Zobacz wątek - Moto na początek? Jaka 50cc za małą kase?
NAS Analytics TAG

Moto na początek? Jaka 50cc za małą kase?

i inne małe pojemności
_________

Postprzez magik2208 » 1/12/2010, 21:35

Hard napisał(a):Moduł - około 100 zł
Tłok - około 250 zł
Układ napędowy - nie mam zielonego pojęcia
Owiewki - około 100 zł


Mam nadzieję ,że ten układ nie jest jakiś strasznie drogi / sam łańcuch zmienię .


Sorry, trochę czasu minęło ale odpowiem:D
Łańcuch jak wymienisz to i komlet zębatek. Łańcuch ok. 200zł, tył 200zł i przód 50+zł. Przygotuj się na ok 500zł w takim przypadku.

Ciekawe czy w tej apce więcej rudego czy czarnego :lol:
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16


Postprzez henio12323 » 1/12/2010, 22:05

hahaa niezły cennik :D ale zapomniałes dodac że zebatki pozłacane bedą :D nie kazdy tego chce :P

napęd do 50 ccm kosztuje 250 zł max :) nie ma sensu wsadzac droższego o ile sie dostanie. po 1 ja bym nie wsadzał drozszego napedu niz 150 zł. z racji tego że nie moc motocykla zniszczy łancuch lecz czas. wiec czy kupisz za 150 czy za 250 to polatasz praktycznie tyle samo... lepiej tą stówke odłozyc i szybciej wymienic na nowy. co i tak nastapi po kilu sezonach :)
pozatym za 500 zł to napęd sie kupuje do wyczynowej crossówki o mocy powyzej 60 km xD tu jest sens taki zestaw zakładac... a nie do 50 ccm :P
i kolejna sprawa bardzo wytrzymałe zebatki kosztuja max 150 zł np renthala. przdnia tak 40-50 zł kosZtuje najdrozszy jest łancuch. ale jak juz wspomniałem wsadzac taki napęd do 50 ccm nie ma najmniejszego sensu :)
kumpel do yamahy DT 80 która ma pewnie tyle samo mocy wsadził napęd za 90 zł (dida) i polatał 2 sezony i tylko kilka razy podciagał o troche :D potem moto sprzedał....
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez magik2208 » 1/12/2010, 22:27

No zależy. W enduro 80cc miałem łańcuch za 60zł, to zaraz pękł, ten co teraz mam niecałe 200zł. No ok, w enduro (nawet jak ja 80cc i z 12km) na pewno bardziej oberwie niż chopperek :)
Ok. faktycznie troche przesadziłem:D mój kosztował jakieś 300zł, bo tył 52z - koło sendy.
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez grunder » 1/12/2010, 22:30

skoro pękł jak tak to napisałeś, to miałeś za mocno naciągnięty, przy każdym dołku, skoku się napinał i nie wytrzymał- logik
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez magik2208 » 1/12/2010, 22:32

nie debatowałem na ten temat:D
Mimo to moim zdaniem na łańcuch lepiej trochę więcej wydać niż te 50zł... za tyle to kupisz średniej jakości, ale.... do rowera.
literówka - późno jest, a jak zawsze od 5 na nogach...
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez grunder » 1/12/2010, 22:42

Łańcuch ok. 200zł, tył 200zł i przód 50+zł. Przygotuj się na ok 500zł w takim przypadku.


Walnij się w mózgownice.
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez henio12323 » 1/12/2010, 22:42

ja ci powiem tak na DT nie wsadzałem duzo kasy. kupiłem łancuch za całe 20 zł :) zębatki dorwałem za 15 zł tylna przód został stary. przelatałem na tym calutki sezon. i bez problemu wytrzymało :) i na cały zestaw nie poszło wiecej niz 40 zł :) wiec mozna bardzo tanio smigac :) ale jak chce miec sie pewnosc itd to mozna kupic zestaw za 150 do tej pojemnosci taki spokojnie wystarczy. ja do KaTa wsadziłem zestaw warty w Polsce 450 zł (dałem 350..) tyle że mocą troche sie sprzęty róznia. 50tka pojedzie nawet na łancuchu z rometa :d ja swojego czasu jak cos mi sie stało z łancuchem (miałem słabe naciagi łancucha jedno pekło łancuch spadł i sie chyba zerwał) to dostałem stary łancuch z simsonka i kilka miesiecy posmigał :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez swirus2007 » 2/12/2010, 10:13

co do napinania łancucha to ktos na forum pisal ze najlepiej jak 2 lub 3 osoby siąda na moto a 3 lub 4 osoba sprawdzi naciag w ten sposób bendziesz wiedział ile jesł łancucha jak zaluczysz jakas górke ewentualnie hopke
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez grunder » 2/12/2010, 14:26

albo jak siądzie jedna ważąca 150kg. Chyba jak się zdaje na motor to trzeba wskazać ile łańcuch powinien mieć luzu :D O ile pamiętam 1,5-3.
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez henio12323 » 2/12/2010, 17:16

haha dobry sposób :d w tym wszystkim chodzi o to że jak moto siada i wahacz idzie w góre to jest taki moment gdzie łancuch jest najbardziej napięty i żeby łancuch był praktycznie bez luzu w tym punkcie wtedy jest idealnie ustawiony :D ale nie zawsze masz do dyspozycji kilka osób. dlatego patrzysz w serwisówce jak mozesz sprawdzic luz. nie ma opcji że 1.5 - 3 cm. bo u mnie w kacie jest duzo wiecej :) jakby wsadził 1.5 luzu to by łancuch przy ruszaniu pewnie strzelił :D
ja mam taką naklejka na wahaczu pod tą naklejką ma byc chyba 4.5 cm luzu jakos tak nie pamietam ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez magik2208 » 2/12/2010, 18:11

Ale ile ty masz skoku? bo pewnie troche wiecej. DT 50 ile ma na tyle? tez 170? No ja mam troche wiecej - tyle co w rx 125, czyli bym strzelal ze z 220-240 a ty moze nawet 300, takze 130mm to jednak sporo....
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez henio12323 » 2/12/2010, 18:17

ja nie mam pojecia :d ale do napiecia skok sie nie liczy :D liczy sie geometria :P zalezy jakie jest przeniesienie skoku. czy pds czy prolink i tak dalej.... albo np nowe bmw czy huska chyba nawet :P skok jakistam a lancuch ciagle ma 1 naciag :D tyle ze tam jest inaczej zebatka przednia usytuowana :PP
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez magik2208 » 2/12/2010, 18:24

no tak, ale sam widzisz ze napina si przy skoku, jesli bedzie go wiecej, bedzie wieksza odleglosc od zebatki przod do tylnej. To juz mowisz w wypadku bmw o innej technologii poza tym bodajze scig i skoku malo, (nie znam sie na bmw, ale chyba nic w teren nie wytworzyli?), a mowimy tu o zwyklych, a chyba w kazdym enduro bedzie technologicznie nie liczac tych nowych rocznikow?
henio - zawsze mnie zastanawia co tu z tym katem przeszlo polowna robisz w tym dziale ;P
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez grunder » 2/12/2010, 18:46

Magik czytałem kilka razy pod rząd i dalej nie jestem w stanie zrozumieć co tu napisałeś:

"henio - zawsze mnie zastanawia co tu z tym katem przeszlo polowna robisz w tym dziale ;P"

te słówko "polowna" co miałeś na myśli?
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez henio12323 » 2/12/2010, 18:50

nie mówie o bmw nie znam modelu ale moze tez w hp2 siedzi taka technologia. pozatym teraz bmw ma huske wiec i w huskach to jest.
co do skoku nie liczy sie tak :) bo skoro by tak było to w DT róznica naciagu wynosiła by kilka cm a u mnie pół metra :D
to kwestia geometrii. wahacz jest tak projektowany zeby miał jak najwiekszy skok i jak najmniej naciagał/luzował łancuch :D pozatym moto jak stoi to do połowy skoku mu jest daleeeko :D sa rózne rozwiazania wahaczów
to że mam kata to co juz znaczy ze mam siedziec tylko w offroad ? :P
miałem kilka 50 ccm i co nieco o nich wiem i chetnie sie dziele informacjami :D no i staram sie kontrolowac głupoty co poniektórzy tu wypisuja :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez grunder » 2/12/2010, 18:57

Bartuś mój ty, to jest ostrzeżenie, won do Offroad.
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez magik2208 » 2/12/2010, 21:31

Grunder - chodzilo mi o polowke (525)

Z czasem zaczynasz pisac jak gruby, z tym wyjatkiem, ze nie wielbisz cr-ki jak jakiegos bostwa niczym gryby swoje wiadro.

Heniu - mozesz sie pochwalic co kolejno miales?
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez henio12323 » 2/12/2010, 21:58

zaczynałem od motorynki :P potem romet kadet. honda mtx 50. potem DT 50. RM 125 potem MBK 50 potem YZ 250 CR 250 no i kat :D aa no i w miedzyczasie skutera piaggio typhoon 125 ccm
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez grunder » 2/12/2010, 22:04

jeszcze simson był :D, w częściach i nie zapomnij o chińczyku :D, ach ten kochany trybik i silnik pełen wiór oraz ta kompresja po podkręceniu zaworów...

Magik: złe porównanie, fail.
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez henio12323 » 2/12/2010, 22:34

kompresje miał :D ledwo kopnac sie dalo :P
a po podkreceniu zaworów tryby sie blokowały xD dlatego tak stawał :D no to własnie tak musze doliczyc chinczyka i simsona szfalpe :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr