to ja może podepne się pod temat.
Otóż również posiadam Benzera Astona 50ccm
takiego oto:
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Ben ... _50/121158
i również zaczynam się zastanawiać nad czymś co pozwoliłoby na jazdę ze stałą prędkością pod górkę... motorower póki co docieram, więc na razie zbieram wiedzę głównie teoretyczną.
Z tego co zdążyłem się zorientować buszując po necie, to te motóry raczej fabrycznie NIE są blokowane.
Wkręca się normalnie na max obrotów, także wymiana CDI chyba odpada(?)
Zwężka wyciągnięta z filtra powietrza sprawiła, że gdy stoi na biegu jałowym na około 1,5 tys. obr., to po otworzeniu przepustnicy na maxa - gaśnie. Dopiero jak wejdzie na ok. 2,5-3 tys. obr. to przepustnica na max i "leci".
Czy to nie problem z mieszankÄ…?
Sprzedawca w (pseudo)salonie powiedział mi, że on jest blokowany na gaźniku, na dyszy głównej. Czy uważacie, że zmiana dyszy (albo i całego gaźnika) powinna poprawić osiągi?
Silnik ma oznaczenie fabryczne 139FMB i to jest wersja pionowa i większy cylinder znalazłem tylko na jakiejś czeskiej stronie z motorami :/ zresztą i tak jest nowy, więc wymiana cylka póki co jest bez sensu.
Co do prędkości: jadąc z dosyć stromej górki zamknąłem oba liczniki (w sumie ot nawet wszystkie 3 bo miałem pełen bak benzyny), co oznacza, że przy licznikowych 85km/h, obroty ma powyżej 11,5 tys (a słychać było, że bardzo go to bolało).
Zatem konkludujÄ…c zadam pytanie.
Macie jakieś pomysły co by z nim zrobić, aby mu dynamikę poprawić?