Czy trudno nauczyć się zmieniać biegi ?
Posty: 24
• Strona 2 z 2 • 1, 2
dobra tak czy inaczej chyba juz ci troche wytlumaczylismy wiadomo ze sie nie nauczysz praktyki, bez motoru ale wiesz juz troche teori:), i powiem ci ze znacznie latwiej zmienia sie biegi nisz rusza z miejsca. Nie ma sensu chyba dalej prowadzic ten temat
_________________________________
Derbi Senda SM !
_________________________________
Derbi Senda SM !
Derbi Senda SM | http://www.youtube.com/watch?v=4H0w5DHh0w8
-
zarkanis96 - Świeżak
- Posty: 327
- Dołączył(a): 18/10/2009, 18:01
- Lokalizacja: JesteÅ›?
gruby19 napisał(a):D748SPS napisał(a):ja na początku jak nie mogłem ogarnąc pierwsze pare przejażdżek to puszczalem gaz prawie do zera, sprzeglo, i dopiero delikatnie obroty w gore po odpuszczeniu sprzegla. pozniej nauczylem sie coraz mniejszych "strat energii" ale nadal lubie sobie dlugo bieg wrzucac i swobodnie, powoli, gdyż amatorem drapieżnej jazdy nie jestemale kilka dni pojeździsz to dasz rade już, zrobisz pare kilometrow i zalapiesz a potem juz tylko dopracowujesz technike i starsz sie wrzucac z wiekszym wyczuciem... A bez sprzegla NIGDY mi sie nie zdarzylo wrzucic, wyznaje zasade że to szkodzi skrzyni.
prawidłowa zmiana biegu powinna trwać pół sekundy. to ze nie lubisz agresywnej jazdy to nie znaczy ze mozesz se leciec 500metrów na sprzęgle. Widocznie nie wiesz jak Twoja skrzynia i sprzegło dostaje po d*** w ten sposob.
Jesli nie lubisz agresywnej jazdy to wrzucaj biegi wczesnie lub nie ładuj pełnego gazu po wrzuceniu. ale zawsze rob to szybko stanowczo i precyzyjnie...
Przepraszam, ale czy w motocyklach sprzęgło działa jakoś skrajnie różnie od tego w samochodzie?
Co znaczy jazda na sprzęgle? Kiedy wciskasz manetkę to sprzęgło odciągane jest od silnika więc jest nie używane. W momencie kiedy puszczasz sprzęgło dotyka ono do pracującego silnika i w tym momencie jest najbardziej obciążone, więc po du...e dostaje wtedy kiedy jedziemy na pół-sprzęgła nie kiedy jest odciągnięt- działanie sprzęgła ciernego (tak z grubsza:
2. Ogólna zasada działania sprzęgła ciernego (wg rys. 1.1 i 1.2 str. 6):
- podczas przenoszenia napędu tarcza sprzęgła jest zaciśnięta pomiędzy kołem
zamachowym a tarczÄ… dociskowÄ…,
- potrzebny nacisk zapewniają sprężyny śrubowe lub centralna sprężyna talerzowa,
- do odciągnięcia tarczy dociskowej od tarczy sprzęgła służą dźwigienki wyłączające
lub wycinki sprężyny talerzowej,
- wyłączenie sprzęgła odbywa się przez osiowe przesunięcie łożyska (pierścienia)
wyciskowego w kierunku koła zamachowego za pomocą dźwigni lub pedału.
Uwagi:
- Zastosowanie centralnej sprężyny talerzowej znacznie upraszcza konstrukcje
sprzęgła (m.in. nie występują dźwigienki wyłączające) i eliminuje potrzebę regulacji
sprzęgła.
- Sprzęgła dwutarczowe (rys. 1.3 str. 7) stosuje się w przypadkach, gdy do
przenoszenia momentu obrotowego potrzebna jest duża powierzchnia okładzin
ciernych a wymiary sprzęgła nie mogą być duże.
No chyba że w motocyklach są sprzęgła elektromagnetyczne lub hydrokinetyczne
- JSG
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 24/6/2010, 22:40
- Lokalizacja: Wa-wa
JSG - w motocyklu jest zwykłe sprzęgło cierne tarczowe ,około 5 tarcz z przekładkami .
Zgadzam się z tobą najbardziej sprzęgło- tarcze się zużywają przy ruszaniu ,jazdy na pół sprzęgle i w czasie jazdy jeśli się zbyt wolno puszcza po zmianie biegów .
Kiedyś ktoś na forum napisał że stojąc np na światłach lepiej wrzucić luz zamiast stać na jedynce z wciśniętym sprzęgłem bo wtedy sprzęgło się zużywa , wg mnie to nie prawda jeśli jest dobrze wyregulowane dobrze rozłączone to nic się nie zużywa .
Wrzuca się luz głównie dla wygody żeby nie trzymać sprzęgła ....
Zgadzam się z tobą najbardziej sprzęgło- tarcze się zużywają przy ruszaniu ,jazdy na pół sprzęgle i w czasie jazdy jeśli się zbyt wolno puszcza po zmianie biegów .
Kiedyś ktoś na forum napisał że stojąc np na światłach lepiej wrzucić luz zamiast stać na jedynce z wciśniętym sprzęgłem bo wtedy sprzęgło się zużywa , wg mnie to nie prawda jeśli jest dobrze wyregulowane dobrze rozłączone to nic się nie zużywa .
Wrzuca się luz głównie dla wygody żeby nie trzymać sprzęgła ....
Motorhispania (xp6)
- krzysieg
- Bywalec
- Posty: 640
- Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Posty: 24
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości