przez SpeedyGonzales » 5/9/2014, 19:50
Jeśli chodzi o olej to nie patrz na producenta tylko na spełniane normy API, ISO, JASO. Jeśli masz dwa oleje różnych marek, spełniają te same normy a jeden kosztuje 2x więcej to który wybierzesz? Ja Ci mogę polecić złoty Vavoline Dura Blend 2T fully syntetic, u mnie w hurtowni olejów jedyne 26zł/l oraz czerwony Castrol 2T, złota butelka to syntetyk a szara pół, ma super właściwości myjacę ale kosztuje 2x więcej więc wolę Vavoline przy tych samych parametrach. Miałem też zielony Motul Expert 2t ale przy cenie Castrola miał nieco gorsze parametry więc podziękowałem, choć silnik też na nim czysciutki. I to olej silnikowy do mieszanki a nie napędowy;-) Odnośnie docierania to też bez przesady, ja WSKi nie docierałem tylko ogień ile fabryka dała i jakoś nie zatarłem ani nic nie zepsułem, robiłem tak również żeby nie utworzył się próg na cylindrze. Obecnie chodzi o to żeby nie przegrzać ani zbyt nie przeciążać silnika, jeździj normalnie i tyle. A na dotarcie w zupełności wystarczy pół syntetyk, po dotarciu może być lepszy bo jak dasz taki na początek to wydłuży okres spasowania części. A na ile wystarczy olej to zależy od sposobu jazdy, w mieście dużo stoisz a silnik pracuje. dla skuterka myślę że spokojnie wystarczy stosunek 1:50.