zipp astec nie odpali
Posty: 18
• Strona 1 z 1
zipp astec nie odpali
witam mam problem z skuterem zipp astec kiedy przyjechałem do domu postawiłem go na chwilkę i w ogóle nie ma chęci na zapalenie przeczyściłem gaźnik iskra jest i nie zapali co to może być





- damianboch
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 23/6/2010, 20:49
Wymień świecę ,miałem tak w Neosie - Po wymianie świecy palił elegancko(Na starej świecy była iskra i czasami łapał jak by chciał odpalić ,ale nie chciał działać) ,jak wymiana świecy nie pomoże to podlej paliwa pod świecę (Wlej strzykawką paliwa do cylindra ,przez otwór od świecy i po wkręceniu ponownie świecy spróbuj odpalić).
- wiktor303
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 27/4/2010, 06:39
...a co zawory mogą mieć do palenia nawet jezeli nie są ustawione to i tak mi sie wydaje ze powinien zapalić ,ale ustawie ,a z świecą to już zmieniałem i nic;(
- damianboch
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 23/6/2010, 20:49
jak nie masz luzu to ci wachy nie pobiera... ustaw na 0,05 ssÄ…cy albo na 0.07 jak masz takÄ… skale i wydechowy na 0.10
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
-
7beat - Stały bywalec
- Posty: 1048
- Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
yhy ciekawe jak masz np za maly wydech i ssacy to jak ci odpali pomysl moze nad budowa 4t wystarczy ze zle sie odworzy i nie pojdzie bo nie wydali np wszytkich spalin i zostanie w cylku
Sprzedam skutera Soprano z silnikiem hondy dio wiecej info prosze o wyslanie wiadomosci 

- Slomyr
- Świeżak
- Posty: 186
- Dołączył(a): 16/9/2009, 15:53
- Lokalizacja: Miedzyrzecze Górne
człowieku ty ciągle swoje... to kolega miał szczęście i jakoś mu odpalił a ty nie masz luzu i ci nie zasysa wachy i nie może dlatego odpalić.... takich hinoli jak twój robie w tygodniu ze 20 więc wiem co mówię... ale jak ty wiesz lepiej to dobra rób po swojemu.... tylko dziwić sie potem że przychodzą rozebrane skuterki do naprawy bo samemu nie dało sie rady... pamiętaj najpierw poznanie budowy i zasady działania silnika a potem naprawa!!!
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
-
7beat - Stały bywalec
- Posty: 1048
- Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
odpalił za pomocą silnika elektrycznego
ale sam nie wiem co mu było bo teraz pali z kopnika ale trochę trzeba kopać

- damianboch
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 23/6/2010, 20:49
Mam podobny problem ale z Piaggio Free.
Kupiłem go kilka dni temu dla drugiej połówki, ze świadomością że trzeba będzie go wyremontować, ale miał jeździć kilka tygodni- do urlopu, niestety pojeździł dwa dni, początkowo gasł na wolnych obrotach, a dziś nie odpala już w ogóle.
Åšwieca jest nowa.
Jest jeden poważny problem, mianowicie akumulator.
Nie trzyma napięcia. Ma ok 12V po kilku godzinach na prostowniku.
Teraz pytanie- gdyby tak było to rozwiało by wszystkie moje wątpliwości-
Czy w silnikach z automatycznym ssaniem, pobierany jest prąd z akumulatora podczas rozruchu? Jeśli tak, to jestem prawie pewien że to wina akumulatora.
Już zamówiłem nowy, ale będzie w przyszłym tygodniu, a jeśli to nie to to muszę grzebać dalej.
Jak już odpali, ale powtórzy się problem gaśnięcia- jak regulować gaźnik Dellorto?
Mój wygląda tak:
(otwórz link)
Co regulować czym, od czego zacząć by wyeliminować gaśnięcie?
Kupiłem go kilka dni temu dla drugiej połówki, ze świadomością że trzeba będzie go wyremontować, ale miał jeździć kilka tygodni- do urlopu, niestety pojeździł dwa dni, początkowo gasł na wolnych obrotach, a dziś nie odpala już w ogóle.
Åšwieca jest nowa.
Jest jeden poważny problem, mianowicie akumulator.
Nie trzyma napięcia. Ma ok 12V po kilku godzinach na prostowniku.
Teraz pytanie- gdyby tak było to rozwiało by wszystkie moje wątpliwości-
Czy w silnikach z automatycznym ssaniem, pobierany jest prąd z akumulatora podczas rozruchu? Jeśli tak, to jestem prawie pewien że to wina akumulatora.
Już zamówiłem nowy, ale będzie w przyszłym tygodniu, a jeśli to nie to to muszę grzebać dalej.
Jak już odpali, ale powtórzy się problem gaśnięcia- jak regulować gaźnik Dellorto?
Mój wygląda tak:

Co regulować czym, od czego zacząć by wyeliminować gaśnięcie?
- JSG
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 24/6/2010, 22:40
- Lokalizacja: Wa-wa
zmień aku i sprawdź ładowanie powinno wynosić ponad 13v a ssanie minimalnie pobiera prądu który dostarczany jest po odpaleniu silnika a co do regulacji to przeczyść cały gaźnik i dopiero reguluj wykręcając śrube powietrza czyli tą po lewej o 2,5 obrotu i iglice na środkowy ząbek i próbuj ale jak sie na tym nie znasz zbytnio to lepiej niech to ktoś zrobi a ty sie przyglądaj 

tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
-
7beat - Stały bywalec
- Posty: 1048
- Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
Wszystko ok, ale żeby zmierzyć prąd ładowania, to chyba musi pracować silnik, a teraz nie chodzi.
Kupiłem nowy akumulator, zalałem elektrolitem, czekam aż się uzbroi.
Gaźnik wyczyściłem płynem do czyszczenia gaźników, trochę po wierzchu jest syf, ale w środku był czysty, a teraz jest super czysty.
Wyczyściłem też kolektor ssący, filtr powietrza, radiator cylindra. Ogólnie jest czysty.
Co do śrubek regulacyjnych zastanawia mnie to że są skręcone do oporu- w sensie idą w lewo (w przeciwną do ruchu wskazówek zegara) a nie idą w drugą. I to jeździło- przecież kupiłem go w niedzielę, jeździłem nim nawet sporo przed zakupem, w poniedziałek druga połówka pojechała do pracy- powiedziała że jej zgasł ale zapalił, więc podjechałem do intercarsu kupiłem świece i jej zmieniłem w centrum, potem wróciła do domu, a we wtorek już nie zapalił.
Na forum elektroda koledzy podpowiadają mi że coś może być nie tak nie tyle z mechaniką co z elektryką. Może to prądnica, albo regulator napięcuięcia...
Co do regulacji... jak się nie wywrócisz to się nie nauczysz. Jak wszystkie metody zawiodą to mam kolegów co zjedli na takich silnikach zęby, ale pojechali do Rumuni powspinać się krosami po kamieniach i ich trochę nie będzie. Tosz to ma konstrukcje cepa, muszę to rozpracować
[edit]
Włożyłem akumulator. Zmiana jest taka, że o ile na starym próba odpalenia ze startera kończyła się wydaniem jednego żałosnego ni to warknięcia ni stęknięcia, o tyle teraz po wciśnięciu startera skuterek wali rozrusznikiem jak karabinkiem maszynowym. Ale nie pali.
Sprawdziłem czy jest iskra, wyjąłem świecę i kopnąłem- dostałem kopa wstecznego tyle że prądowego- znaczy iskra jest. Wracam więc do punktu wyjścia- gaźnik, lub filtr paliwa, niewielka to pociecha, ale jeśli okazało by się że po prostu nie dostaje paliwa to by było naprawdę nieźle- jest tu kranik/filtr podciśnieniowy.
Nie pozostaje mi nic innego jak spuścić paliwo i sprawdzić kranik.
Kupiłem nowy akumulator, zalałem elektrolitem, czekam aż się uzbroi.
Gaźnik wyczyściłem płynem do czyszczenia gaźników, trochę po wierzchu jest syf, ale w środku był czysty, a teraz jest super czysty.
Wyczyściłem też kolektor ssący, filtr powietrza, radiator cylindra. Ogólnie jest czysty.
Co do śrubek regulacyjnych zastanawia mnie to że są skręcone do oporu- w sensie idą w lewo (w przeciwną do ruchu wskazówek zegara) a nie idą w drugą. I to jeździło- przecież kupiłem go w niedzielę, jeździłem nim nawet sporo przed zakupem, w poniedziałek druga połówka pojechała do pracy- powiedziała że jej zgasł ale zapalił, więc podjechałem do intercarsu kupiłem świece i jej zmieniłem w centrum, potem wróciła do domu, a we wtorek już nie zapalił.
Na forum elektroda koledzy podpowiadają mi że coś może być nie tak nie tyle z mechaniką co z elektryką. Może to prądnica, albo regulator napięcuięcia...
Co do regulacji... jak się nie wywrócisz to się nie nauczysz. Jak wszystkie metody zawiodą to mam kolegów co zjedli na takich silnikach zęby, ale pojechali do Rumuni powspinać się krosami po kamieniach i ich trochę nie będzie. Tosz to ma konstrukcje cepa, muszę to rozpracować

[edit]
Włożyłem akumulator. Zmiana jest taka, że o ile na starym próba odpalenia ze startera kończyła się wydaniem jednego żałosnego ni to warknięcia ni stęknięcia, o tyle teraz po wciśnięciu startera skuterek wali rozrusznikiem jak karabinkiem maszynowym. Ale nie pali.
Sprawdziłem czy jest iskra, wyjąłem świecę i kopnąłem- dostałem kopa wstecznego tyle że prądowego- znaczy iskra jest. Wracam więc do punktu wyjścia- gaźnik, lub filtr paliwa, niewielka to pociecha, ale jeśli okazało by się że po prostu nie dostaje paliwa to by było naprawdę nieźle- jest tu kranik/filtr podciśnieniowy.
Nie pozostaje mi nic innego jak spuścić paliwo i sprawdzić kranik.
Ostatnio edytowano 25/6/2010, 15:50 przez JSG, łącznie edytowano 1 raz
- JSG
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 24/6/2010, 22:40
- Lokalizacja: Wa-wa
Z00M93 napisał(a):Może to stator lub cewka?
Zmieniłem poprzednią wypowiedz, niezauważywszy że ktoś odpowiedział. Przepraszam.
Jestem 100% pewny że jest iskra, czy gdyby był problem z cewką to na świecy była by iskra?
Dodałem takie informacje:
Włożyłem akumulator. Zmiana jest taka, że o ile na starym próba odpalenia ze startera kończyła się wydaniem jednego żałosnego ni to warknięcia ni stęknięcia, o tyle teraz po wciśnięciu startera skuterek wali rozrusznikiem jak karabinkiem maszynowym. Ale nie pali.
Sprawdziłem czy jest iskra, wyjąłem świecę i kopnąłem- dostałem kopa wstecznego tyle że prądowego- znaczy iskra jest. Wracam więc do punktu wyjścia- gaźnik, lub filtr paliwa, niewielka to pociecha, ale jeśli okazało by się że po prostu nie dostaje paliwa to by było naprawdę nieźle- jest tu kranik/filtr podciśnieniowy.
Nie pozostaje mi nic innego jak spuścić paliwo i sprawdzić kranik.
- JSG
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 24/6/2010, 22:40
- Lokalizacja: Wa-wa
Mam ten sam problem co kolega ,,damianboch,, też mam Zipp astec też nie odpala. Bo nie wiem co już z nim zrobić wszystko wyczyściłem ale dalej nie odpala i zawory są poustawiane na 00.5m gaźnik wyczszczony jest cały z dyszami a, świeca nowa iskra idzie ale i tak też nie odpala. Ani jak zimny ani jak gorący. PROSZĘ O POMOC.





- kubalek96
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 4/4/2011, 11:01
- Lokalizacja: słupsk
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości