Zobacz wÄ…tek - Wszystko o motorwerze Derbi Senda R & SM
NAS Analytics TAG

Wszystko o motorwerze Derbi Senda R & SM

i inne małe pojemności
_________

Wszystko o motorwerze Derbi Senda R & SM

Postprzez Janczur » 9/4/2008, 20:32

Siema
Chcialbym zeby w tym temacie zebrac wszelka wiedze o Derbi Sendzie zawarta w internecie i w glowach uzytkownikow.
Ten motorower staje sie w ostatnich miesiacach bardzo popularny w srod mlodych uzytkowników ze wzgledu na swoje mozliwosci jak i atrakcyjny wyglad a przede wszystkim na bezawaryjnosc.
Postanowiłem dodac taki temat by mozna bylo dowiedziec sie wszystkiego na temat tego sprzeta w jednym miejscu.
Zapraszam do dodawania informacji jak i kierowania szczegolowych pytan.
Niech ten temat nie umiera a Senda chodzi wiecznie :))
Pozdrawiam


Na początek wyjaśnie róznice miedzy Senda SM a R.
Senda SM jest przeznaczona na asfalt i jezdzi na kolach z oponami szosowymi. Koła przod i tyl maja taka sama wielkosc.
Senda R przeznaczona bardziej w teren jezdzi na oponach typu enduro, z tylu mniejsze z przodu wieksze koło.
Roznica rowniez jest to ze w SM jest obrotomierz a w R nie ma :(



Tuning:
Do Derbi Sendy mamy bardzo duży wybór jeśli chodzi o części tuningowe. Barkit, Polini, Malossi, Leovinci, Kundo, Metrakit to tylko niektóre z firm produkujących części tuningowe to Derbi. Miałem możliwość sprawdzenia osiągów w różnych kombinacjach tuningu, oto one:

1. Gaźnik Polini 21mm, wydech Metrakit Thrower, cylinder Polini Evo 72ccm aluminium. Motor jest bardzo elastyczny, na niskich obrotach motorower jedzie w miarę spokojnie, lecz gdy zacznie się wkręcać jest ciężki do opanowania.
- v-max 121km/h
- przyspieszenie 0-50km/h ok. 4s
- przyspieszenie 0-80km/h ok. 6s
- przyspieszenie 0-121km/h ok. 9s

2. Gaźnik Polini 21mm, wydech Metrakit Thrower, cylinder Barkit 75ccm aluminium. W dolnem zakresie obrotów motor ma bardzo mało mocy, lecz gdy osiągniemy odpowiedni zakres to Senda idzie do przodu jak szalona.
- v-max 110km/h
- przyspieszenie 0-50km/h ok. 5s
- przyspieszenie 0-80km/h ok. 8s
- przyspieszenie 0-110km/h ok. 12s

3. Gaźnik Polini 21mm, wydech Metrakit Thrower, cylinder seryjny. Zarówno "dół", jak i "góra" stoją na przyzwoitym poziomie, jednak nie ma takiego "uderzenia mocy" jak przy większych pojemnościach.
- v-max 100km/h
- przyspieszenie 0-50km/h ok. 6s
- przyspieszenie 0-80km/h ok. 9,5s
- przyspieszenie 0-100km/h ok. 14s

4. Gaźnik seryjny 14mm, wydech Metrakit Thrower, cylinder seryjny. Sam wydech niewiele daje. Motorek rozpędza się spokojnie do 85km/h, nie czuć żadnych szaprnięć, ani nie zwala nas z kanapy. Jednak poprawia się elastyczność silnika no i oczywiście dźwięk.
- v-max 85km/h
- przyspieszenie 0-50km/h 6,5s
- przyspieszenie 0-80km/h 10s
- przyspieszenie 0-85km/ch 11s

Wszystkie prędkości były mierzone z innym motocyklem z powodu tego, że Senda licznik ma wyskoalowany do 80km/h. Prędkości i przyspieszenia mogą mieć małe przekłamianie.

Ceny niektórych części tuningowych:

Cylinder Airsal Racing T6 70cc- 711zzł
Cylinder Metrakit Hand Made 70cc- 626zł
Cylinder Polini For Race 70cc- 1059zł
Gaźnik Dell`orto 21mm- 349zł
Korbowód Metrakit SP Series- 219zł
Wał korbowy Metrakit Pro Race 70- 899zł
Wydech Metrakit Thrower- 626zł


ale posty to edytuj... kravec
Derbi Senda R X-Tream
Janczur
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 9/4/2008, 18:20


Postprzez Bostorn » 10/4/2008, 13:36

hmm noo nawet przydatne dodam tyle iz Smki majÄ…

-Koła 17calowe
-Rki mają tył 18 przód 21
jest wiele rodzajów Derbi Sm i R chociażby:
xtreme 50R
Xrace 50R
DDR pro 50R
DDR Race 50R

takie same modele możemy znalesc w serii Supermoto jednakże jest nowy model od niedawna
Senda DRD Evo 50SM

wiele info mozna znalesc na stronie WWW.DERBI.COM

wystarczy kliknonc na ikonke english i mamy wszystko po angielsq

Silniki mają około 4km 10km mają nie wiem dokładnie które sendy ale chyba te starsze Rki
które mają na liczniku 130

Silniki w Derbiaczkach siedzą firmy Derbi proszę sie nie sugerować ze jakis mongoł napisze na allegro że siedzą AM6tki bo to kłamstwo i że każda dermi ma 10km to kolejna bajka dla głupich dzieci
prawda jest taka że wszystkie derbi oprócz tych mocniejszych mają około 4 5 km
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin


Postprzez marcio » 10/4/2008, 14:39

a ja slyszalem ze w serii maja po 9 hp...
SM
Avatar użytkownika
marcio
Świeżak
 
Posty: 216
Dołączył(a): 20/1/2007, 15:39
Lokalizacja: z rambo

Postprzez Bostorn » 10/4/2008, 16:31

hmm no i tak każdy co innego słyszał a jaka prawda?? hamownia pokaże ^_^ na stronce dilera nie pisze o moc;/ nie widziałem przynajmniej :/
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez mastero33 » 10/4/2008, 17:55

sie chlopaki posluzyli wiedza encyklopedyczna :) sprzet naprawde pierwsza klasa :)
Gilera Nexus 125 + Cylinder 210cc malossi + modul CDI digitronic malossi + multivar 2000 malossi + sprzeglo delta malossi = nie doscigniona 125 skut ;]

[: Jedyna taka :]
Avatar użytkownika
mastero33
Bywalec
 
Posty: 506
Dołączył(a): 12/9/2007, 18:58
Lokalizacja: Zdunska Wola

Postprzez george » 12/4/2008, 09:58

Skoro wszystko to może też napiszcie o potrzebach tego motorku np jaki olej trzeba lać do przekładni lub do mieszanki i ile? To może sie przydać wielu początkującym np takim jak ja. Zakupiłem Mobil Super S 10 w-40 , zastanawiam sie czy to dobry wybór może powinienem wymienić . Wiesz to napisz pzdr
george
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 5/4/2008, 08:34

Postprzez Landryss25 » 12/4/2008, 14:33

No to dobry wybór bo producent w instrukcji podaje taką lepkość.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Bostorn » 12/4/2008, 18:30

hmm castrol robi dobre oleje sam uzywam Castrol R2 2t do mieszanki nie leje do dozownika odrazu mieszanka
po 2 w skrzyni mam shella advance tak więc mysle że oleje od 30zł to dobre oleje od motula do castrola mobila 3 podstawowe firmy którym warto zaufac :)


pozdro dzordz :]
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez marcio » 12/4/2008, 21:18

Bostorn, do skrzynki lejesz shella advance ta? i jak chodzi Ci skrzynia? ile dałeś za niego? ile wchodzi do sendy tego oleju? Co ile trzeba robić wymiane?
SM
Avatar użytkownika
marcio
Świeżak
 
Posty: 216
Dołączył(a): 20/1/2007, 15:39
Lokalizacja: z rambo

Postprzez george » 13/4/2008, 16:03

No właśnie podajcie konkretnie nazwy (cale)bo ogólnikowo to jest lipa :x szukałem tego na wszystkich forach i każdy pisze wszystko , tylko nie nazwe oleju . Co do oleju do skrzyni to sie dowiedziałem ze lepkość to 10w-40 :? ?? racja? Z tego co zrozumiałem Bostorn to do przekładni najlepszy Castrol mobil 3?
george
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 5/4/2008, 08:34

Postprzez george » 13/4/2008, 16:10

Jeżeli chodzi o propozycje wg. mojej wizji :
-OLej do przekładni- Shell Advance Gear 10W-40(35zł)
-olej do mieszanki -Shell Advance Ultra 2(37zł)
co myślicie ??
george
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 5/4/2008, 08:34

Postprzez marcio » 13/4/2008, 16:38

ja bym wybrał castrola lub motula -takie moje zdanie
SM
Avatar użytkownika
marcio
Świeżak
 
Posty: 216
Dołączył(a): 20/1/2007, 15:39
Lokalizacja: z rambo

Postprzez george » 13/4/2008, 16:50

Marcio to zapodaj jakieś poropozycje :lol: :lol: Ja go dałem(mój zestaw) tak jako przykład bardziej niz jakościowo, ty zapodaj pod wzgledem jakości pozdr
george
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 5/4/2008, 08:34

Postprzez Bostorn » 13/4/2008, 19:06

marcio napisał(a):Bostorn, do skrzynki lejesz shella advance ta? i jak chodzi Ci skrzynia? ile dałeś za niego? ile wchodzi do sendy tego oleju? Co ile trzeba robić wymiane?

hhmmm okolo jak kupujesz litra to 0.75 powinno chyba starczyc dalem cos 30.20? jakos takos hm nie nazekam tylko czasem jak zaslabo 2 wrzuce to mi spada :P hmm narazie jest all good :]
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez marcio » 13/4/2008, 20:04

george napisał(a):Marcio to zapodaj jakieś poropozycje :lol: :lol: Ja go dałem(mój zestaw) tak jako przykład bardziej niz jakościowo, ty zapodaj pod wzgledem jakości pozdr


Silnikowy: (castrol)
http://sklep.scigacz.pl/olej-silnikowy-castrol-power-racing-syntetyczny-litr-p-2863.html (otwórz link)

Przekładniowy: (motul)
http://sklep.scigacz.pl/olej-przekladniowy-motul-transoil-expert-10w40-p-2875.html (otwórz link)
SM
Avatar użytkownika
marcio
Świeżak
 
Posty: 216
Dołączył(a): 20/1/2007, 15:39
Lokalizacja: z rambo

Postprzez kravec » 13/4/2008, 22:14

tak tylko powiedzcie mi jedna rzecz:

CZEMU NIE NAPISALISCIE TEGO W ODPOWIEDNIM TEMACIE PRZYKLEJONYM??!!
Avatar użytkownika
kravec
Administrator
 
Posty: 5571
Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez mastero33 » 14/4/2008, 07:27

MOim zdaniem najlepsze oleje robi ta firma,ktora zajmuje sie tym od lat,ma wileka linie swoich produktow,albota ktora ma tylko oleje do motocykli,quadow,skuterow!
Gilera Nexus 125 + Cylinder 210cc malossi + modul CDI digitronic malossi + multivar 2000 malossi + sprzeglo delta malossi = nie doscigniona 125 skut ;]

[: Jedyna taka :]
Avatar użytkownika
mastero33
Bywalec
 
Posty: 506
Dołączył(a): 12/9/2007, 18:58
Lokalizacja: Zdunska Wola

Postprzez Janczur » 29/4/2008, 11:22

Pogodze was wszytskich...
Podajecie nazwy firm a nie podajecie rodzaju.
Wydaje mi sie za oczywiscie olej do tej maszyny to nie taki za 10zł.
W pelni sie zgadzam z george i pisze jeszcze raz.
Najbardziej zgrane oleje to:
-OLej do przekładni- Shell Advance Gear 10W-40(35zł)
-olej do mieszanki -Shell Advance Ultra 2(37zł)
:))
Coz instrukcja do tego motorka nie jest dostepna w jezyku polskim i chyba niektorzy nie umia czytac po angielsku. :shock:
Ta wypowiedzia koncze temat oleju... :D
Jak ktos moze niech napisze jak sie odpowietrza hamulce w Sendzie?
Pozdro :lol:
Derbi Senda R X-Tream
Janczur
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 9/4/2008, 18:20

Postprzez Bostorn » 29/4/2008, 17:56

hmm no to tak pompujesz hamulcem dosc długo puźnmeij wiążesz go czyms zeby był wcisnięty

przy hamulcu masz taką małą śrubkę z kaprutkiem zciągasz kapturek nakładasz na to przezroczystą rurkę i lekko odkręcasz widzisz jak płyn leci a tuz po nim bąbelki powietrza i ot cał filozofia puxneij zakrecasz pompujesz jeszcze raz i znowu rączke zaciskasz poluzowujesz śrubkę i tak aż do czasu aż hamulec załapie :D
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez jasne07 » 30/4/2008, 20:37

to może mi napiszecie: JAKA WYSOKOść DZIELI ZIEMIE OD SIEDZENIA?
Avatar użytkownika
jasne07
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 14/5/2007, 07:36

Następna strona


Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości




na górê