Tragedia , Aprilia Gs 125 , sprzedać , zniszczyć , naprawić
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Tragedia , Aprilia Gs 125 , sprzedać , zniszczyć , naprawić
A więc to jest mój 1 motor , i od dzisiaj tak jak mój kolega mechanik , uważam że motory 2 suwowe powinny zostać zezłomowane ...
Ogólnie siedział przy nim tak długo że szkoda , gadać wkładanie gaźnika to po prostu po żal się boże ...
Remonty trzeba robić właściwie co 15 tysięcy km , i to oczywiście najlepiej jeździć przy zablokowanym... Bo jak się jeździ na 11-12 to Masakra..
Wymieniliśmy ten tłok , cylinder i magneto... i co... obroty się zrypały max 8 , świece wyregulowaliśmy ok 12
jadę , wracam motor dymi , i okazało się że uszczelka na głowicy się rozje****
pół godziny potem jadę jadę zgasiłem go , chce zapalić nie zapala.. z popychu zapalił ale cięzko ciężko dopiero na 3 tysiącach , i jedzie potem normalnie .... Okazało się że ma sprężanie znowu do du** 2 atmosfery.. a cylinder i tłok wymieniłem >.<
A więc
Więc CO może być z nim tym razem? Z popychu odpala ale dopiero od 3 tyś a potem jedzie normalnie , wchodzi na 12 itp i mocc , ale normalnie nie odpala i kompresja 2
I W ogóle chyba najlepiej sprzedam , i kupie 4 suwa.... bo przy takim to się nie zna dnia ani godziny, a w 4 suwach przynajmniej się robi remont raz na 100+ i do tego się nie grzeją
Ogólnie siedział przy nim tak długo że szkoda , gadać wkładanie gaźnika to po prostu po żal się boże ...
Remonty trzeba robić właściwie co 15 tysięcy km , i to oczywiście najlepiej jeździć przy zablokowanym... Bo jak się jeździ na 11-12 to Masakra..
Wymieniliśmy ten tłok , cylinder i magneto... i co... obroty się zrypały max 8 , świece wyregulowaliśmy ok 12

pół godziny potem jadę jadę zgasiłem go , chce zapalić nie zapala.. z popychu zapalił ale cięzko ciężko dopiero na 3 tysiącach , i jedzie potem normalnie .... Okazało się że ma sprężanie znowu do du** 2 atmosfery.. a cylinder i tłok wymieniłem >.<
A więc
Więc CO może być z nim tym razem? Z popychu odpala ale dopiero od 3 tyś a potem jedzie normalnie , wchodzi na 12 itp i mocc , ale normalnie nie odpala i kompresja 2
I W ogóle chyba najlepiej sprzedam , i kupie 4 suwa.... bo przy takim to się nie zna dnia ani godziny, a w 4 suwach przynajmniej się robi remont raz na 100+ i do tego się nie grzeją
- infinity051
- Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 14/3/2011, 21:46
Jak za remont dwusuwa zabiera sie mechanik od siedmiu bolesci to sie nie dziw to ze niby sie zna to nie znaczy ze dobrze to zrobi, agent pewnie dal Ci nowy oring na glowice pewnie zwykly a nie wysoko temperaturowy i sie dziwisz ze Ci poszedl.
Dajesz odpowiednia mieszanke do paliwa? czy masz dozownik przy ktorym moze dojsc do zaciecia i braku oleju i ostatecznie do zatarcia.
Co masz w ogole za cylinder na nicasilu czy tuleji? jaki tlok zastosowaliscie? (firma) Luz montazowy zostal odpowiedni dobrany?
czterosuwy są ogolnie drozsze w eksploatacji i masz w nich wiecej elementow ruchomych z czym serwis jest trudniejszy i drozszy po drugie 125 w 4t ma bardzo kiepskie osiagi no chyba ze zaczynasz sie uczyc na motocyklu to ok ale generalnie 125 w 4t nadaje sie na gora 2 sezony po skuterze 50 ccm nie tuningowanym takie 125 w 4t szalu nie robi.
Jakos nie wiem ale moja mito przez 28 tysiecy km miala wymieniony tlok i przy tych 28 tysiacach km zrobilem dopiero remont wymienilem korbe lozyska tlok przehonowalem nicasil dalem nowe uszczelki co jest oczywiste i smiga pieknie i mam pewnosc ze sie nic nie spieprzy.
Jak 125 w 2t ma byc pewne to musi remont przeprowadzic osoba kompetetna i znajaca sie na tym a nie ktos kto raz kiedys skladal silnik nie majac za duzo pojecia. Chociaz to co slyszalem ostatnio o paru serwisach jak przeprowadzily remont silnika wlasnie 125 w 2t to sie troche zalamalem bo wychodzi totalna nie wiedza nie ktorych serwisantow co do drobnostek ktore pozniej powoduja usterki techniczne i koszty
Dajesz odpowiednia mieszanke do paliwa? czy masz dozownik przy ktorym moze dojsc do zaciecia i braku oleju i ostatecznie do zatarcia.
Co masz w ogole za cylinder na nicasilu czy tuleji? jaki tlok zastosowaliscie? (firma) Luz montazowy zostal odpowiedni dobrany?
czterosuwy są ogolnie drozsze w eksploatacji i masz w nich wiecej elementow ruchomych z czym serwis jest trudniejszy i drozszy po drugie 125 w 4t ma bardzo kiepskie osiagi no chyba ze zaczynasz sie uczyc na motocyklu to ok ale generalnie 125 w 4t nadaje sie na gora 2 sezony po skuterze 50 ccm nie tuningowanym takie 125 w 4t szalu nie robi.
Jakos nie wiem ale moja mito przez 28 tysiecy km miala wymieniony tlok i przy tych 28 tysiacach km zrobilem dopiero remont wymienilem korbe lozyska tlok przehonowalem nicasil dalem nowe uszczelki co jest oczywiste i smiga pieknie i mam pewnosc ze sie nic nie spieprzy.
Jak 125 w 2t ma byc pewne to musi remont przeprowadzic osoba kompetetna i znajaca sie na tym a nie ktos kto raz kiedys skladal silnik nie majac za duzo pojecia. Chociaz to co slyszalem ostatnio o paru serwisach jak przeprowadzily remont silnika wlasnie 125 w 2t to sie troche zalamalem bo wychodzi totalna nie wiedza nie ktorych serwisantow co do drobnostek ktore pozniej powoduja usterki techniczne i koszty

- Kicaj.
- Świeżak
- Posty: 69
- Dołączył(a): 30/5/2010, 18:29
- Lokalizacja: Poznań
Kolega się zna , bo swoją robił i inne aprilki i wszystko było ok
Cylinder kupiłem używany , z nową tuleją żeliwną , tłok nowy , dotarty , noname.
Pomiędzy tłokiem a cylindrem podobno jest trochę za duży luz
Generalnie to korba i łożyska są podobno w bardzo dobrym stanie , to co ja mam jeszcze zmienić żeby to się nie rozwalało?
Tłok wymieniony , magneto , cylinder i co jeszcze wymienić?
Nie chodzi mi o 125 , tylko jak już to 500/600 bym brał bo podobno w nich to po 100 się robi taki generalny
A jeśli o moją chodzi to co mam zrobić żeby nic się w niej nie psuło , i co co jest przyczyną tego że odpala z popychu dopiero na 3 potem jeździ normalnie , ale normalnie to nie odpala i są 2 atmosfery?
Bo tłok że jest trochę luźniejszy to chyba nie jego wina , bo tłok jest cały + było 12 atmosfer ostatnio więc dobre sprężanie
sorry , przeglądarka się zacięła i myślałem że post nie zrobił się a jednak a 2 nie potrzebne
zrobiłem za ciebie edycję ale pamiętaj o zasadach pisania na forum.
Nie piszemy post pod swoim postem
senekkorzenna
Cylinder kupiłem używany , z nową tuleją żeliwną , tłok nowy , dotarty , noname.
Pomiędzy tłokiem a cylindrem podobno jest trochę za duży luz
Generalnie to korba i łożyska są podobno w bardzo dobrym stanie , to co ja mam jeszcze zmienić żeby to się nie rozwalało?
Tłok wymieniony , magneto , cylinder i co jeszcze wymienić?
Nie chodzi mi o 125 , tylko jak już to 500/600 bym brał bo podobno w nich to po 100 się robi taki generalny
A jeśli o moją chodzi to co mam zrobić żeby nic się w niej nie psuło , i co co jest przyczyną tego że odpala z popychu dopiero na 3 potem jeździ normalnie , ale normalnie to nie odpala i są 2 atmosfery?
Bo tłok że jest trochę luźniejszy to chyba nie jego wina , bo tłok jest cały + było 12 atmosfer ostatnio więc dobre sprężanie
sorry , przeglądarka się zacięła i myślałem że post nie zrobił się a jednak a 2 nie potrzebne
zrobiłem za ciebie edycję ale pamiętaj o zasadach pisania na forum.
Nie piszemy post pod swoim postem
senekkorzenna
- infinity051
- Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 14/3/2011, 21:46
Sie nie ma co dziwic.Kup nowy tlok wossnera,vertex'a czy meteora,zmierz najpierw sr cylindra,kup tlok o jeden nadwymiar większy,zrób wg niego szlif i wtedy składaj...
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
-
Koval135 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1807
- Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
- Lokalizacja: Racibórz/Warszawa
Ale jak patrzałem na tłok to z nim jest wszystko w porządku więc czemu nie ma tej kompresji / nie pali ?
- infinity051
- Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 14/3/2011, 21:46
Polecam zapakowac wossnera tlok w tej samej cenie co vertex a jest od niego lepszy wkoncu kuty.
Mysle ze tlok jest dziadoski zwymiaruj srednica cyla dobierz odpowiedniego wossnera na szlif i wsio.
Spytaj twojego kolege czy sprawdzal na korbie tylko luz gora dol bo jesli tak to powodzenia bo w tych walach patrzy sie jeszcze na luz promieniowy ktory powie o kwalifikacji korby do wymiany jeszcze dochodzi taki cos jak zmeczenie materialu i cyla zakladasz korba ok i po jakims czasie nie spodzianka ze tlok przypieprzyl w glowice i zalatwil przy okazji cyla a wszystko przez spory luz na dolnej stopie korbowodu.
Jesli twoj znajomy ''zna'' sie na tym to powinien to zrobic. Ale wedlug mnie wyslij do kogos kto sie na tym zna zeby zrobil Ci wszystko jak nalezy.
viewtopic.php?p=613472#613472
Mysle ze tlok jest dziadoski zwymiaruj srednica cyla dobierz odpowiedniego wossnera na szlif i wsio.
Spytaj twojego kolege czy sprawdzal na korbie tylko luz gora dol bo jesli tak to powodzenia bo w tych walach patrzy sie jeszcze na luz promieniowy ktory powie o kwalifikacji korby do wymiany jeszcze dochodzi taki cos jak zmeczenie materialu i cyla zakladasz korba ok i po jakims czasie nie spodzianka ze tlok przypieprzyl w glowice i zalatwil przy okazji cyla a wszystko przez spory luz na dolnej stopie korbowodu.
Jesli twoj znajomy ''zna'' sie na tym to powinien to zrobic. Ale wedlug mnie wyslij do kogos kto sie na tym zna zeby zrobil Ci wszystko jak nalezy.
viewtopic.php?p=613472#613472
- Kicaj.
- Świeżak
- Posty: 69
- Dołączył(a): 30/5/2010, 18:29
- Lokalizacja: Poznań
bo uszczelka pod głowicą się rozszczelniła, bo może nie ma nowej uszczelki między kolankiem a cylindrem, może jest za duży luz między tłokiem a cylindrem albo poprostu pierścień się przeszlifował i nie trzyma kompresji. Jeśli wszystko będzie dobrze wymierzone i będziesz składał z odpowiednio dobranych i firmowych częściach nie ma prawa się to rozlecieć. Nawet po 15kkm.
-
coumarx - Świeżak
- Posty: 87
- Dołączył(a): 4/4/2010, 08:39
- Lokalizacja: Oświęcim
- infinity051
- Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 14/3/2011, 21:46
lub cylindra lub uszczeli pod głowica lub swiecy ale to bardzo rzadko,
nie bede czytal tego co pilali poprzednicy bo za dlugie ale uwazam ze skaldala ci ten silnik jakas osoba która ledwo umie nalac paliwa do baku,
2 sprawa to to ze jak sie zaklada czesci za 50zl to wiadome ze nie bedzie cacy,
po za tym chyba zapomniales o docieraniu i od razu dales jej 10k rpm
nie bede czytal tego co pilali poprzednicy bo za dlugie ale uwazam ze skaldala ci ten silnik jakas osoba która ledwo umie nalac paliwa do baku,
2 sprawa to to ze jak sie zaklada czesci za 50zl to wiadome ze nie bedzie cacy,
po za tym chyba zapomniales o docieraniu i od razu dales jej 10k rpm
- tomera
- Stały bywalec
- Posty: 1053
- Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13
Kupiłem cylinder z nową tuleją żeliwną + tłok gratis za 450 złoty , to jest tanio a tłok jak tłok myślałem że aż takiej różnicy nie ma ale jednak ma ^
up^docierałem go :
Aktualnie zamówiłem
-simeringi
-uszczelki na cały silnik
-łożyska
-tarcze do sprzęgła
-Rozkręcę , zrobię szlif w cylindrze i kupię Wossnera
Korbowód i zębatki są w dobrym stanie
Czy po takim czymś będzie chodził cacy?
Wał jest trochę krzywy nie wiem czy go prostować czy nie bo trochę funduszy brak
up^docierałem go :
Aktualnie zamówiłem
-simeringi
-uszczelki na cały silnik
-łożyska
-tarcze do sprzęgła
-Rozkręcę , zrobię szlif w cylindrze i kupię Wossnera
Korbowód i zębatki są w dobrym stanie
Czy po takim czymś będzie chodził cacy?
Wał jest trochę krzywy nie wiem czy go prostować czy nie bo trochę funduszy brak
- infinity051
- Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 14/3/2011, 21:46
ogólnie to kupiłem go od gościa który nie miał o nim pojęcia i o niego nie dbał....
-Krzywy wał
-cylinder tłok
- talerze sprzęgła
-linka od sprzęgła
-uszczelki / uszczelniacze
-stacyjka
-ślimak
-przerywacz kierunkowskazów
Te rzeczy są do wymiany , wszystko to wymienię oprócz prostowania wału przy magnecie bo nie mam na to pieniędzy
Ja sam się dziwie że dojechałem na nim 360 km z miejsca kupna do miejsca zamieszkania ^
-Krzywy wał
-cylinder tłok
- talerze sprzęgła
-linka od sprzęgła
-uszczelki / uszczelniacze
-stacyjka
-ślimak
-przerywacz kierunkowskazów
Te rzeczy są do wymiany , wszystko to wymienię oprócz prostowania wału przy magnecie bo nie mam na to pieniędzy
Ja sam się dziwie że dojechałem na nim 360 km z miejsca kupna do miejsca zamieszkania ^
- infinity051
- Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 14/3/2011, 21:46
wszystko źle robisz. powinieneś zacząć od zakupu tłoka (większego od średnicy cylindra) i oddać cylinder do szlifu. nic dziwnego że nie chce ci chodzić jak wstawiasz używany cylinder i tłok. słabego masz mechanika jak nie wpadł na to że problem jest aż tak banalny.
SPRZEDAM r1 rn04 8500zł
-
wasil1993p - Bywalec
- Posty: 765
- Dołączył(a): 23/3/2009, 21:02
- Lokalizacja: Suwałki
Dobra... Okazało się że chiński tłok wytrzymał kilka dni
pierścień poszedł na nim i ogólnie jest cały rozje*** teraz tylko iść zmierzyć cylka i kupić wossnera:) i szlif
Było by lepiej uszkodzony zamiast wulgaryzmu.ostrzegam
senekkorzenna

Było by lepiej uszkodzony zamiast wulgaryzmu.ostrzegam

senekkorzenna
- infinity051
- Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 14/3/2011, 21:46
Mój mechanik wyciągnął mi wał , pójdę sprawdzę czy jest prosty , skrzynia biegów przez przypadek cała wypadła ;p ale ogólnie korba jest dobra wszystko ok
- infinity051
- Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 14/3/2011, 21:46
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości