Jaki motocykl 125ccm na A1?
Posty: 36
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Jaki motocykl 125ccm na A1?
Witam!
Za rok będę robił sobie prawko a1, więc chciałbym wybrać jakiś fajny motocykl.
Korzystając z teamtu "Jak pytać aby się czegoś dowiedzieć"...
- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie),
*2000km na skuterze 50ccm 2t
- Wiek, waga, wzrost,
*wiek - 15, waga- 50kg, wzrost- ok.175cm
- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?
*jeżdżę do szkoły, w trasie, z kolegami dla rozrywki, lubię gdzieś dalej pojechać
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
*jak najwięcej
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
*myślałem o ciuchach ale co trzeba kupić zeby bylo bezpiecznie(nie mogę kupić czegoś drogiego bo na motocykl już dużo wydam), na moto przeznaczę ok. 5000zł
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
*ile będzie trzeba, ale chcę motocykl tani w eksploatacji
- Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ… - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
*sportowe,nekedy i turystyki
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
*Yamaha yzf r125, honda cbr 125, honda varadero xl 125
Motocykl musi być wygodny, duży i musowo w 4t 125cc. Myślałem nad ścigiem albo nad takim nekedem lub turystykiem, ale poza ścigami i varadero nie znalazłem nic ciekawego. Nie wiem czy na takich ścigach będzie mi się wygodnie jeździło np. przez 1h jazdy.
Z góry dziękuję i czekam na odpowiedź!
Za rok będę robił sobie prawko a1, więc chciałbym wybrać jakiś fajny motocykl.
Korzystając z teamtu "Jak pytać aby się czegoś dowiedzieć"...
- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie),
*2000km na skuterze 50ccm 2t
- Wiek, waga, wzrost,
*wiek - 15, waga- 50kg, wzrost- ok.175cm
- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?
*jeżdżę do szkoły, w trasie, z kolegami dla rozrywki, lubię gdzieś dalej pojechać
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
*jak najwięcej
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
*myślałem o ciuchach ale co trzeba kupić zeby bylo bezpiecznie(nie mogę kupić czegoś drogiego bo na motocykl już dużo wydam), na moto przeznaczę ok. 5000zł
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
*ile będzie trzeba, ale chcę motocykl tani w eksploatacji
- Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ… - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
*sportowe,nekedy i turystyki
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
*Yamaha yzf r125, honda cbr 125, honda varadero xl 125
Motocykl musi być wygodny, duży i musowo w 4t 125cc. Myślałem nad ścigiem albo nad takim nekedem lub turystykiem, ale poza ścigami i varadero nie znalazłem nic ciekawego. Nie wiem czy na takich ścigach będzie mi się wygodnie jeździło np. przez 1h jazdy.
Z góry dziękuję i czekam na odpowiedź!
Ostatnio edytowano 31/7/2014, 14:03 przez Delthir, łącznie edytowano 2 razy
- Delthir
- Świeżak
- Posty: 96
- Dołączył(a): 25/7/2014, 17:10
Primo - należy poczekać na odpowiedź, czasami ktoś coś napisze dopiero po kilku dniach, nie ma potrzeby odświeżać tematu po 24h.
Secundo - viewtopic.php?t=49590
Tercio - dla klasy 125cc jest osobny dział na forum.
Co do samego tematu - na same ciuchy z klasy "dostatecznie", trzeba wydać nawet nieco ponad 1000zł (nie wliczam w to kasku). Co do wyboru między R125, a CBR 125 - to jak wybór między kanapką z szynką, a kanapką z serem. I to i to, to tylko 125cc, chociaż R125 według producenta ma nieznacznie większą moc.
Secundo - viewtopic.php?t=49590
Tercio - dla klasy 125cc jest osobny dział na forum.
Co do samego tematu - na same ciuchy z klasy "dostatecznie", trzeba wydać nawet nieco ponad 1000zł (nie wliczam w to kasku). Co do wyboru między R125, a CBR 125 - to jak wybór między kanapką z szynką, a kanapką z serem. I to i to, to tylko 125cc, chociaż R125 według producenta ma nieznacznie większą moc.
-
Angler - Bywalec
- Posty: 907
- Dołączył(a): 7/8/2012, 09:58
- Lokalizacja: Rawicz
Cześć!
Przepraszam, że pomyliłem działy ale myślałem że ten będzie ok. Co do tematu który podałeś to z niego korzystałem
To muszę zrobić nowy temat w dziale 125cc czy pomożecie tutaj? No a co do tych motocykli to co powiesz o aprilli rs 125 (nowa buda) zblokowana do 15km, będzie szybsza od tych 4t co podałem? Co do stroju to rozumiem, że trzeba cały kupić(buty,spodnie,kurtka,rękawice+kask)? Tylko że ja nie będę szalał 60/70km/h max, to jest sens kupować cały strój? Rozumiem, że tu chodzi o bezpieczeństwo, ale chyba na 125cc nie będę jeździł w całym kombinezonie przy jakichś niskich prędkościach? Ja myślałem, żeby brać kask, rękawice, kurtkę motocyklową, jeansy, adidasy i koniec
Jak piszę jakieś głupoty to się nie denerwuj bo ja jestem początkującym :>
Przepraszam, że pomyliłem działy ale myślałem że ten będzie ok. Co do tematu który podałeś to z niego korzystałem


- Delthir
- Świeżak
- Posty: 96
- Dołączył(a): 25/7/2014, 17:10
Na pewnym forum miłośników 125cc, były zdjęcia jednego z użytkowników, po glebie w bluzie i zwykłych jeansach. I uwierz, nawet przy niewielkiej prędkości to przyjemne nie będzie.
A RS, cóż... Całkiem dobry jednoślad, jednak zablokowana nie powinna znacząco odbiegać pod względem osiągów, od innych w klasie 125cc. Jednak ze względu na konstrukcję silnika spala więcej i jest bardziej awaryjna (rzadko, ale jednak, jak to w dwutakcie).
A RS, cóż... Całkiem dobry jednoślad, jednak zablokowana nie powinna znacząco odbiegać pod względem osiągów, od innych w klasie 125cc. Jednak ze względu na konstrukcję silnika spala więcej i jest bardziej awaryjna (rzadko, ale jednak, jak to w dwutakcie).
-
Angler - Bywalec
- Posty: 907
- Dołączył(a): 7/8/2012, 09:58
- Lokalizacja: Rawicz
pomyśl. crash testy są robione przy prędkości 50kph, co lepsze konstrukcje wytrzymują 60kph i mówimy tu o autach... teraz o motocyklach - założę się, że przy szlifie twojego max 60/70kph z jeansów zostanie szmata po 2 metrach szlifa, buty polecą w pierwszej kolejności out, a skarpetki o ile nie są z warstwowego kevlaru wytrzymają może 10cm tarcia. będziesz tak szlifował kilkanaście metrów, sam sobie możesz odpowiedzieć co się dalej będzie ścierać na asfalcie jak już nie będziesz miał butów, jeansów i skarpetek. Strój ma kilka zalet i wad.
+ zapewnia ochronÄ™ przed szlifem, upadkiem, uderzeniem
+ zapewnia komfort temperaturowy w czasie jazdy
+ chroni od pędu powietrza w czasie jazdy
+ nie łopocze jak flaga na wietrze
+ częściowo chroni przed deszczem
- cena
- waga
- ciężko go poskładać, żeby go gdzieś schować i zajmuje sporo miejsca
generalnie nie interesuje mnie w czym będziesz jeździł bo to wyłącznie Twoja prywatna sprawa, rozumiem też że jeszcze rośniesz i cokolwiek kupisz trzeba będzie wymienić w przyszłym sezonie. Szukaj używanego, może ktoś dostał od taty w prezencie ale już wyrósł. rękawiczki śmiało możesz sobie kupić. Ja też jak byłem w Twoim wieku jeździłem w koszulce i jeansach, nawet nie miałem kasku, ale nie miałem też odwagi jeździć po ulicach. Jakoś żyję do dzisiaj, upadki miałem ale z drobnymi obrażeniami dlatego że jeździłem głównie po polach i lasach, którymi dało się dojechać wszędzie, ale to był teren wiejski. pozdro
http://www.scigacz.pl/Jak,ubierac,sie,n ... l,266.html
+ zapewnia ochronÄ™ przed szlifem, upadkiem, uderzeniem
+ zapewnia komfort temperaturowy w czasie jazdy
+ chroni od pędu powietrza w czasie jazdy
+ nie łopocze jak flaga na wietrze
+ częściowo chroni przed deszczem
- cena
- waga
- ciężko go poskładać, żeby go gdzieś schować i zajmuje sporo miejsca
generalnie nie interesuje mnie w czym będziesz jeździł bo to wyłącznie Twoja prywatna sprawa, rozumiem też że jeszcze rośniesz i cokolwiek kupisz trzeba będzie wymienić w przyszłym sezonie. Szukaj używanego, może ktoś dostał od taty w prezencie ale już wyrósł. rękawiczki śmiało możesz sobie kupić. Ja też jak byłem w Twoim wieku jeździłem w koszulce i jeansach, nawet nie miałem kasku, ale nie miałem też odwagi jeździć po ulicach. Jakoś żyję do dzisiaj, upadki miałem ale z drobnymi obrażeniami dlatego że jeździłem głównie po polach i lasach, którymi dało się dojechać wszędzie, ale to był teren wiejski. pozdro
http://www.scigacz.pl/Jak,ubierac,sie,n ... l,266.html
black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
Zastanawiałem się nad hondą varadero(czy jakoś tak) xl 125, ale ona ma 2 cylki w ukladzie V i mam do tego 2 pytania: czy ona ma chłodzenie cieczą i czy 2 cylindrowy 4t pali więcej od 1 cylindrowego 4t?
Ostatnio edytowano 31/7/2014, 14:04 przez Delthir, łącznie edytowano 1 raz
- Delthir
- Świeżak
- Posty: 96
- Dołączył(a): 25/7/2014, 17:10
kravter napisał(a):ja mam honde rebel 125 i ona tez ma 2 cylindry tylko rzedowe i pali 3,5 max 4l
Super, dziękuję za odpowiedź

- Delthir
- Świeżak
- Posty: 96
- Dołączył(a): 25/7/2014, 17:10
Nie wiem czy jest sens martwić się o spalanie 125 w 4T. Spalanie będzie bardzo podobne. Większy wpływ ma styl jazdy motocyklisty. Varadero jest chłodzona cieczą ; ) Jeżeli planujesz dalsze wyprawy wybrałbym viadro zamiast cbr, ale to już kwestia tego co uda Ci się kupić w tej kasie w lepszym stanie.
Triumph Street Triple
- jaroaro
- Bywalec
- Posty: 758
- Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
- Lokalizacja: siÄ™ biorÄ… wszy
Delthir napisał(a):Zastanawiałem się nad hondą varadero(czy jakoś tak) xl 125, ale ona ma 2 cylki w ukladzie V i mam do tego 2 pytania: czy ona ma chłodzenie cieczą i czy 2 cylindrowy 4t pali więcej od 1 cylindrowego 4t?
Tak jest chłodzona cieczą, starsze modele są na gaznikach,nowsze już wtryski i pomimo dwóch cylindrów spalanie jest takie same. Varadero to bardzo oszczędny motocykl spalanie będzie wychodzić w granicach 3,5-4litra na 100km.
-
kuba210796 - Świeżak
- Posty: 155
- Dołączył(a): 20/2/2013, 16:35
No a nie znajdę jeszcze jakichś fajnych motocykli 4t 125cc? Bo w sumie to najlepiej chyba będzie kupić cbr 125 albo yzf r125 i będzie git
Tylko, że to varadero pewnie dużo większe od cbr czy yzf. Co do dalszych wypraw to mam na myśli max. 50km w jedną stronę, nie więcej. Jak da radę jeździć takim ścigiem 2h dziennie to będzie ok
No i co lepsze yzf r125 czy cbr 125 w nowej budzie?


- Delthir
- Świeżak
- Posty: 96
- Dołączył(a): 25/7/2014, 17:10
Delthir napisał(a):kravter napisał(a):ja mam honde rebel 125 i ona tez ma 2 cylindry tylko rzedowe i pali 3,5 max 4l
Super, dziękuję za odpowiedźMam takie pytanie, czy na takim chopperze wygodnie się jeździ i czy po dłuższej jeździe nie bolą np. ręce?
powem tak




ogonie choppery to bardzo wygodne maszyny

- kravter
- Świeżak
- Posty: 318
- Dołączył(a): 6/5/2013, 16:59
kravter napisał(a):Delthir napisał(a):kravter napisał(a):ja mam honde rebel 125 i ona tez ma 2 cylindry tylko rzedowe i pali 3,5 max 4l
Super, dziękuję za odpowiedźMam takie pytanie, czy na takim chopperze wygodnie się jeździ i czy po dłuższej jeździe nie bolą np. ręce?
powem takjak robilem prawko to na kurse byla jakas "mzeta" i jak pojechalem nia na miaso to nie czulem plecow a jak wrocilem do domu i wsiadlem na swoja honde to tak jakbym z malucha wsiadl to najbardziej luksusowego samochodu
jezdziem hondzia po pare h dziennie i nie mialem najmniejszych buli
a na yzf r 125 juz troche rece i plecy czuc
ogonie choppery to bardzo wygodne maszyny
Masz cbr w nowej czy starej budzie ( nowa - powyżej 2011 z 1 lampa), no ale yzf jest ladniejsza

- Delthir
- Świeżak
- Posty: 96
- Dołączył(a): 25/7/2014, 17:10
kravter napisał(a):nie mam cbr mam yzfmowiac honda mialem na mysli rebelke
bo pytales czy sie wygodnie na chopperku jezdzi ;d
No to lipa

Edit: Znajdą się jakieś nekedy 4t(takie zwykłe motocykle bez owiewek) bo ja szukałem ale znalazłem tylko yamahe ybr 125 i hyosunga gt 125.
- Delthir
- Świeżak
- Posty: 96
- Dołączył(a): 25/7/2014, 17:10
Posty: 36
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości