Zobacz wÄ…tek - Przesiadka na enduro
NAS Analytics TAG

Przesiadka na enduro

Enduro, Cross
_________

Przesiadka na enduro

Postprzez Qcyq » 22/4/2015, 18:23

Witam, być może były już takie tematy ale zależy mi na konkretnej odpowiedzi.
Obecnie jeżdżę RM 125 ale nie wykorzystuje potencjału tej klasyki motocrossu bowiem większość czasu spędzam w lasach, pagórkach, górach, bagnach i krótkich miejskich trasach niż na torze na który wybieram się raczej rzadko. RM daje mi dużo frajdy i zabawy ale chce moto które będzie mocniejsze na dołach i mniej eksploatowało swoje części. Cieżko walczyłem o budżet który mam na nowe moto (10tyś zł) wybór padł na KTM exc 200 w 2t albo 250 w 4t. Ceny są podobne. 2t troszke tańsze. Na co szczególnie powinienem zwrócić uwagę podczas zakupu tych konkretnych modeli? Tak jak mówiłem nie chce wyrzucić tej kasy w błoto ani zaczynać przygodę z nowym sprzętem od remontów, I na jaki rocznik patrzeć, czy jest sens kupić moto z 2001 czy lepiej celować w modele od 2005 ?

Co do remontów uprzedam odpowiedzi że robi się je wszędzie, tak wiem ale chciałbym robić remont raz na sezon a nie dwa razy jak to jest w moim przypadku z RM i to po przeszło tysiąc złotych, co czasem jest i tak mało :).

Z góry dzięki, pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Qcyq
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 29/6/2014, 14:54


Postprzez Snaffy » 22/4/2015, 19:01

Z tego co słyszałem a kilka źródeł było to oblecisz (2T) robiąc jeden remont na sezon. Też teraz celuje w ten typ modeli (250 2T/400 4T), tylko jeszcze kasa się nie zgadza. Na pewno bd chciał zobaczyć w jakim stanie jest cylinder koszt uszczelek jest tani a zawsze lepiej jak człowiek sam obejrzy (przy okazji się tłok zobaczy - chociaż pewnie dla własnego spokoju przy nowym motocyklu porwę się na zmianę). No i sobie tym razem pojadę z kimś kto jeszcze lepiej ogarnia temat ode mnie (pomimo tego że co nieco już wiem) - zawsze jakaś dodatkowa opinia się przyda; tym bardziej że nigdy nie miałem 4t i tutaj już by wypadałoby żeby ktoś mnie wspomógł wiedzą.
Jeżeli chodzi o wiek to celuje w 2002-2003 + z naciskiem na stan techniczny a nie rok.

Doczytałem, że napisałeś że nie chcesz zaczynać przygody od remontu - ja właśnie wolne znaleźć 2T za mniejsze pieniądze i sam zrobić remont - wtedy wiem co mam, niżeli wywalić kupę kasy a i tak się okaże że do roboty - tak jak wspomniałem dla mnie podstawa to zdjęcie cylindra.
Avatar użytkownika
Snaffy
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 2/2/2015, 21:43
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza


Postprzez kamileses » 22/4/2015, 19:08

Niektore modele od 2000 r do podajze 2002 w 4t byly gorzej dopracowane, pierwsze lata produkcji. Polecal bym kupic nowszy model. Dobrym rozwiazaniem jest kupic motocykl uszkodzony w dobrej cenie, wtedy go sobie Å‚adnie robimy i wiemy na czym latamy, rowniez zalezy co jest uszkodzone i czy sie faktycznie oplaca. Napewno wyjdzie to taniej niz kupic za gruba kase motocykl ktory nie bedzie smigal tak jak powinien.
kamileses
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 2/3/2015, 15:45

Postprzez henio12323 » 22/4/2015, 19:14

na wszystko trzeba patrzec to wycyznówki, nie ma rzecyz nietypowych.

im starszy tym pewnie wiecej przezył. ale jak masz kupic super nowy rocznik za mało kasy - to na pewno bedzie jakas mina. lepiej celować w połowe stawki mniej wiecej, i wziąc sensowne moto ( stan) za sensowną kase.

no enduro wyjdzie sporo taniej niz crossówka
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Qcyq » 22/4/2015, 19:25

Tutaj mam taką propozycje, wydaję się być całkiem sensowana patrząc na opis. http://olx.pl/oferta/ktm-exc-200-zareje ... 6qVbJ.html

Jednak do końca nie potrafie się zdecydować jescze pomiędzy 2t a 4t. Ale chyba exc w 4t za 10k to nie ma co liczyć prawda? Bo nie będzie to raczej zbyt dobry stan techniczny.

Co do silników 4t.. też nie miałem z tym styczności i boję się że któs wcisnie mi szajs. Tymbardziej że cieżko znaleść mi motocykl w miarę blisko mnie i nie wiem jeszcze jak to ugryźć.
Avatar użytkownika
Qcyq
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 29/6/2014, 14:54

Postprzez henio12323 » 22/4/2015, 22:21

no za 10 tysiecy nawet jak kupisz to igła to nie bedzie, osobiscie wolałbym 2takta

ale napisz jeszcze gdzie tym chcesz jeździc i w jaki sposób.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Qcyq » 23/4/2015, 07:56

Własnie też chyba stawiam na 2t, tymbardziej że już trochę mam styczności z 2taktami. Co do jazdy to różne lasy, podjazdy, czasem wypad w jakiś cięższy teren na przyczepce. Cenie sobie technikę. Z toru jestem gotów całkowicie zrezygnować.. :P
Avatar użytkownika
Qcyq
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 29/6/2014, 14:54

Postprzez henio12323 » 23/4/2015, 08:50

no to skoro techniczna jazda a nie długa prosta i ciskanie po lasach to 2T bedzie lepsze
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Qcyq » 23/4/2015, 09:35

A powiedz mi jeszcze czy są modele exc bez homologacji ? Bo jest dużo ofert gdzie ludzie piszą ze sprzeda exc 200 a motocykl nie ma homologacji. Mnie się wydaje ze wtedy to sx a to już cross ?
Albo co jest jeszcze godnym rywalem ktm'a w tej cenie ?
Avatar użytkownika
Qcyq
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 29/6/2014, 14:54

Postprzez dawko00 » 23/4/2015, 11:20

Motocykl może stracić homologacje jeśli ktoś zgubi papiery lub np motocykl jest kradziony.
exc 125 11'
dawko00
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 2/11/2014, 13:51
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez henio12323 » 23/4/2015, 12:20

EXC fabrycznie kazde ma homologacji, źle ci sie wydaje, wystarczy że gość sprzeda np papiery, albo cos zagubi albo bedzie cos kiedyś pokradzieżowe i papierów nie ma.
podobne moto do exc bez homologacjo to chyba XC - amerykanska wersja i to taka hybryda EXC i SXa ma swiatła, skrzynie z exc itp, ale nastawy silnika jak dla SXa.

ogólnie KTM w segmencie enduro praktycznie nie ma rywali, ktoś moze powiedziec że gasgas też ma fajne sprzety ( ale tutaj juz troche mówie o nowych maszynach ) ale gasgasa juz nie ma, sherco wchodzi na rynek... ale żeby dorównać łatwosci serwisowej KTMa trzeba jeszcze dłuuuuugo czekać.

ze starszych do 10 tysiecy podobne są husqvarny WR 125, znajomy miał i fajne moto... ale wkurzał kiepski dostep do częsci, wszystko niby dostępne ale cokolwiek z oryginału to trzeba czekać kilka dni
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Qcyq » 23/4/2015, 14:53

Mhm rozumiem. Z Husky raczej zrezygnuje więc zostaje dalej przy exc. Teraz pytanie czym rózni się model exc-f?
Tutaj egzemplarz który jest w miare blisko mnie ale wydaje mi się jakiś podejrzany, ale za to o tysiąc tańszy niż poprzedni.
http://olx.pl/oferta/ktm-exc-f-250-CID5 ... 2dce622d74
Avatar użytkownika
Qcyq
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 29/6/2014, 14:54

Postprzez dawko00 » 23/4/2015, 15:20

exc-f to 4-ro suw ;) mocowo będzie podobny do 2 suwa 125
exc 125 11'
dawko00
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 2/11/2014, 13:51
Lokalizacja: Żywiec

Postprzez henio12323 » 23/4/2015, 15:36

exc w 4T potem zaczeli nazywać EXC-F żeby rozróznić 250 w 2T od 250 w 4T. cena moze byc taka że te silniki nie były super udane, sporo ludzi narzeka że zamulone i potrafią byc sypliwe w 250tkach ( z kolei 400-525 były swietne )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Qcyq » 23/4/2015, 17:56

To może powinienem patrzeć tez po tych większych pojemnościach ? Tylko nigdy nie jeździłem taka 400 wzwyż wiec nie wiem jak się będę czuł z taką mocą..
Avatar użytkownika
Qcyq
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 29/6/2014, 14:54

Postprzez henio12323 » 23/4/2015, 18:20

i my tez nie wiemy...

duza pojemnosc to wieksze obciązenie, sam rozmyslam nad przesiadką na mniejsze moto bo sie wiem że bede 2X mniej męczył w turdnym terenie a moze i nawet bede szybszy... wybrałem duze moto bo mam całkowicie płaski teren i duzo kilometrów musze nabic żeby podjechac z miejsca na miejsce. jakbym miał trudny teren to wolałbym małe moto
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Qcyq » 23/4/2015, 18:36

Ciężka sprawa.. ale chyba jednak będzie ten exc 200.. o ile znajde jakiś sensowny.

Jeszcze pytanie.. bo w chwili obecnej nie ma ciekawych blisko mnie. A czy exc 250 w 4t będzie dużo słabsze niż 200 w 2t?
Avatar użytkownika
Qcyq
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 29/6/2014, 14:54

Postprzez henio12323 » 23/4/2015, 19:36

bedzie troche słabsze ale też calkowicie inaczej bedzie oddawał moc, ciezko powiedziec co lepsze bo kazdy woli cos innego.

niestety ogólnie EXC ostatnio stały sie tak modne że ciezko o ciekawą sztuke w dobrej kasie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Qcyq » 23/4/2015, 19:51

Nic ryzykuje i stawiam na 250 w 4t za 8,5k. Zawsze zostanie mi troche kasy na ewentualny wkład. Mam nadzieję że się nie zawiode na tej marce :). Dzięki wielkie za rady.

Edit:
Jeszcze mam pytanie, chodzi mi konkretnie o tÄ… sztuke : http://olx.pl/oferta/ktm-250-exc-4t-CID ... c237521de8

Tylko rok jest tutaj 03 i ma już nową lampę z przodu, są też 03 z tą starszą kwadratową lampą. Pytanie czy to jakiś nowszy model ale z tego roku? Bo raczej lampa już była fabryczna patrząc po książce ze zdjęc na dole ogłoszenia.
Avatar użytkownika
Qcyq
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 29/6/2014, 14:54

Postprzez henio12323 » 23/4/2015, 21:51

marka sama w sobie jest spoko, ale jak wspomniałem te stare silniki bywały sypliwe, wiec dobrze dbaj to pojeździ... ale cos zaniedbasz to bedzie sie sypał mocno..

ktm z tych lat to puzzle mozna sobie częsci poprzerzucać bez problemu, ja mam 05 i nowsza lampe niz 03 a tez zarzucona taka jak u gościa czyli z modelu 08-13rok. pasuje bez zadnych przeróbek. nawet błotnik w tym ktmie jest nowszy

mozna nawet cały stelaz tylny z airboxem i błotnikiem zarzucic od modelu z 2005-07 roku i też wszystko pasuje plug&play.

taki bajer - jak bys kupił od razu wywal te skarpety na lagi, one nie są wskazane do codziennej jazdy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê