seryjnie może być tłok do wymiany ?


Dzisiaj zawiozłem tłok i cylinder, na mierzenie i ew. wysłanie cylindra na tulejowanie, ale cylinder był w miarę dobrym stanie i nic z nim nie będzie robione, ale... jak typek ze sklepu zobaczył tłok i pierścienie to tylko się uśmiechnął i stwierdził, że praktycznie nie ma na nim pierścieni, dodatkowo na tłoku są pionowe rysy w jednym miejscu i zapytał się z jakim olejem rozrabiam paliwo, powiedziałem że z olejem Stihla i stwierdził że przez to tłok jest do wymiany.... przez ten olej seryjnie może być tłok do wymiany ?

- Udonis
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 7/6/2011, 19:12
mozliwe. ja słyszałem że ten stihl jest dobry tylko do pił
sporo osób go odradza. ale to tylko zasłyszane info. moze za mało oleju lałeś ?

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
To że za mało oleju to raczej nie możliwe, bo zawsze wlewałem 5l z małej bańki, i po sam korek nigdy nie zalałem. Jeszcze się tak spytam, czy mogła być to wina termostatu ?
I apropos jeszcze Stihla, w Simsonie non stop, wlewam paliwo z olejem Stihla i nic się nie dzieje i nie działo
I apropos jeszcze Stihla, w Simsonie non stop, wlewam paliwo z olejem Stihla i nic się nie dzieje i nie działo

- Udonis
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 7/6/2011, 19:12
co z tego ze lałeś z banki 5l ? kwestia ile do tej banki lałeś oleju...
haha nie porównuj simsonka z wyczynem
simsonek pojeździ bez oleju, albo z olejem przekładniowym w benzynie
kumpel zalewa go tylko mixolem i smiga. wyczyn musi miec najlepszy olej syntetyczny, inaczej szybko go szlag trafi
haha nie porównuj simsonka z wyczynem


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
heh to juz masz przyczyne - za mało oleju lałes. ja lałem 250 ml na 5 litrów.
ty masz tam w ogóle termostat ?
ty masz tam w ogóle termostat ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
aa bo myslałem że ty fulla masz. ale juz widze. to wykreć go wrzuć do wody zacznij gotowac zobacz czy chwile przed wrzeniem zacznie sie otwierac. ale jak ci gosc mówił ze to przez olej to raczej przez olej ;P bo mozna rozróżnić po wyglądzie tłoczka co było przyczyną. w Ciemno Ci powiem że masz rysy głownie przy wydechu - jeżeli tak to 10000% olej
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
wypowiedz henia "kumpel zalewa go tylko mixolem i smiga" rozumiem ze nie używa benzyny ? to pozdrów kolege. olej sthila nie jest przyczyna zatarcia motocykla, na mixolu to nawet DT jezdzi i innego tego typu padaczki a co dopiero na dopracowanym oleju do silników 2T STHIL !! zatarłeś ten motocykl bo tłok już był prehistoryczny i lałeś ilość oleju jak do kosiarki... najlepiej mieć średniowieczne moto z średniowiecznym tłokiem bez pierścieni
i zwalać wszystko na olej.
a jak chcesz mieć naprawdę jakościowy olej to polecam motul 800 do mieszanki i 300V w skrzynie., wtedy już nie będziesz miał zmartwień, że zatarłeś motocykl przez kiepskiej jakości oleje. I moja rada na przyszłość
kontroluj stan części bo nic nie jest wieczne...

a jak chcesz mieć naprawdę jakościowy olej to polecam motul 800 do mieszanki i 300V w skrzynie., wtedy już nie będziesz miał zmartwień, że zatarłeś motocykl przez kiepskiej jakości oleje. I moja rada na przyszłość

- Bamboleo
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 12/5/2011, 11:03
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Bamboleo napisał(a): najlepiej mieć średniowieczne moto z średniowiecznym tłokiem bez pierścienii zwalać wszystko na olej.
Primo po pierwsze średniowieczne ono nie jest, nie wiesz to nie pisz

A primo po drugie, nie twierdze, że to wina oleju, ale eksperymentować nie będę i zaczne lać syntetyka...
- Udonis
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 7/6/2011, 19:12
napisałeś że tłok nie był wymieniany ładnych kilka latek więc wnioski można samemu wyciągnać
a jak nie jest średniowieczne to powiedz mi po co Ty tam lałeś sthila?
tłok w RX 125 zmienia się średnio co 1-2 sezony. Nie cisnij sie tak bo to nie ja leje do motocykla olej od kosiarek chłodzonych powietrzem, i nie kontroluje stanu części, potem moto stanie to jest płacz, i zakładasz tematu na forum 



- Bamboleo
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 12/5/2011, 11:03
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Kilka latek tzn. nie 20 czy 30...
a Stihla lałem, bo nie wiedziałem,że przez niego może się silnik zatrzeć
Stan części kontroluje regularnie, więc się nie wypowiadaj jak nie wiesz...a tłok uznałem, że niedługo zmienie, jak dozbieram kasę.
Forum chyba jest od tego żeby zakładać tematy i się pytać o coś, chyba że jestem w błędzie to niech mnie ktoś poprawi... Temat zakończony, tłok ma przyjść jutro i od teraz będę lał syntetyka.... Pozdro
a Stihla lałem, bo nie wiedziałem,że przez niego może się silnik zatrzeć
Stan części kontroluje regularnie, więc się nie wypowiadaj jak nie wiesz...a tłok uznałem, że niedługo zmienie, jak dozbieram kasę.
Forum chyba jest od tego żeby zakładać tematy i się pytać o coś, chyba że jestem w błędzie to niech mnie ktoś poprawi... Temat zakończony, tłok ma przyjść jutro i od teraz będę lał syntetyka.... Pozdro
- Udonis
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 7/6/2011, 19:12
henio12323 napisał(a):heh to juz masz przyczyne - za mało oleju lałes. ja lałem 250 ml na 5 litrów.
ty masz tam w ogóle termostat ?
Czy 250 ml na 5l to troche nie za dużo ?
- polskimechanik_pl
- Świeżak
- Posty: 38
- Dołączył(a): 7/6/2011, 21:08
250 to na pewno nie za duzo. jak barek mówi najlepiej tyle co mówi serwisówka. mi serwisówka mówiła 1:20 wiec tyle lałem. co do przepalania to tez zalezy od ustawien gaxnika
bo czasem potrafi litrami oleju pluc z wydechu ;/ ja miałem idealnie ustawiony i nawet dymka nie puszczał

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam mój skuter to DERBI GP1 50CCM 2T i mam taki problem że nie ma mocy jedzie max 42km na godzine odpala normalnie silnik pracuje równo miernie,nie przerywa nie dławi się.To tak wyglonda jak by coś go blokowało w układzie napęndowym.Rolki i pasek klinowy wymieniłem kilka dni temu,nic nie pomogło tylko znikło szarpanie.Więc zaczołem szukać na forum przyczyny więc w wiekszości jest napisane że to może być celinder tylko że umnie niema takich ojaw jak lanie się oleju do wydechu i kopcenia ale za to jest dzwonienie i to głośne czasmi jak by coś mielił.Wiedziałem że to pierścionki ktore w któtce czeba wymienić wraz z celindrem bo w nim szlifa nie da się zrobić,przejechałem na tym celindrze 50tys kilometrów i olej zawsze leje Agip lub Castrol pół syntetyk.Potrzebuje waszej opinii czy to celinder a może cos z układem napendowym,sprzegło, wariator.Chodzi o to że jestem za granicą i mam bariere językową nie umiem wytłumaczyć mechanikowi problemu.Np zaprowadziłem go i jak umiałem tak wytlumaczyłem że jedzie 40na godzine żeby zobaczył co się stało może pasek się zużył rolki,w czym problem jest a on wymienił mi pasek rolki i zrobione a problem został nawet się nie przejechał.Dlatego nie chce bez pewnosci chociaż 75% wracać do mechanika jak powiem że celinder wymieni no też czas naj wyższy ale jeżeli problem nie zniknie proszę o wasze opinie z góry dzięki
- moon7100
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 22/3/2010, 11:54
Posty: 44
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości