Zobacz wÄ…tek - zakup motocykla
NAS Analytics TAG

zakup motocykla

i inne małe pojemności
_________

zakup motocykla

Postprzez Kplanik » 25/5/2011, 21:46

Chciałbym kupic motocykl i tu moje pytanie na co zwracac uwage przy kupnie uzywaniego motoru (125cc)

z góry dzięki
Kplanik
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 25/5/2011, 21:36


Postprzez radeck00 » 25/5/2011, 21:50

viewtopic.php?t=49590 na poczÄ…tek zapoznaj siÄ™ z tym.
Avatar użytkownika
radeck00
Świeżak
 
Posty: 58
Dołączył(a): 21/5/2011, 18:26
Lokalizacja: Okolice Lublina


Postprzez kowal_71 » 25/5/2011, 22:05

A zaraz po tym skorzystaj z magicznej opcji "szukaj".
Kawasaki ZR-7S
Yamaha FZ6 FAZER
kowal_71
Bywalec
 
Posty: 885
Dołączył(a): 12/4/2010, 13:46
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez henio12323 » 25/5/2011, 22:08

ogólnie trzeba patrzeć na wszystko. i nie ukrywajmy sie nawet jak bym ci wyjaśnił to i tak nie sprawdzisz wszystkiego odpowiednio. no w przypadku 4T kazdy wie że w silniku nie moze nic pukać. jednak dla przykładu mój ktm puka jak głupi - ot taki urok tego silnika i to trzeba wiedziec :P
ale przede wszystkim sprawdź czy jest prosty. zobacz czy nie zostawia 2 sladów albo stan za nim i zobacz jak tylne koło jest w stosunku do przedniego. dalej patrzysz na to co najwazniejsze czyli silnik. powinien ładnie bezproblemowo odpalac. ładnie sie wkrecac na obroty ( oczywiscie rozgrzany ), nie powinien dymic ( 2T moze czasem ) nie powinno stukać ani za bardzo wibrowac. mozna odkręcic korek od wlewy i zobaczyc kolor oleju ( jezeli to cieczak i jest biały znaczy ze pompa siadła krótki test a zawsze to pewniejsza wiedza) i dalej rama. nie powinno byc luzów w kołach , na wahaczu i główce ramy. hamulce powinny działać nie bede pisał jak bo kazdy moto inaczej reaguje. w jednym masz tępe heble w innym dozowalne gumowe hamulce :P potem sprawdzasz elektryke swiatła kierunki itp itd. potem oceniasz stan opon i całego napędu. z tym że to tez takie "testy" jak moto w dobrej cenie to opłaca sie wziąć takiego z luzami w kołach i napędem do wymiany :P zrobisz i masz spokój na dłuzszy czas. gorzej jak silnik niedomaga. wtedy nalezy przemyslec sprawe :d bo remont generalny w 4T moze kosztowac kilka tysięcy :P no i sprawdzasz oczywiscie czy nr na głowce ramy ( w ogóle sąxd ) i czy zgadzają sie w z dowoderm rej. sprawdzic jeszcze mozna zawieszenie. podstawowy test to czy nie ciekną. ruszasz tyłem przodem i patrzysz czy są mokre golenie. z tym że one zawsze są wilgotne. tył sprawdzasz jeszcze czy ma dobre odbicie czyli naciskasz i czujesz czy bedzie strzelał jak z procy czy pomału odbija :D zalezy jakie moto jeszcze bo starsze sprzęty nie wszystkie miały idealnego odbicia nawet na zdrowym zawiehu. tyle raczej :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Fenek16 » 27/5/2011, 13:47

Są wyczerpujące artykuły na forum o tym
CBR 600 F3
Avatar użytkownika
Fenek16
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1590
Dołączył(a): 19/11/2006, 18:39
Lokalizacja: Warszawa / Starachowice



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości




na górê