Zobacz wątek - Zębatka koło wariatora, jak założyć ?
NAS Analytics TAG

Zębatka koło wariatora, jak założyć ?

i inne małe pojemności
_________

Zębatka koło wariatora, jak założyć ?

Postprzez karoln92 » 6/5/2010, 10:40

Witam.
1. Jak ma być założona ta mała zębatka przy zakładaniu pokrywy ?? Czy należy założyć ją tak jak pokazane jest na zdjęciu, czy po prostu założyć do końca i nie przejmować się tymi ząbkami na niej ?? (tak wogóle to te ząbki mają być na sobie nałożone tak jak jest na zdjęciu razem z tymi ząbkami na wariatorze?) Za każdym razem jak założę pokrywę i uruchomię silnik to te ząbki i tak się cofają.....

2. Czy ta śruba z założona na niej sprężyna to spust oleju silnikowego ??

3. Czy pomiędzy pokrywą a widoczną na zdjęciu obudową powinna być jakaś uszczelka ??

Jest to skuter Derbi Gp1 50 Racing. ProszÄ™ was o pomoc.
Załączniki
DSC01988.JPG
DSC01988.JPG (71.98 KiB) PrzeglÄ…dane 5485 razy
karoln92
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 1/5/2010, 09:42


Postprzez Z00M93 » 6/5/2010, 11:22

1 Ta zębateczka ma taki walec na końcu (jakbyś wyciągnął ją całą to zobaczysz że jest mechanizm zębatkowy, który się przesuwa, za zębatką jest walec) ten że walec musi wejść w taki otwór który jest pod tą dużą zębatką. Musisz trochę poruszać tym małym mechanizmem, aż wejdzie i się schowa. Z tego co widzę masz taki sam wariator jak u mnie w Piaggio, nawet pokrywa silnika ma takie podobne wycięcie. A co do tego mechanizmu to powinien się tak schować tak że ta wąska tulejka z przodu powinna być na wysokości (może trochę wyżej jak ta duża zębatka. Uważaj też żeby z kopajki Ci mechanizm nie wyskoczył, bo też trochę trzeba się naryglować żeby go założyć. A te dwa mechanizmy się łączą ze sobą. Więc jak założysz poprawnie to sprawdź czy kopniak działa.
2. To jest chyba do spustu oleju przekładniowego(ale głowy nie daje)
3. Uszczelki nie ma
Z00M93
Świeżak
 
Posty: 162
Dołączył(a): 19/7/2009, 22:09


Postprzez karoln92 » 6/5/2010, 12:40

Ale ja nie mam kopki :? także jak sprawdzę czy to jest dobrze założone :?:
Mógłbyś mi podesłać zdjęcia jak to powinno być zamontowane :?: Bo z tego co mi napisałeś nie bardzo wiem o co chodzi. Do czego służy ta mała zębatka :?:
karoln92
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 1/5/2010, 09:42

Postprzez eloelolol123 » 6/5/2010, 13:17

1.Ta mala zebatka bo dendix rozrusznika musisz nim poruszac zeby sie schowal.(po zalozeniu pokrywy i odpaleniu zebatke tÄ… "wysuwa" rozrusznik i zazebia ta duza zebatke, czyli przeciwtalerz wariatora odpalajac silnik) 2.Wydaje mi sie, ze jest to tylko "bolec", ktory trzyma sprezyne. 3. Nie, nie musi byc tam zadnej uszczelki(oczywiscie w orginale byla, ale wystarczy dobre przykrecic sruby i nic sie nie stanie).
Avatar użytkownika
eloelolol123
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 6/10/2009, 14:09

Postprzez karoln92 » 6/5/2010, 14:34

Czyli ten bendix wysuwa się automatycznie tylko przy odpaleniu silnika, a później się chowa :?: Tak :!: :?: Jak sprawdzić czy jest dobrze założony, gdy nie mam startera nożnego ? Czy jeśli mam wachacz w skuterze to jest również przekładnia (nic na ten temat nie mogłem na internecie znaleźć, a zbytnio się na tym nie znam) ?
karoln92
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 1/5/2010, 09:42

Postprzez eloelolol123 » 6/5/2010, 15:21

Tak wysuwa sie tylko przy odpalanmiu silnika a pozniej sie chowa. Jezeli zalozysz pokrywe to na 100% jest dobrze zalozony, bo w pokrywie jest takie wyzlobienie w ktore pasuje ten bendix.
Avatar użytkownika
eloelolol123
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 6/10/2009, 14:09

Postprzez karoln92 » 6/5/2010, 17:17

Czyli to że skuter odpala to oznacza że jest dobrze założony :?: Proszę o odpowiedź bo nie wiem czy ściągać pokrywę i sprawdzać czy wszystko jest w porządku... A te ząbki na bendixie mają być czymś nasmarowane czy nie :?: (te z przodu co zazębiają się o wariator i ten taki pierścień z tyłu)
karoln92
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 1/5/2010, 09:42

Postprzez Z00M93 » 6/5/2010, 17:24

Jeśli działa i jeździ poprawnie to się nie masz co martwić.
Z00M93
Świeżak
 
Posty: 162
Dołączył(a): 19/7/2009, 22:09

Postprzez eloelolol123 » 6/5/2010, 17:44

Te zabki moga byc delikatnie posmarowane smarem, ale zaznaczam nie musza. Jezeli dobrze chodzi to nie masz sie o co martwic jak napisal UP.
Avatar użytkownika
eloelolol123
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 6/10/2009, 14:09

Postprzez Slomyr » 6/5/2010, 18:45

Ta 2 to nie jest od spustu oleju przekladniowego bo jego sie zlewa kolo spzregla po prawiej stronie
Sprzedam skutera Soprano z silnikiem hondy dio wiecej info prosze o wyslanie wiadomosci :D
Slomyr
Świeżak
 
Posty: 186
Dołączył(a): 16/9/2009, 15:53
Lokalizacja: Miedzyrzecze Górne

Postprzez karoln92 » 6/5/2010, 21:30

A możliwe że ta śruba jest tylko po to żeby razem z tą sprężyną trzymała ten silnik i amortyzowała go ?
karoln92
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 1/5/2010, 09:42

Postprzez Z00M93 » 7/5/2010, 10:13

Ta sprężyna ma znosić drgania i zapobiegać odkręceniu się śrub. U mnie kiedyś w Suzuki Addressie tak były mocowane śruby pokrywy silnika.
Z00M93
Świeżak
 
Posty: 162
Dołączył(a): 19/7/2009, 22:09



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê