Zobacz wątek - Motor Dla 15 latki na wypady w weekendy
NAS Analytics TAG

Motor Dla 15 latki na wypady w weekendy

i inne małe pojemności
_________

Motor Dla 15 latki na wypady w weekendy

Postprzez Grociuu » 1/5/2011, 21:50

Witam, mam 15 lat.waga okolo 56kg, wzrost 170cm
Moje doświadczenie:
skuter 50ccm- ok10 tyś km
simson 50ccm- ok 50km
Honda CBR 125 oraz NSR 125 okazyjnie, przejażdżka.
Motocykl miałby mi służyć na weekendowe wypady ze znajomymi. Na kupno Jestem w stanie przeznaczyć do 7tyś zł. W sezonie planuje przejeździć ok. 8 000km(ubrania załatwione). Na utrzymanie w ciągu sezonu jestem w stanie wydać do 2tys zl. Interesują mnie motocykle sportowe. Szczególnie interesują mnie 2 modele Hondy: NSR 125ccm, oraz CBR 125ccm. Proszę o uargumentowane porady;]


przenoszę do działu małych pojemności
madcap
Grociuu
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 1/5/2011, 21:41
Lokalizacja: WWa


Postprzez Rave_89 » 1/5/2011, 21:56

jak znam życie to wszyscy skierują cię na kurs prawa jazdy a potem dopiero będą chcieli udzielać porad... pod czym z resztą podpisuje się
Rave_89
Świeżak
 
Posty: 88
Dołączył(a): 6/11/2010, 15:40
Lokalizacja: Ruda Śląska


Postprzez arktan » 1/5/2011, 22:01

w wielkim skrócie bez prawienia o prawku itp.

NSR- 2T, duzo szybsze zuzywanie sie podzespołów nizeli w 4T, duze spalanie, kiepski dzwiek, ale za to sporo wieksze osiagi od CBR

CBR- 4T, b.ekomomiczna (niskie spalanie), wytrzymała, przyjazny dla ucha dzwięk, ale niestety troszke słabsza

Mimo wszystko skłaniałbym sie ku malej cebrze.
arktan
Bywalec
 
Posty: 630
Dołączył(a): 31/8/2008, 18:30
Lokalizacja: Kluczbork

Postprzez Grociuu » 1/5/2011, 22:22

Tak Tak zdaje sobie sprawe z koniecznosci prawka, mam to w planach. Prosze o opinnie jak akrkan, Z gory thx
Grociuu
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 1/5/2011, 21:41
Lokalizacja: WWa

Postprzez henio12323 » 1/5/2011, 22:38

ogólnie co tu opiniowac? akrkan opisał wszystko jasno. 2T to 2T duzo pali, wymaga dosyc czestych remontów które są tanie, ma dobre osiągi, jest łatwe w serwisowaniu
4T malo pali, remonty sa rzadkie ale jak juz to kosztowne, nie ma zbyt duzo mocy ... i tyle mozna w kółko to pisac :P kup to na czym bardziej ci zalezy. głownie patrz na moc i spalanie. niestety nie mozna miec mocnego motocykla ktory nic nie pali ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Grociuu » 1/5/2011, 23:10

boje się że nie dam sobie rady ze 160kg'ową NSRką, dodam że jestem Dziewczyną<pisze z konta brata>
Grociuu
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 1/5/2011, 21:41
Lokalizacja: WWa

Postprzez magik2208 » 1/5/2011, 23:29

Wyżej pisałaś, e jeździłaś okazyjnie, więc dalej nie wiesz?
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez henio12323 » 1/5/2011, 23:48

w dodatku widze że nsr waży jakies 130 kg. to nie jest aż tak duzo. kwestia powiedział bym wprawy. nie raz widziałem na prawde małe i drobne laski jak lataly na duuzych i ciezkich motocyklach.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez bystry100 » 2/5/2011, 00:05

Zdecydowanie HONDA NSR JC22 (KOCIE OCZY ) mało awaryjny silnik jedynym mankamentem nsr jest dozownik oleju morze się zacinać i wtedy krucho (motocykl zatarty ) ale jeżeli po zakupie ( sprawdzisz i wyczyścisz dozownik ) nie będziesz miała żadnego problemu z tym motocyklem .
bystry100
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 1/5/2011, 21:50

Postprzez rudi0018 » 2/5/2011, 08:26

Ja mam HONDE CBR 125, a mój kolega NSR 125... Więc tak:

1. Spalanie
NSR 125:
Jeśli chcesz żeby Ci spaliła te 5-7l musisz naprawdę traktować ostrożnie manetkę gazu, a przy tym jazda staje się jak jakąś 50, ponieważ pełna moc jest dopiero od 6-7k obrotów. A spalić przy sportowej jeździe potrafi nawet 10l.
CBR 125:
Ostatnio jeździłem we 2 osoby i prawie cały czas trzymałem ją na obrotach to wyszło mi spalanie 3,5l/100km. a jak sam, i spokojnie nawet poniżej 3l/100km

2. Dźwięk:
NSR 125:
Wiadomo brzmi jak 2T, ale nie pierdzi tak jak 50 cm3.
CBR 125:
Moja ma przerobiony tłumik i kolektor to przy wysokich obrotach brzmi jak rasowy, sportowy motocykl, a na niskich na biegu jałowym tylko słychać szum...

3. Osiągi:
NSR 125:
Dobrze się zbiera do 140km/h następnie idzie ale już wolniej. Prędkość maksymalna 160 km/h Przyśpieszenie do 100km/h około 6-7 sek
CBR 125:
Dobrze się zbiera do 110-120 km/h następnie idzie ale już wolniej tak jak NSR od 140 km/h. Prędkość maksymalna 130-140 km/h. Przyśpieszenie do 100 km/h 10-12 sek. Na pewno żadne "50" (TZR 50, RS 50) nie mają szans.

4.Wygląd i rozmiary:
NSR 125:
Przypomina już większą pojemność i typowego ścigacza. Jest bardziej obudowana i ma piękną czachę wraz ze światłami. Jest dosyć duża.
CBR 125:
Nie odstaje aż tak bardzo dużo od poprzedniczki. Ma piękny wygląd, pozycja za kierownicą jest lekko pochylona przy wzroście 184 cm. Jeśli nie widzieliście CBR 125 na żywo i nie siedzieliście to nie wypowiadajcie się na jej rozmiary, gabaryty i wygląd.

5. Użytkowanie:
NSR 125:
Jest to 2T więc bardziej podatny na remonty i trzeba lać bardzo dobry olej do mieszanki, aby długo jeździł. Na pewno jest mniej żywotniejszy od silnika CBR 125.
Musisz lać olej do mieszanki co dochodzi Ci do około 600-800 km olej za około 40-50 zł.
CBR 125:
Jest to 4T, żywotniejszy od NSR. Należy tylko dbać o wymianę oleju co sezon lub co 6000-8000 km(Jeżeli dużo jeździsz). Nie musisz dolewać oleju do mieszanki, tylko sprawdzasz stan co jakiś czas. Silnik CBR 125 pokonuje na prawdę duże przebiegi, jeżeli solidnie dbasz o niego, nie które mają po 40-60k km bez remontu i jeżdżą i są sprawne.

6. Elastyczność silnika:
NSR 125:
Ciągnie dopiero od 6-7k obrotów, wtedy CBR 125 odstaje. Poniżej 6k jeździ się jak ścigaczem 50 cm3 (może trochę lepiej).
CBR 125:
Ciągnie od dołu, jednak od około 7k obrotów dostaje lekkiego kopa jak ścigacz.
RAZEM:
Jak jechaliśmy na 1 biegu i około 2k obrotów jak dodaliśmy gazu to CBR 125 się szybciej zbierała, jednak jak NSR 125 wskoczyła na obroty rzędu 6-7k obrotów to wyprzedziła mnie ale CBR 125 nie odstawała tak bardzo. A jak jechaliśmy tylko do 6-7k obrotów. To CBR się lepiej zbiera, na pewno nie odjeżdża od razu ale da się dostrzec różnicę...

Myślę że Ci pomogłem w wyborze. Byłem dość obiektywny i o NSR 125 pisałem z własnych doświadczeń i to co kolega mi mówił. Ja też mogłem mieć NSR 125, RS 125, TZR 125, jednak wybór padł na CBR 125 i nie żałuję tego.

TEAMAT: Cbr 125 czy Nsr 125
sledziu19: spalanie nsr przy 160 km/h na obwodnicy gdanska, to 12-14 litrow Very Happy pozdrawia.


Nim napiszesz następną pracę dyplomową to najpierw przeczytaj regulamin :evil:

jeszcze nie daję Ci ostrzeżenia za brak edycji jak i pisanie dużymi literami 8) ale jak trafię Twój następny post z błędami w regulaminie to już bez taryfy ulgowej.

senekkorzenna
rudi0018
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 16/3/2011, 15:40

Postprzez Grociuu » 2/5/2011, 15:34

Ale jak sadzicie co łatwiej by sie prowadziło w moim przypadku?? bo to jednak jest dla mnie chyba najważniejsze:)
Grociuu
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 1/5/2011, 21:41
Lokalizacja: WWa

Postprzez rudi0018 » 2/5/2011, 16:59

Zależy kiedy przy spokojnej jeździe przy normalnych warunkach atmosferycznych (głównie wiatr) to CBR 125 będzie lepiej się prowadzi niż NSR 125(ponieważ jest lżejsza), zaś przy mocnym bocznym wietrze CBR jednak znosi (ale bez przesady, że można się wywrócić). Nie wiem jak przy dużych prędkościach NSR 125 się prowadzi ale myślę że dobrze. CBR 125 też się dobrze prowadzi przy dużych prędkościach. Ale nie ma bata, że przy dużych prędkościach bez położenia się na baku dobrze się prowadzi motocykl, aby nie zrywało z motocykla trzeba się położyć przy szybkościach 120 km/h +, ponieważ to nie są 600 czy większe pojemności z odpowiednią wagą tylko waga CBR 125-124kg NSR 125-136kg. Na zakrętach też chyba będzie się lepiej prowadziła CBR, ponieważ jest węższa, i trochę lżejsza(bardziej możesz kontrolować motocykl). Jak dla dziewczyny poleciłbym CBR 125, ponieważ jest lżejsza i delikatniejsza.
rudi0018
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 16/3/2011, 15:40

Postprzez magik2208 » 2/5/2011, 17:11

Oj co do oleju co 8k km to nie radze...
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez Grociuu » 2/5/2011, 17:56

Jedyne chyba co mnie przerazaw tej Cbr to, to ze w porownainu do Nsr wyglada jak rower.Jedak bardziej jestem skłonna do Nsr ale boje sie ze jest ciezka i nie dam rady...
Grociuu
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 1/5/2011, 21:41
Lokalizacja: WWa

Postprzez henio12323 » 2/5/2011, 17:58

grociuu jak czytasz to od razu mozna zauwazyć że nie ma zdania - nsr albo CBR oba sprzęty są super, maja wady i zalety. i nie ma lepszego :D kto woli 4T albo ma CBR na pewno bedzie polecał, kto ma 125 w 2T albo nsrki tez bedzie polecał. co swiadczy o tym że jakiej decyzji bys nie podjał bedziesz zadowolony z motocykla :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez rudi0018 » 2/5/2011, 18:22

grociuu widziałaś CBR 125 i NSR 125 w realu czy tylko na zdjęciach? o naprawdę CBR nie wygląda jak rower, tylko ludzie którzy jej nigdy na oczy nie widzieli wyrobili jej taka opinie, na pewno jest węższa od poprzedniczki, ale nie odstaje od niej wyglądem i wielkością. NIE WIDZIAŁEŚ CBR 125 NA ŻYWO TO SIĘ NIE WYPOWIADAJ!!!
rudi0018
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 16/3/2011, 15:40

Postprzez Koval135 » 2/5/2011, 18:59

wyglada jak rower-moze jak patrzysz z boku to jakos sie prezentuje-z góry,do tylu,z przedo wygląda jak rower,dobra,jak motorower,a te 140kmh-ok,mocny wiatr i dobra górka...
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez rudi0018 » 2/5/2011, 19:15

koval135 widzę że jej nie widziałeś, a jak widziałeś to chyba samą, stań sobie obok CBR NSR'ką i wtedy porównaj... Żaden ścigacz z rzędu 125 nie będzie tak duży jak twoja Varadero... więc po co się wypowiadasz, jak coś porównuj tę samą klasę motocykle... Bo to nie sztuka porównać Yamaha R6 do Yamahy XT...
Ostatnio edytowano 2/5/2011, 19:20 przez rudi0018, łącznie edytowano 1 raz
rudi0018
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 16/3/2011, 15:40

Postprzez henio12323 » 2/5/2011, 19:18

ja widziałem cbr i nsr koło siebie. cBR jest drobna głownie przez oponki. jest bardzo hmm zwiewna. wąska itp. wiec tez przestań co 2 post przypominac z cbr to nie rower.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez rudi0018 » 2/5/2011, 19:25

Jak coś to rower jest to pojazd nie posiadający silnika... a w CBR owy jest... więc rower możesz mieć w garażu...
rudi0018
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 16/3/2011, 15:40

Następna strona


Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na gr