Zobacz wątek - aerox osiągi- co zrobić?
NAS Analytics TAG

aerox osiągi- co zrobić?

i inne małe pojemności
_________

aerox osiągi- co zrobić?

Postprzez tulus212 » 7/7/2012, 15:31

Witam!

Kupiłem aeroxa 2008r jesienią. Ogólnie był zablokowany modułem do 25km/h i miał wymieniony wydech na Tecnigas Silent Pro (prawie jak seria). Po wymianie wydechu skuter osiągał 45km/h. Tutaj prędkość już była podejżana gdyż ogólnie aeroxy na blokadach jeżdzą 55km/h+. Po zdjęciu blokady z wariatora osiągał nie 85km/h lecz 75km/h. Tak jak wcześniej niestety gdzieś te 10km/h ginęło. Chciałem właśnie się zapytać czego to może być przyczyna? Ten moduł był firmy WM motors (jakiś chiński z tego co wiem) i ostatnio zaczął bzyczek po włączeniu zasilania stacyjką.Ostatnio wymieniłem wariator na Malossi Multivar. Wraz z zestawem dostałem rolki 7g i sprężynę centralną białą. Jedynie założyłem rolki a za sprężynę się nie brałem. Mimo wymiany wariatora na sportowy osiągi nie wzrosły ciągle utrzymują się na granicy 75km/h. Kupiłem zestaw rolek testowych o wagach 4,2; 5,1; 5,6; 6,3gram. Włożyłem każdą po kolei lecz nie dało to żadnego efektu. Jedynie troszkę obroty na starcie były wyższe i lepsze przyśpieszenie, więc zostałem przy 7g. Pasek mam bodajże seryjny a jego szerokość wynosi 16mm.

Czy wina leży w module, sprężynie czy może jakiejś innej rzeczy? Jak tak to w jakiej?
tulus212
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 21/5/2011, 19:54


Postprzez zioomeek09 » 7/7/2012, 22:04

75 km/h to dobry wynik . Może popróbuj regulować cały napęd nie tylko rolki . Jeśli chcesz zwiększyć v-max to kup jakiś lepszy wydech np. leovince zx lub tecnigas next-r . Co do modułu to napewno ci go odblokował bo byś nie osiągnął tylu na zablokowanym
Avatar użytkownika
zioomeek09
Świeżak
 
Posty: 471
Dołączył(a): 14/6/2010, 18:47
Lokalizacja: Białystok


Postprzez komarcc » 8/7/2012, 09:54

Moim zdaniem samolotu z tego nie zrobisz i więcej nie poleci, może zależy to od tego, że masz już zużyty cylinder, kompresja już nie ta i prędkość maksymalna powoli będzie spadać.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez tulus212 » 8/7/2012, 14:48

ludzie rozumiem jakbym napisał, że chce aby mi na serii leciał 100km/h+ ale te 85 to nie samolot tylko norm. aerox powinien jechać.
Macie jakiś sposób domowy na sprawdzenie kompresji mniej wiecej?
kolega coś mówił, że jak kopniak ma dość dobry opór to dobra kompresja ale czy to prawda to nie wiem. :/
a 2008r. tak szybko by stracił komprechę? wręcz niemożliwe
tulus212
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 21/5/2011, 19:54

Postprzez tulus212 » 9/7/2012, 13:57

a i czy to prawda bo ostatnio słyszałem, że np. w aeroxie jak zmienimy cylek znowu na 50cc np. tec eco 50 czy motoforce eco 50 to nie pojedzie 85 jak to by jeździł na serii tylko 75km/h. bo pierścienie się dotrą itp.
Czy to prawda i jeśli tak to dlaczego?
tulus212
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 21/5/2011, 19:54

Postprzez zioomeek09 » 10/7/2012, 11:15

Niestety to nie jest prawda. Cylindry które wymieniłeś wyżej są porównywalne do serii . Ale taki polini sport 50 osiągi ci podniesie bo jest to cylinder klasy sport . Cylindry wymienione wyżej pomogą jeżeli masz już cylinder seryjny dojechany.
Avatar użytkownika
zioomeek09
Świeżak
 
Posty: 471
Dołączył(a): 14/6/2010, 18:47
Lokalizacja: Białystok

Postprzez tulus212 » 10/7/2012, 19:04

dlaczego niestety? właśnie stety. :P
skoro pojedzie te 85 a nie 75 :)
kurde muszę pojechać do jakiegoś warsztatu sprawdzić kompresję ale najpierw załatwię problem z wyciekającym płynem (wymiana uszczelki pod głowicą).
NapiszÄ™ jak dowiem siÄ™ jakÄ… mam kompresjÄ™;)
tulus212
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 21/5/2011, 19:54

Postprzez zioomeek09 » 11/7/2012, 15:14

Kto nagadał ci takich głupot że te cylindry zwiększają moc ? Przecież są to cylindry porównywalne do serii . Jedynie tec hq może podnieść ci od 2-3 km/h choć nie koniecznie . Sprawdz kompreche i wtedy rozważymy wymianę cylka
Avatar użytkownika
zioomeek09
Świeżak
 
Posty: 471
Dołączył(a): 14/6/2010, 18:47
Lokalizacja: Białystok

Postprzez tulus212 » 12/7/2012, 10:47

zioomeek09 widzę, że mnie źle zrozumiałeś.
Ogólnie aerox na serii cylku jedzie tak 85km/h. A mi akurat jedzie 75km/h ale to inna rzecz. a pytanie było czy na tym tec eco czy motoforce eco 50cc pojadę mniej niż na serii. tzn nie 85km/h jak na serii jeżdzą lecz 75km/h bo inny cylek itp.
Właśnie taką dziwną informacje powiedział, że seria 85, a jak zmienimy cylek to pojedzie max 75 bo pierścienie się dotrą itp. Dlatego pytałem czy to prawda. A ty sądziłeś, że mi jedzie 75 (powód pewnie regulacji ale nie wiem dokładnie) i jak zmienię cylka na któryś z wymienionych wyżej to od razu te 85.

jeszcze jedno: znalazłem w internecie takie zdjęcie: http://images49.fotosik.pl/1455/a6cf9ff265ad36ddmed.jpg na którym jest taki wężyk który robi obieg zamknięty i dowiedziałem się, że jest to od podgrzewania mieszanki. Ostatnio zauważyłem, że na gaźniku nie mam takiego obiegu tylko są normalnie 2 rurki niezaślepione. Czy to może być powód w pewnym stopniu utraty vmax-u? i czy jak najszybciej je zaślepić ??:]
tulus212
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 21/5/2011, 19:54

Postprzez tulus212 » 28/7/2012, 14:52

Odświeżam.
Zmierzyłem kompresję i wynosi ona 10bar, więc jest wręcz idealna.
Co może być tego przyczyną? Z tego co wiem to sprężynki odgrywają rolę tylko przy starcie więc pozostają rolki i centralka bo gaźnik jest wyregulowany (dla pewności jeszcze raz go zobaczę). Ostatnio zmieniłem centralkę na białą malossi i jest trochę gorzej niż na poprzedniej (nie wiem czy to seria czy jaka) a rolki zmieniałem od 5,1 do 7gram co nic nie dało
Dodam, że moduł bzyczy a nikt nie ma w pobliżu aeroxa czy wgl pojazdu z modułem takim jak w aerox-ie.
HELP! ://
tulus212
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 21/5/2011, 19:54

Postprzez MANIAK. » 28/7/2012, 17:22

Nie rob ze skuterka scigacza. 75 km/h to i tak wystarczajaco..co bys wiecej chcial ?
PS : sprawdz uszczelke pod glowica , i w jakim stanie jest pasek.
Kawasaki ZX-14R '12.
Avatar użytkownika
MANIAK.
Świeżak
 
Posty: 428
Dołączył(a): 15/4/2012, 17:43
Lokalizacja: jestes ?

Postprzez tulus212 » 28/7/2012, 18:50

wystarczajÄ…co na co? bo na aeroxa na pewno nie.
Uszczelka niedawno zmieniana a z resztą co ona ma do osiągów?? nic chyba ze przepuszcza ale płynu już nie ubywa!
Kompresja sprawdzona 10bar. Pasek bd zamawiał ale na moje oko i kolegi jest w niezłym stanie (szerokość 16mm).
Dzwon jak i sprzęgło nic nie mają wspólnego z vmaxem więc pozostaje: gaźnik, pasek, rolki, moduł i centralka lecz jak wcześniej pisałem wymieniałem rolki na seryjnej centralce jak i na białej malossi co efektów nie dało :/
tulus212
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 21/5/2011, 19:54

Postprzez MANIAK. » 28/7/2012, 21:38

Wystarczajaco na Aeroxa , kolegi syn mial aeroxa i mu lecial 75 km/h , skuter z 2006r. Klocisz sie o glupie 10 km/h..
Jemu tez lecial 85 km/h , a wiesz co bylo przyczyna znizenia osiagow ? skuter byl jezdzony na kiepskim oleju , i cylinder byl juz zmeczony..oddaj do mechanika dobrego , niech wyreguluje gaznik , ustawi odpowiednia dawke oddawania oleju , kompresja , czyszczenie pierscieni , lozyska itp..moze swieca jest kiepska..uszczelka pod glowica zmniejsza osiagi jesli jest zurzyta..sprawdz czy nie ma luzow na wale. Moze tlok sie przytarl ? trzeba sprawdzic kazdy szczegol , powiec mi ktory rok tego sprzetu i ile ma przebiegu..? aerox syna kolegi mial nabite 27K km i dopiero musial remont silnika robic.
moze napisz na forum aeroxa , tam ci dadza konkretne odpowiedzi..
Kawasaki ZX-14R '12.
Avatar użytkownika
MANIAK.
Świeżak
 
Posty: 428
Dołączył(a): 15/4/2012, 17:43
Lokalizacja: jestes ?

Postprzez tulus212 » 29/7/2012, 20:35

MANIAK widzę, że mnie nie zrozumiałeś. 70-75km/h to jak mu się zachce a nie może tak być (ostatnio to nawet 65 jedzie po wymianie centralki na malossi białą z zestawu multivara). a właśnie dzisiaj byłem u brata co ma nowego aeroxa i rwie mu norm aż miło. Sprawdzałem nawet mój moduł i jest OK. Czytaj trochę uważnie. Pisałem przed chwilą, że mierzyłem kompresję i wynosi ona 10bar (co jest bd wynikiem), więc o przytarciu, zatarciu czy wgl o cylindrze nie ma mowy. Oleju to sam dawkę sobie dozuje, gdyż usunąłem dozownik i sam mieszam (1:40/45). Co do świecy to z 1-2 miesiące temu była wymieniana z przeczucia (mimo, że stara była dobra). Jak pisałem uszczelka pod głowicą wymieniana, a luzów na wale nie ma :) Mój aerox jest z 2008r. i ma 7,5k przebiegu. Pojadę do mechanika i dam na dokładną regulację gaźnika oraz kupię nowy pasek (mimo, że stary OK:D).
Jeśli to zrobię to pozostanie regulacja napędu. Hmm.. tylko dziwne gdyż wymienianie rolek (testowe miałem) nic nie dawało jak na seryjnej sprężynie, jak i na malossi białej. Sprzęgło (dość zdarte okładziny) i dzwon do wymiany lecz te części na vmax nie mają najmniejszego wpływu gdyż jak sprzęgło załapie to już jedzie, jedynie ma wpływ na start.
tulus212
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 21/5/2011, 19:54

Postprzez MANIAK. » 30/7/2012, 10:24

Nie mozliwe ze pasek jest zurzyty z takim przebiegiem..nowy pasek to strata pieniedzy. Pasek zurzyty to mzoe byc po 25k km..a nie po 7..oddaj do pozadnego mechanika i niech on glowkuje.:)
Ale dziwne ze dales sportowy wariator i nic nie dalo , powinno dac te 10km/h.
Kawasaki ZX-14R '12.
Avatar użytkownika
MANIAK.
Świeżak
 
Posty: 428
Dołączył(a): 15/4/2012, 17:43
Lokalizacja: jestes ?

Postprzez tulus212 » 30/7/2012, 12:18

MANIAK co do paska to nie masz racji. Zależy na jaki trafisz. Kolega w ciągu sezonu rozerwał 3 paski. A nawet na forum niektórym pęka po 3 tys a niektórzy jeżdżą 20tyś i nie widać oznak zużycia. Co do mechanika to nie takie proste gdyż u mnie nie ma takiego typowego co na skuterach się zna tzn w 100% wie jak dobrze wyregulować napęd. Ogólnie po wymianie na sportowy tak delikatnie słychać, że inne obroty ale vmax nic się nie zmienił. Zmieniałem na seryjnej sprężynie jak i białej malossi z zestawu z multivarem co była rolki kolejno: 4,3; 5,1; 5,6; 6,3; 7gram. Niestety nic nie dało na starcie jak i na vmax-ie. Głowi mnie właśnie ten vmax bo jak wiadomo za start odpowiadają sprężynki ale one nic do vmaxu nie mają przecież tak samo jak sprzęgło czy dzwon. Okładziny mam trochę słabe i, że tak powiem gładkie. No ale jak wspominałem przecież jak załapie to nie ma wpływu.
Help. Co zrobić? Bo nie zareagował na wymianę centralki jak i rolek. Czy może twardszą centralkę??
PS. Dlaczego moja stara centralka była wyższa tak gdzieś na oko 5cm od malossi białej?:/
tulus212
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 21/5/2011, 19:54

Postprzez arek-argo » 2/8/2012, 14:30

PrzeglÄ…d!
Oleje, czyszczenie, regulowanie. Jak to niepomoże to już niema co majsterkować przy aeroxie, 75km/h to dobry wynik.
arek-argo
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 26/7/2012, 14:30
Lokalizacja: Syców

Postprzez tulus212 » 9/8/2012, 12:12

tylko te 75 ostatnio nawet nie chce iść a dodam, że nie mam tak, iż od razu jedzie do 75 i staje ostatnio nawet do 60-65 ma trudności :/
tulus212
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 21/5/2011, 19:54

Postprzez tnts » 10/8/2012, 12:41

liczniki dosyć mocno przekłamują - twoje 70 to może być 80 Twojego kumpla.

sprawdź szczelność całego dolotu - od filtra powietrza przez gaźnik do kolektora aż do karteru.
Jak juz tam będziesz sprawdź zawór membranowy.

Sprawdź kolor świecy i porównaj z wzorcowym.

Wyczyść gaźnik - sprawdź rozmiar dyszy głównej czy jest taka jak w serii.

Generalnie zrób sobie przegląd - oczywiście pod warunkiem że trzymałeś już kiedyś w ręce jakieś narzędzia ;)

Edit:
czy jak spadł Ci vmax to jednocześnie silnik trzyma się na takich obrotach jak zawsze czy ostatnio 'jakby wyższe'?
tnts
Świeżak
 
Posty: 151
Dołączył(a): 27/6/2011, 19:05

Postprzez tulus212 » 20/8/2012, 16:24

hmm... trudno powiedzieć. Jak spadł to dużo słabszy jest i obroty jakby niższe chociaż ostatnio się trochę poprawiły lecz prędkość nie :/
tulus212
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 21/5/2011, 19:54

Następna strona


Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê