Zobacz wÄ…tek - Kupno sportowej 125 :)
NAS Analytics TAG

Kupno sportowej 125 :)

i inne małe pojemności
_________

Kupno sportowej 125 :)

Postprzez bania9733 » 1/4/2013, 20:55

Witam tak jak w temacie w ten sezon zamierzam kupic jakas sportowa 125 i mam na to odlozone 8tys zl co wy polecacie?? Ja mam na mysli aprilie rs 125 lub cagiva mito lub yamahe bodajrze yzr 125 :) i takie jest moje pytanie ktory z tych motocykli najodpowiedniejszy na pierwszy "scigacz" i ktory najmocniejszy :) dodam ze wczesniej mialem juz kontakt z sportowymi motorami :) mialem okazjie sie przejechac yamaha R6 :) wiec zalezy mi przedwszystkim na bezawaryjnym i mocnym motorze :)
bania9733
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 1/4/2013, 20:49
Lokalizacja: Kielce


Postprzez Jankes33 » 1/4/2013, 20:58

Yzf to 4T, wiec na super osiagi nie licz, a rs i mito to 2T i to jedne z najmocniejszych 125 wiec moc maja. W eksploatacji tansza yzf, ale jezeli chodzi ci o moc to bierz rs czy mito.
Derbi gpr 50 -> ?
Jankes33
Świeżak
 
Posty: 218
Dołączył(a): 11/5/2012, 23:12
Lokalizacja: Gdańsk


Postprzez bania9733 » 1/4/2013, 21:07

a jesli chodzi o bezawaryjnosci i koszt czesci zamiennych orginalnych to raczej chyba aprilia tak??
bania9733
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 1/4/2013, 20:49
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Boshi » 1/4/2013, 21:10

Zasada prosta, jak dbasz tak masz, pamiętam tylko, że 2T będą ostro wyżyłowane do tego żłopią dużo więcej, częstsze remonty, no i olej do benzyny. Jednym słowem, 4T będzie dużo mniej awaryjna ale minusy to mniejsza moc, w sumie to jedyny minus.

Jeżeli chodzi o koszt części, to przejrzyj portale takie jak allegro czy tablica i zorientuj się w cenach.
Zastrzeżenia na PW.
Avatar użytkownika
Boshi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2349
Dołączył(a): 22/7/2010, 16:21

Postprzez bania9733 » 1/4/2013, 21:18

wlasnie to mnie obawia ze jesli kupie taka aprilie rs z 2009 roku z przebiegiem dajmy na to 18tys km to nie wiadomo na co sie trafi i nie wiem jakie to ma bole... ale no coz do sezonu jeszcze troche zostalo i trzeba poszukac po forach co ludzie pisza o wadach jakie napotyka te motory i na co zwrocic uwage przy kupnie... Ja dbam o motor i stac mnie zatankowac do niego :) ogolnie to mam tez 4 kola bmw e34 2.5 b+g wiec napewno nie bd wiecej palil motor od samochodu a motorem tez duzo nie bd jezdzil tylko na week :)
bania9733
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 1/4/2013, 20:49
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Jankes33 » 1/4/2013, 21:19

Jeżeli będziesz miał odpowiednia kase na eksploatacje to bierz 2T, a jezeli chcesz bezawaryjna jazde, przy mniejszym spalaniu i tanszej eksploatacji to bierz tą YZF.
Derbi gpr 50 -> ?
Jankes33
Świeżak
 
Posty: 218
Dołączył(a): 11/5/2012, 23:12
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez bania9733 » 1/4/2013, 21:22

i chyba sie skusze na 2T :) jak narazie na ten sezon :) a na nastepny pomysli sie nad czyms wiekszym w tej chwili wiekszego nie moge bo mam tylko prawko A1 i mysle zrobic na wieksze tylko teraz tak sie te przepisy pozmienialy ze chyba tylko bd mogl do 250cm3 zrobic bo chyba trzeba te kategorie pokolei robic...
bania9733
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 1/4/2013, 20:49
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Jankes33 » 1/4/2013, 21:27

Do 24 roku zycia mozesz zrobic A2, pojemność bez różnicy tylko, że do 47KM, czyli 35kw.

sprawdź informacje najpierw potem pisz.. boshi
Ostatnio edytowano 1/4/2013, 21:43 przez Jankes33, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Derbi gpr 50 -> ?
Jankes33
Świeżak
 
Posty: 218
Dołączył(a): 11/5/2012, 23:12
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Boshi » 1/4/2013, 21:29

A2 nie ma ograniczeń pojemności, jedynie moc do 47KM czyli 35KW. Możesz robić od skończenia 18 lat
Avatar użytkownika
Boshi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2349
Dołączył(a): 22/7/2010, 16:21

Postprzez Jankes33 » 1/4/2013, 21:36

Sory Boshi, ale co Ci się nie zgadza w tym co napisałem?
Derbi gpr 50 -> ?
Jankes33
Świeżak
 
Posty: 218
Dołączył(a): 11/5/2012, 23:12
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Boshi » 1/4/2013, 21:41

A to, że A2 ogranicza do 35KW=47KM a nie 50KM, to robi dużą różnice..
Zastrzeżenia na PW.
Avatar użytkownika
Boshi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2349
Dołączył(a): 22/7/2010, 16:21

Postprzez Jankes33 » 1/4/2013, 21:43

Przepraszam, poprawię błąd, i następnym razem sprawdze, zanim napiszę.
Derbi gpr 50 -> ?
Jankes33
Świeżak
 
Posty: 218
Dołączył(a): 11/5/2012, 23:12
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez bania9733 » 2/4/2013, 11:48

a jesli nie zrobie tego A2 a ukoncze 24 lata to moge robic normalne A??
bania9733
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 1/4/2013, 20:49
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Boshi » 2/4/2013, 11:55

Tak.
Zastrzeżenia na PW.
Avatar użytkownika
Boshi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2349
Dołączył(a): 22/7/2010, 16:21

Postprzez bania9733 » 2/4/2013, 22:14

to chyba wstrzymam sie te 4 lata i kupie teraz ta aprilie rs 125 i to ma 40km a po co mi tracic kase na prawko i kupic cos co ma 7km wiecej
bania9733
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 1/4/2013, 20:49
Lokalizacja: Kielce

Postprzez kuba210796 » 3/4/2013, 02:19

Po pierwsze to aprilia nie ma 40km mocy, w takim stanie w jakim są zazwyczaj dwu suwy,to gdyby miała 30 było by dobrze :)
Ja bym na twoim miejscu pomimo to wybral yzf 125 w 4 su wie, 2 suw = często ludzie sprzedają już nadające się do remontu a to koszt nawet 2000zł , remonty co ok 20 tyś km, zależy od jazdy,użytkowania , oleju itd. spalanie rzędu 7 litrów/100km - do tego dolicz olej ok. 50zł/litr - wystarcza na ok. 1000km, dzwięk kosiarki , pozatym te silniki lubią tylko wysoki zakres obrotów - poniżej czerwonego pola po prostu nie chcą jechać .

YZF 125 , może jest trochę słabsze, ale ok 130km/h poleci, spala ok 3l , jest bez awaryjne, żadnych olejów do paliwa itd pracuje w pełnym zakresie obrotów a o remontach można zapomnieć - silniki przejadą bardzo dużo.
Avatar użytkownika
kuba210796
Świeżak
 
Posty: 155
Dołączył(a): 20/2/2013, 16:35

Postprzez Jankes33 » 3/4/2013, 08:10

Troche słabsze? Ma połowe mniej mocy. A pozatym napisał, że ma kase na eksploatacje. Remont za 2k? To chyba chcesz kupic caly silnik z osprzetem, naped, opony i bóg wie co jeszcze, remonty 2T są tańsze.
Derbi gpr 50 -> ?
Jankes33
Świeżak
 
Posty: 218
Dołączył(a): 11/5/2012, 23:12
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez kuba210796 » 3/4/2013, 13:07

Słuchaj to zależy jak kto woli, ja nie bawię się w składaniu silników na chińskich częściach z tłokiem za 20złotych, a potem takie padła jeżdżą po naszych drogach ... jeżeli remontować to tylko na najlepszych częsciach, a to są koszty i zrobienie całego silnika właśnie kosztuję w granicach nawet 2 tyś zł, najwyżej,że oszczędzisz wymienisz sam cylinder tłok pierścionki a za 1000km rozdupcy się łożysko i twój nowiutki cylek niestety będzie tylko nadawał się do przetopu, wiem bo na własne oczy się przekonałem jak znajomy kupił takie padło , i w ten sam dzień od kupna porysował cały tłok ,pierścienie cylinder bo poprzedni własciciel nie wymienił łożyska igiełkowego - bo się nie opłacało .. a co tam ... POLSKA , a potem stoją takie złomy na allegro , niby po "remoncie"...

Nawet żeby remonty 2t były tańsze, to bierz pod uwagę ,że 4suw a wogóle nie trzeba by było remontować,bo to silniki są żywotne i wątpie by on nim nakręcił tyle , by był potrzebny remont...

A jak chcecie mocy to powyżej 125 , bo 2 suw owa 125-tka jest droższa w eksploatacji niż 600-tka która ma ponad 100km mocy...
Avatar użytkownika
kuba210796
Świeżak
 
Posty: 155
Dołączył(a): 20/2/2013, 16:35

Postprzez dominik125 » 3/4/2013, 13:24

No i ja się może wtrącę - przecież jeśli to ma być legalnie itd... to przecież na A1 bd musiał mieć taka 125 w 2t zblokowaną do 15km czyli masz to samo co w yzf..., czyli równie dobrze mógłbyś sobie kupić jakąś gske, xjtke czy cokolwiek innego z większą pojemnością w 4t, bo czy jeździsz 125 w 2t o mocy ~ 30km czy jakas 500/600 to bez róznicy - wszystko dobrze jest do kontroli lub wypadku, kontrola-mandacik + punkty, wypadek - sam płacisz za szkody swoje czyjeś bo z OC nic nie dostaniesz z powodu braku uprawnień na to czym jechałeś. Nawet jeśli masz wbite w dowód ze jest zblokowana to odpada ci strach przy kontroli, ale z wypadkiem bez zmian.
dominik125
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 6/3/2013, 16:40

Postprzez bania9733 » 4/4/2013, 21:31

wlasnie mam A1 tylko a nie chce jezdzic "pod strachem boga" ze jesli mnie zatrzymaja to dostane mandat za brak uprawnien. Wiec musze kupic 125. I tu jest najgorszy problem bo hdybym mial normalne A to bym sobie kupil napewno cos wiekszego :) A jesli by kupic aprilke z 2009r z ksiazka serwisowa stan idelany to tez jest duze narazenie na to ze sie zaraz silnik rozsypie??
bania9733
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 1/4/2013, 20:49
Lokalizacja: Kielce

Następna strona


Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości




na górê