2suw czy 4suw ??
Posty: 3
• Strona 1 z 1
2suw czy 4suw ??
Witam mam zamiar nabyć skuter tylko nie wiem jaki . Ja sie nie znam na skuterach i chciałbym doradzić się osób którzy sie na tym znają
z góry dzięki

- Pestek
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 26/1/2012, 17:46
- Lokalizacja: Żywiec
nie produkowali by skuterków ze złymi silnikami... bo by sie w ogóle nie sprzedawały. to logiczne. montowane są i takie i takie silniki. i te i te mają swoje wady jak i zalety
silniki 2T: im wieksze obroty tym maja wiekszą moc, czyli trzeba piłować żeby pojazd jechał. jednak w skuterkach dzieki wariatorowi akurat praca 2T nie jest taka najgorsza. (oczywiscie to tez nie do konca wada, bo motocykle crossowe w 2T swietnie sobie radzą) silniki 2T wytrzymują krócej bez remontów, jednak w takim ulicznym sprzęcie i tak nie remontuje sie silnika często. dajmy na to tłok co 15-20 tys km. kolejna wada 2T to spalanie, stosunkowo pala wiecej od 4T. zaletą niewątpliwie jest moc z pojemnosci. z 50 ccm skuter w 2T ma praktycznie 2X wiecej mocy niz skuterek w 4T. tak wiec w skrócie ; duzo pali, częstsze remonty, trzbea lać olej do dozownika i go pilnowac, wiecej mocy, pojazd jest lzejszy, łatwy serwis
4T - tutaj sam nic nie podłubiesz, raz na rok wypadało by oddawac do mechanika w celu ustawienia zaworów i wymiane oleju. skuterek jest ekonomiczny i ciagnie od samego dołu. skoro ma mniej mocy to i mniejszy v max, i gorsze przyspieszenie. nie mozna go łatwo tuningować ( przynajmniej nie tak łatwo jak 2T ), dla niektórych fajniej pracuje ( odgłos) jest praktycznie bezobsługowy ( poza tymi corocznymi przeglądami )
skoro mówisz o 4T zapewne masz na mysli chinczyki, bo niestety z japonczyków/ włochów to na mysl skuterka w 4T przychodzi mi tylko piaggio zip którego polecam. aczkolwiek z reszty 4taktów czyli chinczyków raczej odradzam ;P lepiej kupic cos markowego
silniki 2T: im wieksze obroty tym maja wiekszą moc, czyli trzeba piłować żeby pojazd jechał. jednak w skuterkach dzieki wariatorowi akurat praca 2T nie jest taka najgorsza. (oczywiscie to tez nie do konca wada, bo motocykle crossowe w 2T swietnie sobie radzą) silniki 2T wytrzymują krócej bez remontów, jednak w takim ulicznym sprzęcie i tak nie remontuje sie silnika często. dajmy na to tłok co 15-20 tys km. kolejna wada 2T to spalanie, stosunkowo pala wiecej od 4T. zaletą niewątpliwie jest moc z pojemnosci. z 50 ccm skuter w 2T ma praktycznie 2X wiecej mocy niz skuterek w 4T. tak wiec w skrócie ; duzo pali, częstsze remonty, trzbea lać olej do dozownika i go pilnowac, wiecej mocy, pojazd jest lzejszy, łatwy serwis
4T - tutaj sam nic nie podłubiesz, raz na rok wypadało by oddawac do mechanika w celu ustawienia zaworów i wymiane oleju. skuterek jest ekonomiczny i ciagnie od samego dołu. skoro ma mniej mocy to i mniejszy v max, i gorsze przyspieszenie. nie mozna go łatwo tuningować ( przynajmniej nie tak łatwo jak 2T ), dla niektórych fajniej pracuje ( odgłos) jest praktycznie bezobsługowy ( poza tymi corocznymi przeglądami )
skoro mówisz o 4T zapewne masz na mysli chinczyki, bo niestety z japonczyków/ włochów to na mysl skuterka w 4T przychodzi mi tylko piaggio zip którego polecam. aczkolwiek z reszty 4taktów czyli chinczyków raczej odradzam ;P lepiej kupic cos markowego
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 4 gości