Motor dla szesnastolatka. Jaki wybrać ?
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Motor dla szesnastolatka. Jaki wybrać ?
Siema. Mam właśnie taki dylemat jak napisałem w temacie. Za 2 miesiące kończę 16 lat i będę zdawał prawo jazdy kategorii A1. I teraz zastanawiam się nad odpowiednim motorem dla mnie. Mam już doświadczenie ze skuterów/motorowerów. I z tego co się dowiedziałem to dobrym motorem jest Honda CBR125. Co wy o niej myślicie ? Jaki jest najlepszy motor o pojemności 125cm3 ? Doradźcie.
- Redbul555
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 4/2/2013, 17:15
-
suchy558 - Bywalec
- Posty: 676
- Dołączył(a): 1/2/2011, 19:03
- Lokalizacja: Sandomierz
najlepszy to kwestia względna, zależy na czym komu zależy
CBRka na pewno będzie tańsza w utrzymaniu i będzie mniej pliła, bo to niezbyt wysilone 4T
znowu 2T jak RS czy NSR będą wymagały częstszych remontów i będą więcej paliły, za to będą szybsze
co wybierzesz zalezy tylko od Ciebie
jako taka CBR125 ma raczej dobrą opinię, tylko, że nie jest zbyt duża, jak jesteś wysoki to może nie być komfortowo

CBRka na pewno będzie tańsza w utrzymaniu i będzie mniej pliła, bo to niezbyt wysilone 4T
znowu 2T jak RS czy NSR będą wymagały częstszych remontów i będą więcej paliły, za to będą szybsze
co wybierzesz zalezy tylko od Ciebie
jako taka CBR125 ma raczej dobrą opinię, tylko, że nie jest zbyt duża, jak jesteś wysoki to może nie być komfortowo
CB600 Hornet `05 | http://bikepics.com/members/suchy558/
-
suchy558 - Bywalec
- Posty: 676
- Dołączył(a): 1/2/2011, 19:03
- Lokalizacja: Sandomierz
No ja mam teraz 177 cm wzrostu, więc zbyt wysoki nie jestem. Bardzo podoba mi się Aprilla RS 125 ale słyszałem, że właśnie dużo pali (przy ostrej jeździe 10l) i droga naprawa będzie. Nie wiem czy to prawda czy mity. Osiągi są też dość ważne. Ale obecnie mam Rometa 717 4T, ale ja go przycisnę to 90km/h leci z górki, a raz to chyba jeszcze więcej (licznik kończy się na 80).
maciek_85 poczytam o tej hondzie.
maciek_85 poczytam o tej hondzie.
- Redbul555
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 4/2/2013, 17:15
to na CBRce powinno Ci być okej
generalnie jak nie masz kaski, czasu i chęci na remonty to bierz CBR
generalnie jak nie masz kaski, czasu i chęci na remonty to bierz CBR
CB600 Hornet `05 | http://bikepics.com/members/suchy558/
-
suchy558 - Bywalec
- Posty: 676
- Dołączył(a): 1/2/2011, 19:03
- Lokalizacja: Sandomierz
To że RS potrafi wypić to prawda ale żeby Ci 10 wciągneła mysiałbyś poniżej 10k obrotów nie schodzić przeważnie 6 litrów. Czy częste remonty też nie wiem co 15-20kkm jak lejesz dobre oleje i dbasz. koszt sama wymiana tłoka ze szlifem to koszt 300-350 zł jak dojdzie korba i łożyska to w tysiącu się zamkniesz robiąc samemu. wybór należy do Ciebie
-
mati22252 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 805
- Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
- Lokalizacja: Żagań/ Poznań
6 litrów i mniej RS'ka
kolega porobił przy niej różne rzeczy (łącznie z wymianą cylindra na 160) powiem szczerze, nie spodziewałem się totalnie że takie moto może tak jeździć
bajeczny jest, lekki bardzo zwinny i naprawdę osiągi powalają jeśli chodzi o tę klasę.


Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
a ja powiem ze tdr 125,
a ci co mowia ze czeste remonty to niech sie w dynke puknÄ…...
takie moto nie jest na czysta tysiecy kilometrow i 10 sezonow, bez przesady, jak ktos przed tobą zrobił dobrze remont i dbał i pozniej ty tez bd dbał, albo kupisz tanszego ale do remontu i zrobisz go na cycuś to spokojnie nia zrobisz te 20-50 tysiecy,
oczywiscie młodzi i gniewni (16 lat bd dopiero miał) to i pewnie czym byś nie jezdził to bd co chwile do zrobienia cos... nie oszukujmy sie niestety
a ci co mowia ze czeste remonty to niech sie w dynke puknÄ…...
takie moto nie jest na czysta tysiecy kilometrow i 10 sezonow, bez przesady, jak ktos przed tobą zrobił dobrze remont i dbał i pozniej ty tez bd dbał, albo kupisz tanszego ale do remontu i zrobisz go na cycuś to spokojnie nia zrobisz te 20-50 tysiecy,
oczywiscie młodzi i gniewni (16 lat bd dopiero miał) to i pewnie czym byś nie jezdził to bd co chwile do zrobienia cos... nie oszukujmy sie niestety
- tomera
- Stały bywalec
- Posty: 1053
- Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13
Powiedz nam czy wolisz aby wolniej jezdzil i mniej palil czy zeby troszke wiecej palil a jechal np 150-170km/h
Jezeli chcesz pojezdzic szybko to bral bym ale Rs tylko te do 2000roku jest to 2t troszke pali okolo 6l
A jak chcesz jezdzic wolniej to biesz cbr 4t ale ma mniejsze spalanie
no i tak jak koledzy napisali wyzej Rs remoncik okolo 20 tysiecy km.
ale i tak ja osobiscie bral bym Rs lub Cagiva mito ja wybieral bym miedzy Rs a mito (to jest moje zdanie)
Jezeli chcesz pojezdzic szybko to bral bym ale Rs tylko te do 2000roku jest to 2t troszke pali okolo 6l
A jak chcesz jezdzic wolniej to biesz cbr 4t ale ma mniejsze spalanie
no i tak jak koledzy napisali wyzej Rs remoncik okolo 20 tysiecy km.
ale i tak ja osobiscie bral bym Rs lub Cagiva mito ja wybieral bym miedzy Rs a mito (to jest moje zdanie)
Aprilia Rs/Gs
-
motocyklista188 - Bywalec
- Posty: 656
- Dołączył(a): 10/6/2010, 11:07
- Lokalizacja: Poznan
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości