Zobacz wątek - Pytanie do posiadaczy setek
NAS Analytics TAG

Pytanie do posiadaczy setek

Enduro, Cross
_________

Pytanie do posiadaczy setek

Postprzez matikupiec » 21/6/2016, 11:13

Ile robicie maksymalnie w swoich 125 2t mtg na tłoku jeżdżąc enduro?
Motorynka Pony 50 > Bemi 110 > Mrf 140 > Exc 200> Yz 125
Avatar użytkownika
matikupiec
Świeżak
 
Posty: 139
Dołączył(a): 1/4/2014, 19:08
Lokalizacja: Busko Zdrój ;)


Postprzez Tomek00 » 21/6/2016, 12:18

Jeżeli jeździsz to zauważysz kiedy jest odpowiedni moment na wymiane , jak jeździłem amatorsko to wymieniałem dopiero jak maszyna nie dawała rady na żwirowniach po piachu. A licznika motogodzin nigdy nie miałem . Mogę tylko przypuszczać że swoją setką wyjeżdziłem 150 do 200 motogodzin i dopiero odczuwałem totalny spadek mocy
Avatar użytkownika
Tomek00
Bywalec
 
Posty: 522
Dołączył(a): 4/5/2008, 12:01
Lokalizacja: Łódz


Postprzez henio12323 » 21/6/2016, 14:28

takie odczuwanie spadku mocy jest spoko jak sie ma za duzo kasy - bo jest ryzyko że 1) tłok strzeli 2) wytrze nadmiernie cylinder.

generalnie warto zarzucic sobie albo licznik godzin, albo liczyc mniej wiecej zjarany olej. nie musi byc to pomair co do sekundy.

ale w takiej 125 powinno sie tłok zmieniac co jakies 70 godzin, oczywiscie potrafi wytrzymać wiecej ( to juz zalezy od tego jak sie jeździ, jak sie dba itp itd bo wystarczy ze raz czy dwa zassie troche syfu i juz z godziny latania z zasyfionym filtrem ( gdzie dostaje sie piach na tłok ) masz jak 30 godzin orania na torze np... )

przeciąganie jak pisałem wiąze sie z tym że jeździsz troche na bombie - moze strzelic w kazdym momencie, bo oprócz zuzycia ciernego - moze tłok zuzyc sie zmęczeniowo,

no i im dłuzej tłok który przekroczył dopuszczalne montazowe luzy - tym bardziej zaczyna drgać w cylindrze mocno wycierajac scianki, zwłaszcza na dolocie i wydechu - i potem okazuje sie że z cylindra jest jajo, na bokach masz ładny nicasil a na wydechu ( gdzie najmocniej sie wyciera) nie ma juz prawie nicasilu :D wiec realnie taniej jest wymieniac częsciej tłok - taniej i bezpieczniej

ja w swojej 300tce zmieniam co 90-100 godzin i sciągam juz praktycznie na styk zuzyty tłoczek.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości




na gr