Zobacz wątek - YZ125 luźna dźwignia zmiany biegów
NAS Analytics TAG

YZ125 luźna dźwignia zmiany biegów

Enduro, Cross
_________

YZ125 luźna dźwignia zmiany biegów

Postprzez bobesk » 16/2/2016, 23:22

W mojej yz poprzedni właściciel przyspawał dźwignie zmiany biegów do wałka. Końcówka dźwigni zaczęła latać i się składać, co utrudniało zmianę biegów. Wymieniłem wałek, kupiłem dźwignie na 24mx. Na początku było fajnie, ale jeszcze w tym samym dniu zauważyłem, że dźwignia się poluzowała i zaczęła przeskakiwać na wałku, myślałem, że dokręcenie śrubki załatwi problem, ale ta dźwignia się cały czas luzowała. Zeszlifowałem szparę na dźwigni, żeby móc ją bardziej zacisnąć, lecz zauważyłem, że ta dźwignia się cały czas rozciąga i się luzuje. Przykręcałem śrubę jak najbardziej się da, ale ta dźwignia i tak po jakimś czasie jest luźna. Co mam z tym zrobić? Wolałbym tego nie spawać, tak jak poprzedni właściciel, bo jak coś się stanie z dźwignią to będę musiał znowu wymieniać cały wałek, a jest to koszt 400zł.
bobesk
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 6/11/2015, 20:31


Postprzez kris514 » 16/2/2016, 23:35

Opcji jest pare. Wałek kupiłeś nowy? Po pierwszym przeskoczeniu stopka się obrobiła najlepszym rozwiązaniem będzie nowa dobrej jakości stopka dokręcona mocno na tym wałku, dodatkowo można dać kontre z drugiej strony śruby lub wkleić ją na klej do gwintów. Dodatkowo dobrze będzie sprawdzać czy się nie poluzowała przed jazdą.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce


Postprzez henio12323 » 17/2/2016, 09:09

pewnie dzwignia kiepska - i tak jak kolega pisze jak raz przeskoczy to juz nie spełni zadania

a na wałku frezy czyste ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez piterek123456 » 17/2/2016, 12:51

ja miałem podobnie w swojej z tą różnicą że u mnie nie przeskoczyła tylko się luzowała co chwilę śrubkę wykręciłem dałem klej do gwintów i dalej się odkręcało to się wkurzyłem kupiłem inny klej nalałem go na frez wałka założyłem dźwignie śrubke też na klej i wszystko trzyma już 4 miesiące. Widziałem też że niektórzy wszystko poxiliną zaklejają ale to już lekkie druciarstwo inni znowuż przewiercają i wałek i dźwignie i wszystko to skręcają . Zobacz czy obrobiło dźwignie czy wałek jak dźwignie to kup nową nie z 24mx bo tam te dźwignie "mx twenty" są warte tyle co chińskie, zalej to klejem i powinno trzymać :P
piterek123456
Świeżak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez henio12323 » 17/2/2016, 20:54

poxilina nic nie daje ;P tez kiedys testowałem juz wszystko.

najlepiej oczyscic bardzo dokładnie wszystko i złozyc na klej do gwintów - frezy też. przez to minimalizuje sie jakikolwiek ruch.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez piterek123456 » 18/2/2016, 11:47

ja sądze że klej powinien dać radę tylko jak będziesz kupował to weź najmocniejszy :P są takie co trzymają dobrze śrube i się nie odkręca a są też takie że po użyciu go trzeba śrubę palnikiem grzać żeby odkręcić :D walniesz takiego na frez i będzie się trzymać tylko potem jak będziesz rozbierał silniki np. do remontu to się trochę namęczysz ze ściągnięciem (wiem bo sam miałem taki problem)
piterek123456
Świeżak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
Lokalizacja: zielona góra



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości




na górê