Zobacz wÄ…tek - jak to odkrecic ?
NAS Analytics TAG

jak to odkrecic ?

Enduro, Cross
_________

jak to odkrecic ?

Postprzez silomax » 19/11/2014, 16:16

Witam. Chciałem wymienić klocki jednak śruba jest tak zapieczona ze ani drgnie. W dodatku lepek (8) jest poobmykany. Ktoś na sile dokrecil. Jak odkrecic ażeby nie urwac gwintu w środku ?
Avatar użytkownika
silomax
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 22/9/2013, 14:44


Postprzez kris514 » 19/11/2014, 16:57

jeśli masz dostęp z drugiej strony gwintu to możesz to zalać jakimś penetratorem typu wd-40, chociaż nie wierzę że puści, jeśli byś chciał wymieniać i uszczelniacz tłoczka to mógłbym odkręcić zacisk od motocykla rozebrać go z tego co się da podgrzać miejsce śruby i próbować, lecz jeśli tego nie zamierzasz to zostaje kręcenie na siłę i jak się urwie to możliwe że wtedy puści, a jak nie to rozwiercić i przegwintować.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce


Postprzez SpeedyGonzales » 19/11/2014, 19:35

Jeśli masz tam imbus, to oprócz metod Krisa możesz wbić tam np torxa lub coś innego i wykręcić.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez henio12323 » 20/11/2014, 08:00

palnik jak jest mozliwosc też pomoże :D na noc WD-40 też cos moze pomóc.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Landryss25 » 20/11/2014, 09:12

Ludzie zadając takie pytania opisujcie dokładniej problem a najlepiej wstawiajcie zdjęcia. Bo jak pomóc nie wiedząc o co dokładnie chodzi?

Heniek na noc od WD lepszy jest zwykły płyn hamulcowy (pod warunkiem że nie ma ryzyka uszkodzenia lakieru czy uszczelek). Sprawdzona i skuteczna metoda mechaników starszej daty.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez henio12323 » 20/11/2014, 14:21

miałem też pisać o płynie hamulcowym bo też to testowałem. ale WD zdaje mi sie lepsze być
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Landryss25 » 21/11/2014, 11:26

Ja odniosłem wrażenie że przy dłuższym działaniu płyn głębiej penetruje. WD jest lepsze na szybko. Ale to takie moje, być może nie do końca trafne obserwacje.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez henio12323 » 21/11/2014, 12:01

duzo zalezy od sytuacji, materiału itp itd :D ale płyn hamulcowy jak najbardziej też działa :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez silomax » 22/11/2014, 23:15

Witam. Niestety zostawienie w płynie WD 40 na noc nic nie dało w dodatku sruba jest juz całkiem okrągła. Myślałem żeby naciac ja na środku i wsadzic srubokret i lekko stukać aż ruszy. Oczywiście daje zdjęcie , jest to śruba która trzyma klocki.
http://zapodaj.net/0135d0758f8a9.jpg.html
Muszę wybrać jedna metodę bo potem zostanie tylko rozwiercanie a co za tym idzie prawdopodobnie gwint zniknie. Co do płynu hamulcowego boje się ze wyzre aluminium.
A i śruba jest nie zapieczona lecz bardzo mocno zakręcona ( tak to jest jak da sie przykrecac śruby osobom które wszystko dokrecaja z całej siły jak mój wujek...
Avatar użytkownika
silomax
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 22/9/2013, 14:44

Postprzez henio12323 » 22/11/2014, 23:22

skoro cały zacisk jest z aluminium to jak może go wyżreć ? :P płyn jest szkodliwy na gume, lakier, moze jakies polimery...

co do problemu, to tutaj zadnej trudnosci wielkiej nie widze. patentów moze byc wiele. zaczał bym od popukania młotkiem żeby sie zwoje poluzowały. pewnie bym uzył palnika do podgrzania, nawet lepiej opalarką cały zacisk i okolice podgrzać żeby szybko ciepła nie oddało. a potem samo miejsce ze sruba mocniej podgrzac.

mozna próbować naciąć szlifierką pod jakis klucz płaski mniejszy, mozna złapać szczypcami morsea, mozna jak mówisz naciąc i srubokrętem odkręcać, mozna przecinakiem małym zbijac w kierunku odkręcania. do wyboru do koloru ;D pisałem chyba w kolejnosci w jakiej bym zaczał to robic
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez silomax » 23/11/2014, 10:49

Dzieki Henio, opalara balem się ze cos się stopień, tak mi gadali ale dziś wieczorkiem to odkrece - muszę. Dzięki za rady !!
Avatar użytkownika
silomax
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 22/9/2013, 14:44



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê