zakup motocykla
Posty: 5
• Strona 1 z 1
zakup motocykla
Chciałbym kupic motocykl i tu moje pytanie na co zwracac uwage przy kupnie uzywaniego motoru (125cc)
z góry dzięki
z góry dzięki
- Kplanik
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 25/5/2011, 21:36
viewtopic.php?t=49590 na poczÄ…tek zapoznaj siÄ™ z tym.
-
radeck00 - Świeżak
- Posty: 58
- Dołączył(a): 21/5/2011, 18:26
- Lokalizacja: Okolice Lublina
ogólnie trzeba patrzeć na wszystko. i nie ukrywajmy sie nawet jak bym ci wyjaśnił to i tak nie sprawdzisz wszystkiego odpowiednio. no w przypadku 4T kazdy wie że w silniku nie moze nic pukać. jednak dla przykładu mój ktm puka jak głupi - ot taki urok tego silnika i to trzeba wiedziec
ale przede wszystkim sprawdź czy jest prosty. zobacz czy nie zostawia 2 sladów albo stan za nim i zobacz jak tylne koło jest w stosunku do przedniego. dalej patrzysz na to co najwazniejsze czyli silnik. powinien ładnie bezproblemowo odpalac. ładnie sie wkrecac na obroty ( oczywiscie rozgrzany ), nie powinien dymic ( 2T moze czasem ) nie powinno stukać ani za bardzo wibrowac. mozna odkręcic korek od wlewy i zobaczyc kolor oleju ( jezeli to cieczak i jest biały znaczy ze pompa siadła krótki test a zawsze to pewniejsza wiedza) i dalej rama. nie powinno byc luzów w kołach , na wahaczu i główce ramy. hamulce powinny działać nie bede pisał jak bo kazdy moto inaczej reaguje. w jednym masz tępe heble w innym dozowalne gumowe hamulce
potem sprawdzasz elektryke swiatła kierunki itp itd. potem oceniasz stan opon i całego napędu. z tym że to tez takie "testy" jak moto w dobrej cenie to opłaca sie wziąć takiego z luzami w kołach i napędem do wymiany
zrobisz i masz spokój na dłuzszy czas. gorzej jak silnik niedomaga. wtedy nalezy przemyslec sprawe :d bo remont generalny w 4T moze kosztowac kilka tysięcy
no i sprawdzasz oczywiscie czy nr na głowce ramy ( w ogóle sąxd ) i czy zgadzają sie w z dowoderm rej. sprawdzic jeszcze mozna zawieszenie. podstawowy test to czy nie ciekną. ruszasz tyłem przodem i patrzysz czy są mokre golenie. z tym że one zawsze są wilgotne. tył sprawdzasz jeszcze czy ma dobre odbicie czyli naciskasz i czujesz czy bedzie strzelał jak z procy czy pomału odbija
zalezy jakie moto jeszcze bo starsze sprzęty nie wszystkie miały idealnego odbicia nawet na zdrowym zawiehu. tyle raczej 

ale przede wszystkim sprawdź czy jest prosty. zobacz czy nie zostawia 2 sladów albo stan za nim i zobacz jak tylne koło jest w stosunku do przedniego. dalej patrzysz na to co najwazniejsze czyli silnik. powinien ładnie bezproblemowo odpalac. ładnie sie wkrecac na obroty ( oczywiscie rozgrzany ), nie powinien dymic ( 2T moze czasem ) nie powinno stukać ani za bardzo wibrowac. mozna odkręcic korek od wlewy i zobaczyc kolor oleju ( jezeli to cieczak i jest biały znaczy ze pompa siadła krótki test a zawsze to pewniejsza wiedza) i dalej rama. nie powinno byc luzów w kołach , na wahaczu i główce ramy. hamulce powinny działać nie bede pisał jak bo kazdy moto inaczej reaguje. w jednym masz tępe heble w innym dozowalne gumowe hamulce





KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości